Fórum >> Típusok >> Giulia

RomeoOne2018-11-22 10:04:24 // 7075
Mi baja már megint a kocsinak? :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-22 09:59:32 // 7074
Nem én voltam, de látszik, hogy ez is fejlődött :-) Nekem a hangvezérlés még idegen dolog, a 159-cel sem szeretek beszélgetni. Nyilván haladni kell a korral és annyit minimum meg kell oldani, hogy a sofőrnek semmilyen körülmények között ne jusson eszébe telefont bazgatni menet közben. De alapvetően EZ a reklám ugrik mindig be. Nem mai, linkeltem is már, de nagy kedvencem :-DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-22 09:55:54 // 7073
Itt ülök a szalonban autón garis javítás... Stelvio letakarva átadás előtt, mindjárt megyek tesztvezetésre 500Xszel...
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-22 09:42:07 // 7072
Szuper...akkor úgy látom ennek is fejlődni kell még. Látni már láttam működés közben, de még nem használtam ilyet. Amit írtok az alapján még ez nem kiforrott dolog.
Fura, mert ha belegondolok, veszek egy külön 3/4G képes tabletet saját adat SIM-mel, arra aztán mehet mindenféle app, lejátszó, dashcam (akár tolatóradar nagy felbontásban) ami az autóba kellhet. Még az udvari okos izzók szoftverét is feltenném, de okos relével gyakorlatilag bármit vezérelhet (pl garázskapu nyitás). A zenét is simán át lehet küldeni ezerféle módon, a direkt BT kapcsolattól kezdve a jack kábelen át az USB/BT DAC-ig. Kicsit az az érzésem, hogy az autóipar sosem éri utol az aktuális kütyüarzenált és a Banggood/Gearbest/Wish kínálatát. Értem én, hogy integrálva van az autó ilyen-olyan rendszereivel a gyári cucc, csak minek :-) Kb a hátramenet jel kell a tolatókamerának, a többi feleslegesen van egy rendszeren.
Nem beszélve arról, hogy az Android Auto is elfut egy filléres Raspberry-n, és még open project is van rá (Cramkshaft OpenAuto). :-)
zgi5212018-11-22 09:38:12 // 7071
azt hiszem Te kérdezted a hangvezérlést, próbáltam utánanézni a user manual -okban (lásd lentebb)
én időnként használom telefonhívásra, megy a telo, a navi vagy rádió is..
nekem angolra van állítva a sw, elég pontosan kell mondani a hívott nevét pl a ''call" voice cmd után.




