Fórum >> Típusok >> Giulia

RomeoOne2024-02-08 17:32:00 // 34029
A szélesebb hátsóhoz kisebb nyomás, de lőre-hátra eloszva kisebb.
Ezt a mondatot nem értem :D

A Q az nehezebb autó, és a lényegi súlykülönbség a motortérben van, így normál terhelésnél jobban előre terhelt. Az elöl 2.4-2.7, hátul 2.3-2.9. pont ezt mutatja szerintem.
De ahogy a méretekből sejted is, ezek nem a Q adatai, hanem a 2.0 19"-es kerekekkel. A Q-t írtam, hogy "Q-nál pl. 2,4 elöl és 2,2 hátul normál esetben, de teljes terhelésen egységesen 2,9 bar.", vagy ahogy Te írnád: elöl 2,4-2,9; hátul 2,2-2,9.

A fentebbit magyarázhatja, hogy a Q elöl nehezebb, csak pont ez az anomália, hogy a 2.0 kétszéles 18"-as és 19"-es kerekei között van ez az érdekes eltérés.
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-08 17:20:24 // 34028
Én látok benne némi logikát. A szélesebb hátsóhoz kisebb nyomás, de lőre-hátra eloszva kisebb. A square setup elöl 2.2-2.7, hátul 2.4-3.0. Ha felmegy hátra a szélesebb, nagyobb felület, a normál nyomások és a teljes terhelési is (majdnem) egyenletesen kevesebb.
Elöl 2.0-2.4, hátul 2.2-2.6.
A Q az nehezebb autó, és a lényegi súlykülönbség a motortérben van, így normál terhelésnél jobban előre terhelt. Az elöl 2.4-2.7, hátul 2.3-2.9. pont ezt mutatja szerintem. Ha telepakolod, és teleülitek, akkor pedig inkább a hátsó tengely terhelése nő meg, így max terhelésnél már nem az orra a nehezebb. Ami nem stimmel, hogy szerintem nem ekkora gumik vannak azon, hanem szélesebbek, nem?
SD2024-02-08 15:03:58 // 34027
Végig követtem nyagy nyugalomban egy vergődő Mazdát a dugóban:D Valahogy nem jutott előrébb:D Aztán lett hely egy kanyaríven mellé kerültem és onnan meg elé, aztán megint lett hely mert tudtam hogy ott már van:D Nyerítő motorra, adtam a tudtára hogy ez már nem a dugóban pofátlankodós pálya itt neki lejárt a műszak:D:D:D És még mielőtt eltűntem volna a látóteréből, még egy vészvillogós fékezéssel el is köszötn az alfi :D

És 1 percel szülői előtt meg is érkeztem az iskolához a gyerekeket átvenni:D
Bálltam a rokihelyre, soroljam még a bűnlajstromom:D?

Ezt ha egy éve elmondják akkor azt mondom fiatalság bolondság.. De ez az autó ilyen, ilyen volt a 155 is:D Nagyon kamázom, nem állat módjára állatnak lenni:D
SD2024-02-08 14:48:14 // 34026
Először kicsit én is értetlenül álltam a dologohoz, meg kell ismerni az autót és meg fogod tapasztalni neked melyik beállítás jó.

Amíg kevésbé voltam tapasztalat az autóval azt éreztem hogy néz már mindek nyekken ez, vagy jaj mi lesz..

