Fórum >> Típusok >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)2024-12-02 12:46:07 // 37962
Szerintem valami adalék távozik az évek alatt, hiába hibátlan a minta a gumin. Tavaly még a télivel jó volt a Giulia oldaltartása. Most az Eagle F1-nél nem éreztem jobbnak semmivel. Sőt, jobban eldobja magát amikor a tapadás határt eléri. 5e km lehet a téli szettben kb..
G-MANN🍀2024-12-02 11:52:37 // 37961
De szépen írtad! 😊 +1
(télinél a kontrollálható csúszás fontosabb szempont mint a maximális tapadás)
Egyetértek.
Istenhegyi-Németvölgyi kanyar mindig nagy mosollyal!😁
carver2024-12-02 11:15:13 // 37960
A páralecsapódás rosszabb mint a vizes út meg a hó. Itt a környékünkön is van egy-két olyan szakasz (G-Mann is ismeri, pl Istenhegyiről Németvölgyire bekanyarodva) ahol akár nyáron is páralecsapódásnál, szitálásnál minden alkalommal megmozdul a fara 20-nál is ha nem figyelek (naná hogy nem figyelek :D ).

Az utóbbi pár posztodból következtetve meg (és nagyon adom) simán el is fogyhat 3-4 év alatt az a gumi :)

Nekem is Vredestein van, én sokkal jobban szeretem mint az Eagle F1-et, sokkal jobb, kiszámíthatóbb az oldatartása szerintem, alig várom hogy lekopjon végre a nyári és jöhet a kétszéles. De nem is azt várom el a télitől mint a nyáritól. Megyek télen is rendszeresen, síelni is eljutunk néha, hóban is tudok menni néha hála Istennek, nálam a télinél a kontrollálható csúszás fontosabb szempont mint a maximális tapadás (De még szárazon is jobban szeretem a Vredesteint mint a Bridgestonet).
carver2024-12-02 10:48:03 // 37959
Olvastátok hogy Tavares lapátra került?
SD2024-12-02 07:49:59 // 37958
mondjuk akkor annyit mondtam hogy az összes tapad kivéve mikor nem, és amikor nem megfelelő van fent?:D
SD2024-12-02 07:35:17 // 37957
Én a bridgestone télivel teljesen meg vagyok elégedve, jól fog.
A Pzerot 0 fok nyálkában már inkább móka volt, mint bármi más:D
De jó móka volt:)))

A Conti nyári amúgy jó, ha megtapad, ha nem akkor meg mindegy is:D

A másik gépen Hankook van és amúgy az is jól tapad.
Illetve a Téli sotto zero, az egy kicsit öreg, de én azt mondom egész jó.
Nyilván azt nem kell hergelni.. de amúgy irányítható.
G-MANN🍀2024-12-02 06:49:38 // 37956
Érdekes amit írsz, mert itt a mi környékünkön is többször tapasztaltunk ilyet. Giuliaval is, de jobban érezhető feleségem Abarthjával, azon Vredestein téli van😉
G-MANN🍀2024-12-01 23:01:09 // 37955
Én azt írtam, hogy merész lenne Q-val nyárigumival télen. 😉
Jó, hogy le tudod rakni. 👌

