Fórum >> Típusok >> Giulia

Halesz2021-10-28 19:35:19 // 22812
Amúgy ezeket a sztereotípiákat honnan veszitek? Az elmúlt 4 évben évente 2x voltam Alfával, Jeepel Romániában/Erdélyben, egyszer sem tapasztaltam ilyet.
Piritu - 1.000.0002021-10-28 19:30:05 // 22811
Júliát oda vittem először :-)
Giuntini2021-10-28 18:45:53 // 22810
Képzeld el hogy milyen lehetett az út, mikor 1978-ban először voltunk kint, Édesapám kétütemű Wartburgjával! Felfelé felforrt a víz, lefelé meg elment a fék! De csodálatos út volt!
Nem a nagy kaland a mai modern autókkal ez az út, hanem azzal a technikával, amit akkor birtokolhattunk, és amiért hálásnak is kellett lenni! Csak ezt ma sokan elfelejtik!
forrasr2021-10-28 16:07:00 // 22809
Osztom a véleményed, de lehet mi győri lévén azért örülünk minden jóféle kanyargós szakasznak mert erre ritka :D meg a ritkás forgalom is...
R33Z2021-10-28 14:49:42 // 22808
Grossglockner panoráma út - kiváló, tökéletes aszfalt, és vannak olyan szakaszok ahol vissza lehet hűteni a fékeket. Közelben nyaraltunk, de ha már ott voltunk az OFF-os 2 tonnás családival sem hagytuk ki. Igaz 300HP az is és kiváló futóműve van, bizonyos szakaszokon meg is lendítettem, még sportkocsikat is előzgettünk :) csak qrvagyorsan elfogyott a fék :) Az tuti, hogy a vmelyik Alfát kiviszem még oda. Porsche, Ferrari, Lamborghini, McLaren, Corvette, minden volt, német prémium trió csúcstermékei említésre sem méltó, annyi volt belőlük. Rettentő hosszú az út, a látvány egyedülálló. Alapszabály, hogy nagyon ésszel kell bánni a fékkel. Vannak egyébként erre figyelmeztető táblák is.

Itthon is lehet azért jót autózni, de még milyet ;) Hétvégén kivittük a Q-t egy jó nagy körre a Mátrába. Pásztó-Hasznos - Galyatető közt majdnem végig új az aszfalt. Galyatetői elág - Galyatető közt szar a felület még mindig, cserébe üres volt és olyanokat fordult, hogy néha megdöbbentem. Itt konkrétan "hegyi felfutót" tudtam menni, két autó udvariasan elengedett az elején és Galyatetőig nem találkoztam kocsival. Giulia futóműve nagyon el van találva (nem csak a Q!!!), a legszarabb úthibás részeken is csak kissé patogott el, pedig egész szép értékeket mutatott a G-meter. Ezeken a szakaszon szinte semmi forgalom. Mátrafüred - Mátraháza jellemzően zsúfolt és csak közepes útminőség, élvezeti érték. Parádsasvár - Mátraháza a legjobb minden szempontból, egyben a legzsúfoltabb is. Nehéz olyan időablakot találni, hogy ezt lehessem élvezni...
Bevallom szidtam eddig a PS4S gumit, egyszerűen nyáron messze nem volt meg a Corsa-tól megszokott tapadás. Most viszont beírok egy jó nagy piros pöttyöt neki. Felmegítettem és teljesen jó tapadása volt, pedig hidegebb volt már a hegyekben, 8-12 fok közt. Élesebben kanyarogva pedig azt vettem észre, hogy olyan könnyed, légies és semleges az autó, mint annak idején a 2.0. Szóval nem rossz ez a PS4S, de ennek is jót tesz a gumimelegítés. Kihűlt állapotban néhányszor már csúnyán meglepett, még melegebb időben is.

