Fórum >> Típusok >> Giulia

SD2025-06-03 13:20:18 // 39253
dizeel kúvé:) Amúgy szép:)
Shadin2025-06-03 12:35:29 // 39252
Letöltve látszik a képen minden is...
Shadin2025-06-03 12:34:30 // 39251
Rajtam kívül mókolt még valaki fékkel? Esetleg van egy tutti tipp légtelenítésre?
MES szivattyúból oldja meg, ezzel a módszerrel 3x is mekkcsináltam, de gyanús.


AlfaOBD komplett folyamatot végeztet:


Gyári leírás is közelebb van az AlfaODB-hez:


Ez utóbbikoz egy szószedet, mert valószínúleg a kép szar lesz:

- féket szerviz módba tenni a műszerfalon
- lehúzni az IBS stekkert az akkuról
- bontani a negatív akku sarut
- (leírés szerint húzzuk le az motorvezérlő ECU-ról a csatlakozókat)
- töltsük fel és helyzzük nyomás alá a kütyüt
- egyesével nyissuk a légtelenítőket és légtelenítsünk
- negatív akkusarut csatlakoztatjuk
- IBS stekkert csatlakoztatjuk
- ABS ECU csere programot futtassuk (MES, AlfaOBD)
- Levegő keresése programot futtatni, értékeket ellenőrizni táblázat alapján (MES, AlfaOBD)
- lehúzni az IBS stekkert az akkuról
- Ismét bontsuk a negatív akku sarut
- (leírés szerint csatlakoztassuk a motorvezérlő ECUcsatlakozókat)
- Csatlakoztassuk az IBS-t
- negatív akkusarut csatlakoztatjuk
- Kivesszük szerviz módból az autót
Shadin2025-06-03 12:17:43 // 39250
Egy jó QV-t esetleg valaki?
WarbiRunner (Gyuri)2025-06-03 08:04:46 // 39249
Drift nem lesz elektronikával, az tuti 😅
De nagy sebesség az nem kell ahhoz hogy meginduljon a fara. Álló helyből egyenesen elindulsz, majd kanyarodsz, és rárúgsz a gázra. Már dobja is magát.
D módban biztos. Száraz úton, melegben téli gumival a legnehezebb. 😆
Nem lendületből megy el, hanem gázra, egyértelműen. Pályán is nagyon szépen gyorsított a kanyarokból enyhe slide kíséretében. Ott iszonyat bosszantó volt a motorvezérlő nyomaték leszabályzása. Sodrod végig a rázó mellett és bámmm billen egyet az autó, mert elveszi a gázt.
Nem driftautó, de fonom slideokra tökéletesen képes. Ami nekem elgondolkodtató, hogy anno az M-ringen nem volt ennyire farból mozgós, mint legutóbb a Kakucson.
Két dolog volt más. A gumi (az M-ringen télivel voltam) és a hátsó fek. Amit Kakucson művelt ez az autó, az egy élmény volt. Vagy ennyit számított még 1-2 év autózás.
SD2025-06-03 05:29:42 // 39248
Ha nyomod mint csüket a csengőt, 8-ast, fánkot lehet csinálni, de kontrollált drift nem lesz.
A QV-ben is szerintem a diffi elmelegszik hamar, ilyen kórülmények közt.

Vagy az ónzáró vagy az LSD lehet megoldás, sokkal keményebb hátsó futóval ami viszon Bohóc Meister Wagenné teszi nem élmény autóvá:D
SD2025-06-03 05:25:12 // 39247
Havon, vagy vizes úton érdemes próbálni.
Különben sokkal nagyobb sebesség kell hozzá.

Igazából nem lehet érezni mikor csúszik meg a hátulja, csak az elmozdulásból.
- ha betekert kerékkel ráindulsz, nagy valószínűséggel az orrát fogja megtolni
- ha van kerék fordulat akkor open diff-el is tudsz akár driftelni
- ha elkónnyül az az egyik oldal és gázt adsz akor forog el az ív belső

Tehát meglendítebi meg tudod az autót, csak a kontrollált farolást nem tudod fenttartani mert az ívbelső kerék füstölne miközben az autó lassul

Ehhez jön még hogy a Giulia hátsó futómű puha, kanyarodásra van hangolva nem driftre.