Viszont találkoztam egy-két vadabb géppel, ők nyárival használják egész télen. Gondolom ők nem akarnak "banánra" költeni. Furcsa...
WarbiRunner (Gyuri)2024-12-01 18:19:24 // 37954
Nem tudom, vagy az utakkal van valami, vagy mindkét autón a Vredestein télivel. 3-4 év és km függetlenül elvesztené a tapadást? Ma a Giuliettával jöttem haza, hármasban olyan őszintén forgott el alóla a kerék, hogy el se vettem a gázt, akkor legyen rally a feeling 😄 Érdekes módon a kis 1.4 hagyja, nem szabályoz le, addig pörög, ordít szuszog, amíg taposom.. mondjuk kérdés hogy ez így vajon gyári e 😅
RomeoOne2024-12-01 09:02:05 // 37953
Itt is vannak olyan útszakaszok, olyan simára van kopva az aszfalt, hogy tükröződik rajta napsütésben az autó... Rosszabb, mint a fehér aszfalt, ideális körülmények között is csúszik, mint a fene.
RomeoOne2024-12-01 08:59:57 // 37952
Nem azt mondtam, hogy télen nyári gumival kell menni, hanem hogy a téli nem tudja azt télen, amit a nyári nyáron. Ezért, ha nem muszáj használni a gépet télen, akkor inkább lerakom és nem költök rá egy csomó pénzt azért, hogy úgyse nyújtsa azt az élményt. De ma gurulok vele kicsit, hogy megmozduljon. lesz 10+ °C és már vagy 3 hete mozdítottam meg utoljára. Gyuri litániája után végül mégsem mentem vele, mert ránéztem az időjárásra és láttam, hogy még hétvégén is jó lesz :D
G-MANN🍀2024-11-30 21:14:23 // 37951
Merész lenne Q-val télen nyári gumival. Inkább csak tavasszal használd legközelebb 😁 és akkor tényleg felesleges a téli gumi👍
Nyári gumi most kb mint egy darab kemény műanyag. Sztm életveszélyes. (főleg a sportosabb gumik)
Az igaz, hogy a nedves nyálkában mostanában tényleg nem volt komfortos a téli sem, de nem azért mert téli, hanem azért mert ezen az útburkolaton minden is csúszik. Contidential téli egyébként sztm zseniális. Tudom ajánlani.
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-30 21:08:01 // 37950
Még este mennem kellett egy kört a városban. Ugyanott, ahol nem bírtam elindulni, egy Opel majdnem beforgott, úgy keresztbe fordult kanyarodás közben. 5 fok volt, semmi csapadék, inkább lecsapódott nedvességnek tűnt ami ott volt. Váratlanul csúszós volt.
RomeoOne2024-11-30 18:24:48 // 37949
Én ezért sem költök téli garnitúra. Minek 700 ezerért felgumizni, mikor úgyis szar lesz a nyári teljesítményhez képest.
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-30 18:04:30 // 37948
Fent a téli kerék.. az van, hogy ez így sem tapad 😅 Képtelen letenni a nyomatékot. Most szinte azt érzem, hogy jobb volt a nyári. Túl hamar betilt. Egy 206-os bírt fogni 80-ig 🤣
Shadin2024-11-29 12:34:24 // 37947
Pontosan! Itt tudom manage-elni rendesen a "rángatásom"
Piritu - 1.000.0002024-11-29 12:31:34 // 37946
Hamarabb is vált vissza, nem erőlteti annyira az alacsony fordulatszámot
Piritu - 1.000.0002024-11-29 12:31:34 // 37945
Hamarabb is vált vissza, nem erőlteti annyira az alacsony fordulatszámot
Shadin2024-11-29 11:47:40 // 37944
Pesten tötymörögni jobb A-ban szerintem, csak azt mondom, hogy van létjogosultsága.
Liquid2024-11-29 10:08:35 // 37943
az A Selénia Rally-n tökéletes, úgyis mindig túl gyorsak vagyunk :)
SD2024-11-29 07:06:48 // 37942
Nekem amióta a sportkipuff rajta van sokkal vadorzóbban indul D-ben, másban meg nem használom. Olyan mintha nyomatékhegyek lennének elrjtve a kipu-ban.

Ami amúgy lehetséges mert ahogy néztem a részecskeszűrő után straight pipe, a végén egy perforált cső nem túl nagy dobbal:D

Még a magasabb fordulat tartományt kell megtámogatni egy csipszel, és gumi legyen a talpán:D

Gyári kipuval sokszor volt hogy letapostam és semmi... ezzel meg csak rápöcccintek és hörög mint a vaddisznó:D

