RomeoOne2020-01-28 15:27:10 // 13499
Évi 80 körüli Giulia és kb. ennyi Stelviot helyeznek itthon újonnan forgalomba. Vajon a külföldről exportált használtak aránya hogy viszonyul ehhez vagy hogy fog ehhez viszonyulni idén?
RomeoOne2020-01-28 15:00:35 // 13498
Mit kell ezen függővé tenni? Lehet bele rendelni, csak kipipálja az extralistán és kész is.
zgi5212020-01-28 14:33:22 // 13497
nagyjából a kutyát nem érdekli, de van aki reszket ezért és függővé teszi a vásárlást.. :o
esvé2020-01-28 11:39:33 // 13496
mé'?? mi van a tükrözéssel? :D
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-28 11:17:12 // 13495
majd jön az E10 tapasztalat is nem kell sokáig várni
Halesz2020-01-28 10:59:43 // 13494
Én nem tudom!? :D
RomeoOne2020-01-28 09:43:41 // 13493
Mert hol vannak ezek az új tulajok, ahol feldobják ezeket a témákat?
zgi5212020-01-28 09:35:12 // 13492
van pár visszatérő téma,ahogy érkenek az új tulajok.. az egyik ez. :) aztán jön a tükrözés, a rsz keret miatti téves riasztás stb... :) itt az E10 még nem (igazán) buggyant fel :o
zgi5212020-01-28 09:31:33 // 13491
pár év használat után érzed mikor engedi ki üresbe, olyan 5-10 sec-n belül. egyébként nagyon finoman teszi. tapasztalatom szerint akkor lehet picit érezni, ha enyhe lejtőn álltam meg pl. egy lámpánál.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-27 21:53:20 // 13490
Alapjáraton nem igazán, inkább városi közlekedésnél talán 4. fokozatig nem kapcsol be a hűtés... ez a legnagyobb ellensége, meg persze a többi általános hiba
carver2020-01-27 21:53:15 // 13489
márminthogy ha forog az olaj akkor melegszik is... egyébként pont ezt is említik a D előnyeként hogy ott forog az olaj...
carver2020-01-27 21:46:27 // 13488
jó kérdés, nem tudom, de ezt több helyen is említik. Ha forgatja az olajat akkor melegszik is nem?
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-27 21:30:14 // 13487
Miért melegedne a kuplung Dnél álló helyzetben nem kapcsol össze, az olaj forgása miatt kúszik az autó
carver2020-01-27 21:24:56 // 13486
egyébként úgy tűnik vannak olyan automata váltók is amelyek egy idő után automatikusan átrakják N-be...
carver2020-01-27 21:23:40 // 13485
utánanéztem külföldi oldalakon mit mondanak erre és bár sok helyen hol az egyiket hol a másikat ajánlják, a legtöbb helyen és egy svájci váltóóspecialista szervíz szerint is az ajánlás az hogy:
hagyd D-ben
legfeljebb hosszabb ideig tartó megállásnál tedd N-be
Az "N" mellet az szól hogy kevesebbet fogyaszt az autó és nem melegszik a kuplung
A "D" mellett az szól hogy minden váltás elhasználódással jár és ez többet árt mint amennyit az üzemanyagmegtakarítás vagy a melegedés elkerülése használ
hagyd D-ben
legfeljebb hosszabb ideig tartó megállásnál tedd N-be
Az "N" mellet az szól hogy kevesebbet fogyaszt az autó és nem melegszik a kuplung
A "D" mellett az szól hogy minden váltás elhasználódással jár és ez többet árt mint amennyit az üzemanyagmegtakarítás vagy a melegedés elkerülése használ
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-27 20:59:54 // 13484
Az a kuplungja :)
Halesz2020-01-27 20:28:17 // 13483
nekem is! :)
Fornitore2020-01-27 20:27:21 // 13482
Itthon a offos családi is automata én is úgy tudom ha nem kell ne rángassuk azt a váltót inkább álljunk a féken.Van valami úgynevezett citrom az automatákban ami pont ezekért van úgytudom.
