Fórum >> Típusok >> Giulia

Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-04 10:23:55 // 6244
jeeee, jól összekavartad magad :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-04 10:21:48 // 6243
jah új csomag.... tegnap néztem háát.... elég drága csomag amiből a felni + fekete kipuff jó
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-04 10:20:00 // 6242
a kormány kapcsoló nekem kifejezetten tetszik végre nem az ami jobbra kanyarodva közeben megállva balra indexelve kitörik ez egy helyben áll a kormányzástól függetlenítve lehet használni.
TtK2018-10-04 10:11:50 // 6241
TBi azér' kell, mer' csak! :)
TtK2018-10-04 10:10:54 // 6240
Honnan jött ez, hogy a dizelt delejnek hívjátok? Nekem a delej = villany..
TtK2018-10-04 10:08:50 // 6239
Nekem mutatta a vízhőfokmérő, mikor elfolyt a víz egy része és felforrt a maradék.
A turbónyomás persze "értelmetlen" de jól néz ki. Márpedig egy Alfának jól kell kinéznie :)
Az olajhőfok úgy tűnik nem kamu, most, hogy hidegebb van, egy szegmenssel kevesebbet mutat.
TtK2018-10-04 10:05:55 // 6238
A 159-nek sokkal igényesebb bajuszkapcsolói vannak. Főleg a tekerők kialakítása. De úgy általában is szebbek és kellemesebb hozzájuk nyúlni.
Shadin2018-10-04 10:05:53 // 6237
Egy korábbi bejegyzésedre reflektálnék. Én a TBi-vel benzines üzemmódban azon az etapon ahol én járok nem tudom használni. Alacsony sebességfokozatban felesleges erődemonstráció, autópályán hajtva meg azért felesleges pörgetni, mert a legális tempóig simán megy nyomatékból, felette meg nem igazán használom. Arra akarok kilyukadni, hogy a TBi-t én "dízelként" használom az esetek 90%-ában. Gyári sw-vel 320Nm ugyan azon a fordulaton mint pl. az 1.9 JTDm, azaz egál. Nem gyári sw.-vel meg 370 v. 390Nm és hiába erősebb 50 lóval és hiába van a leszabályozási fordulatszám 6500-ig feltolva, még inkább az alsó felét használom a fordulatnak a nyomaték miatt. Szerintem azt a teljesítmény amit a TBi alapból tud nagyon kevesen tudják v. akarják kihasználni.

Ha a Giulia menet értékeit vizsgáljuk, azon az látszik, hogy nincs nagy különbség a benyás és a delej között, feltehetőleg a jól hangolt váltó miatt akár, szóval én most éppen azt sem zárom ki, hogy delejbe fogok beleülni és nem benyásba, ha újként veszem meg.

Egy dologra meg senki nem gondol még, az pedig az autó élete a második tulajdonosánál, amikor már kb. nincs garancia és elő fognak jönni a hibák. Második tulajként már nem biztos, hogy a dízelt fogom választani X év múlva.