Bár továbbra is mondom hogy szerintem a radarról is szed jeleket, és ha lát valamit az útban nem ad gázt:D
G-MANN🍀2024-11-29 07:01:42 // 37941
MY19-nél ez lehet normális 😁 (bár én azt is csak egyszer raktam A-ba, hóban, kipróbálni)
zümi1662024-11-28 19:09:55 // 37940
Kár hogy a másik fül nem teszi hátramenetbe...🙂
RomeoOne2024-11-28 16:10:41 // 37939
Ez majd nekem is eszembe jut. Nálam még hasonlóbb az élmény, mert az indítógomb és az öv is piros :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-28 16:08:56 // 37938
Akkor ezen is sokat változtattak, nekem nem ilyen. N-ben pláne nem. D-ben azért kell a vezetős cipőm és a reggeli kávé, hogy szépen mozogjon az az autó a kanyaríven, ne kockán. :-) Az elindulással nekem végképp nincs gondom, a Giuliettával sokkal nehezebb abszolválni egy normális elindulást vizes úton. És az sem a gázedál hibája :-)
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-28 16:00:58 // 37937
Na akkor mostantól minden indulásnál jusson eszedbe mondjuk EZ... XDDD
Shadin2024-11-28 15:29:53 // 37936
Így "télen" egyre többször használom az A-t, sokkal finomabb a gázpedálkezelés. Vagy én öregszem, vagy megpöckölték a pedált már, de néha az N-ben történő indulás is túl digitális, vagy tojásgázozom és majd lesz valami, ha nem alsuok el míg elindul, vagy rálépek és akkor meg kontrollálatlanul indul mit az állat :-(
Shadin2024-11-28 15:26:03 // 37935
Egyébként a váltópöcköt nem pöcögtetném, de a fülek zseniálisak.
quash2024-11-28 15:16:42 // 37934
Pont ez miatt kb. csak hátramenethez kell a váltókar!
Persze ilyenkor télen néha jó lenne egy fűtőt váltófül! :D
Shadin2024-11-28 15:05:06 // 37933
A jobb váltófül D mint előre fokozatba teszi a váltót, ha a kettőt egyszerre húzod akkor N mint üresbe, de nem vált DNA üzemmódok között.
SD2024-11-28 14:23:46 // 37932
Kreatív matekból jó vagyok nem gond:D
Az olyan mint a politika, nem jött ki az eredmény akkor megváltoztatjuk az egyenletet:D
Zselé2024-11-28 14:11:10 // 37931
Jogos teljesen! D-zek itt össze-vissza... kaptam is elég karót matekból anno!

Az első bekezdésben a D a DNA - D-je, a másodikban a váltó D-je...

Történelemből is jó vagyok, úgyhogy ha egyszer végre eljutok a normandiai partokat megtekinteni, akkor D-ben megyek végig, D-ben lesz a váltó, úgy nézem meg a D-Day helyszíneit!

Így ok? :D
RomeoOne2024-11-28 14:01:36 // 37930
Ha P-ben van, állsz a féken és felváltasz a füllel, akkor átteszi D-be.
SD2024-11-28 13:57:07 // 37929
Ahha akkor ez az a D ami a dinamic, meg a Drive..
Ami nem az ami az A mint Allweather ami már Advanced Afficiency

és mégis nagyontakarékosban ment fel a hegyloldalon jégen nyárigumival whatever:D

Tud ilyet hogyhúzok egyet a karon és elindul P-ből?
RomeoOne2024-11-28 13:26:08 // 37928
A nyugalom megzavarására adhat okot, hogy a "D" jelölést két különböző dologra is használta. Matematikából csúnya osztályzatot érne :D
SD2024-11-28 12:59:49 // 37927
Hogymi?
SD2024-11-28 12:59:41 // 37926
Tutibizotos:D
Zselé2024-11-28 10:34:24 // 37925
Én is N ben használom alapbeállításban. Egy-egy útszakasz/hangulat/időjárási viszonyok együtt állása viszi a kezem a DNA kapcsoló felé, hogy tegyem D-be :)

Az viszont megmondom őszintén, nekem új volt, hogy a váltófül is D-be tudja tenni indulásnál. Ma már így közlekedtem :D
Shadin2024-11-27 22:50:14 // 37924
jobb lett, lehet h ha 40 percig csinálom még jobb lett volna?
Peti16V2024-11-27 22:26:32 // 37923
Múlt héten mentem egy Prága oda-visszát, egy rohanás volt az út az amúgy is stresszes napjaimban, de arra a 2x 6 órára kikapcsoltam, egyedül voltam én és a gép, és elkapott a gondolat, hogy mennyire csodálatos ez az Autó, és mekkora szerencsém van, hogy nap mint nap átélhetem ezt az élményt.
Peti16V2024-11-27 22:19:45 // 37922
Nagyon jól leírtad, hogy többnyire miért nem D-ben használom 😀
SD2024-11-27 19:19:44 // 37921
de jó sem lett:)
Shadin2024-11-27 17:46:51 // 37920
Nem volt két perc összesen.
Shadin2024-11-27 17:46:28 // 37919
Kalibráltam a fékpedálerőszimulátort (!) meg még valami főfékmunkahenger ABS csatorna nevezetűt is, határozottan jobb lehet, de lehet még nekiállok egy kerekenkénti légtelenítésnek is...
Zselé2024-11-27 12:18:01 // 37918
Valahogy bennem is pont tegnap merültek fel ilyen gondolatok :) Picit beleszürkültem a fenejó dolgomba így lassan 3 év alatt, mivel minden nap használom a kocsit.