Imádom ezt a kocsit még mindig, a motor erő és a nyers előadásmód még mindig megdöbbentő tud lenni, nagyon sok alázat kell hozzá, meg kell tisztelni. Az őszinte és változatos hangja pedig megszokhatatlan, a kipuff durrogása még mindig egyedülálló. R-ben nem egy cicababa na, nincs színház, nincs udvarias körítés, egy igazi monster. A erdei állatoktól ezúton is elnézést az átmeneti hangzavarért:)

WarbiRunner (Gyuri)2021-10-28 14:26:49 // 22807
Kinek hogy, én is szeretem, ha minden egyben van. Kellemes idő, leengedett ablak, és összhangban a látvány, a hangok, az illatok és az autózás. Nekem is az ilyen pillanatok a tökéletesek, bár ritkán adódik. Ilyenkor nem is számít, hogy mennyire gyors a gyors, a feeling a lényeg. Hogy kelljen kicsit küzdeni a technikával, halljam az autózás hangjait, közben szívjam magamba a látványt, az erdő illatát. Jó kis flow élmény tud ez lenni. Nem kell feltétlen szerpentin sem, csak egy szép kis forgalmú út, lehetőleg kanyarokkal. Legutóbb Edelény és Arnót közt rövidítettem, nulla forgalom, jó aszfalt, nagyon jól esett. :-) Én mondtam a többieknek is hogy arra tök jó jönni, de nekik nem jött át. Le lettem szólva, hogy a 26-oson gyorsabb és jobb az út, 2x2 sáv. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-28 14:09:06 // 22806
Ha magyar rendszámot látnak, a mai napig, mint a jó úttörő, ott segítenek ahol tudnak. Hogy ne éld túl XD
Liquid2021-10-28 13:22:26 // 22805
Én bárhol szeretek kanyarogni, tökmindegy hogy szerpentin, vagy csak simán kanyargós út. Fontosabb hogy jó legyen a burkolat, és ne legyen aki feltart :)
A táj nézése, krúzolás és a kanyarvadászat nagyon nem fér meg egymás mellett.
Jimmi T.2021-10-28 13:07:28 // 22804
Az élvezetes kanyargás nem a Stelvión kezdődik , kb alkalmatlan arra a sportra. (ahogy a Col de Turini is ) Hajtűkanyarok ,rossz burkolat , biciklisek, lakóautók leégett fékkel vagy és kuplunggal. ..... akiket ott láttam MX5 klub vagy Carrera klubos csapatok is inkább csak felvonultak.
Giuntini2021-10-28 12:59:49 // 22803
Szerintem ha igazi szerpentint nézünk egy alpesi hágóutat, mondjuk a Stelviót, ott kifejezetten hátrány a nagy tengelytáv! Ott egy 170 lovas MiTo QV-vel nem igazán lehet találni ellenfelet! Hogy ne beszéljünk a 4C-ről, de hát az már másik liga!
Azért arról ne feledkezzünk el, hogy a tájnak is van egy elragadó szépsége! Ha csak "csőlátással vezetünk, az előttünk lévő 50-100 méterre koncentrálunk, akkor mit ér az egész?! Vakok módjára vezetünk, mit ér az Alfás életérzés?
Zolibácsi2021-10-28 12:22:45 // 22802
Mosolyfej lemaradt hogy ne értsd félre :)
Zolibácsi2021-10-28 12:21:08 // 22801
Menj ki a románokhoz és ott próbáld meg szerpentinen megelőzni a kamiont vagy a zöldséges furgont. Bár én csak egy gyenge 2.4 jtdvel próbáltam, de azért izzadt a tenyerem, hogy jól válasszak előzési pontot.
Sporter2021-10-28 12:02:51 // 22800
Szerpentinezésbe amúgy benne vagyok ,de csak saját autó + kéz-láb combóval. Amúgy volt már Giulia találkozó? Én lassan 3 éve vagyok Giulia tulaj, de eddig mintha még csak téma szinten valósult volna meg!?
Giuntini2021-10-27 21:42:20 // 22799
Totya megmondta hogy ebből balhé lesz...
VKG699!!! (4x156+75)2021-10-27 20:58:19 // 22798
És ha elkottázzák, RomeoThree lesz belőle, vagy RomeoOne.Five? :D
Halesz2021-10-27 20:10:36 // 22797
Hogy is van az a vicc, hogy RomeoOne és RomeoTwo szembetalálkozik egy szerpentinen? :))))
leopop32021-10-27 19:00:38 // 22796
Rendben én jelentkeznék is elsőnek! 😁😁🙏🙋 🍀
leopop32021-10-27 18:50:14 // 22795
Én is ezt akartam mondani ;)
VKG699!!! (4x156+75)2021-10-27 16:16:02 // 22794
Felétek biztos egyenesebbek a szerpentinek :DD