Már nem tudom mire is akartam válaszolni és hova kanyarodtam :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-04 09:41:35 // 6236
Gyakorló 159 tulajként árnyalom :-)
- a dönthető üléssel egyetértek Ha ritkán is kell, de olyankor nagyon, plusz a síalagút is elég jól kihasználható funkció. Pláne mikor a gyerekek menet közben halásznak ki cuccokat a csomagtartóból :-DDDD Soha nem vennék fix hátsóüléses autót.
- a csomagtartót jól megnéztem magamnak, kb emiatt érezném a Giulia-t csöbörből vödörbe kategóriának. Ha néha kell cuccolni, akkor elég tetris :-) A Bose hifis 159-nél jobb egy picivel, mert nem lóg oda az a szájbalökött mélynyomó.A rakodónyílás is a Giulia-n szélesebb.
- a 159-ben van vízhőfok mutató, de rohadjon meg, nem a valóságot mutatja. 90-en leparkol és nem mutatja ha melegszik! A hűtő ventilátor (pl regen.kor) simán úgy kapcsolgat, hogy a hőfok 90-re van szegezve. Szóval ez így minek, pont olyan mintha nem lenne. Szóval nem írnám hátránynak a 159-el szemben. A véleményemet nem pozitív egyik megoldásról sem...
- az olajhőfok szerintem tök jó (ha nem fake műszer az is)
- a turbónyomás óra a magamfajtának jó, aki onnan már látja, hogy minden rendben van e. Dízelnél a regenerációt azonnal észre lehet venni rajta. User only üzemmódban tök felesleges design elem :-)
A többit nem tudom. Pótkerék nélküli autóm soha nem volt még, de pótkerék se kellett még soha. Szóval kicsi az esélye a szívásnak, de ha beüt egy komolyabb defekt, akkor nagy szívás.
'''''2018-10-04 09:19:16 // 6235
Nagy részével én is egyetértek.
Turbó nyomás mérő igazából minek?Persze szépen mutat. :-)
Vízhőfok talán jó lenne de gondolom úgy is durrog ha túlmelegszik.
(159-ben van de így is pár kartársnak hengerfejes lett a víz miatt)
Csomitartó ajtaja szerintem nagyobb mint a berlina 159-nek.Bőröndök simán beférnek.
Dönthető ülés nekem a 159-ben sem volt de nem hiányzott soha.
Nívópálca 159-ben van de én egyszer nem néztem meg,mutatja bent is mindkét autó.
Bajuszkapcsolókkal mi bajod?Normál műanyag.
Pótkerékkel én bajba lennék mert 275-ös. :-)

Szóval én együtt tudok ezekkel élni elég jól. :-)
RomeoOne2018-10-04 09:12:57 // 6234
Most feltévedtem az Alfa honlapjára és ezt találtam:
Alfa Romeo Giulia B-Tech (azaz Black Tech)

