Fórum >> Típusok >> Giulia

RomeoOne2020-01-28 20:34:12 // 13508
Rengeteg elméletünk van, hogy hogyan lehetne eladásokat csinálni. SW, ülésszellőztetés, 360° kamera, LED fényszóró, HUD, vezeték nélküli telefoncsatlakozás, kiterhesztett gari, hibrid, elektromos stb. stb. Most vagy mi vagyunk nagyon süketek és nem látjuk, hogy ez nem így megy vagy az Alfa management full dilettáns. Hajlok az utóbbira.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-28 20:28:29 // 13507
Erre az emberek igen kis százaléka vevő :-) A mai forgalmi viszonyok közt egyre nehezebb jót játszani annak is, aki vevő rá. Műszaki jósággal autót eladni ma.. fikció :-)
Öcsémnek vam igaza, ha az Alfa kiírná, hogy 200e km, 8 év gari, nem kiát vennének sokan. Überelni kell, legtöbbet ígérni, bekerülni köztudatba. Nem. lenne nagyobb bukó, mint ami most megy. Csak aztán még eladások is lehetnek belőle.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-28 20:23:32 // 13506
Az, ugyanis a kuplungok belül vannak az olajtérben. Ami azokról lemorzsolódik, bekerül az olajba. Nagyrészt ez az a szürke trutyi ami a szeleptömb tekervényeiben le tud rakódni. A rendszeres olajcsere ezeknek a valtóknak az Alfája és omegája :-)
Giuntini2020-01-28 16:38:46 // 13505
Akkor te meg hozd fel a karbon kardánt, a közel 50-50%-os súlyelosztást, a fékrendszert, a motorokat (benzin), a QV-t, aztán lehet tátani a szájat....
zgi5212020-01-28 16:33:54 // 13504
ennek függvényében nagyon lényeges lehet az időszakos olajcsere, amit érthetetlen módon nem prognosztizálnak a UM -ban. (persze tudjuk, hogy kell)
zgi5212020-01-28 16:29:46 // 13503
nyugtassuk magunkat ezzel, hogy emiatt emelkedik majd az eladás. sztem a valós oka eddig sem ez volt, aki akart és tudott, vett Alfát.
a fiatalabb generáció autót sem akar birtokolni, csak nyűg neki. látom a kamasz gyerekeimen. de igen, nekik a leglényegesebb az infotainment volt az első beüléskor, hogy a spotify -t letudja e játszani. :)
követtem, -mert kíváncsi voltam- egy amerikai srácot/tinit a yt-on, lelkendezett az Alfájára
-sokáig. nem akarok spoilerezni, ha vki kiváncsi végül miért adta/cserélte le.
Josh
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-28 16:19:29 // 13502
Mindenkinek más fontos. Ha az Alfa látható darabszámot akar eladni, a vevők kedvére kell tenni. A telefon tukrözés nekem is kéne. Más meg másnak. Nekem a legtöbb off tulaj ezeket sorolja, ha az Alfáról van szó, és 2020-ig joggal tették, sokkal lejjebb pozicionált autók tudtak sokkal többet infotainment szinten. Ideje volt felzárkózni, még ha egy ős Alfás a felét se pipálja be a kütyü extráknak :-)
zgi5212020-01-28 16:06:47 // 13501
ezen ment a rágódás lassan egy éve, hogy jajj, csak a my2020 ban legyen alap vagy legalább lehetőség a tükrözésre, meg az érintőképernyő kegyeb bla-bla. nem én mondom, állítom. sajna ez az általános igény :) mondjuk nekem biztosan nem :) de most már béke van, mert az Alfa is felzárkózott a trendhez. :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-28 16:03:28 // 13500
