RomeoOne2024-02-12 22:24:46 // 34144
Nekem cseréltek stabpálcát elöl kattogás miatt, de az nem gázelvételre kattogott. Bizonyos terhelésváltásokra vagy bukkanókon jött elő. Elvittem a szervizbe, a szerelő keresett a telephelyen egy olyan bukkanót, amin áthajtva pont kattant. odahívott 3 másik szerelőt, körbeállták a kocsit, és oda vissza gurulgatott rajta, amíg a "detektor" szerelők füleltek :DDD Végül megállapították, hogy talán bal elölről jön. Egy hét múlva kicserélték és tényleg elmúlt :D
Giuntini2024-02-12 22:22:22 // 34143
Az teljesen létező, olyan, hogy határozottan lassul, sőt folyamatosan vált vissza 35 km/h-s sebességig.
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-12 22:21:28 // 34142
Igen, annak volt motorfékje, még lassult gázelvételre.
RomeoOne2024-02-12 22:16:48 // 34141
Automata, elsőkerekes 2.4 berlinád szerintem csak Neked volt (ezt már a múltkor is írtam). Talán még Giuntini-é volt hozzá a legközelebb, legalábbis hajtásláncot tekintve, de az se nem Ti, se nem berlina, ugyebár. Annak milyen motorfékje volt? Ott még az létező dolog volt?
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-12 22:06:31 // 34140
Nyálkás úton kitekert kormánnyal az enyém nyilván elindult kifelé az íven. Nem kicsit, nagyon. Esős aszfalton is jellemző volt rá. Nyilván az első kerék hajtás ilyen. A Giulietta is csinálja. Ami nagyon különbözik, az pont a lift off oversteer. Nekem a (saját én egyedi) 159-em nem akart a jó égnek se megindulni ha elvettem a gázt. Ha egyszer picit is több gázt adtam a kelleténél, ment az orra. Ezek az én autómra vonatkozó tények (ÉAVT). Ennek adok egy rövidítést, hogy ne kelljen leírni sokszor :-) A vizes körpályán dettó ez történt, az orra kezdett mocorogni, elvettem a gázt. Ott egész jól visszajött. ÉAVT. Értem én, hogy ehhez tapadást kell veszteni, de arra különös hajlama volt vizes úton. ÉAVT. Soha nem éreztem a határait, csak tapogatni és lassacskán megtanulni tudtam, de biztos én vagyok béna hozzá.
Kanyarból kigyorsítani nekem kellemetlen volt, pláne ha nedves volt az út. ÉAVT.
A fenti leírás csakis a saját szubjektíve megélt tapasztalatomat tükrözi, általános véleményt nem fogalmaz meg, és kizárólag ÉAVT alapján került megfogalmazásra a maximális korrektség és kirekesztésmentesség igényével. :-)
Kanyarból kigyorsítani nekem kellemetlen volt, pláne ha nedves volt az út. ÉAVT.
A fenti leírás csakis a saját szubjektíve megélt tapasztalatomat tükrözi, általános véleményt nem fogalmaz meg, és kizárólag ÉAVT alapján került megfogalmazásra a maximális korrektség és kirekesztésmentesség igényével. :-)
RomeoOne2024-02-12 22:04:21 // 34139
Az a baj, Robi, hogy valami irracionális (legalábbis számomra érthetetlen) oknál fogva, Te személyes támadásnak veszed, ha valaki azt mondja, hogy a 159 megtolja az orrát. Lehet, hogy Gyuri nem rakta össze, de én már akkor láttam, mikor leírta azt a mondatot, hogy neked ez vörös posztó lesz :D
Mint ha az lenne egy autó jóságának végső mérőfoka, hogy indul-e a segge vagy nem :) Ahogy már Te is, én is írtuk, soktényezős dolog ez. A 159 meg egy nagy kanyarsebességű, stabil autó. Lehet vele játszani is, ha elég bátor az ember és el lehet dobatni a seggét. Mert jó egyensúlya van és ha úgy mozgatod, akkor indul.
De egy elsőkerekes autónál sztem nem lenne nagy erény, ha könnyen indulna a segge. Az pont nem lenne egy stabil és jól kezelhető autó. De a 159 az.
Én ezért nehezen is hiszem, hogy egy meghatározott íven haladva körbe (mondjuk körforgalom), enyhe gyorsításnál a segge indul meg különösebb hintáztatás meg gázelvétel nélkül. Igazából aggasztóbb is lenne, hisz miért tapad olyan gyengén hátul, ha a gyorsulás miatt amúgy is az egyensúlyihoz képest hátrébb terhel, ráadásul az első kerekeken még a gyorsítás is "eszi" az oldalirányú tapadást.
De szívesen beülök melléd kipróbálni. Leszek Gyuri avatárja :DDD Aztán itt az M6 felhajtónál körözhetünk a körforgalomban.
Mint ha az lenne egy autó jóságának végső mérőfoka, hogy indul-e a segge vagy nem :) Ahogy már Te is, én is írtuk, soktényezős dolog ez. A 159 meg egy nagy kanyarsebességű, stabil autó. Lehet vele játszani is, ha elég bátor az ember és el lehet dobatni a seggét. Mert jó egyensúlya van és ha úgy mozgatod, akkor indul.
De egy elsőkerekes autónál sztem nem lenne nagy erény, ha könnyen indulna a segge. Az pont nem lenne egy stabil és jól kezelhető autó. De a 159 az.