Ebben sok fekete van, gondolom a tetőkárpit is. Pislogtam egyet, mikor megláttam, ez valami új dolog? Vagy csak én nem járok fel eleget az alfaromeo.hu-ra?
TtK2018-10-04 08:46:51 // 6233
Tetőkárpit: nem lehet választani, amilyen belteret kérsz, az ahhoz tartozó tetőkárpitot kapod
Fenntartási költségek: az adó sok rá, mert erős és új, azaz nincs a kor miatti kedvezmény. Amúgy eddig csak tankolni kellett
Hibalista: még csak 4k-t mentem vele, eddig semmi
Előnyöket már megírta mindenki, a hátrányok a 159-hez képest:
-Nincs SW. A csomagtartó kicsi és egy szűk lyukon keresztül pakolható. A lehajtható hátsó ülés (extra) úgyszólván kötelező. (Ez amúgy igaz a 159 berlinára is..)
-Start-stop. Full hidegen is simán leállítja. Minden indításnál ki kell kapcsolni, amit mindig el is felejtek egész addig, míg full hidegen le nem áll..
-Nincs nívópálca (a dízelben van..)
-Nincs vízhőfok és turbónyomás óra. Cserében van olajhőfok.
-Az első futóműgeometria elég extrém, teljesen kitekert kormánnyal gyakorlatilag oldalra tolja a kerekeit. Nekem nagyon szűk a garázslejáró, egy szűk ipszilont kell csinálnom ki-be, már vastag fekete csík van a kövön. Úgy nézem emiatt elég hamar meg fogja enni az első gumikat.
-A bajuszkapcsolók szörnyű gagyik.
-Nincs pótkerék.
Ezekkel azért együtt lehet élni :)
'''''2018-10-03 21:08:11 // 6232
Na majd legközelebb! :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-03 20:15:51 // 6231
áhhhhhh, miért nem szóltál elgurultam volna arra és egyedül feltéptem volna :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-03 20:15:04 // 6230
jah tényleg a kanyarkövető xenon krva jó, meg a keresztirányú forgalom néző... hát még a pumpálható Veloce ülés :DDD
'''''2018-10-03 20:14:30 // 6229
Négyen felnyomtuk a kaput. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-03 20:13:47 // 6227
sikerült kiszabadítani Willit a fogságból? :)))
'''''2018-10-03 19:45:20 // 6226
Bár nekem qv de:
Navi tényleg odatalál mindenhová,nincs vele gond.
Fogyim nagyon szar :-)
Van pohártaró (159-ben nincs, :-) )
Jóval nagyobb a hely benne a 159-hez képest.
Még a qv-t is vissza lehet butítani az A módban úgy,hogy nem kapar el hátul.
Van benne keresztirányú forgalom figyelő.Tök jó kitolatáskor amikor még nem látod az utat.
Féket meg kell szokni de brutál.
Van kamera az enyémben de sosem nézem.Biztos jó de én azzal nem találok ki a kapun.
Érdekes a kanyarkövető lámpa de jó.
Hirtelen ennyi jutott eszembe.
Beülsz,mész vele és beleszeretsz.
Bár azt mondják az autó választ téged.Nálam ez már a negyedik alfa ami érdekes történettel került hozzám.
Haddel2018-10-03 18:53:19 // 6225
Reggel bearanyozódott a napom.Mentem valami szerszámért a céges autómhoz ,és ez a gyönyörűség állt mellette. Q4,rosso,Veloce,volt ott minden ,mint a nagy filmekben. Körbenyálaztam rendesen,az épp ott dolgozó markolós nézett is ,hogy mit csöpög ez a hülye😃
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-03 18:51:27 // 6224
helyes, nem fogod megbánni... jah kimaradt a fék is rohadt jó :)
pettinke2018-10-03 18:45:40 // 6223
- Fogyasztás: 2900 km-es olasz túra autópályával, szerpentinnel, néha várossal: 6.0 liter (időnként 5.9, időnként 6.1) Hétköznapi átlag Budapesten: 7.5 liter
- Tetőkárpit: letöltöd az alfaromeo.hu-ról a hivatalos árlistát, abban benne van minden (ha létezik).
- Költségekre nem tudok mit mondani, a kötelező szerviz volt eddig, de céges az autó, szóval a számlát se láttam.
- Hibalista 20 000-ig: ide nincs mit írni, teszi a dolgát.
- Hátrány a 159-hez képest: én nem tudok mondani. A dizájn persze nem annyira blikkfangos, de az megintcsak szubjektív.
- Előnyök: tágasabb széltében-hosszában, jobb a futómű, és a hátsó hajtás miatt nem akarja a kormányt kitépni a kezedből gyorsítás közben, jobb az összerelési minőség.
- "A"-ba rakod télen és teljesen normálisan lehet vele közlekedni. Nálam lassan 1 éve van az autó, tehát az előző telet végignyomtam.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-03 15:46:40 // 6221
Miért nem mész el egy tesztvezetésre ott megkapsz minden választ, szerintem nincs hátránya az 59-hez képest csak előnye, talán a csomagtartója nem olyan jól pakolható, a belseje nagyobb, a navija nem egy nagy szám de az 59-nél jobb, mindenhova oda talál, végre telefonról is tudsz zenét lejátszani, a holtér figyelő nagyon jó dolog, az automata fantasztikus ... a többiről írnak a delej tulajok :)
tdemeter2018-10-03 15:02:48 // 6220
Ha már mindenki jól leszkanderezte a másikat, akkor valaki írhatna 2.2-es dizel fogyit is:) Pusztán érdekesség kedvéért.
Amire nem kaptam még választ:

- Tetőkárpit: fekete? Az felár, vagy egy széria tartozéka?
- Fenntartási költségek
- Hiba lista 30.000-ig - bár erre valaki már válaszolt.
- Hátrányok a 159-hez képest (szubjektív)
- Előnyök (ha van ilyen:)

Illetve aki télen hajtotta, milyen a hátsó kerék télen? (tudom, ezt egy bmw fórumon is kérdezhetném:)