Piritu - 1.000.0002020-01-27 19:37:49 // 13481
Látom sikerült fellendítenem a topikot :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-27 19:13:18 // 13480
Dehogy kell... elindulni is úgy érdemes, hogy lelépsz a fékpedálról, hagyod kúszni és gáz
Giuntini2020-01-27 18:49:07 // 13479
Az Aisin a 159-ben is 2 mp után automatikusan N-be rakja.
Hardy2020-01-27 18:09:35 // 13478
Biztos nem árt, mivel van olyan autó ahol ha jobban rálépsz a fékre akkor utánna leszálhatsz róla és fogja az autót. Induláskor meg gáz, és kiold a fék. Ha ártana nem így tervezték volna.
esvé2020-01-27 17:11:04 // 13477
egyetértek, én sem kapcsolgatom....
csodálkoznék ha ez rosszat tenne a váltónak, ui ha jól emlékszem a "manual" semmi ilyet nem ír. Pedig a ZF-nek már biztosan van pár év tapasztalata ebben.
csodálkoznék ha ez rosszat tenne a váltónak, ui ha jól emlékszem a "manual" semmi ilyet nem ír. Pedig a ZF-nek már biztosan van pár év tapasztalata ebben.
pettinke2020-01-27 16:51:29 // 13476
ezt már itt tárgyaltuk korábban, és nem jutottunk egyetértésre, de többünk szerint a váltó saját magától N-be megy némi állásidő után.
RomeoOne2020-01-27 16:49:24 // 13475
Ez körülbelül megint olyan jelentőségű kérdés, mint az E10 vs E5, meg melyik olaj a jó stb.
Nagyon nagy pénzt tennék rá, hogy a jelentősége a váltó élettartama szempontjából elhanyagolható más faktorokhoz képest (mint pl. hogy mennyire taposod neki izomból és így mekkora erők ébrednek általában a hajtásláncban...). Ha jól esik kitenni P-be, akkor tedd ki, ha nem, akkor nem. 15 év múlva majd talán lesz különbség aszerint, hogy így vagy úgy használták-e a váltókat. Vagy nem...
Nagyon nagy pénzt tennék rá, hogy a jelentősége a váltó élettartama szempontjából elhanyagolható más faktorokhoz képest (mint pl. hogy mennyire taposod neki izomból és így mekkora erők ébrednek általában a hajtásláncban...). Ha jól esik kitenni P-be, akkor tedd ki, ha nem, akkor nem. 15 év múlva majd talán lesz különbség aszerint, hogy így vagy úgy használták-e a váltókat. Vagy nem...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-27 16:39:50 // 13474
a kapcsolgatás inkább nem tesz jót neki azért automata az automata, hogy ne kelljen p-be, n-be rakosgatni ...
Halesz2020-01-27 16:24:17 // 13472
Jaaz igaz, Ti meg a féken nem akartok taposni :) Bocs, figyelmetlen voltam :)
Igazából engem sokkal jobban izgat, hogy rosszat tesz-e a váltónak az, ha nagyon sokat használod úgy, hogy az 1-2 perces piroslámpás álldogállásokban nem rakod ki N-be.
Vagy megfordítom: javít-e az élettartamán, ha minden piros lámpánál inkább N-ben vagy.
Igazából engem sokkal jobban izgat, hogy rosszat tesz-e a váltónak az, ha nagyon sokat használod úgy, hogy az 1-2 perces piroslámpás álldogállásokban nem rakod ki N-be.