Én ezért nehezen is hiszem, hogy egy meghatározott íven haladva körbe (mondjuk körforgalom), enyhe gyorsításnál a segge indul meg különösebb hintáztatás meg gázelvétel nélkül. Igazából aggasztóbb is lenne, hisz miért tapad olyan gyengén hátul, ha a gyorsulás miatt amúgy is az egyensúlyihoz képest hátrébb terhel, ráadásul az első kerekeken még a gyorsítás is "eszi" az oldalirányú tapadást.
De szívesen beülök melléd kipróbálni. Leszek Gyuri avatárja :DDD Aztán itt az M6 felhajtónál körözhetünk a körforgalomban.
RomeoOne2024-02-12 21:30:20 // 34138
60-al ez a kanyar elég vakmerő :D Azért ne törd össze a gépet :D
Persze, hogy jobban dobja a seggét a Punto. A Bravo is. Mert nem olyan jó autók. Nem tudok pontos számokat,cáfolj meg, ha nem, de pénzt mernék rátenni, hogy arányaiban orrnehezebbek, mint bármelyik 159. Ez a kanyar meg lefelé megy, tehát még inkább első tengelyek terheltek, a hátsók meg könnyülnek.
Ezeknek a Fiatoknak nem is kell ilyen szélsőséges körülmény, hogy megdobják a seggüket. Én Tolnai útról jobbra az Újtemplomra kanyarodva is megúsztattam a seggét azzal, hogy ív közepén tettem vissza 2-be és az megfékezte az első tengelyt. Pedig ott nem is ez a fehér aszfalt van, meg az felfelé kezd el ívelni.
Persze, hogy jobban dobja a seggét a Punto. A Bravo is. Mert nem olyan jó autók. Nem tudok pontos számokat,cáfolj meg, ha nem, de pénzt mernék rátenni, hogy arányaiban orrnehezebbek, mint bármelyik 159. Ez a kanyar meg lefelé megy, tehát még inkább első tengelyek terheltek, a hátsók meg könnyülnek.
Ezeknek a Fiatoknak nem is kell ilyen szélsőséges körülmény, hogy megdobják a seggüket. Én Tolnai útról jobbra az Újtemplomra kanyarodva is megúsztattam a seggét azzal, hogy ív közepén tettem vissza 2-be és az megfékezte az első tengelyt. Pedig ott nem is ez a fehér aszfalt van, meg az felfelé kezd el ívelni.
Liquid2024-02-12 21:28:28 // 34137
Igazán nem akarok ebbe beleugatni, de szerintem is inkább az első-hátsó hajtás különbözősége adja ezt és nem a futómű, persze ez utóbbi is benne van, de az előbbinek nagyobb a hatása. Mondom mindezt azért mert nálam csak egy-két alkalommal volt orrtolás, az is jellemzően olyankor mikor valamiért az eleje elkönnyült, pl. hegynek fel hajtűkanyar nagy gáz, de persze lelet hogy az ESP vagy az egész miskulancia hangolása miatt van ahogy Feri is írta, inkább legyen orrtolós mint seggtolós. Sokkal inkább volt jellemző 4 kerékkel sodródás, meg néha seggtolás, de azért erősen tenni kellett :) Pl. nyálkás úton kitekert kormánnyal padló. Mindez a Q4 volt, a TBI tolta az orrát és villogott az ASR, mint mindegyik elölkaparó (nyilván sokkal messzebb volt ez a határ mint pl. az I10-nél).
Liquid2024-02-12 21:19:32 // 34136
Igen a határok messze vannak, és mivel annyira elképesztően jó az egész együtt (futómű és hajtás) hogy mindig is féltem/félek attól hogy ha egyszer sok lesz akkor nagyon sok lesz :) A segg odébbrakás sajnos kimaradt, de még lehet :) Nekem csak a komlett autó odébbrakás volt meg keresztirányú huplikon, de ez szerintem inkább a TI keménysége miatt volt. A Stelvio csak átmegy rajta :)
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-12 21:18:44 // 34135
Azt írtam, hogy a körforgalomban pont azt csinálná. Ez nálam nem a szar szinonimája, és nem szidtam vele az autót. Te képzeltél mögé negatív szándékot. Annyit még korrigálok, hogy full elkerülő fogalmazás módban írjam le: az én 159-em biztos ugyanúgy viselkedett volna
Mert hogy próbáltam. De egyébként bármilyen elsőkerekes, de hangsúlyozom, ez csak vélemény. Úgy jó? Érted?
Mert hogy próbáltam. De egyébként bármilyen elsőkerekes, de hangsúlyozom, ez csak vélemény. Úgy jó? Érted?
Piritu - 1.000.0002024-02-12 21:15:36 // 34134
Nekem még nagyon új a dolog. Főleg hogy a határok nagyon messze vannak. A négykerekes sodródás is tegnap sikerült először.
Néha azért hiányzik ahogy Super odébb rakta a seggét :-)
Néha azért hiányzik ahogy Super odébb rakta a seggét :-)
droberto2024-02-12 21:11:15 // 34133
Liquid2024-02-12 21:05:06 // 34132
ezt papolom 10 éve :D
Tökön, paszulyon át arra amerre kormányzok, mindegy hogy száraz, esik, havas, jeges... :)
Ezt tudta a 159 Q4 és tudja a Stelvio Q4 is, mindkettő kicsit máshogy csinálja, de a végeredmény ugyanaz.