VOICE COMMANDS -
PRACTICAL USE
Voice commands can be used for most
functions of the main applications of
the Information and Entertainment
System ("RADIO", "MEDIA",
"NAVIGATION", "TELEPHONE").
Voice commands may be simple
instructions, such as “Help”, “Show
contacts”, or instructions with a variable
part according to the phonebook,
connected peripheral devices, available
radio stations or navigation addresses.
For example, the commands with
variables are: “tune to 95.6”, “Navigate
to 221B, Baker Street, London”.
The “complex” instructions can also be
performed using a simple command
that starts the two-step dialogue in
which the system asks to specify the
variable. (“step by step” method).
For example, using the "call number"
command, the system asks to specify
the number to call; using the “play
album" command (or “genre” /
“author” / “artist” / “playlist” / “song”),
the system asks to pronounce the
desired title of the album (or the
genre/author etc.).
A help will appear on the screen
suggesting the most common
commands for the current application
and the main command for the other
applications if a voice session is opened
and either no command is uttered or
the command is not understood.
To access detailed help, say “Help” and
follow the instructions.
The system can understand a number
of synonyms for each command. For
instance, you can say “play track”
or “play song”; or you can say “show
contacts” or “view contacts” or
“contact list”.
The following charts show the main
word for each command.
53
Information And Entertainment System
RADIO AM/FM/XM VOICE COMMANDS
Control
Parameter
Example/variable
TUNE
TO STATION
Radio 24
TO FREQUENCY
97.6 FM
ADD
TO FAVORITES
SHOW
FAVORITE STATIONS
AVAILABLE STATIONS
FM
AM
SiriusXM***
*** According to the country and the versions.
54
Information And Entertainment System
MEDIA VOICE COMMANDS
Control
Parameter
SHOW/PLAY
ALBUMS
ARTIST
COMPOSER
GENRE
PLAYLIST
PLAY
SONG
PLAY ALL
VIEW ALL
ALBUMS
ARTISTS
COMPOSERS
GENRES
PLAYLISTS
SONGS
ENABLE/DISABLE
SHUFFLE
GO TO...
AUX
USB 1
USB 2
BLUETOOTH
55
Information And Entertainment System
NAVIGATION VOICE COMMANDS
Control
Parameter
Example/variable
NAVIGATION
-
NAVIGATION CONTROLS
-
FAVORITE
MOTHER
(previously set address)
NAVIGATE
HOME
(previously set address)
SET
2D MAP
DETAILED 3D MAP
TOP VIEW
START / STOP
NAVIGATION
REPEAT INSTRUCTIONS
SHOW MAP
FIND NEAREST...
Hospital
The command "Enter country" is also available and it starts a step-by-step interaction to add the navigation address by
specifying city, street, street number. If the country has already been entered, you can use "enter city" and if this has already
been entered, use directly the command "Enter street".
Note:
The “Enter country” command depends on the voice system language. Using Italian, it is possible to enter only (Italy),
Switzerland, San Marino and Vatican City.
56
Information And Entertainment System
PHONE VOICE COMMANDS
Control
Parameter
Example/variable
PHONE
-
PHONE COMMANDS
-
DIAL
-
800042653***
CALL
-
John Smith
SHOW
CONTACTS
REDIAL
SHOW
MISSED CALLS
ALL CALLS
SEARCH
-
John Smith
*** Phone numbers must be pronounced one digit at a time: for example 02 444 12 045 will be pronounced as: "zero two four
four four one two zero four five".
57
Information And Entertainment System
zgi5212018-11-22 09:04:36 // 7070
arra rájöttél már, hogy (hol) lehet némítani egy gombnyomásra? :)
TtK2018-11-22 08:26:20 // 7069
Ja és még valami: kies hazánkban nincs Android Auto a Play boltban, meg kell hozzá hekkelni a telefont..
TtK2018-11-22 08:24:43 // 7068
Telefontükrözés: nekem tetszik, bár nem tökéletes. Egy időben pl. ha elindítottam a wazét, elsötétült a kijelző és csak úgy lehetett életet lehelni bele, ha lehúztam a telefont. Egy waze frissítés után ez elmúlt, most tökéletesen működik. A tekerőgombos kezelés nekem bevált, egy idő után megszokja az ember és automatikusan arra nyomja/tekeri, amerre kell. Ha meg nagyon böngészni kell a cím beállításához, akkor le kell húzni a telefont, kibogarászni rajta aztán visszadugni és az előzményekből már egyszerű a tekerővel előszedni. Ehhez persze meg kell állni, de azt amúgy is kell, ha nagyon túrni kell a navit.
A telókihangosító is jól működik, a többi fícsört nem próbáltam. Zenét pl. egyáltalán nem hallgatok a telefonomon. USB-ről egyébként megy szépen a zenelejátszó, a tekerővel könnyen kezelhető (feltéve, hogy az mp3 tag-ek rendesen meg vannak csinálva).
Az egész entertainment szekció fényévekkel jobb, mint a 159-ben a Blue&Me (ami egy vicc).
RomeoOne2018-11-21 21:46:34 // 7067
Az hogy van amúgy, ha nem váltasz, magától mikor vált el?
'''''2018-11-21 20:32:01 // 7066
Hát nem igazán sikerült nekik. :-)
tdemeter2018-11-21 20:23:58 // 7065
Persze, az ilyen robotizált kéziváltó. Nekem robot nélkül volt:)
'''''2018-11-21 19:58:44 // 7064
Céges nekünk is c4...
Automata,váltófülekkel.Ilyen egy buta váltót nehéz lehetett gyártani.
Giulián olyan gyors a váltás,hogy néha csak játékból gangolok felfelé.Mintha gyorsasági motorral mennék csak itt több a fokozat.
tdemeter2018-11-21 19:36:30 // 7063
Érdekes amit írtál. 30000-nél még sohasem kellett fékeket cserélnem egyik autómon sem
tdemeter2018-11-21 19:35:31 // 7062
Korábban volt egy offos c4grand picassom, abban a navi gombos volt és nagyon szerettük. Egyszerű volt és mikor jött az xtrail , abban nehezen szoktuk meg az érintőképernyőt.
Nem hinném, hogy ne szoknám meg gombokat, csak azt mondtam, hogy ezek az appok egyébként érintésre vannak kitalálva
Jani72122018-11-21 19:17:28 // 7061