N-ben nem visz át nyomatékot, nem kering az olaj sem. Semmit sehova nem kapcsol a váltóban amúgy, max a szeleptömb kopik, amiben meg pont azok a fokozatok kotlanak meg, amik nincsenek használva (?) .. Melegben, autópályás hajtás után nem illik N-be rakosgatni, pont az olaj keringés hiánya miatt, amúgy nyugodtan ki lehet tenni N-be. Tudtommal a zf is bolygóműves automata, a kuplungokat az erős gyorsításkori váltások terhelik csak. Van még egy lock-up kuplung, ami szintén nyitva van, csak haladás közben, 2-es,3-mas fokozatban zár össze. Addig a citromban áramló olaj viszi át a nyomatékot a bolygóműre.
RomeoOne2020-01-28 15:27:10 // 13499
Évi 80 körüli Giulia és kb. ennyi Stelviot helyeznek itthon újonnan forgalomba. Vajon a külföldről exportált használtak aránya hogy viszonyul ehhez vagy hogy fog ehhez viszonyulni idén?
RomeoOne2020-01-28 15:00:35 // 13498
Mit kell ezen függővé tenni? Lehet bele rendelni, csak kipipálja az extralistán és kész is.
zgi5212020-01-28 14:33:22 // 13497
nagyjából a kutyát nem érdekli, de van aki reszket ezért és függővé teszi a vásárlást.. :o
esvé2020-01-28 11:39:33 // 13496
mé'?? mi van a tükrözéssel? :D
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-28 11:17:12 // 13495
majd jön az E10 tapasztalat is nem kell sokáig várni
Halesz2020-01-28 10:59:43 // 13494
Én nem tudom!? :D
RomeoOne2020-01-28 09:43:41 // 13493
Mert hol vannak ezek az új tulajok, ahol feldobják ezeket a témákat?
zgi5212020-01-28 09:35:12 // 13492
van pár visszatérő téma,ahogy érkenek az új tulajok.. az egyik ez. :) aztán jön a tükrözés, a rsz keret miatti téves riasztás stb... :) itt az E10 még nem (igazán) buggyant fel :o
zgi5212020-01-28 09:31:33 // 13491
pár év használat után érzed mikor engedi ki üresbe, olyan 5-10 sec-n belül. egyébként nagyon finoman teszi. tapasztalatom szerint akkor lehet picit érezni, ha enyhe lejtőn álltam meg pl. egy lámpánál.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-27 21:53:20 // 13490
Alapjáraton nem igazán, inkább városi közlekedésnél talán 4. fokozatig nem kapcsol be a hűtés... ez a legnagyobb ellensége, meg persze a többi általános hiba
carver2020-01-27 21:53:15 // 13489
márminthogy ha forog az olaj akkor melegszik is... egyébként pont ezt is említik a D előnyeként hogy ott forog az olaj...
carver2020-01-27 21:46:27 // 13488
jó kérdés, nem tudom, de ezt több helyen is említik. Ha forgatja az olajat akkor melegszik is nem?
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-27 21:30:14 // 13487
Miért melegedne a kuplung Dnél álló helyzetben nem kapcsol össze, az olaj forgása miatt kúszik az autó
carver2020-01-27 21:24:56 // 13486
egyébként úgy tűnik vannak olyan automata váltók is amelyek egy idő után automatikusan átrakják N-be...
carver2020-01-27 21:23:40 // 13485
utánanéztem külföldi oldalakon mit mondanak erre és bár sok helyen hol az egyiket hol a másikat ajánlják, a legtöbb helyen és egy svájci váltóóspecialista szervíz szerint is az ajánlás az hogy:

hagyd D-ben
legfeljebb hosszabb ideig tartó megállásnál tedd N-be

Az "N" mellet az szól hogy kevesebbet fogyaszt az autó és nem melegszik a kuplung
A "D" mellett az szól hogy minden váltás elhasználódással jár és ez többet árt mint amennyit az üzemanyagmegtakarítás vagy a melegedés elkerülése használ
Fornitore2020-01-27 20:27:21 // 13482
Itthon a offos családi is automata én is úgy tudom ha nem kell ne rángassuk azt a váltót inkább álljunk a féken.Van valami úgynevezett citrom az automatákban ami pont ezekért van úgytudom.
Piritu - 1.000.0002020-01-27 19:37:49 // 13481
Látom sikerült fellendítenem a topikot :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-27 19:13:18 // 13480
Dehogy kell... elindulni is úgy érdemes, hogy lelépsz a fékpedálról, hagyod kúszni és gáz
Giuntini2020-01-27 18:49:07 // 13479
Az Aisin a 159-ben is 2 mp után automatikusan N-be rakja.
Hardy2020-01-27 18:09:35 // 13478
Biztos nem árt, mivel van olyan autó ahol ha jobban rálépsz a fékre akkor utánna leszálhatsz róla és fogja az autót. Induláskor meg gáz, és kiold a fék. Ha ártana nem így tervezték volna.
esvé2020-01-27 17:11:04 // 13477
egyetértek, én sem kapcsolgatom....
csodálkoznék ha ez rosszat tenne a váltónak, ui ha jól emlékszem a "manual" semmi ilyet nem ír. Pedig a ZF-nek már biztosan van pár év tapasztalata ebben.
pettinke2020-01-27 16:51:29 // 13476
ezt már itt tárgyaltuk korábban, és nem jutottunk egyetértésre, de többünk szerint a váltó saját magától N-be megy némi állásidő után.
RomeoOne2020-01-27 16:49:24 // 13475
Ez körülbelül megint olyan jelentőségű kérdés, mint az E10 vs E5, meg melyik olaj a jó stb.
Nagyon nagy pénzt tennék rá, hogy a jelentősége a váltó élettartama szempontjából elhanyagolható más faktorokhoz képest (mint pl. hogy mennyire taposod neki izomból és így mekkora erők ébrednek általában a hajtásláncban...). Ha jól esik kitenni P-be, akkor tedd ki, ha nem, akkor nem. 15 év múlva majd talán lesz különbség aszerint, hogy így vagy úgy használták-e a váltókat. Vagy nem...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-27 16:39:50 // 13474
a kapcsolgatás inkább nem tesz jót neki azért automata az automata, hogy ne kelljen p-be, n-be rakosgatni ...
Lev2020-01-27 16:34:57 // 13473
Jogos,elnéztem :)
Halesz2020-01-27 16:24:17 // 13472
Jaaz igaz, Ti meg a féken nem akartok taposni :) Bocs, figyelmetlen voltam :)

Igazából engem sokkal jobban izgat, hogy rosszat tesz-e a váltónak az, ha nagyon sokat használod úgy, hogy az 1-2 perces piroslámpás álldogállásokban nem rakod ki N-be.
Vagy megfordítom: javít-e az élettartamán, ha minden piros lámpánál inkább N-ben vagy.
esvé2020-01-27 16:13:15 // 13471
nem nyert:)
a két váltófül nem P-t, hanem N-et kapcsol ;D
zgi5212020-01-27 16:04:59 // 13470
ez most nem az a start- stop :) a kormányon levő :)
RomeoOne2020-01-27 15:45:58 // 13469
Megölitek a zúzmókat :D
Lev2020-01-27 15:42:59 // 13468
Nálam egész évben felejtős,egyik kézzel kapcsolom be az övet, közben a másikkal ki a start-stop-ot :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-27 14:38:43 // 13467
télen felejtős :))
Halesz2020-01-27 14:38:32 // 13466
+ ha a két váltófület egyszerre magad felé húzod, akkor is.
zgi5212020-01-27 14:22:43 // 13465
végülis :) le is lehet állítani start/stop engine gombbal az is kiteszi P -be :p
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-27 14:20:36 // 13464
de legalább nem gurultál neki az előtted állónak? engem belepaszírozott...
pettinke2020-01-27 14:19:14 // 13463
belém jöttek már úgy, hogy álltam a féken, és világított is a féklámpa. meg a közlekedési is :-)
azt mondta a srác, hogy ő úgy gondolta, mindjárt indulunk :D
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-27 14:14:52 // 13462
kiderül, hogy mindenki a féken áll :))) had világítson a fékláma, az a dolga ... belém jöttek már úgy hátulról, hogy nem nyomtam a féket én voltam a hús a szendvicsben
pettinke2020-01-27 14:04:50 // 13461
nézd, én is állok a féken, de Piritu írta alább, hogy így a) nem világít a féklámpád, b) nem kell állnod a féken, c) egy pöccenésre elindulsz.
én csak annyit írtam, hogy ehhez - mivel a váltó magától rájön, hogy behúztad a kézit, nem kell kapcsolni semmit.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-27 13:30:27 // 13460
és ez miért jó vagy mivel jobb, hogy állsz a féken? annyival rosszabb az biztos, hogy erre nem 10Ft/oldal a fékbowden ha megnyúlik, ha nem komplett egyben van a motorral az meg párszázezer kompletten mindennel, mint bárhol ahol elektronyos....
zgi5212020-01-27 13:26:06 // 13459
:)

én csak kisebb emlekedőn szeretek megállni, mert ott a hill hold (be)segít :P
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.