Tökön, paszulyon át arra amerre kormányzok, mindegy hogy száraz, esik, havas, jeges... :)
Ezt tudta a 159 Q4 és tudja a Stelvio Q4 is, mindkettő kicsit máshogy csinálja, de a végeredmény ugyanaz.
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-12 20:58:33 // 34131
És még volt részemről a 34090. Ott hol bántó bármi? Te bazgatsz engem ok nélkül.
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-12 20:54:47 // 34130
Aztán 34081. Mi fáj abban? Sem vélemény, sem semmi nincs ami téged cáfol. Már kúrvára korrekt módon próbálok fogalmazni, hogy meg ne bántódj. De te akkor is. Komolyan, szerintem direkt szivatsz, nekem erre más magyarázatom nincs.
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-12 20:52:09 // 34129
Sikerült a hsz lényege fölött elsiklanod és egy gyakorlati tapasztalatomon, amit elfogadni sosem fogsz, megsértődnöd. Nem értem. Fölöslegesen belém álltál újra.
droberto2024-02-12 20:40:51 // 34127
Rendben Gyuri!
Értelek.
Elkezdem válaszolni ezekre, de nem.
Értelmetlen.
:(
Értelek.
Elkezdem válaszolni ezekre, de nem.
Értelmetlen.
:(
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-12 20:17:32 // 34126
Segítek, 34071. Ez volt a véleményem (?) ami után megkaptama nyakamba a szokásosat...
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-12 20:15:50 // 34125
Akkor olvasd kérlek újra és értelmezd, harmadjára kérem, nem vagy hajlandó erre. Nem igaz amit írsz, pláne nem adok semmit a szádba, ki sem rekesztelek. Ez egy totál értelmetlen hozzászólás tele rágalommal, indulattal és valótlanságokkal. Vetítsd rám még a társadalmi bánatodat is Teljesen valóságtól elrugaszkodott amiket írsz. Csak olvass és értelmezz már kerlek szépen.. légyszi...
droberto2024-02-12 19:49:52 // 34124
Mit nem olvasok Gyuri?
Zgi bedobta a videót
30 hozzászólással később kifejted a véleményed a 159-ről, amire reflektáltam. Beidéztem a vitatott mondatod.
Te leírhatod a véleményemet, nekem nincs jogom cáfolni.
Én próbálom konstruktívan lezárni az állítást egyszer és mindenkorra azzal, hogy hívlak, hogy menjünk el egy jót Alfázni. Amikor meg elfognak az érveid, akkor meg elkezdesz olyanokat adni a számba amit soha nem mondtam vagy gondoltam.
Szerinted te én a semmiben vagyok, élek (jövök elő), jó elfogadom.
Sőt a téma se idevaló. Célzol nekem, hogy én ne írjak ide, még világossal se.
Gyuri, az a nagy helyzet van, hogy az egész társadalmunk, országunk azért tart itt, mert ilyen a vezetésünk és ilyen a társadalmunk. Megy itt is az utálkodás, kirekesztés. Egy csomóan már törölték magukat....
Én szerintem téged soha nem bántottalak meg egyszer sem, mindig tisztelettel vettem, hogy sok dologban másként gondolkodsz. Nézd csak vissza a neked írt hozzászólásaimat. Tiszteltelek azért is, amikor a múltkori vitánk után felhívtál.
Most megkérdezem, hogy mit te mit szeretnél? Elég ha nem írok többet, vagy kompletten töröljem ki magamat innen?
Zgi bedobta a videót
30 hozzászólással később kifejted a véleményed a 159-ről, amire reflektáltam. Beidéztem a vitatott mondatod.
Te leírhatod a véleményemet, nekem nincs jogom cáfolni.
Én próbálom konstruktívan lezárni az állítást egyszer és mindenkorra azzal, hogy hívlak, hogy menjünk el egy jót Alfázni. Amikor meg elfognak az érveid, akkor meg elkezdesz olyanokat adni a számba amit soha nem mondtam vagy gondoltam.
Szerinted te én a semmiben vagyok, élek (jövök elő), jó elfogadom.
Sőt a téma se idevaló. Célzol nekem, hogy én ne írjak ide, még világossal se.
Gyuri, az a nagy helyzet van, hogy az egész társadalmunk, országunk azért tart itt, mert ilyen a vezetésünk és ilyen a társadalmunk. Megy itt is az utálkodás, kirekesztés. Egy csomóan már törölték magukat....
Én szerintem téged soha nem bántottalak meg egyszer sem, mindig tisztelettel vettem, hogy sok dologban másként gondolkodsz. Nézd csak vissza a neked írt hozzászólásaimat. Tiszteltelek azért is, amikor a múltkori vitánk után felhívtál.
Most megkérdezem, hogy mit te mit szeretnél? Elég ha nem írok többet, vagy kompletten töröljem ki magamat innen?
Shadin2024-02-12 19:47:51 // 34123
Éppenhogy hozzáérek a pedálhoz, ha sikerül folyamatosan elvennem akkor nem csinálja, de pont az a probléma, hogy hajszálnyi gázt nyomok ilyenkor, azt nehéz folyamatosan elvenni.