Nem az a baj, hogy nem férsz el, hanem az, hogy mi van ha te jössz szembe is? :D
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-27 16:06:41 // 22793
Ezt én értem, és sokkal gyorsabban is történik bármi történjen. Az ember reakcióidejének van egy korlátja, és ez lóerőtől és belátható/letudható távolságtól független. Szerpentinen pedig biztosan nem ülök be senki mellé. :-)
RomeoOne2021-10-27 15:56:54 // 22792
De pont az a lényeg, hogy nem kell akkora helyet belátnod, mert sokkal gyorsabban végzel a manőverrel. Úgy látom kell majd egy kört vigyelek titeket valami hegyi úton jövőre, mert ez így nem maradhat :DDD
VKG699!!! (4x156+75)2021-10-27 15:29:52 // 22791
Általában nem a helyhiány/krafthiány a gond a szerpentinen, hanem az, hogy nem látod be a kanyart és a szembeforgalmat.

Én inkább kelek szombaton is 5-kor, úgyis hozzászoktam hétköznap :))) Akkor még nem járnak a thalias emberek kirándulni :-)
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-27 14:51:52 // 22790
Hát figy.. amit 200-250 lóval nem előzök meg, azt ezerrel sem fogom, mert hülye azé' nem vagyok ;-) Ezt a hegymenet parát sosem értettem, én a megpakolt Caddyvel is jót mentem a Tátrában anno, és előztem mindent is, felfelé, lefelé. Nem igazán probléma ez, csak a Winklereknek :-)
Kócosw2021-10-27 14:44:27 // 22789
egy biszt azert csak lenyomna egyenesben 🤣😝
Giuntini2021-10-27 14:37:34 // 22788
+1 ami a 4C-t illeti! Mellesleg befektetésnek sem rossz!
1000 kiló és 240 nyiha nem rossz arán vezetés élvezete szempontjából sem! Kanyarvadászkodni meg nincs jobb a középmotoros autónál....
RomeoOne2021-10-27 14:22:44 // 22787
Akkor már nem mosolyognál, mikor szerpentinezés közben beszorulnál egy lassabb autó vagy motor mögé, mert ahhoz nincs elég kraft, hogy hegymenetben a rövid egyeneseken megelőzd. És akkor lőttek a kanyarvadászat élvezetének :D
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-27 14:06:48 // 22786
Én meg egyikbe se. Ennyi pénzből vennék egy 4c-t és egy Alpine A110-et, és csak mosolyognék azokon akiknek kevés a világ összes lóereje is XD
RomeoOne2021-10-27 12:08:49 // 22785
Ha 510 ló kevéske lenne, akkor inkább egy Maserati MC20-ba ülnék át. Nem hiszem, hogy ez a Manhart tuning sokkal olcsóbb lenne.
Fornitore2021-10-27 12:03:51 // 22784
Csak akkor ha a 510 kevéske lenne valakinek 😀
Fornitore2021-10-27 12:02:45 // 22783
https://m.hvg.hu/cegauto/20211027_Manhart_Alfa_Romeo_Giulia_QV600
Golyszi2021-10-27 11:25:45 // 22782
adom :)
Giuntini2021-10-27 11:04:24 // 22781
Ezért az árért egy jól felszerelt Velocét kapsz!
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-27 09:53:32 // 22780
Kínában már 2011-ben láttam olyan superkapacitoros elektromos buszt (az Expo-n), ami a megállóba beállt, felcsapta az érintkezőket egy felsővezeték szerű sínre, és feltöltötte magát amíg az utasok fel-le szálltak. Aztán érintkező le, és ment tovább. Erre a feladatra az a megoldás egész jónak tűnt, nem kicsi terheléssel mentek azok a buszok. Tele emberekkel, non--stop mentek. Állítólag nagy melegben voltak gondok a kondenzátorokkal. Ilyesmi felhasználásra, amikor időnként be tud állni valahova a gép tölteni, életképes lehet.
