Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-30 12:48:36 // 17976
a tető és az A, B, C oszlop meg az összekötő eleme acél
Csabi2020-11-30 12:34:01 // 17975
Végig mentem egy mágnessel:
A tető pont acél, mint ahogy a mellette futó "ív" (meg nem mondom mi a neve) ami a hátsó sárvédővel együtt van, szóval az is. Csomagtartó ajtó is, minden mást nem fog mágnes, szóval alu. Ezen azért eléggé meglepődtem.
A tető pont acél, mint ahogy a mellette futó "ív" (meg nem mondom mi a neve) ami a hátsó sárvédővel együtt van, szóval az is. Csomagtartó ajtó is, minden mást nem fog mágnes, szóval alu. Ezen azért eléggé meglepődtem.
RomeoOne2020-11-30 12:03:57 // 17974
A Super és Veloce Giuliákban és Stelviokban mik az alumínium és mik az acél karosszéria alkatrészek? Tető pl. alu vagy acél?
tdemeter2020-11-29 19:29:32 // 17973
Én is feldobtam a téli tappancsokat nemrég. Szerintem tök jók a pirelli téli gumik, amiken AR jelzés volt. Már asszem nem gyártják őket, de gondolom csak a logóval nem, amúgy biztosan. Jól tapad, konfortos, nehéz rosszat mondani rájuk
Piritu - 1.000.0002020-11-29 18:22:19 // 17972
Ha ugyan olyat veszel az sose fog ennyit bírni. (A 159-re ugyan azt a márkát vettem, 45 vs 31ezer.)
G-MANN🍀2020-11-29 15:40:24 // 17971
Nekem Pirelli PZeroAR imádom, Bazsinak Bridgestone, az is álom. Ha csere, akár Michelin, gondolom az is álom🤟😁
Hg - FittSport2020-11-29 14:59:51 // 17970
A gyári Bridgestone 45 ezret bírt, nem sokszor feszegettem a határait.
sas-1592020-11-29 14:14:25 // 17969
Bridgestone nekem is bevált nagyon. 20 e km van az autóban.
Abból volt egy téli gumis szezon is.
Abból volt egy téli gumis szezon is.
Giuntini2020-11-29 13:28:37 // 17968
Bocs, de mit jelent a gyári? Neked Bridgestone-al szerelték, van akinek Pirelli-vel, stb...
Ha valakinek a tartósság a fő szempont, akkor a Michelin Primacy a legjobb választás. Ha a sportosság, akkor a Michelin Pilot Sport-ot ajánlanám!
Ha valakinek a tartósság a fő szempont, akkor a Michelin Primacy a legjobb választás. Ha a sportosság, akkor a Michelin Pilot Sport-ot ajánlanám!
zümi1662020-11-29 11:45:38 // 17967
Én maradnék a gyári guminál, amivel kijött, a Bridgestone-nál. Nekem eddig bevált, bár még csak 2700 km.-t mentem velük.
Szerintem ráérsz majd jövő év elején nézelődni.
Szerintem ráérsz majd jövő év elején nézelődni.
Hg - FittSport2020-11-29 00:21:58 // 17966
Sziasztok! Gumi választással kapcsolatban (Giulia Veloce) kérnek segítséget, ha vannak ötletek. Nyári abroncsrol lenne szó. Kérdéseim:
Érdemes most megvenni vlmi akciosat, vagy várják jövő tavaszig?
Gyártóbol melyiket? (En Pirelli, Michelin amire gondoltam)
Jelenlegi méret a nyári felnin 225/40 19 elől és 255/35 19 hátul.
Köszönök minden hasznos tanácsot. G.
Érdemes most megvenni vlmi akciosat, vagy várják jövő tavaszig?
Gyártóbol melyiket? (En Pirelli, Michelin amire gondoltam)
Jelenlegi méret a nyári felnin 225/40 19 elől és 255/35 19 hátul.
Köszönök minden hasznos tanácsot. G.
Giuntini2020-11-27 21:18:00 // 17965
Szép!
Fornitore2020-11-27 20:14:53 // 17964
Piritu - 1.000.0002020-11-27 18:00:49 // 17963
leopop32020-11-27 14:29:45 // 17962
Sokat szoktam vele beszélni hihetetlenül vágja a témát pedig nem idős...