Most meg külön élvezet úgy terelni határon hogy még nem szól bele az elektronika, vagy legalább is nem tilt:D

Opc b: én olyan távol vagyok a határtól:D:D:D De a lényeg az érzés:D

Viszont most pl. legutóbb éreztem hogy mikor csúszik melyik kerék, féktávon anélkül hogy az ABS-t kapcsolta volna még:))

Yo buli:)))
RomeoOne2024-02-08 14:43:57 // 34025
Én még nem hallottam olyanról, hogy a defekttűrőnek alacsonyabb nyomás kéne. Inkább fordítva, de leginkább ugyanannyi. Vagy van más infod ezzel kapcsolatban?
Shadin2024-02-08 14:15:03 // 34024
Pont ez a bajom, a konzisztencia hiánya.
Ha puha, akkor kb. egyformán legyen puha a 18"-os és a 19"-os is,
ami egyforma szélesságű.
Ha meg azért alacsonyabb a nyomás a kétszélesekben a "normálishoz" képest,
mert a kétszéleseket defekttűrővel szerelték, akkor meg ismét felmerül,
hogy miért van ilyen diferencia a 18" és a 19" között :-(
Fene sem érti, semmi logika nincs benne.
RomeoOne2024-02-08 13:28:49 // 34023
Ami egyébként azért is furcsa, mert 19"-en már fordul a dolog és hátul kisebb a nyomás. Teljes erhelésen viszont már ott is hátul ad meg nagyobbat. Tehát még csak nem is konzisztens a dolog.
Itt sztem arról van szó, hogy egész széles paramétertartományban használható és attól függően, hogy milyen vezetési dinamikát/visszajelzéseket/reakciókat vársz az autótól, a keréknyomás viszonyokkal lehet hangolgatni. Csak egy kézikönyvben nem adhatnak meg egy többdimenziós függvényt, csak egy számot, í]g ráböktek egyre.

Q-nál pl. 2,4 elöl és 2,2 hátul normál esetben, de teljes terhelésen egységesen 2,9 bar.
SD2024-02-08 13:24:55 // 34022
Nekem az a tapasztalat eddig, bár mondom én azonos nyomást használok elől hátul.
Hogy a 17-es keréken:
- 2.3 alatt kezd nyúlóssá válni, és ha beavatkozik az autó akkor meg olyan kelletlenül ellépked oldalra
- 2.7 felett meg már olyan mint egy kölyökkutya mindenfele megy :D

Szóval valóban alacsonyabb nyomáson jobb tapadás, de viszont kevesebb oldaltartás, nyilván ez az én tanuló szettemen extrán érződik:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-08 13:02:20 // 34021
Pedig hátra ír többet. Kétszéles 18-asnál elöl 2.0-2.4Bar, hátul 2.2-2.6Bar.
hrobi2024-02-08 12:46:08 // 34020
Már megrendelte a kábelt, szerintem a hétvégén ki is cseréli. Annyi, hogy addig nem használom a kéziféket.
SD2024-02-08 12:19:42 // 34019
ha végképp bedöglött akkor van valami 9V-os elemes trükk kitekerni még 1x de.. az már nekem nagyon hekk
SD2024-02-08 11:52:34 // 34018
a kábel el tud törni, de ha döglődik némi mozgatással még életrekelhető párszor.. viszont ha behúzva marad a kéziféked akkor semerre, szóval ne várj vele..