Cammogunk a dugóban, sietünk reggel a gyerekekkel, meg végtelen autópályákon telefonálok végig többszáz kilométereket és csak utazom...

De tegnap kicsit elmerengtem, hogy álljunk már meg! Micsoda remekmű ez! És hogy tényleg soha többet nem lesz ilyen autóm, ha ez egyszer elfogy...

Tehát el kéne tenni? Még amíg relatíve keveset futott, megóvni, megőrizni? Mert akkor majd konzerválva öreg napjaimon is ad magából egy kicsit - nomeg majd "eccer sokatér'.."?

A lóf@szt! :D A bonbont meg a jó italokat sem tudtam sose beosztani, eltenni későbbre...

Megyünk, míg ki nem rohad... élvezzük a dugót is, el lehet romantikázni egy-egy íven, anyagválasztáson. Az iparművészeten. Aztán ha meg tisztul a sáv... akkor lehet egy picit szakszerűen használni :) Kedden is, szerdán is, hétvégén is.

A TAS-588 nekem készült. Nem adok belőle senkinek! :P
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-27 11:48:36 // 37917
Örülök ha tetszett :-)
Halesz2024-11-27 11:13:23 // 37916
Ezt ki kéne nyomtatni és az autó mellé adni :)

Amúgy lehet, hogy a 2025-ös AlfaCity magazinba berakok egy ilyen "Ti írtátok" válogatást! :)))
RomeoOne2024-11-27 10:53:36 // 37915
Ez olyan szép litánia volt, hogy úgy döntöttem kerülök egyet én is ma a kocsival :D
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-27 10:42:45 // 37914
Tegnap este még találtam alkalmat egy egy kis igazi A-ból B-be közlekedésre a nyári kerekeken. Persze már óvatosan, fagypont körül már óvatos az ember, pláne ilyen nagyon nyári gumikkal, amik melegítést igényelnek.
Csak az van...hogy ez az autó antitézise az elődjének. Beindítom, kinyitom a kaput, visszasétálok. Közben hallgatom ahogy visszhangzik a beállóban az érces hang. Beülök, D-mód, puccos indulás.. avagy csakis váltófüllel D-be, mert az ad valami olyan pluszt, aminek igazából semmi érteme, de ha egyszer rászokik az ember, már nem esik jól a váltókarral bíbelődni. Kell a hideg fémes érzet. Finoman kigurulunk, és már a hideg térkövön aprókat ugrik az eleje. Magamban már mantrázom "A-ból B-be, hideg, nyárigumi, lassan, óvatosan, ésszel".
Az utcánkban szép lassan gurulok. Padkától padkáig azért, hogy melegedjen az a gumi legalább egy picit..ki tudja, vészfékezni kell vagy valami...
Aztán gurulunk csendben tovább gumit melegítve. Hideg az olaj, fázik a motor, megyünk A-ból B-be. Pár kilométer és 2 egységen az olajhőfok, fűtés van, zene van, megyünk A-ból B-be. Közben azért minden apró rezzenésével győzköd, hogy oké, óvatosan, de naaa, csak egy kicsit. És eljön az első kereszteződés ahol kanyarodni kell. Zöldre vált a lámpa..és kész, vége, ő győz.
A balkanyar közepén finoman odalépek, mire vidám riszálásba kezd. Érzem hogy alig tapad... De vajon valóban? A többi autó picit összement a tükörben. Kepesztenek utánam, mert tudják, hogy a jobbra kis zöldhöz kicsit tempózni kell.
A jobbra kanyar előtt mintha csak azt mondaná, hogy 'na ezt figyeld'. És nem tudom hogy csinálja. Nem válik eldobott kővé ahogy elmúlik a tapadás. Nem mosódnak el a határai, nem hagy bizonytalanságban. És aztán úgy berántja magát a kanyarba, hogy én ezt nem hiszem el. Az, hogy rárúgok közben egy finomat a gázra már az a pont, ahol magamat sem értem. De tényleg miért? Úgy terveztem, hogy A-ból B-be, óvatosan. Hogy lett ebből megint ez? XDDD
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-27 08:04:51 // 37913
Nekem a nyíregyházi szervizes mondta telefonban, hogy csináltak ilyen kalibrációt, két órás folyamat. Bár lehet, hogy csak el akart ijeszteni a házilagos fék javítástól, eléggé úgy jött ki a beszélgetésben.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.