Tehát az eggyetlen esélyed ha úgy tudsz driftelni hogy amíg az autó súlya viszi addig kormánnyal igazítasz rajta, ezt open diff-el is fent lehet elvileg tartani szűkülő körlályán annyit ellenkormányozva hogy a lassuló autó mellett meg maradjon a slide ami így nem power:D

A fékkel driftelést azért nem tartom jó kompenzációnak mert kiforgó keréknél melyik kereket fékezze melyikhez? Onnanmegborul a matek, nincs képlet, az elsökerék sem viszonyításinalap mert az is csúszhat. A hátsó kettőt meg ha elkezdi fékezni, csak a motorerö fogy a fék meg ég.
WarbiRunner (Gyuri)2025-06-02 14:21:59 // 39246
A különbség itt annyi, hogy először az e-difi lép be, vagyis a nyomatékot előbb áttolja, beriszál, és aztán veszi el a motorerőt, ha kipörögne a kerék. Úgy vettem észre, hogy sorrendje van a beavatkozásoknak, és D-ben mindig előbb egy keréken fékez (e-diff). Ha ezáltal betapad és megy, akkor örülünk. Ha kipörög, akkor motorerő elvétel (ASR). Nekem úgy tűnik, hogy bizonyos fordulatszám fölött veszi el, vagyis nyomatékból hagyja egy darabig slippelni a kerekeket. Ha időben veszem el, és visszapumpálok a gázra, lehet kicsit fokozni a helyzetet vele, bár ez olyan kényszermegoldás.
Ha ASR limiten belül sikerül maradni, akkor jön a kormányszög. Figyeli, ez tuti. Slippelő kerékkel elindul a fara, és ha megfelelően gyors ellenkormányzást kap, akkor megint örülünk. Ha nem, akkor jön a VDC pofon, ami kellemetlenül kocka érzés, szóval jobb elkerülni.
Szóval E-Diff (fékkel) - ASR (motor nyomaték) - VDC (fékkel) a beavatkozás sorrendje kb.
Ez D-ben igaz MY21-nél.
RomeoOne2025-06-02 12:22:42 // 39245
Mert a kipörgésgátló (sztem ez a VDC egy modulja már) is azt csinálja, hogy ha érzi, hogy elforog a kerék, akkor elveszi a motorerőt. Ugye hiába nyomod a gázt, az csak egy potméter, már jó ideje nem bovdenesek. Az ECU betilt és kész. A végeredmény hasonló lesz, nem lesz nyomaték.
Ha a motor dolgozna a nyitott diffivel, az elvileg egyel jobb. Lehet nem fog megtapadni az ívbelső, addig, amíg újra egyenesbe nem teszed, ha nem szállsz le a gázról. Akkor simán csak nem tol ki túl erősen a kanyarból és csak egyenesben indul meg újra.
WarbiRunner (Gyuri)2025-06-02 11:54:33 // 39244
Ez azért érdekes, mert nekem pont ezt nehéz előidézni. Mondjuk N-ben fogalmam sincs, továbbra sem használom, mert szar ahogy van. A kipörgésgátló nekem egyedül elindulásnál fogja az autót, a gázt veszi el, nem fékez. Azt nem csipázom, kicsit engedhetne többet. Az e-diff viszont ilyenkor is aktív, mert egész közepesen normális elindulásokba is belecsóvál.
Amit én tapasztalok nedves úton, hogy hiperérzékeny a gázkezelésre. Egy picit nagyobb gáz mint a fele annak amit gondolsz hogy pont jó, és már nem az eleje áll előre. :-)
Érdemes lenne elvinned egy pályanapra, vagy egy tréningre elvinni az autót, hogy kipróbáld ezeket. Egész más dimenzió mint egy GT amit kanyarban képes művelni.
De előbb tedd át D-be, és rugdosd meg ott. Ha úgy is szerencsétlenkedik, akkor szoftver gond van, vagy a vdc off deaktiválja az e-difit is. D-ben, kanyar közepém megrúgva azonnal el kéne hogy dobja magát. Esőben egész biztosan, akár 100-as tempóról is...
Shadin2025-06-02 11:15:17 // 39243
De jól és kiszámíthatóan működik a GT elsőkerékhajtása kanyarokban :-)
Shadin2025-06-02 11:10:08 // 39242
Itt lenne az ideje megélni ezeket, mert elméletben nem áll össze. Ami biztos, hogy az 1-es esetben írtakat rendszeresen tapasztalom normál üzemben egy nedves kikanyarodásnál N módban is amit sose nem értettem, de ezt tapasztaltam 159-nél is amit a kipörkésgátlónak tudtam be.
WarbiRunner (Gyuri)2025-06-02 09:41:39 // 39241
De pont akkor teszi keresztbe, ha a kipörgő kereket megfékezi. Gondolj bele, egy open difis autónál ha kipörög egy kerék, a másik oldal nem hajt. Nulla nyomatékot tesz le.
A sperr ezt mechanikailag oldja meg, utcai verzióban kb 25% nyomatékot átvisz a tapadó, de nem hajtó kerékre, ezáltal az autó szépen, konzisztensen bekanyarodik. És mivel mindig automatikusan a mechnaikából adódóanugyanannyi nyomaték megy át, tapadási viszonyoktól függetlenül kiszámítható lesz az autó mozgása.
Far dobálás akkor van, ha a sperr által átvitt nyomaték elég arra is, hogy az ép ptapadó kerék is tapadást vesszen. Ezért kell mecha. sperres autóknak tiporni rendesen, hogy az a 25% is leküzdje a tapadást, és prögjön mindkét kerék. Akkor indul meg.