menüben ki lehet kapcsolni hogy P-ben ráhúzza automatikusan, viszont így meg a váltónak nem jó hosszútávon.. szóval meg kéne csinálni.
hrobi2024-02-08 11:11:51 // 34017
Üdv Mindenkinek!
Két héte került hozzám egy Giulia 2.2 diesel (180 LE, plusz némi optimalizálás). Giulietta-t váltott.
Pár nappal a vásárlás után már a szívbajt hozta rám azzal, hogy az egyik reggel nem akart kiengedni az elektromos kézifék.
Egy darabig kínlódtam vele, aztán kiengedett szerencsére. Azóta random dobálja fel a kézifék hibát.
Gépre dugva a jobb oldali motort jelezte hibának, de a Fiat-ban dolgozó szerelő barátom szerint valószínűleg csak a kábelt kell kicserélni.
Remélem a folytatás nem ilyen lesz!
hrobi2024-02-08 11:11:50 // 34016
Üdv Mindenkinek!
Két héte került hozzám egy Giulia 2.2 diesel (180 LE, plusz némi optimalizálás). Giulietta-t váltott.
Pár nappal a vásárlás után már a szívbajt hozta rám azzal, hogy az egyik reggel nem akart kiengedni az elektromos kézifék.
Egy darabig kínlódtam vele, aztán kiengedett szerencsére. Azóta random dobálja fel a kézifék hibát.
Gépre dugva a jobb oldali motort jelezte hibának, de a Fiat-ban dolgozó szerelő barátom szerint valószínűleg csak a kábelt kell kicserélni.
Remélem a folytatás nem ilyen lesz!
SD2024-02-08 10:57:50 // 34015
meg is kerestem a videót csak nem másoltam be mert.. :D:D:D
Shadin2024-02-08 09:53:44 // 34014
Hoppá! :-)
Ká vagyok a kígyó!
Na jó ez gyerekes...
Shadin2024-02-08 09:53:11 // 34013
Én biza kipróbálom a 2.0 - 2.2 nyomást, hátha tényleg tudja a gyár :-)
Shadin2024-02-08 09:51:22 // 34012
Nekem csak ennyi van a matricán.
Jorjie2024-02-07 21:55:18 // 34011
Hopp, a Ká! :-)
oldrepublic2024-02-07 18:55:41 // 34010
Nekem volt "rendes" hátsó kerékkel és a mostani konfigurációban a kétszer szélesebb van.

Megéri jól beállítani a nyomást, mert nagyon észre lehet venni. A szélesebb gumihoz kisebb nyomás kell, és ha hátul 2,4-re van fújva, akkor sokkal hamarabb elindul a hátulja, illetve sokkal hamarabb kapar nedves burkolaton.

Nyilván hidegben szívás, hogyha 20C környékén lövöd be ahogy kell, akkor meg az első hideg hajnalon nyenyereg, hogy alacsony a nyomás.

Lehet, hogy csak egyszerű fizika, mert több levegőt tárol, és elég a kisbb nyomás is

De a gyáriak szerintem tudják, hogy mit írtak elő.
RomeoOne2024-02-07 17:45:06 // 34009
Ez van az én kézikönyvemben is. Akkor ennyi az annyi... Mit ír az ajtóra (vagy már nem tudom hova) ragasztott matrica?
G-MANN🍀2024-02-07 17:44:29 // 34008
Igen, nagyon furcsa, nem is értem. 🤔
Shadin2024-02-07 17:36:03 // 34007
Arányaiban sem stimmel a 18" és 19" kétszélesek guminyomása
perdig közel hasonlónak kéne lennie :-(
G-MANN🍀2024-02-07 16:18:46 // 34006
Igen, Q4 is elől 2,4 hátul 2,3 (kétszéles 19')
RomeoOne2024-02-07 16:10:47 // 34005
Majd otthonról csekkolom mi van a kezelésiben. Általában véve sztem alacsony nyomás van megadva a Giuliánál más autókhoz képest. Én a Q-nál nagyon meglepődtem a 2,2 bar-os hátsó kerék nyomáson, mikor először láttam.
Shadin2024-02-07 16:04:41 // 34004
Egy random 2018-as doksiban ez van. ja és nem is a kezelésiben van, hanem külön pdf

Shadin2024-02-07 15:54:41 // 34003
Alvázszám alapján letöltött kezelésik között találtam.
RomeoOne2024-02-07 15:12:04 // 34002
Honnan van az a táblázat, netről szedted valahonnan? Sztem hibás. Nincs a kocsihoz gyári kézikönyved? Talán le is lehet tölteni alvázszám alapján, de nem biztos.