Shadin2024-02-12 19:45:55 // 34122
Mindentől független, hideg-meleg motornál is egyaránt csinálja, ha "terhelt" akkor nem, úgy szoktam megoldani N-ben, hogy picit rágugok a gázpedálra, még éppen nem vált le és úgy veszem le róla a lábam. Mi a faxért programoznak benzines autót 1300-as fordulatú üzemre, amikor az mindennel szembemegy :-(
SD2024-02-12 19:08:33 // 34121
az első kerekesnél egy nagyon veszélyes dolog, és úgy el lehet esni :D
SD2024-02-12 19:07:48 // 34120
igen biztos be lehetne hintáztatni a Giuliát így.
A hivatalos az hogy ha a bármely tengelyen tapadás vesztés van akkor azzal áll vissza leghamarabb az ívre az adott kerék ha csökkentjük a ráható valemelyik erőt, erőket:
- vagy nyitunk a kanyaríven ha lehet
- hátsókerekesnél kuplung, és ellenkormány, ez Giuliánál sima gázelvét, mert nincs motorfék:D.. lehet pont ezért :D
Ha csúszó kerékre gázt adsz, vagy megfékezed azzal növeled a tapadásvesztést, és méginkább elhagyja az ívet, bár erre egész sportágak alakultak:D
Esetleg lehet még választani a padkán vagy szalagkorláton megtámaszkodást, de annak csúnya a hangja:P
Félősök ilyenkor rásatuznak és ha nagyon nagy szerencséjük van még pont annyit veszít a sebességből az autó mielőtt elhagyná az utat hogy újra tapadást talál.. de ez nagy sebességnél tuti bukó mert valószínüleg nem egyenlő módon tapadnak be a kerekek és azonnal meglendül a kaszni... és onnan mindegy mi történik ha 1+ tonna perdületet nyer akkor már kakukk..
Ezt pont próbálgatással lehet kitapasztalni tanpályán a legjobban mert élesben annyira nagy a kockázat. De ha megfelelő számú gyakorlás után szinte feltétlen reflex is kialakul ebből. Szint úgy féktáv és kanyartempó felmérésére.
Normálisan sokkal kevesebbet vállalunk el mint amennyit bírna a gép, de pont azért mert közúton bármi váratlan is jöhet szembe, és nem 100-adszor megyünk ugyan ott, vagy ha de akkor is addigra más idő, kosz és egyéb paraméterekkel.
Minek írom ezt, helyette inkább csinálnám:D
Ha így nézzük akkor kalap és suzuki inkább.. de ha meg azt nézzük hogy a Giulia pont egy olyan autó ami annyi szálon mondja el mi történik, hogy emiatt a kicsit forszírozott vezetés kvázi játéknak is tekinthető, na ez a nem semmi:)
Úgy fékezni ABS nélkül hogy még pont ne induljon be a vészvillogó, vagy úgy kanyarodni íven hogy már érzed hogy ráfordítja a farát is:D Vagy épp kanyarban indulva kicsit megdobni erőből... Na ezt a Passat nem tudta:D:D:D
Amúgy a honda még néha de.. de az is csak egy féle képpen, a hátsókerekes az pont ebben ássz hogy te döntöd el mennyire legyen alul vagy túlkormányzott, és még ennek ellenére vigyáz is rád.
Pont ez a lényeg hogy gázzal döntöd el mennyi legyen az ív, oldalra menjen vagy előre:)
És nem radírozva hanem csak épp megmorzsolva:))) Na ez:)
A hivatalos az hogy ha a bármely tengelyen tapadás vesztés van akkor azzal áll vissza leghamarabb az ívre az adott kerék ha csökkentjük a ráható valemelyik erőt, erőket:
- vagy nyitunk a kanyaríven ha lehet
- hátsókerekesnél kuplung, és ellenkormány, ez Giuliánál sima gázelvét, mert nincs motorfék:D.. lehet pont ezért :D
Ha csúszó kerékre gázt adsz, vagy megfékezed azzal növeled a tapadásvesztést, és méginkább elhagyja az ívet, bár erre egész sportágak alakultak:D
Esetleg lehet még választani a padkán vagy szalagkorláton megtámaszkodást, de annak csúnya a hangja:P
Félősök ilyenkor rásatuznak és ha nagyon nagy szerencséjük van még pont annyit veszít a sebességből az autó mielőtt elhagyná az utat hogy újra tapadást talál.. de ez nagy sebességnél tuti bukó mert valószínüleg nem egyenlő módon tapadnak be a kerekek és azonnal meglendül a kaszni... és onnan mindegy mi történik ha 1+ tonna perdületet nyer akkor már kakukk..
Ezt pont próbálgatással lehet kitapasztalni tanpályán a legjobban mert élesben annyira nagy a kockázat. De ha megfelelő számú gyakorlás után szinte feltétlen reflex is kialakul ebből. Szint úgy féktáv és kanyartempó felmérésére.
Normálisan sokkal kevesebbet vállalunk el mint amennyit bírna a gép, de pont azért mert közúton bármi váratlan is jöhet szembe, és nem 100-adszor megyünk ugyan ott, vagy ha de akkor is addigra más idő, kosz és egyéb paraméterekkel.