Szeritnem is jó motor nem azért mondtam bármit is mert ne szeretném :)
Sőt sajnos ilyet már egyáltalán nem fognak csinálni :/
Szeritnem is jó motor nem azért mondtam bármit is mert ne szeretném :)
Sőt sajnos ilyet már egyáltalán nem fognak csinálni :/
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-27 13:53:01 // 17961
Ez így hiteles.XD A 2.4 körül nincs már semmi, akik megijedtek már eladták. :-P Én nem venném más motorral.
leopop32020-11-27 12:41:07 // 17960
Igen nem is olyan régen magyarázta el a szerelőm ezt az egész dolgot ami a 2.4 körül van.
Illetve neki is az van csak elég szépen felhúzva.
Illetve neki is az van csak elég szépen felhúzva.
leopop32020-11-27 12:39:14 // 17959
Igen bocsi csak először felre értettem.
Teljesen igazad van a dízelnek pont ez a lényege :)
Hát csak vissza kell alakítani euro 3 ra plusz az összes gátló cuccot kivenni, úgy meg is szűnik a baj.
Illetve igen pont akkor rúgják az öngólt amikor rontják a hatásfokát:)
Teljesen igazad van a dízelnek pont ez a lényege :)
Hát csak vissza kell alakítani euro 3 ra plusz az összes gátló cuccot kivenni, úgy meg is szűnik a baj.
Illetve igen pont akkor rúgják az öngólt amikor rontják a hatásfokát:)
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-27 12:22:27 // 17958
Ezt írom, a NOx kibocsátás csökkentése miatt van így. Csakhogy ez a világ baromsága. A dízel lényege a jó hatásfok. Viszont a jó hatásfokon üzemelő dízel sok NOx-ot termel. Tehát lerontjuk a hatásfokát, mert akkor tiszta üzemű lesz. Logikus, nem?
leopop32020-11-27 12:12:09 // 17957
Azaz akkor ismerős a szitu napi szinten jönnek az ilyen üzik :DD
leopop32020-11-27 12:10:51 // 17956
Ezt én sem tudom de valószínűleg nem is fogják egyszerűen ilyen “szarokbele” hozzáállásük van sajnos a konszernen belül.
Haverom mondta hogy ő egyedileg újratervezteti és gyártatja majd a hűtőrendszer részeit mert szerinte az kevésbé szopó :DD
Árban nem tudom hogy nézne ki de ha jó és működőképes a dolog én is megcsináltatom :DD
Haverom mondta hogy ő egyedileg újratervezteti és gyártatja majd a hűtőrendszer részeit mert szerinte az kevésbé szopó :DD
Árban nem tudom hogy nézne ki de ha jó és működőképes a dolog én is megcsináltatom :DD
denil12020-11-27 12:10:26 // 17955
Ismerős szitu.
Néha amikor vki beír a FB csoportba,h nagyon jó állapotú 159-et keres és tudja,h nem olcsó így hajlandó fizetni érte, akkor néha felteszem az enyémet kíváncsiságból.
Aztán mindig kiderül, hogy az elképzelés nagyon messze áll a realitásoktól :)
Néha amikor vki beír a FB csoportba,h nagyon jó állapotú 159-et keres és tudja,h nem olcsó így hajlandó fizetni érte, akkor néha felteszem az enyémet kíváncsiságból.
Aztán mindig kiderül, hogy az elképzelés nagyon messze áll a realitásoktól :)
RomeoOne2020-11-27 12:09:25 // 17954
Miért az EU4-es normának való megfelelőség miatt van ott a nagy hő? :) Tudod pl. hogy mi az, ami nagy hőnél képződik, kis hőnél meg nem és eléggé harap arra is az EU norma?
Értetted egyáltalán azokat az ábrákat, amiket Gyuri berakott? :D
Értetted egyáltalán azokat az ábrákat, amiket Gyuri berakott? :D
leopop32020-11-27 12:07:58 // 17953
Ha tudnád hány ilyen üzenetet kapok instan, facebookon,emailben hogy láttam a Brerás videómat és hogy ők ilyen autót szeretnének “mindig erről álmodtak” bla bla bla aztán ha csak a vezérműlánc cserét elmondom nekik mennyi hirtelen már egyik sem akar :DD
Ja meg persze az általad említett áron nézik őket :D
Ja meg persze az általad említett áron nézik őket :D
denil12020-11-27 12:05:01 // 17952
Csak azt nem értem,hogy ezt miért ilyen nehéz megoldani?