A felesleges extráknál pl olyanra gondoltam, mint a 159-ben a szemüvegtartó, amely minden csak nem használható... Nemtom kinek tervezték...
A navival ugyan ez a helyzet, nincsenek jó tapasztalataim. Szóval ezekre a parasztvakításokra.
Szabolcs 1592018-10-03 13:35:59 // 6219
Mindkettőt szeretem,
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-03 12:22:48 // 6218
az szimpla (fizikának álcázott) hazugság :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-03 12:19:05 // 6217
tudom a gyári fogyasztás mérés is fizika pedig inkább a misztikum kategória amit megadnak :DDDDD
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-03 12:17:09 // 6216
Nem láttam egyiknek sem a nyomaték görbéjét. :-) Hidd el, hogy a valós (!) nyomaték görbe, a váltóáttétel és a tömeg elég jól kiadja, hogy mekkorát megy egy autó. Ez fizika, nem misztikum. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-03 12:12:07 // 6215
lehet Te ideálisan használod nálam a hétköznapokban max 40km-et megyek amiből 30 dugó...
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-03 12:10:25 // 6214
biztos jók a görbék lehet hinni nekik de akkor miért van az, hogy Kaposújlakon mikor beálltam a 2.0 59 és a sok reszelt 1.9 47 mellé gyorsulásra az 1.7T-ás Stelvioval 4 személlyel az indulásnál kapott hátrány nem igazán nőtt tovább ...
zgi5212018-10-03 12:05:46 // 6213
érdekes ez a DPF hiszti, a németben 50+ ezer alatt talán egyszer jelezte a műszarfalon, hogy most épp tovább kelene menni. a Julia akkor mikor megvettem, -gondolom a sok, rövid ide-oda átállástól- azóta sem. Magát a regenerálást észre sem veszem. Lehet én ideálisan használom : O ?

a gázolaj tankolás nem szeretetével egyetértek.. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-03 11:55:31 // 6212
degradáló vagy sem sajnos nincs olyan delej ami hidegen nem lenne trakesz sajnos ez működéséből kifolyólag ilyen valamelyik még melegen is úgy kopácsol, hogy megijed tőle az ember, nem mondom, hogy nem lehet megszokni hallgattam vagy 10 évig :))) De még sem a hangja miatt nem kell a dízel, nem kell, mert a sok városozás megöli a DPF-et, nem kell, mert mindig akkor kezdett el pucolni, mikor haza érkeztem, nem kell, mert bár csak 159-ben van fogyasztás tapasztalatom de ott talán 1,5L volt a különbség a 2.0 javára városozásban a Tibivel szemben, nem kell, mert igaz előtte Evoque volt delejben SUV-om, de 9,5L-et kért, nem kell, mert úgy voltam vele a 10l-es fogyi belefér a minden napjaimba, nem kell, mert rohadt nagy a delej értékvesztése, nem kell, mert rühellem a gázolaj szagát a bőrömön tanklás után.... talán akkor kellett volna, ha a 210 lovas Stelvio 2 millával olcsóbb lett volna, talán... de drágább, mint a benyás :)))
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-03 11:54:38 // 6211
Szerintem tudod a választ :-) Ha műszakilag hasonlítunk valamit, akkor felesleges a dízel/benzin vita, meg kell nézni a nyomaték görbéket és szevasz. Már ha tényleg az a fontos, hogy melyik megy jobban. Értsd így.

Az, hogy nekem mi fontos egy autóban, más kérdés. Ez változik az idővel és a tapasztalattal. Majd egyszer elmesélem hogy miért és hogy lett fontos nekem a hang. Nem itt, mert kötözködés és kérdőre vonás lenne csak abból is, ahogy mostanában divat itt :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-03 11:36:37 // 6210
nos külső hőmérőt újra kalibrálták, hátsó záró gombot megcsinálták, spricnit berendelték az cserés lesz mivel folyat ...
RomeoOne2018-10-03 11:09:40 // 6209
*mármint a Giula 4 hengerrel is nagyobb teljesítményű lehet, reflexből írtam benzinest, de nem az itt most a lényeg :D
RomeoOne2018-10-03 11:08:39 // 6208
Idézek tőled:
A lóerőben hiszek és a nyomatékban