Az ediff hátránya, hogy a szenzorokból kell kitalálnia, hogy mennyi lehet a tapadás, majd számolnia, és reagálnia kell, miközben az autó mozgásban van. A brake by wire egy alapvető tényező, hogy ez jobban működjön, mint általában az ilyen rendszerek. Mivel gyorsabb.
Akkor sem igazán konzisztens, és agresszívabb, mint egy sperr. Ha csúszósabb felületen vagy, neked kell gázpedállal "érezni". Az e-diff előnye viszont, hogy program vezérli, vagyis tetszőleges, hgy mennyi nyomatékot vezérel át. Így nyomatékvektorozni is tud. VDC off csúszkálgatásokhoz a sperrt választanám, mert veszélytelenebb, kiszámíthatóbb.
Ez meg így úgy mozog, mintha kétszer ilyen erős lenne, és élmény kanyarokban tökéletesen dolgozik. Ha nem vizes nagyon az út XDDD
RomeoOne2025-06-02 09:27:33 // 39240
Tegyük fel, hogy 20-30-cal (csak, hogy ne legyen annyira veszélyes) veszel egy élesebb kanyart. A kanyar közepén beletaposol a gázba. 1. eset: nyitott diffi; 2. eset: önzáró/e-diffi

1.: megérkezik a nyomaték a hátsó kerekekre. A terheletlenebb ívbelső elforog, a nyomatékleadás lecsökken a csúszási súrlódás által kifejtett erő határáig. Ennyi fog jutni az ívkülsőre is, így egy kezdeti megindulás után hirtelen már "nem tol" az autó. Az ívkülsőre nem jut akkora nyomaték, hogy meg tudjon csúszni és a potenciális gyorsulását sem tudja elérni az autó, amire a tapadási súrlódási erő (ami mindig nagyobb, mnit a csúszási súrlódási) határának elérésével képes lenne. Semmi keresztbeállás, csak langyos kigyorsítás, folytonos rángatással (ezt hívtam nyekegésnek), mikor az ívbelső mégis betapad és tolna egyet, majd újra tapadást veszít és csak félgőzzel gyorsul.