Ez minimum 13 éves probléma és széles körben ismert.
Ez minimum 13 éves probléma és széles körben ismert.
denil12020-11-27 12:03:16 // 17951
Pedig biztos vagyok benne, hogy nem azonos problémák jöttek elő nálunk :)
A lényeg,h akkor látszódik,h a 159 valóban nem egy olcsó autó, sosem volt.
És ahogy öregszik, nem válik olcsóbbá.
Ezeket a számokat szívesen megmutatnám azoknak akik 1.2-1.5 között néznek 159-eket,h "jó lesz az" majd apránként rendbehozom...hát persze :DD
A lényeg,h akkor látszódik,h a 159 valóban nem egy olcsó autó, sosem volt.
És ahogy öregszik, nem válik olcsóbbá.
Ezeket a számokat szívesen megmutatnám azoknak akik 1.2-1.5 között néznek 159-eket,h "jó lesz az" majd apránként rendbehozom...hát persze :DD
leopop32020-11-27 12:01:27 // 17950
Igen ez FIAT konszern betegség sajnos :/
Liquid2020-11-27 11:57:09 // 17949
Nagyon durva, hogy nekem is pont 67ft/km a költségem :)
denil12020-11-27 11:55:17 // 17948
Én azt mondanám, hogy ez nem Alfa betegség, hanem Fiat konszersz betegség.
Ugyanez a probléma (hűtökör, bilincsek stb. ) megvolt a Bravoban is, sőt lehetett tudni, hogy már a gyárból úgy jönnek ki, hogy azt azonnal cserélni kell.
Szinte minden Bravosnak meg kellett anno tenni akiket én ismertem a fórumról.
Ha jól tudom talán Puntónál is volt ilyen gebasz vmelyik verziónál.
Ugyanez a probléma (hűtökör, bilincsek stb. ) megvolt a Bravoban is, sőt lehetett tudni, hogy már a gyárból úgy jönnek ki, hogy azt azonnal cserélni kell.
Szinte minden Bravosnak meg kellett anno tenni akiket én ismertem a fórumról.
Ha jól tudom talán Puntónál is volt ilyen gebasz vmelyik verziónál.
denil12020-11-27 11:53:22 // 17947
Érdekes téma a 159 és a hengerfejes probléma.
Én amennyire utánaolvastam és tudom, valóban a hősokk az amivel nem számoltak eléggé "luigiék" a gyárban. Bármennyire is imádom a 159-et és tenném el vitrinbe, ez az egy probléma amit nem tudok nekik megbocsátani.
Volt F astrám még tinó koromban, ott a hengerfej probléma szinte széria volt, de azt kb. összekalapálták 50k Ft-ból.
A blogomon van is kép róla, nálam nem repedt át a gát, tul.képpen a véletlennek volt köszönhető, hogy amikor a tőcsavarokkal problémáztunk ( másik gyerekbetegség a hősokk miatt ), akkor észrevettük,h már elindult a repedés. Meg lett csinálva, de ki tudja meddig lesz jó.
Mindegyik jármű ami van ( akár motor, akár autó ) minden költésem vezetve van és átülve egy majdnem új 150Tjet Bravoból, nagyon jól lehet látni, hogy a 159-es költsége pontosan 2x annyi mint a Fiaté. Persze nem is egy kategória és az sem mindegy, hogy ebben már benne van az,h kellett vennem 8 gumit, felniket, hengerfejeztem, turbó felújítattam, fényeztettem, magasabb adók stb.
Abban bízok, hogy a Giunak a fentartása ( márcsak azért is mert sokkal kevesebb km-rel fogom megvenni ) olcsóbb lesz mint a 159-é.