Minek írom ezt, helyette inkább csinálnám:D
Ha így nézzük akkor kalap és suzuki inkább.. de ha meg azt nézzük hogy a Giulia pont egy olyan autó ami annyi szálon mondja el mi történik, hogy emiatt a kicsit forszírozott vezetés kvázi játéknak is tekinthető, na ez a nem semmi:)
Úgy fékezni ABS nélkül hogy még pont ne induljon be a vészvillogó, vagy úgy kanyarodni íven hogy már érzed hogy ráfordítja a farát is:D Vagy épp kanyarban indulva kicsit megdobni erőből... Na ezt a Passat nem tudta:D:D:D
Amúgy a honda még néha de.. de az is csak egy féle képpen, a hátsókerekes az pont ebben ássz hogy te döntöd el mennyire legyen alul vagy túlkormányzott, és még ennek ellenére vigyáz is rád.
Pont ez a lényeg hogy gázzal döntöd el mennyi legyen az ív, oldalra menjen vagy előre:)
És nem radírozva hanem csak épp megmorzsolva:))) Na ez:)
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-12 18:44:57 // 34119
Lift off oversteer egyébként amikor kanyarban leugrassz a gázról. Visszaterhel előre, és úszik a fara. Ha ez megtörténik, nyomni kell megint a gázt, hogy vissza terheljen hátra picit, és elöl vesszen tapadást. Egy rakat videó van erről, sikeresebbek és kevésbé sikeresek.
SD2024-02-12 18:44:25 // 34118
de pl: tudod folyamatosan gázelvéttel csinálni, vagy csak egyszer ő gondol egyet, mert nekem olyan van hogy bizonyos terhelésnél és bizonyos elvételnél és nagyon apró szinte észre sem vehető, de most haza fele a buszon ki is próbálom:D
SD2024-02-12 18:38:36 // 34117
akkor is azt mondtam hogy utálom ezt, és motor tüsszentésnek érzékelem és azonnal teszem is D-be:D és nem hiszem hogy szar lenne a hardy tárcsám 18k km-el:)
De meg kell figyelni egy másik Giuliát, és meglátod.. motor bemelegedéstől függ pl.?
Vagy terhelés szinttől, csak síkterepen?
Nekem is van néha nagyon apró és mondom D és nincs:D
De meg kell figyelni egy másik Giuliát, és meglátod.. motor bemelegedéstől függ pl.?
Vagy terhelés szinttől, csak síkterepen?
Nekem is van néha nagyon apró és mondom D és nincs:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-12 18:34:09 // 34116
Clatter-t írtak ha jól rémlik.
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-12 18:33:50 // 34115
Látod, egy hete áll a Giulia, én is buszozok. Be sem merem indítani, még leesek a nem várt végével az útról. Egyenesben. :-)
Shadin2024-02-12 18:33:07 // 34114
Köszi!
Hogy keresel angolul klattyogásra vagy rángatásra? :-(
Hogy keresel angolul klattyogásra vagy rángatásra? :-(
SD2024-02-12 18:28:56 // 34113
nyilván való hogy nem tudunk vezetni:) ezért is megyek inkább ma is busszal:D
SD2024-02-12 18:27:35 // 34112
de nem azt hívják hibának ha kanyarban leugrasz a gázról?:D
tudom én már fordultam meg így:D elsőkerekessel..
ha erőből megtolod a kanyart akkor a Giu max megúszik:))) A super:)
Utána betilt.
Ha kilövöd az elektronikát, hát azt száraz aszfalton nem szívesen tenném:D
tudom én már fordultam meg így:D elsőkerekessel..
ha erőből megtolod a kanyart akkor a Giu max megúszik:))) A super:)
Utána betilt.
Ha kilövöd az elektronikát, hát azt száraz aszfalton nem szívesen tenném:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-12 18:27:25 // 34111
Parttalan, mert mindig meg tudod magyarázni a saját körforgalmaddal és autóddal és szituációddal azt, amit másnak más autóval, más szituációban és más helyszínen tapasztalnia kell. :-) Előjössz a semmiből, konkrétan el sem olvasod hogy a téma hogy alakult ki, és ok nélkül nekem állsz. Legalább tedd meg, hogy elolvasod, hogy honnan indult a téma. Aztán megkapjuk többen, hogy gyorsan sem mentünk még soha, sőt vezetni sem tudunk. Aztán elvárod hogy elfogadjuk a tapasztalatodat abszolút igazságnak, miközben nem vagy hajlandó más tapasztalatát elfogadni, hanem inkább feltételezed, hogy rajtad kívül mindenki béna ehhez.
SD2024-02-12 18:24:37 // 34110
de nem ezt írtam le? nem egy több sor egyben értelmezése?:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-12 17:57:38 // 34109
Szerintem nyugodtan kérdezz normál hozzászólásban, ez inkább ide való... :-)
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-12 17:56:36 // 34108
Szerintem semmiképp sem normális ha csattog a difi. Annyira semmi ilyesmi nem volt itt senkinek emlékeim szerint, hogy távgyógyítani esélytelen. SD-nek volt egy féltengely cseréje, de ő ha jól emlékszem kattogásra panaszkodott.
Giuliaforumson találtam egy olyat, hogy a hátsó stab. bekötő "kutyacsont" klattyogott, több ilyen eset is volt.
Giuliaforumson találtam egy olyat, hogy a hátsó stab. bekötő "kutyacsont" klattyogott, több ilyen eset is volt.
Shadin2024-02-12 17:33:24 // 34107
Csak nagyon félve, halkan és csevegve kérdezném, ill. hoznám vissza egy korai észrevételem.