Akkor meg miért vacillálsz itt 4 meg 5 hengeren, ha a benzines 4 hengerrel is nagyobb teljesítményt tud(hat)? :DDD
zgi5212018-10-03 10:48:18 // 6207
és melyiket szereted jobban? földön ülni vagy sámlin :P
Kazes☻2018-10-03 10:47:24 // 6206
Ez a hang jöhet(ne) Dömébe is! :)))
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-03 10:34:35 // 6205
Nem védelek, csak elfogadom a véleményed. De ha ez is baj.. :-)))
Szabolcs 1592018-10-03 10:32:18 // 6204
Múltkor jöttem Haza passau ból főúton, épp az asszony kérdezi hogy hol van a 3,7 literes fogyi amit a könyv ír, mondom ki nullázom, dna kapcsolot A ba tekertem és a KRESZ szabályait betartva láss csodát 87 km után néztem rá a fogyasztás ra 3,6 litert irt a fedélzeti, Stelvio val átt léptünk a 29 ezer km ert volt egy kormánymű csere garanciába és hátsó féktárcsa betétekkel mert érdekesen kopott a betét cserélték garancia ba, giulia val 28 ezer km nél járunk és minden ok a géppel, lassan a giulia is megy a 30 ezres átt vizsgálás ra
TtK2018-10-03 10:31:42 // 6203
Extrák: ezt neked kell tudni. :) Én inkább onnan közelíteném meg, hogy mi éri meg. Néhány extránál árukapcsolás van, én pl. ezért mondtam le az ülésfűtésről, mert egy csomó mást is kötelezően meg kell venni hozzá. Ami szerintem vitán felül felesleges, az a navi, ha jól emlékszem a telefontükrözés már széria, szóval úgy méginkább.
Értékvesztés: ha új autót veszel mindenképp buksz egy csomó pénzt, azaz sokáig érdemes megtartani. Az jó kérdés, hogy a mostani dízelhiszti és kitiltások fényében (azt most, hagyjuk, hogy ez mennyire jogos, vagy sem) el lehet-e majd normálisan adni egy bármilyen dízelt 5-6 év múlva
Fekete tetőkárpit: én jobban szeretem ha fehér :)
Alku: 10%
zgi5212018-10-03 10:29:11 // 6202
nekem az alap extrákból az FCW (ütközésvédelem) AI beavatkozása volt meglepő, amíg meg nem tapasztalja az ember.

a Brake by wire rendszerről keveset beszélünk, pedig az első széria autó amiben benne van az F1 után. :) szokni kell ez tény! nem folyadékot pumpálsz , hanem pótmétert mozgatsz a lábaddal. más na.

sztem szebb, jobb a nagyobb képernyő ráadásul az óracsoport közti képernyő is gazdagabb ekkor.

kamera felesleges ha van radar, én a holttérfigyelést még beválasztanám.

én mindenképpen a nagyobb adaptív xenon kérném. jobb, nem kell magyarázni
zgi5212018-10-03 10:22:01 // 6201
nem kell engem megvédened.. :)

volt időm átgondolni melyiket válasszam. én napi 120-140 kilit megyek, ha használom az autót. (pálya -város) 110-nél a kutya nem mondja meg bent, hogy ez benzin v. dízel motorhang. kint meg nem érdekel sem lassan , sem gyorsan.

még1x leírom, nekem az alsó tartományban jobb volt a 450Nm, ezért választottam és nem a fogyi miatt.
előtte benzines turbós autóm volt, tudom hasonlítani a menetdinamikai különbséget. :)

használok még egy német 1.6 dízelt, nem lehet benne 130 magasságában normálisan beszélgetni és zenét hallgatni. (a Julisban meg ugye simán) pedig jobban fogyaszt mint a Julis, ha már ezen lovagolunk.
R33Z2018-10-03 10:18:51 // 6200
Már majdnem 28e, hibátlan, azaz nulla hiba. Első szervíz Kelet-Pest, rendben volt.
Éppen ma megyek Olaszautokházához előrehozott 30e-re.