Összehasonlításul, én eléggé keveset megyek az autóval de így néznek ki a számok:
159:
Futott évek: 5.5 év
Megtett km:84.000
Fogyasztás: 8.3L ( kúton mért )
Napidíj: 2762Ft
Km költség: 67Ft
Km/1L üzemanyag: 12km
Én amennyire utánaolvastam és tudom, valóban a hősokk az amivel nem számoltak eléggé "luigiék" a gyárban. Bármennyire is imádom a 159-et és tenném el vitrinbe, ez az egy probléma amit nem tudok nekik megbocsátani.
Volt F astrám még tinó koromban, ott a hengerfej probléma szinte széria volt, de azt kb. összekalapálták 50k Ft-ból.
A blogomon van is kép róla, nálam nem repedt át a gát, tul.képpen a véletlennek volt köszönhető, hogy amikor a tőcsavarokkal problémáztunk ( másik gyerekbetegség a hősokk miatt ), akkor észrevettük,h már elindult a repedés. Meg lett csinálva, de ki tudja meddig lesz jó.
Mindegyik jármű ami van ( akár motor, akár autó ) minden költésem vezetve van és átülve egy majdnem új 150Tjet Bravoból, nagyon jól lehet látni, hogy a 159-es költsége pontosan 2x annyi mint a Fiaté. Persze nem is egy kategória és az sem mindegy, hogy ebben már benne van az,h kellett vennem 8 gumit, felniket, hengerfejeztem, turbó felújítattam, fényeztettem, magasabb adók stb.
Abban bízok, hogy a Giunak a fentartása ( márcsak azért is mert sokkal kevesebb km-rel fogom megvenni ) olcsóbb lesz mint a 159-é.
Összehasonlításul, én eléggé keveset megyek az autóval de így néznek ki a számok:
159:
Futott évek: 5.5 év
Megtett km:84.000
Fogyasztás: 8.3L ( kúton mért )
Napidíj: 2762Ft
Km költség: 67Ft
Km/1L üzemanyag: 12km
leopop32020-11-27 11:51:41 // 17946
*fűtés cső csak a telefon kicserélte
leopop32020-11-27 11:50:16 // 17945
Igen de éppen a nagy hő pont azért termelődik mert meg kell felelnie az Euro 4 es normának.
Ha nem kéne akkor ott nem lenne nagy hő.
Illetve a hűtőkörben a rossz műanyagok nem csak a 2.4 nél okozhatnak hibát hanem sajnos az összes 939 es Alfát érinti. Mindegyiknek sajnos ez a fos műanyag tartálya van illetve ezek a gagyi hűtőcsövei.
Ismersős körömből 3.2 Brerán 2 vízcső is szétrobbant. Kiegyenlítő tartályt is kellett rajta cserélni.
2.2 Brerán a haveromnak már egy rakat csövet kellett cserélni. Plusz a hűtéscső egy tipikus hibája a 2.2- nek ott eresztett nekem is és mind a 4 ismerősömnek is aki 2.2 Brerát hajt. Illetve a kiegyenlítő tartály cserét nálam is kellett már.
Ha nem kéne akkor ott nem lenne nagy hő.
Illetve a hűtőkörben a rossz műanyagok nem csak a 2.4 nél okozhatnak hibát hanem sajnos az összes 939 es Alfát érinti. Mindegyiknek sajnos ez a fos műanyag tartálya van illetve ezek a gagyi hűtőcsövei.
Ismersős körömből 3.2 Brerán 2 vízcső is szétrobbant. Kiegyenlítő tartályt is kellett rajta cserélni.
2.2 Brerán a haveromnak már egy rakat csövet kellett cserélni. Plusz a hűtéscső egy tipikus hibája a 2.2- nek ott eresztett nekem is és mind a 4 ismerősömnek is aki 2.2 Brerát hajt. Illetve a kiegyenlítő tartály cserét nálam is kellett már.
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-27 11:20:32 // 17944
Elvileg 180 foknál. Ilyen ábrát találtam, a lényeg látszik :-) Ahol a piros vonal van, kb oda el volt tolva az EOI mondjuk 140-160-as tempón.
Liquid2020-11-27 11:12:43 // 17943
Igen én is így látom, 1a 156-147-GT jó értelemben "egyszerűbb technika" és jelentősen olcsóbb a fenntartása, a 159 azért nagy majom..