N vagy A módban amikor alacsony fordulatszámon, ellenben magas sebességfokozatban vagyok és tojásgázon állandó sebességen tartom az autót, azaz kb. konstans körülmények között megyek így pl. városban és elveszem a gázt, az esetek többségében "ránt egyet alattam a hajtás". D-ben nem esik le ilyen alacsonyra a fordulatszám, ott nem érzek ilyet. Ezt kézi ill. automata üzemben, bármilyen sebességfokozatban és a necces ~1300-as fordulatszámon tudom reprodukálni.
Anno mondtátok, hogy okozhat ilyet a hardy tárcsa, talán volt is rá visszahívás, de én ott nem látok problémát. Nem tudom van-e bármi köze hozzá, de fékcserénél amikor fel volt emelve a hátulja, megmozgatva a P-ben lévő autó kerekeit, a difi felől csattogó hangot hallani. Nyilvál lehet benne valami lógás, de ahhoz azért új az autó.
Tudom, hogy velem van a baj, állandóan csak a hibát keresem, meg menjek D-ben mindig, ha valakinek van ötlete azt köszönöm.
Dombon le, vagy fel nem csinálja csak közel sík úton.
Olyanhoz tudnám hasonlítani, mint pl. ahogy a GT-m viselkedett külső féltengelycsuklók cseréje előtt.
Eskü ilyet nem haluznék be és rohadtul idegesítő :-(
N vagy A módban amikor alacsony fordulatszámon, ellenben magas sebességfokozatban vagyok és tojásgázon állandó sebességen tartom az autót, azaz kb. konstans körülmények között megyek így pl. városban és elveszem a gázt, az esetek többségében "ránt egyet alattam a hajtás". D-ben nem esik le ilyen alacsonyra a fordulatszám, ott nem érzek ilyet. Ezt kézi ill. automata üzemben, bármilyen sebességfokozatban és a necces ~1300-as fordulatszámon tudom reprodukálni.
Anno mondtátok, hogy okozhat ilyet a hardy tárcsa, talán volt is rá visszahívás, de én ott nem látok problémát. Nem tudom van-e bármi köze hozzá, de fékcserénél amikor fel volt emelve a hátulja, megmozgatva a P-ben lévő autó kerekeit, a difi felől csattogó hangot hallani. Nyilvál lehet benne valami lógás, de ahhoz azért új az autó.
Tudom, hogy velem van a baj, állandóan csak a hibát keresem, meg menjek D-ben mindig, ha valakinek van ötlete azt köszönöm.
Dombon le, vagy fel nem csinálja csak közel sík úton.
Olyanhoz tudnám hasonlítani, mint pl. ahogy a GT-m viselkedett külső féltengelycsuklók cseréje előtt.
Eskü ilyet nem haluznék be és rohadtul idegesítő :-(
Zselé2024-02-12 17:26:27 // 34106
droberto2024-02-12 17:22:04 // 34104
Eléggé parttalan.
Majdnem annyira, mintha azon vitáznánk, hogy a barna nagymellűvel, vagy a szőke modellel jobb a szex. 😁
Sok összetevős.
Ezért is írtam, hogy ezt együtt nézve, kipróbálva fogjuk csak tudni eldönteni.
Amit én állítok az az, hogy alapvetően négy kerékkel csúszik, de tempós kanyarban inkább felülkormányzott...
Autópálya felhajtón gyorsítva mindig inkább a feneke megy.
Persze a lassú szűk csiki-csukis rész az piszkosul nem a műfaja.
De nem értem, hogy a farosság elképzelése miért megy ennyire nehezen egyesrknek.
Ezt a gyártók a mostani dinamika rendszerek birtokában viszonylag olcsón tudják "előállítani" normál sima olcsó mcpherson közlekedőedényeknél is.
Itt van pl. a feleségem gyári sporfútóműves Punto Nuovája. Az imént direkt kipróbáltam tempomat 60-ál az utcánk alján lefele az S kanyar első törését. A gázhoz nem nyúltam, csak szűken vettem. Elment a feneke mint a szél, kis ellenkormány és a sávon belül máris maradva csúsztam kilinccsel előre.
Majdnem annyira, mintha azon vitáznánk, hogy a barna nagymellűvel, vagy a szőke modellel jobb a szex. 😁
Sok összetevős.
Ezért is írtam, hogy ezt együtt nézve, kipróbálva fogjuk csak tudni eldönteni.
Amit én állítok az az, hogy alapvetően négy kerékkel csúszik, de tempós kanyarban inkább felülkormányzott...
Autópálya felhajtón gyorsítva mindig inkább a feneke megy.
Persze a lassú szűk csiki-csukis rész az piszkosul nem a műfaja.
De nem értem, hogy a farosság elképzelése miért megy ennyire nehezen egyesrknek.
Ezt a gyártók a mostani dinamika rendszerek birtokában viszonylag olcsón tudják "előállítani" normál sima olcsó mcpherson közlekedőedényeknél is.
Itt van pl. a feleségem gyári sporfútóműves Punto Nuovája. Az imént direkt kipróbáltam tempomat 60-ál az utcánk alján lefele az S kanyar első törését. A gázhoz nem nyúltam, csak szűken vettem. Elment a feneke mint a szél, kis ellenkormány és a sávon belül máris maradva csúsztam kilinccsel előre.