Vagy megfordítom: javít-e az élettartamán, ha minden piros lámpánál inkább N-ben vagy.
esvé2020-01-27 16:13:15 // 13471
nem nyert:)
a két váltófül nem P-t, hanem N-et kapcsol ;D
a két váltófül nem P-t, hanem N-et kapcsol ;D
zgi5212020-01-27 16:04:59 // 13470
ez most nem az a start- stop :) a kormányon levő :)
RomeoOne2020-01-27 15:45:58 // 13469
Megölitek a zúzmókat :D
Lev2020-01-27 15:42:59 // 13468
Nálam egész évben felejtős,egyik kézzel kapcsolom be az övet, közben a másikkal ki a start-stop-ot :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-27 14:38:43 // 13467
télen felejtős :))
Halesz2020-01-27 14:38:32 // 13466
+ ha a két váltófület egyszerre magad felé húzod, akkor is.
zgi5212020-01-27 14:22:43 // 13465
végülis :) le is lehet állítani start/stop engine gombbal az is kiteszi P -be :p
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-27 14:20:36 // 13464
de legalább nem gurultál neki az előtted állónak? engem belepaszírozott...
pettinke2020-01-27 14:19:14 // 13463
belém jöttek már úgy, hogy álltam a féken, és világított is a féklámpa. meg a közlekedési is :-)
azt mondta a srác, hogy ő úgy gondolta, mindjárt indulunk :D
azt mondta a srác, hogy ő úgy gondolta, mindjárt indulunk :D
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-27 14:14:52 // 13462
kiderül, hogy mindenki a féken áll :))) had világítson a fékláma, az a dolga ... belém jöttek már úgy hátulról, hogy nem nyomtam a féket én voltam a hús a szendvicsben
pettinke2020-01-27 14:04:50 // 13461
nézd, én is állok a féken, de Piritu írta alább, hogy így a) nem világít a féklámpád, b) nem kell állnod a féken, c) egy pöccenésre elindulsz.
én csak annyit írtam, hogy ehhez - mivel a váltó magától rájön, hogy behúztad a kézit, nem kell kapcsolni semmit.
én csak annyit írtam, hogy ehhez - mivel a váltó magától rájön, hogy behúztad a kézit, nem kell kapcsolni semmit.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-27 13:30:27 // 13460
és ez miért jó vagy mivel jobb, hogy állsz a féken? annyival rosszabb az biztos, hogy erre nem 10Ft/oldal a fékbowden ha megnyúlik, ha nem komplett egyben van a motorral az meg párszázezer kompletten mindennel, mint bárhol ahol elektronyos....
zgi5212020-01-27 13:26:06 // 13459
:)
én csak kisebb emlekedőn szeretek megállni, mert ott a hill hold (be)segít :P
én csak kisebb emlekedőn szeretek megállni, mert ott a hill hold (be)segít :P
esvé2020-01-27 13:16:03 // 13458
ugye viccelsz? ;)
ha gázt nyomsz N-ben, biztosan nem indul el...
ha gázt nyomsz N-ben, biztosan nem indul el...
pettinke2020-01-27 13:08:43 // 13457
nem kell hozzá a váltón bármit is csinálni.
megállsz, váltó D-ben, símán "behúzod" a gombbal a kézit, és slussz.
megállsz, váltó D-ben, símán "behúzod" a gombbal a kézit, és slussz.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-27 13:07:13 // 13456
helyes :)))
zgi5212020-01-27 13:05:23 // 13455
én állok a féken, csak trollkodtam :)
carver2020-01-27 12:47:58 // 13454
Mert a váltófüleket csak automatával lehet rendelni :)
Egyébként épp most láttam egy zöld Stelviót lemenni a pesti rakkpartra, bitang jól néz ki. Valamelyik kereskedő már kapott belőle?
Egyébként épp most láttam egy zöld Stelviót lemenni a pesti rakkpartra, bitang jól néz ki. Valamelyik kereskedő már kapott belőle?
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-27 12:40:22 // 13453
akkor ez már plusz 2 felesleges mozdulat :DDD minek vettetek automatát? :DDD
zgi5212020-01-27 12:30:19 // 13452
megállsz,"P" vagy "N" ,kéziféken klikk, utána induláskor csak megpöccinted a gázpedált és már libben is..
így helyes :)
így helyes :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-27 12:07:02 // 13451
az faxa így meg csak átteszem a lábam és már libben is :DDD kimarad egy felesleges jobbkezes matatás :P
Tommi2020-01-27 11:58:44 // 13450
Ha be vagy kötve :) Nem bekapcsolt övnél nem működik :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.