ezen a képen is látszik, hogy a külső részen mennyire vacak, de belülről még rosszabb :(
Jani72122018-11-21 19:10:23 // 7060
idáig 30 ezret raktam bele, megszoktam, igen! Reflexböl kapcsolom ki a start-stop-ot, a kezelőgombokat ránézés nélkül megtalálom. Semmi bajom vele, tényleg :) Most jár le a 2 év garancia, ezért nemsokára kap egy optimalizálást kb 210 Le-re. Ami furcsa, hogy a hátsó fék nagyon csúnyán kopik, a tél folyamán lesz egy kis fék tuning is. Megrendeltem a sport tárcsákat rá, remélem tartósabb lesz mint a gyári
'''''2018-11-21 18:42:11 // 7059
Mikor megvettem a kocsit,egyből egy talira mentem.Indulás előtt Droberto beült mellém a kocsiba és versenyeztünk,hogy én tudom-e gyorsabban beütni az otthoni címet a navimba vagy ő a tekerő paddal az autóba.Épphogy nyertem.
Szóval ez is megszokás kérdése.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-21 18:32:59 // 7058
nekem semmi bajom a gyári navival gyorsan be lehet tekerni a címet ...a főmenü is elég gyors
Piritu - 1.000.0002018-11-21 18:25:42 // 7057
Pont ezt akartam én is írni. Ami új, az ellenérzést vált ki. A katalizátor pont ilyen volt. Aki tudta, tehette herélte anno.
Shadin2018-11-21 18:20:57 // 7056
Ha már nincs érintőkép, lehet neki hangparancsot adni?
Nálam a navi szóban tökéletesen kezelhető, a többi meg akár tekergethetős is lehet.
Shadin2018-11-21 18:11:14 // 7055
A katalizátor is a sátán volt sokáig és köszöni szépen meg lett szokva, a GPF engem nem tántorítana el, ha lenne pénzem egyébként a kocsira.
tdemeter2018-11-21 17:58:44 // 7054
Neked bevált? Meg szoktad már?
Mik a tapasztalatok?
R33Z2018-11-21 17:52:15 // 7053
2 év alap, teljeskörű garancia km korlátozás nélkül.
+3 év motor, hajtáslánc. Ezzel 5 év vagy 100.000km-ig vagy védett (ebbe beletartozik motor/elektronika/váltó/diff) azért ez nem olyan rossz, a lényeg garis.
Jani72122018-11-21 17:29:27 // 7052
gondolkodom ezen a tekergetőgombos dolgon, de nem értem miért kéne azt folyymatosan tekerni Akkor lenne zavaró, ha taxis lennék és sokszor kéne a navit használni, amúgy nem kell tekergetni, szerintem
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-21 16:53:45 // 7051
nekem az nincs :) nem is kell...
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-21 16:44:45 // 7050
Köszi, de nekem hátul a csomagtartó ajtónál van gond. Valójában trunk open amit kiír. Elvileg cserélhető a záron ez a mikrokapcsoló, de szerint tavaszig nem állok már neki.
tdemeter2018-11-21 16:21:27 // 7049
Nade, az egész autóra csak 2 van, csak a hajtásláncra kapjuk meg a további 3-at.
Azért ez nem 5 év, kár szépíteni. Ennyi erővel nyugodtan beleszámolhatjuk az átrozsdásodás elleni garit is, amit nem is tudom hirtelen mennyi.
Nekem 2 év mulva 30.000 km lesz a kocsiban, és már nem lesz garanciális... Ez nem olyan jó azért..
Legalább felárért lehetne kiegészíteni vagy mittomén.
A gagyi X-trailemre is tudtak 5 év 150-et adni, pedig nem is kértem. (halkan hozzáteszem, hogy arra kelleni is fog:)
vzsiros2018-11-21 16:16:21 // 7048
mindegy ki adja, ha összesen van rá 5, nem?
tdemeter2018-11-21 16:15:01 // 7047
Az hogy 5-nek hívják sok helyen.
Nekem konkrétan eddig ennyit mondtak én meg elhittem.
zgi5212018-11-21 16:07:21 // 7046
mi a kamu? nem igazán értem :(
2+3év /100e km
tdemeter2018-11-21 16:02:53 // 7045
A 159-esembe van egy utólagos kenwood andorid autos fejegység, ami érintős.
Bár sosem próbáltam még a giuliát a gyakorlatban (csak annyit, hogy működik-e) de az AA használata még az érintőképernyő mellett is nehézkes. A párom utálja is rendesen..
Ha még ehhez hozzájön az, hogy ezt egy tekerőgombbal kell kezelni, az nem fog segíteni az élmény növelésében...
Halesz2018-11-21 15:58:12 // 7044
Hamarosan erről is lesz egy videóm, sajnos nekem is ez a bajom vele, de összességében imádtam :) végre van!
tdemeter2018-11-21 15:57:52 // 7043
Engem ez a 2+3 év kamu gari nagyon lehangolt most:(
Ez így csak 2 év, akárhogy számolom is....
tdemeter2018-11-21 15:56:15 // 7042
Az a baj, hogy a telefontükrözés olyan appokat tükröz, amelyek egyébként érintőképernyőre vannak kitalálva....
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-21 15:53:12 // 7041
szintén zenész nekem sem kell led lámpa ez a xenon tökéletes az érintőképernyős kijelző sem kell csak tiszta maszat lenne ....
zgi5212018-11-21 15:44:06 // 7040
igen. a kanyarkövetés mellett nagyonjó, hogy nagy tempónál emeli a fénycsóva távolságát akár 500métere is, szombat éjjel úgy jöttem az M7-esen 100km nyit, hogy a távfény 1x sem kellett.