Shadin2024-02-12 17:13:21 // 34103
RomeoOne2024-02-12 17:11:03 // 34102
És ha villanyautód lesz, mi lesz a mondás? :DDD
Zselé2024-02-12 16:49:41 // 34101
Itt mostanában mindig olyan fura viták alakulnak ki... :D
Orrát vagy a seggét tolja a 159? Kontrollált körülmények közt a seggét valóban képes megriszálni, az orra nagyon fogja az ívet. Főleg, ha a súlypont is előre billen, meg lehet rázni azt... Ha viszont csúszós az út, akkor lehet alulkormányzott - de a Giulia is :)
Azon meg mindig kuncogok, ha az autó sportosságát abban mérjük, hogy elöl vagy hátul tolja el magát...
Tudjátok, mióta Q4-em van: a drift a nagyfiúk játéka, a férfiak meg összkerékkel mennek a határon... :DD
(Bocsi, értsétek a vicc élét! ;) )
Orrát vagy a seggét tolja a 159? Kontrollált körülmények közt a seggét valóban képes megriszálni, az orra nagyon fogja az ívet. Főleg, ha a súlypont is előre billen, meg lehet rázni azt... Ha viszont csúszós az út, akkor lehet alulkormányzott - de a Giulia is :)
Azon meg mindig kuncogok, ha az autó sportosságát abban mérjük, hogy elöl vagy hátul tolja el magát...
Tudjátok, mióta Q4-em van: a drift a nagyfiúk játéka, a férfiak meg összkerékkel mennek a határon... :DD
(Bocsi, értsétek a vicc élét! ;) )
RomeoOne2024-02-12 16:10:17 // 34100
Melyik nagy körforgalom? Az Auchan-nél ott vannak a Demszky-csöcsök a 2 sáv között, ott elég rizikós lenne :D
RomeoOne2024-02-12 16:04:32 // 34099
Sokféleképp kidobhatja, nem képtelenség. Ha nagy lendülettel érkezel és gázelvétellel vagy épp kis fékkel rásegítesz, ami elkönnyíti a hátulját, akkor simán előfordulhat.
Lehet, hogy ha egy meghatározott íven mész egyre gyorsabban, akkor is hátul indul meg előbb, bár sztem elég semlegesen kezd el 4 keréken sodródni kifelé. Elvégre ezt tudta nagyon jól a kocsi, sínautóként menni. Jávorszarvas tesztet is megnyerte a maga idejében.
Arról már nehezebben lehetne meggyőzni, hogy körforgalomban gyorsítva is a farát kezdi el eldboni. Meg kell nézni.
Egyénként kicsit ilyen parttalan vita ez sztem. Ha nagyon erőlteted, megindul a 159 is, de nem olyan könnyű kihozni belőle (pl. egy Giulia-hoz képest), mert amit nagyon tud, hogy tapadjon az útra és nagy sebességekkel is stabilan elforduljon. Nem is gondolom, hogy egy elsőkerekes autó jóságát az jelentené, hogy a hátulja indul meg (túl sok előnye nem lenne, a mókázáson kívül). Inkább az, hogy minél nagyobb sebességgel el tudjon fordulni és utána is semlegesen kezdjen kifelé sodródni. És ezt jól tudja.
Lehet, hogy ha egy meghatározott íven mész egyre gyorsabban, akkor is hátul indul meg előbb, bár sztem elég semlegesen kezd el 4 keréken sodródni kifelé. Elvégre ezt tudta nagyon jól a kocsi, sínautóként menni. Jávorszarvas tesztet is megnyerte a maga idejében.
Arról már nehezebben lehetne meggyőzni, hogy körforgalomban gyorsítva is a farát kezdi el eldboni. Meg kell nézni.
Egyénként kicsit ilyen parttalan vita ez sztem. Ha nagyon erőlteted, megindul a 159 is, de nem olyan könnyű kihozni belőle (pl. egy Giulia-hoz képest), mert amit nagyon tud, hogy tapadjon az útra és nagy sebességekkel is stabilan elforduljon. Nem is gondolom, hogy egy elsőkerekes autó jóságát az jelentené, hogy a hátulja indul meg (túl sok előnye nem lenne, a mókázáson kívül). Inkább az, hogy minél nagyobb sebességgel el tudjon fordulni és utána is semlegesen kezdjen kifelé sodródni. És ezt jól tudja.
droberto2024-02-12 15:50:16 // 34098
Fizikai képtelenség? - Ne viccelj már.... Ezek szerint te még nem mentél tempósan a saját Alfáddal, vagy vittek bármilyen sportos hangolású autóval. 🙆🏻♂️ Vagy nem láttál autós videókat? 🤷🏼♂️ Erősen kétlem...
Én ezt most, nem szeretném itt részletesen fejtegetni, meg elmagyarázni neked, mert sok helyen utána tudsz járni.
A megszólításod okán viszont dióhélyban azért mégis válaszolnék....
A far teljes kitörése a felülkormányzottság egy stádiuma. (De még nem a végstádiuma) Amíg addig eljutsz, elég sok minden történik. A teljes kitörés, vagy az azután bekövetkező megpördülés általában nem kívánatos dolog. Az odavezető út viszont az autózás szerintem egyik legélvezetesebb része.