RomeoOne2021-10-27 09:10:54 // 22779
Akkor a számokra rosszul emlékeztem, de az alaptétel, hogy nem számít a kamionon az önsúly, az full nem igaz.
RomeoOne2021-10-27 09:09:41 // 22778
Az akku tömege azért gond, mert ahhoz sok kell, ha sokat kell akkuról menni. Ha ebbe annyit raknak, amennyi a belsőégésű motor meg a villany részhez nem szükséges hajtáslánc tömege, az sztem bőven elég ahhoz, hogy tudjon egy darabig vezeték nélkül is menni. Amíg meg a vezeték alatt van, tölti vissza folyamatosan.
forrasr2021-10-27 09:07:11 // 22777
Egy normál ponyvás szerelvény úgy áll össze, hogy nagyjából 8 tonna a vontató, meg 7-8tonna között a pót szereltségtől üzemanyag mennyiségtől függően. Raksúly kb 24-25 tonna, billencs pót van ami ennél valamivel kevesebb 5-6 tonna közötti, de 32t az nagyon jó lenne, de az jellemzően ömlesztett árúnál és jelentős túlsúllyal fordul csak elő.
Az jogos, hogy a súly nagyon is számít, meg a mérete is gondot jelent egyelőre a hidrogénes megoldásnak, de arra vannak törekvések, ugye szabályváltoztatással lehet helyet csinálni, igaz az utak nem lesznek attól járhatóbbak, mert sok helyen Európában most is cipőkanállal férnek csak át a nyergesek. (mielőtt bárki szerint semmi keresni valójuk nincs a szűk helyeken-jellemzően nem kirándulni mennek szerelvényben-persze mindig van pár renitens ellenpélda amit fel lehet hozni az internet világából, de nem az a jelentős mennyiség)
Liquid2021-10-27 09:05:29 // 22776
Na ismét tanultam valamit :)
A nyomaték van és jó azt tudom, csomó dolog dízel-elektromos, az akku-t érzem problémának. Mondjuk egy ilyen felsővezeték megoldás lehet, de ez csak egy részét tudja lefedni az útnak, át kell rakodni a cuccot, ami meg nem biztos hogy megéri. Ezt hogyan oldják meg ilyen esetben? (Mivel nyilván nem tud a vezeték a kotrógép aktuális pozíciójához menni.)
RomeoOne2021-10-27 08:56:39 // 22775
Egy hajón/munkagépen/kaomionon nem gond se a hely, se az esetleges többletsúly

Nem a fenét. Pont hogy nagy gond a többletsúly. Egy 40 tonnás kamion kb. 32 tonna hasznos terhet tud cipelni. Régen rendszeresen túlrakták, de amióta keményebben büntetik, azért jobban meggondolják. Ha akkus lenne, akkor ebből a hasznos teherből venne még el értékes tonnákat az akku súlya. Pont, hogy nagyon is számítana és fájna a végén mindenkinek.
RomeoOne2021-10-27 08:51:53 // 22774


Nem lenne sztem olyan meglepő, pont a nyomaték van meg a villany hajtásban, ami kell, messzire nem megy meg egyébként is szoktak felsővezetékezést kiépíteni a bányákban ilyen elektromos rásegítéshez.
tdemeter2021-10-27 08:28:06 // 22773
Persze, szó nincs arról, hogy kitiltanák őket. Erre nem lesz szükség.
Ha az emberek tömegével adják majd el hamarosan, akkor az értékük ezzel arányosan csökken majd...
Jimmi T.2021-10-27 08:24:59 // 22772
Két héttel nem tudtad volna hamarabb Te sem ! Ugye ?
Sporter2021-10-27 07:23:42 // 22771
Giulia 6C Villa D'Este