ezzel szemben a távfény sztem gyengébb, mint számítottam rá anno.
Zolibácsi2018-11-21 15:42:35 // 7039
Egy ideje zavart engem is a boot open felirat, ezért megneztem mi a gond. Ha szemben állsz a kocsival akkor a jobb kezed oldali lámpa felé megy egy kábel és a zarhidon van egy csatlakozó. Azt szethúz telefuj wd40 majd vissza nyom.
Ha nőgyógyász ujjaid vannak akkor elég a lokos felső 4 csavarjat ki tekerni ahol van a zarbetet is, utána enged annyit a műanyag hogy alá nyúlj.
tdemeter2018-11-21 15:30:52 // 7038
Több tesztben is kihangsúlyozták, hogy a nagy xeonos giulia lámpája simán lepipálja fényerőben a legtöbb nagy gyártó ledes lámpáját.
Így nekem nem hiányzik kicsit sem, fontosabb, hogy jól lássak.
zgi5212018-11-21 15:28:22 // 7037
nem vagyunk egyformák.. :)
nálam a ledlámpa, érintőképernyő és társai nem érik el az ingerkűszöböt sem :)

a kanyarkövetős xenon megfelelő. a navit főleg este használom, hogy lássam előre ismeretlen helyen a kanyar ívét a sötétben.

örülök, hogy a telót elő sem kell venni a zsebemből.
RomeoOne2018-11-21 15:12:19 // 7036
Kelet pestes a mostani 159-em is. Azt hiszem akkor meglátogatom őket mostanában :D
tdemeter2018-11-21 15:11:20 // 7035
A dealer akinél voltam (Kelet pest) mutatott egy listát, amiben a régió összes, központi raktárában elérhető, már legyártott giuliák voltak.
Ezek nagyon eltérő konfigban és nagyon nagy mennyiségben állnak rendelkezésre.
Megnéztem párat ezekből, volt ami fél éve ott áll már, vagy több.

Tehát egyáltalán nem lehetetlen most szerezni egy olyat, ami még a régi környezetvédelmi besorolásba van, de új.