Szigorúan csak premium benzint használok, meghálálja.

Részletekről olvasd vissza a hozzászólásaimat, leírtam a tapasztalatokat.

11M körül kell gondolkodni egy 2.0 superben, ebbe már 1-2 extra is beleférhet.
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-03 10:17:23 // 6199
A 7k-ig pörgés a múlt Te :-D
A 159et is sportolósra faragtam, ennek ellenére nagyon ritkán forgatom le úgy igazán. Mégis igen szórakoztató. Nem lenne ellenemre egy benzines, de jelenleg valahol középen billeg a mérleg nyelve, ha egy mai 4 hengeres turbós benzines és az 5 hengeres mozdony közt kellene választani. Egy 5 hengeres Benzines turbó Giulia hamar billentené a mérleget. Ettől a hangtól kész vagyok :-D Ez sajnos a múlt :-(
zgi5212018-10-03 10:13:56 // 6198
én elhiszem Zoli! azért is írtam, hogy Neked ennyi. nyilván, ha finoman mész.

azért néztem utána, mert az emlegetett 2 lityi nekem kevésnek tűnt és lám 3,45 az.

de mindegy, ha láttad zeperfs linket, az is látod nincs relváns különség a két motor között.

nekem mindkettőben ugyanolyan jó a futómű és kormányzás, ez az ami megfogott anno.
nekem jobb, mint egy bimmer 3.

nem, nem öt percet ültem benzinesben, és nem is egy alkalommal. :)

nem vita ez a fórumon, én azt gondolom csak "beszélgetünk"!
tdemeter2018-10-03 09:57:43 // 6197
Milyen volt az első 27000? Mennyi hiba volt, milyen volt a szervíz?
tdemeter2018-10-03 09:56:32 // 6196
Látom sikerült felrobbantanom a falat a kérdésemmel:) Mindenki izomzik itt dizel vs benya témában, holott nem ez volt a kérdés:)
Az élményautózás fogalma szerintem nagyon relatív, kár itt lovakkal meg izmozással körülírni.
Nekem egy 8v 159-esem van, chippelt, amikor abba beleülök, az már önmagában akkora élmény (a nissan x-trail után), hogy nehéz leírni. Kb 140 ló lehet max (a gyári 120-hoz képest), és nem egy versenyló, így azt hiszem, hogy a giulia bármilyen motorral hozná ugyanazt az élményt.

Szóval közelítsük meg máshonnan a kérdést:
- Melyek a felesleges és melyek a nem felesleges extrák egy giuliába?
- Ár vs fogyasztás vs értékvesztés szerintem érdekes kérdés
- Fekete tetőkárpit csak a qv-hez jár?
- Listaárhoz képest kinek mennyit sikerült alkudni?

Szóval ilyenek érdekelnének :)

Don't war, make pizza!
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-03 09:56:26 // 6195
Most idézzelek? Mármint hogy olvassunk már pontosan :-D
Na mindegy. Nyilván lehet, hogy pont mindig 160-ig akart bactatni, aztán elvette, nem lehet tudni :-) A Te választásodat sem akarja senki támadni, a dízel mellett is és ellene is van érv, mindenki úgy dönt ahogy szimpatikus. Mindenki másképp számol, mást nem vesz figyelembe, és más a fontos neki. És más autó jön neki szembe, ezt a saját bőrömön is tapasztaltam. Határozottan benzinest akartam venni 2 éve. Az összes eladó TBi itt volt a monitoromon, itt skálázgattam őket hetekig, szerveztem, hogy melyiket mikor tudom megnézni. Aztán egy nap alatt megfordult az egész történet. Megláttam, kipróbáltam, és megvett. Az állapotával, a hangjával és a belterével. És azóta sem érdekel hogy egy TBi jobban menne e, vagy mennyivel fogyasztana többet. Semmilyen számolás, vagy racionális érv nem volt a sztoriban, homlok egyenest mást csináltam, mint amit alaposan kiterveltem :-D Szóval innentől mindegy. Kit milyen autó vesz meg kilóra...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.