Ha valaki ilyet szeretne :)
Sporter2021-10-27 06:45:24 // 22770
Amíg a teherautók 99%-a dízel üzemű (márpedig még jó ideig az lesz), addig lesz gázolaj és adBlue ellátás is.....csak hát kell a pánik, meg hogy legyen mire árat emelni. Ettől persze megint minden drágább lesz, mert a fuvarosok se szeretet szolgálat.
berobbantam2021-10-26 19:50:55 // 22769
Én még emlékszek mikor az őskorban beköszöntött a kétütemű hiszti.Nekünk épp egy waresz volt.Apósommal vérre menő csatâkat vívtunk.Ő szentül hitte,hogy kivonják őket törvényileg a forgalomból.Én szajkóztam,hogy nem hozhatnak olyan törvényt,hogy holnaptól a megszerzett vagyontárgya kuka.A vége az lett,hogy a waresz ment a háztol.A mai napig mennek,amelyiket életben tartották.
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-26 18:36:42 // 22768
Itt az utcánk másik végében megy a Debrecen-Nyírábrány vasútvonal. Én nyugodt vagyok XD A Caterpilar motorral felújított M41 a legmodernebb mozdony kb ami itt előfordul. Valahogy nem vizionálok sem felsővezetéket, sem ceruzaelemesre alakított román dízelmozdonyt. És nem kevés árut húzgálnak itt fel alá.
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-26 18:25:45 // 22767
Karbamid gyártás. Tologatjuk a Co kibocsájtást jobbra, balra.
Rengeteg energia kell az adblue egyik összetevőjének, akarbamidnak az előállításához. Ezért állt le a Duslo is a gyártással. A legenergiaigényesebb ágazatok állnak le a kibontakozó energiaválság miatt. Kínában ugye a magnézium gyártás, az EU-ban a karbamid gyár. És senki el sem gondolkozik, hogy he az tényleg ennyire energiaigényes, akkor annak megfelelő karbon lábnyoma is van. Akkor ugyan mi lehet az értelme? :-) Kipöfögjük a gyárrban, amit majd megköt a kipufogóban. Egy őrület az egész.
Halesz2021-10-26 17:36:53 // 22766
Hátha valakinek érdekes lehet:



Eladó egy 18-as sport téli felniszett (8,0JX18) (a képen látható)
Continental WinterContact TS 850P 225/45 R18 V XL (2020 augusztusi gyártású) téligumikkal. Egy szezont, és mindössze 7184 km-t futottak.
Tavaly ősszel vásárolt, TPMS-szenzorokkal szerelve.

Ára: 450.000 forint

Továbbá egy teljesen ugyanilyen gumiszett. Szintén egy szezont futottak (kb 10 ezer km-t).

Ára: 110.000 forint
zgi5212021-10-26 17:17:21 // 22765
igen, tonkre! a hagyomanyos autok gyartasat bedaraljak. pont.
az EU nagyon kis pont globalisan hiaba gondolunk errol emoncionalisan tobbet. :)
Liquid2021-10-26 17:02:21 // 22764
Azért az akkus bányadömper-t ízlelgessük kicsit :)
Tegyük hozzá az eddigiekhez, hogy mindez csak EU, esetleg USA sötétzöldebb része,
a világ többi részén messze még ez az őrület.
tdemeter2021-10-26 16:54:13 // 22763
Azzal tönkrevágnák az összes európai autógyárat és vele együtt sok ország megélhetését, úgyhogy ezt nem hinném. Van ilyen törekéves de nem 2 hónap alatt akarják megcsinálni.
Szerintem elszámították magukat. Az adblue egyszerűen nem olyan termék mint a benzin, nem gyártja mindenki, csak 1-2 cég, ami egyszerűen stratégiailag tarthatatlan. Rájöttek, hogy a hiányból lehet a legmagasabb árat kialkudni, mindenki vérszemet kapott aki ebből élt. Eddig volt anyag, most nincs, fizessél.

Ezt egy darabig lehet húzni, aztán úgyis elmegy más irányba a világ, nem kellenek majd a dízelek.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.