RomeoOne2020-11-27 11:10:19 // 17942
Itt az alsó ábrán a melyik főtengelyállásnál van a dugattyú a felső holtponton?
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-27 11:02:29 // 17941
Ezen az EU norma dolgon gondolkoztam eleget, erről sem vagyok 100%-ig meggyőzve, nem látom, hogy milyen paramétere lesz jobb tőle. A NOx elméletileg csökkenthető így, de csakis kormolás és CO2 növekedés árán. A kormolásra lehet legyinteni, hogy majd megfogja a dpf, de a co2 egy kulcs paraméter volt már az EU-IV-nél is.
A gyengébb anyag kb az utolsó indok, ha már nem tudunk jobbat kitalálni. Ahogy Zolibácsi is mondja, a hűtőkörben vannak eltörős műanyagok. A 2.4-ek nagy része úgy lesz hengerfejes, hogy elfolyik a vize. Mert vagy a légtelenítő csavar, vagy a kiegyenlítő tartály visszafolyója, valami letörik. Mitől? Rossz a műanyag is biztos. Plusz a rohadt nagy hősokktól amit ismétlődően kap a motortérben. A leömlő csavarok sem véletlenül törtek anno. Ez mind mind hősokk következménye. Én kb az első hosszabb utamon felfigyeltem rá, hogy nem normális az a hő ami a motortérből kiáramlik. Brutális forróság különösebb hajtás nélkül is.
Tessék, itt a know how :-)
A gyengébb anyag kb az utolsó indok, ha már nem tudunk jobbat kitalálni. Ahogy Zolibácsi is mondja, a hűtőkörben vannak eltörős műanyagok. A 2.4-ek nagy része úgy lesz hengerfejes, hogy elfolyik a vize. Mert vagy a légtelenítő csavar, vagy a kiegyenlítő tartály visszafolyója, valami letörik. Mitől? Rossz a műanyag is biztos. Plusz a rohadt nagy hősokktól amit ismétlődően kap a motortérben. A leömlő csavarok sem véletlenül törtek anno. Ez mind mind hősokk következménye. Én kb az első hosszabb utamon felfigyeltem rá, hogy nem normális az a hő ami a motortérből kiáramlik. Brutális forróság különösebb hajtás nélkül is.
Tessék, itt a know how :-)
Zolibácsi2020-11-27 10:43:49 // 17940
elém tették az én hengerfejemet és az újat amit vettem rá, érezhető súlykülönbség volt az új javára. Na de nem offolok többet. Azóta is megy a kocsi az új tulajnál, csak olajcserére viszik és az én lelkem is nyugodt.
leopop32020-11-27 10:39:33 // 17939
Igen teljesen egyetértek ebben hogy szoftveres probléma is van de az meg nem is szoftveres probéla sajnos hanem EU norma miatt ilyen sajnos ezért lesz tul nagy hő ott :/
Plusz rájön még a gyengébb anyag is.
Plusz rájön még a gyengébb anyag is.
Zolibácsi2020-11-27 10:37:59 // 17938
Szerintem konstrukciós hibák tömkelege. Szoftveres csak egy oldal, vizkőr számtalan helyen tud sérülni/öregedni, aztán nincs normális műszer a kocsiban ami megvédene a bajtól stb.
Visszaülve GT be itt is vannak borzasztó, elkeserítő hibák, pl hogy nincs új olajhűtő, csak bontott, abból is a 4. van a kocsin, Xenon lámpák és mosós lökhárítók aranyárban mennek. De legalább van aftermarket piac rá, hogy 156/147/GT autókat életben tartsák, csak hát ezekért is pénzt kérnek :-)
öreg 1.9 jtd 156-147 autók még menni fognak mikor a 159-ek már kikopnak a piacról szerintem és nem azért mert rosszabb a 159, csak sokkal költségesebb az életben tartásuk.