A teljes tapadás elveszítését egy módon tudod elkerülni, beavatkozással. Ez történhet a sofőr által, vagy végezhetik a menetdinamikai rendszerek, illetve történhet vegyes beavatkozás. A menetdinamikai rendszerek programozása nagyban függ az autó fizikális adottságaival és a gyártó szándékaival. A sportosabb autók jóval később és kevésbé agresszíven avatkoznak be. Pl. általában a francia autók esp-je egy autópálya felhajtón képes szinte nullára megállítani a kocsit. Nemcsak az ívbelső, de az ívkülső kerekeket is erősen megfékezi. Ilyet egy Alfánál sosem (remélem a jövőben sem) fogsz tapasztalni. Nézd meg pl a Giulia Mooose tesztjénél a gigantikus kilépő sebességet. Nah az a durva.
Én pl. soha, de soha nem éreztem száraz autópálya felhajtó forszírozáskor orrtolást, gyere el 3-án Kecskemétre csárdázni és szívesen megmutatom a nagy körforgóbam, hogy miről beszélek. 😃
Én ezt most, nem szeretném itt részletesen fejtegetni, meg elmagyarázni neked, mert sok helyen utána tudsz járni.
A megszólításod okán viszont dióhélyban azért mégis válaszolnék....
A far teljes kitörése a felülkormányzottság egy stádiuma. (De még nem a végstádiuma) Amíg addig eljutsz, elég sok minden történik. A teljes kitörés, vagy az azután bekövetkező megpördülés általában nem kívánatos dolog. Az odavezető út viszont az autózás szerintem egyik legélvezetesebb része.
A teljes tapadás elveszítését egy módon tudod elkerülni, beavatkozással. Ez történhet a sofőr által, vagy végezhetik a menetdinamikai rendszerek, illetve történhet vegyes beavatkozás. A menetdinamikai rendszerek programozása nagyban függ az autó fizikális adottságaival és a gyártó szándékaival. A sportosabb autók jóval később és kevésbé agresszíven avatkoznak be. Pl. általában a francia autók esp-je egy autópálya felhajtón képes szinte nullára megállítani a kocsit. Nemcsak az ívbelső, de az ívkülső kerekeket is erősen megfékezi. Ilyet egy Alfánál sosem (remélem a jövőben sem) fogsz tapasztalni. Nézd meg pl a Giulia Mooose tesztjénél a gigantikus kilépő sebességet. Nah az a durva.
Én pl. soha, de soha nem éreztem száraz autópálya felhajtó forszírozáskor orrtolást, gyere el 3-án Kecskemétre csárdázni és szívesen megmutatom a nagy körforgóbam, hogy miről beszélek. 😃
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-12 10:13:27 // 34097
Hozta a nyavaja. Légy szíves olvass már vissza és értelmezd is.
SD2024-02-12 10:02:39 // 34096
Így van:)) Nekem pont ez ütötte át a szürkeséget...
Ha a Giuliát minden újságíró imádja, ha könnyű a kategóriájához képest, ha Porsche-khez hasonlítják leginkább. Ha azt mondják bitang merev, ha belefér 3 gyerekszék valahogy, ha találok egy olyat amit instant get, akkor gyí:)))
Nem titkolom nézegettem én skodákat, és el is ismerem hogy végül is vw konszern, simply clever, a design része sem riasztana.
De ültem benne és egy felfújt suzuki stift érzetét adta, és emellett pedig sokkal drágább mint amennyit adnék egy közlekedő edényért:D
Tehát nem drága de amennyira jó ahoz képest viszont de:D
Na ugyan ezt a Giuliáról így mondanám el: igen fosok hogy majd valami műanyag alkatrész eltörhet benne 10 évesen.. hogy megmakkanhaet egy jeladó.. melyik autóban nem?:P
DE: egy 5 milliárd eurós autót alapjait kaptam a pénzemért, amit alfabolond mérnökök fejlesztettek 100 éves örökség alapján, a legjobbat amit tudtak, ha ez nem jó akkor mi az?:D
Ha a Giuliát minden újságíró imádja, ha könnyű a kategóriájához képest, ha Porsche-khez hasonlítják leginkább. Ha azt mondják bitang merev, ha belefér 3 gyerekszék valahogy, ha találok egy olyat amit instant get, akkor gyí:)))
Nem titkolom nézegettem én skodákat, és el is ismerem hogy végül is vw konszern, simply clever, a design része sem riasztana.
De ültem benne és egy felfújt suzuki stift érzetét adta, és emellett pedig sokkal drágább mint amennyit adnék egy közlekedő edényért:D
Tehát nem drága de amennyira jó ahoz képest viszont de:D
Na ugyan ezt a Giuliáról így mondanám el: igen fosok hogy majd valami műanyag alkatrész eltörhet benne 10 évesen.. hogy megmakkanhaet egy jeladó.. melyik autóban nem?:P
DE: egy 5 milliárd eurós autót alapjait kaptam a pénzemért, amit alfabolond mérnökök fejlesztettek 100 éves örökség alapján, a legjobbat amit tudtak, ha ez nem jó akkor mi az?:D
Liquid2024-02-12 09:26:43 // 34095
"A videó arról szól hogy sok ember azt gondolja egy sportautót vett a cicásított skodával:)"
Így van :)
Hasonló helyzetre mondta egyszer régen a Vályi, hogy sportautót a sportautó-boltból.
Így van :)
Hasonló helyzetre mondta egyszer régen a Vályi, hogy sportautót a sportautó-boltból.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.