Ráadásul akár 20% kedvezményt is adtak volna rá, ami azért elég sok.
RomeoOne2018-11-21 15:06:38 // 7034
Én úgy értelmeztem, hogy már az idei újak is 6D-k, szóval, ha most rombolnék be egy kereskedésbe, hogy azonnal ide egy Giuliát, már akkor is később lenne. Csak pont a facceliftet vártam, ami elvileg jövőre jön. Abban már várhatóan lesznek pl. led lámpák, meg hasonló finomságok, amik nem ártanának még. Csak reménykedtem, hogy a részecskeszűrő még majd 2020-tól jön, mikorra a szabályozás előírja. De sajnos nagyon előreszaladtak most.
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-21 15:06:31 // 7033
A műszerfalon tőlem az világít ami akar :-) Most is állandóan 'boot open' van, de bevettem a lesz. om tablettát. Télen nem bontok karpitot, mert törik a patent és fázok is :-)
Csak ne csipogjon, engem a hangok zavarnak, de nagyon. Simán kiiktatnám így, sőt még kapcsolót is szerelnék rá. Vagy egy sonoff okos relét, és tudnám telefonról kapcsolni :-D
RomeoOne2018-11-21 15:03:44 // 7032
Áh, az soha meg nem fordult a fejemben. Az már a QV-vel van egy árban és nincs olyan tulajdonsága, amiben jobb lenne a QV-nál. A QV a legjobb elérhető sportszedán a 4C meg egy túltolt gokart. Az tényleg csak annak való, akinek nem számít semmi, csak egy jó gokartban akar ülni, súrolja a seggét az aszfalt meg mögötte legyen a motor, ne előtte. De űrtecnika van belerakva (full karbon váz), amitől rohadt drága lett, viszont más részei meg nem érnek fel ahhoz a szinthez.
tdemeter2018-11-21 14:56:54 // 7031
Szerintem lassan eljutunk oda is, hogy adblue kell majd a benzinesbe is :)
Halesz2018-11-21 14:56:43 // 7030
4C kell ide....:)
zgi5212018-11-21 14:52:28 // 7029
sztem azért ez nem akkora truváj, hogy a kardodba dőlj, de komolyan.
ha csak ez állít meg, nincs igazán nagy probléma szerencsére. :)
közelítsd meg másképp.
ahogy Erhard mondta,elcsíphetsz még idei akár újat, vagy később
használtban OPF nélkülit.
tdemeter2018-11-21 14:39:28 // 7028
Nekem az xtrailben van mind2, sávelhagyás figyelmeztetés és ilyen ütközés elkerülő izé is. A sávelhagyás csipogása néha még akkor a fejemben van, amikor az alfát vezetem:) Ha átlépem vele a záróvonalat véletlen, már előre hallom. Teljesen automatikusan rááll az agyam, de csak ha felváltva használgatom és aránylag sok időt megyek vele. Azt kell mondjam, hogy így van értelme és tulajdonképpen hasznos is, mert tanít.

Az ütközésvédelem eddig számtalanszor becsipogott már, kb 95%-ban jogosan. Fékezni kb 2x fékezett a lábam alatt, de ilyenkor mindig én fejeztem be a fékezést.
Szerintem jó cucc és hasznos is, engem nem zavar, megtanultam vele együtt élni.
Viszont a start-stoppot ki nem állhatom. Sajnálom, hogy nem lehet kikapcsolni out-of-box a giuliaban.
RomeoOne2018-11-21 14:38:41 // 7027
Gyűjteném, de mióta megtudtam ezt a részecskeszűrő dolgot... Úgy érzem magam, mint ha kiderült volna, hogy megcsalt az asszony. Lesek magam elé, próbálom tagadni, felteszem a kérdést, hogy 'de miért?' meg ilyesmik, és ki vagyok ábrándulva. Lehet, hogy megbocsájtok, de ez a szerelem nem lesz már olyan. Én elfogadom a sok modern cuccot, a turbót meg a potméter-gázpedált. Én már ebbe nőttem bele. De meghúztam a vonalat, hogy mi a lélektani határ, ami már nekem is sok és az a részecskeszűrő egy benzinesben.
Úgyhogy gondolkozok még egy darabig, lélekben készülök, hogy a QV-t kell megcéloznom, csak az azért nem kartávolságban van. Bár azt mondják, hogy akinek nincsenek nagy álmai az nem is fog nagy dolgokat elérni.
Csak így majd nem úgy kell odamennem a főnökömhöz, hogy kéne egy kis fizetésemelés, hanem konkrétan az ő pozíciójára kell bejelentkeznem :DDD
zgi5212018-11-21 14:36:52 // 7026
meglepődnél, de csípőből az ABS -t preferálta. :P
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.