Visszaülve GT be itt is vannak borzasztó, elkeserítő hibák, pl hogy nincs új olajhűtő, csak bontott, abból is a 4. van a kocsin, Xenon lámpák és mosós lökhárítók aranyárban mennek. De legalább van aftermarket piac rá, hogy 156/147/GT autókat életben tartsák, csak hát ezekért is pénzt kérnek :-)
öreg 1.9 jtd 156-147 autók még menni fognak mikor a 159-ek már kikopnak a piacról szerintem és nem azért mert rosszabb a 159, csak sokkal költségesebb az életben tartásuk.
leopop32020-11-27 10:37:02 // 17937
A 166-é nem abból van
leopop32020-11-27 10:35:47 // 17936
Teljesen igazad van
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-27 10:34:23 // 17935
sajnos egyre több márkánál kapom azt a választ : "az alkatrész utánpótlás nélkül megszűnt" szóval nem egyedi eset....
szerintem sem csak anyaghiba...
szerintem sem csak anyaghiba...
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-27 10:20:56 // 17934
A hengerfej téma ennél lényegesen bonyolultabb és sokkal kevésbé lenne probléma, ha lenne alkatrész :-) Értem én, hogy 166-é, de az sincs új. Innentől pedig mókolás, nem rendes javítás. Mert amúgy egy hengerfejezésnek eleve nem kéne ekkora hisztinek lenni. Ez sajnos tényleges probléma, hogy a Fiat konszern nem biztosítja a már nem aktuális modelljeihez az alkatrész utánpótlást. Lehet vadászni eBayen.
(Az más kérdés, hogy a hengerfej ügy szerintem sokkal kevésbé anyagminőség probléma, mint szoftveres gond. Lehet persze, hogy mindkettő de az számomra bizonyított tény, hogy rengeteg üzemanyag ég el feleslegesen, rosszkor, plusz hőt termelve a hengerekben. )
(Az más kérdés, hogy a hengerfej ügy szerintem sokkal kevésbé anyagminőség probléma, mint szoftveres gond. Lehet persze, hogy mindkettő de az számomra bizonyított tény, hogy rengeteg üzemanyag ég el feleslegesen, rosszkor, plusz hőt termelve a hengerekben. )
Attis2020-11-27 09:54:32 // 17933
Te nem mezei vásárló, hanem elkötelezett alfás vásárló vagy :)
Piritu - 1.000.0002020-11-27 09:31:02 // 17932
Szerintem nem nagyon találsz olyan alkatrészt ami nem újrahasznosított anyagból lenne...
Az újraolvasztás után olyan minőséget állítanak be amilyet akarnak.
A régebbi Fiatok, Alfák mondjuk új lemezből voltak mégis elrohadtak, csak az az oroszoktól jött :-)
Az újraolvasztás után olyan minőséget állítanak be amilyet akarnak.
A régebbi Fiatok, Alfák mondjuk új lemezből voltak mégis elrohadtak, csak az az oroszoktól jött :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-27 08:46:50 // 17931
akkor én most ne vegyek semmilyen autót? :)))
Attis2020-11-27 08:41:18 // 17930
Ez is vicc kategória. Nem volt és nincs a 159-hez hengerfej. És akkor kezdődik a buhera, hogy mi jó rá (még ha minőségben tényleg tartósabb is a 166 hengerfeje). Ha én mezei autóvásárló lennék és egyszer már belefutottam ilyenbe, biztos hogy többet nem vennék tőlük autót.
Remélem Giulia/Stelvio fronton, már változott a szemlélet, mert ha nem, akkor az végtelenül szomorú lenne...
Remélem Giulia/Stelvio fronton, már változott a szemlélet, mert ha nem, akkor az végtelenül szomorú lenne...
leopop32020-11-27 08:00:26 // 17928
De nem a 159ét kell feltenni utána hanem a 166-ét azt mondják mert az erősebb anyagból van.
Elvileg valamilyen újrahasznosított anyagból van a hengerfeje a 159 2.4 nek azért rossz. A bölcső el ugyanez a helyzet az is egy újrahasznosított anyagból van.
Elvileg valamilyen újrahasznosított anyagból van a hengerfeje a 159 2.4 nek azért rossz. A bölcső el ugyanez a helyzet az is egy újrahasznosított anyagból van.
Zolibácsi2020-11-27 07:04:56 // 17927
Hát igen, ha lett volna biztosítva a 159 2.4 jtdm hez az alkatrész utánpótlás akkor nem adom el. De mivel ismerem magamat hogy milyen szerencsés vagyok, nem kockáztattam volna meg még egy hengerfejezest :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.