Ami furcsa, hogy a táblázatod az első kerékre ír alacsonyabb nyomást. A Q-nál ez fordítva van. Nincs most nálam az eredeti kézikönyv, de ami nekem le van mentve, abban ez van:

Shadin2024-02-07 14:52:55 // 34001
Az lehet, hogy az anomáliát az okozza, hogy ezek a nyomások a kétszélesre azért kisebbek, mert ebben a konfigban a defekttűrő gumi kvázi köteleő volt és abba kisebb nyomás kell?
Shadin2024-02-07 10:30:05 // 34000
Nincs. Ezen én már túljutottam évekkel ezelőtt :-)
Egyszerre úgyis egy oldalról nézed...
SD2024-02-06 22:36:07 // 33999
Vitzen kívül ezen a felnin nincs jobbos és balos?
SD2024-02-06 22:34:58 // 33998
Mármint B-jobboldali?;)
Shadin2024-02-06 19:32:53 // 33997
Nincs valakinek a jobb oldali felnivel szerelve az autója?
Shadin2024-02-06 19:08:58 // 33996
Köszi!
pettinke2024-02-06 18:24:05 // 33995
dízel autóknál van ott egy tölcsér vésztöltéshez (ha kannából akarsz tölteni)
Piritu - 1.000.0002024-02-06 18:23:33 // 33994
ez egy laza kanyar, sok ilyen lesz :-)
Piritu - 1.000.0002024-02-06 18:21:42 // 33993
Föleg ha lemész a gleccserre is…
Shadin2024-02-06 17:39:39 // 33992
Innen mi hiányzik?
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-06 17:01:14 // 33990
2.3 elöl, 2.4 hátul kb. Kétszéles nem defekttűrő 18-as kerekek.
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-06 16:57:07 // 33989
Lefelé? Sose tempózok. A hillclimb az igazi, lefelé nézelődni kell XD
Shadin2024-02-06 15:15:11 // 33988
Majd fél Bar-t engedtem le és ennyi lett:

Óra szerint egy tizeddel kevesebb volt.
Megmérem majd 21°C-on is :-)
RomeoOne2024-02-06 15:09:48 // 33987
Fuh, itt jön lefelé az ember lendületből és elfogy a fék... :O Meg lehet tanulni repülni :D
RomeoOne2024-02-06 14:31:51 // 33986
Köszi! Ez akkor majdnem egész napos program :)
Piritu - 1.000.0002024-02-06 14:16:35 // 33984
Edelweisspitze-t ki ne hagyd! A maga 2.571 méterével a listám szerint a 20 legmagasabb autóval elérhető pont.
Piritu - 1.000.0002024-02-06 14:09:19 // 33983
Tageskarte van: klatty
Eddig kétszer voltam, de ki csak akkor jöttem amikor 3 napos kártyám volt...
RomeoOne2024-02-06 13:51:40 // 33982
Aki volt már a Grossglockner-en (Piritu?), erősítse már meg vagy cáfolja, hogy az alábbi szakasz két végén vannak ugye a fizetős kapuk. Most, ha én átmegyek egyik irányból és aznap visszajönnék, akkor 2x kell fizetnem? Tehát, ha többször akarok végigmenni ezen a szakaszon, akkor mielőtt átmennék a kapun, vissza kell fordulnom?

SD2024-02-06 11:28:59 // 33981
én szinte mindig ránézek induláskor és ha bohóckodni támad kedvem útközben is csekkolom hog az adott hőmérséklethez milyen guminyomásom van épp:D
SD2024-02-06 11:20:30 // 33980
én nekem az autó érzékelői szerinti 2.4-re van állítva elől hátul, ez menet közben felmegy olyan 2.5-2.6-ra

most hogy melegszik az idő, 2.6-2.7-re is felmegy de még így ez is benne van a teljes terheléses verzióban, csak így izgágább az autó

2.3... 2.2 szerintem már a gumi oldalát enné..

nálam ugye: 225/50 R17 elől-hátul

a balansz nagyon jó így és a komfort is
de tudtommal a Giulia nem érzékeny a nagy kerekekre szóval ugyan így tudja ezt peres gumin is:) nekem pluszban megvan még a retro guminyúl érzés, amikor a ballonons keréken egyensúlyoz az autó, de így is nagyon stabil:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.