2.: megérkezik a nyomaték a hátsó kerekekre. A terheletlenebb ívbelső elforogna, de abban a pillanatban ráfog a fék. Az ívkülső ezáltal megkapja a nyomatékot, ami nagy gázra még túl is lépi a tapadási súrlódás határát. Amíg azt eléri, sokkal intenzívebben tol, mint egy nyitott diffi, azt átlépve viszont elkezd csúszni. Ebben az esetben elveszti az oldalirányú stabilitását is és elkezd keresztbeállni a kocsi, amit heves ellenkormányzással és a gázpedál állás enyhe csökkentésével kell orvosolni. Ha leugrasz a gázról, akkor az autó elölre terhel, csökken a nyomóerő, ezáltal a tapadás hátul és ekkor szokott kontrollálatlanul teljesen keresztbeállni, akár 180 fokot forulni az autó.
Shadin2025-06-02 09:09:23 // 39239
Tehát ha van eDIF retrofit RACE módban, akkor megfékezi azt a kereket ami elpörög, tehát nem teszei keresztbe az autót, nem csikorog a terheletlenebb kerék az aszfalton, ill. ha nincs eDIF akkor az egyik/másik kerék pörög ami keresztbeteszi az autót?
Van menüben lock-olható első fékem, plusz RACE mód, egy kis burnout-tal ellenőrzöm majd hogy viselkedik :-D
RomeoOne2025-06-01 20:15:52 // 39238
Az önzáró diffi lényege, hogy akkor is jusson nyomaték az egyik kerékre, ha a másik elpörög és nem tud nyomatékot letenni (általában az ívbelső a kanyarban). Ha továbbra is van nyomaték a külső keréken, akkor ki fogja dobni a farát álló helyzetből. Amúgy meg csak nyekeg
Shadin2025-06-01 17:54:43 // 39237
Ha keresztbe áll akkor működik? Nem pont az a célja h ne törjön ki a fara?
WarbiRunner (Gyuri)2025-06-01 08:48:58 // 39236
Egyszerű. Kapcsold ki a vdc-t, és kanyarban, akár álló helyből indulva pl. kereszteződésben rúgd meg a gázt. Ha keresztbe áll, akkor működik az e-diff 😄
SD2025-06-01 05:38:32 // 39235
Megoldás hogy olyan helyen kell gyakorolni ahol nincs padka, árok :P :D

Az LSD-gondolkoztam:))) a kis gari utáni upgrade szettbe:)) de nem tudom kell-e féltengelyt is cserélni hozzá.. meg valójában ha nem baromkodni kell a gép akkor ez eDiff teljesen jól működik.

Az a keves tapasztalat amit szereztem akku saru lehúzva azt mutatja hogy nem konzervatív az elektronika, tényleg akkor szól bele ha menthetetlenül indulna..

Tekintve hogy körpályán sikerült beforognom 180-at alaktronika bekapcsolva is:D

De mókának jó, alapvetően akkor is inkább károsnak érzem mert nem erre vannak a gépek.
Nem leszel tőle gyorsabb, azt meg hagyjuk meg a béjembéknek:D
Mondjuk így hogy a garázsban áll tényleg nem gyors:D
Shadin2025-05-31 09:28:52 // 39234
Sajnos nem tesznek sehol említést az -e-diff-ről, valaki próbálja ki az enyémen :-)
Shadin2025-05-31 09:15:55 // 39233
Szerintem az eLSD és a VDC együtt vannak, a megoldás az LSD! :-)
RomeoOne2025-05-31 08:34:55 // 39232
És a e-diff is kapcsolható? Vagy ez így össze van olvasztva a VDC-vel? Mert, ha a Race már ilyen módon megoldott, akkor már csak az van hátra. Vagy LSD vagy az e-diff program.
SD-t rá kell uszítani a az Amazon-ra, hogy szerezzen bontott McLaren body comp.-ot és át kell róla tölteni a szoftvert :DDD
Shadin2025-05-30 21:41:01 // 39231
Mindhárom módban ki-be tudom kapcsolni a VDC-t, így is élvezhető minden mód, más a váltó a kormány stb. aa választás szabadsága 😀
Shadin2025-05-30 21:38:09 // 39230
Ami nem való mindenkinek 😎
RomeoOne2025-05-30 17:19:28 // 39229
RACE mód (egyik) lényege a VDC off :D
Shadin2025-05-30 14:53:41 // 39228
RACE mód vdc-vel jöhet? :-)
SD2025-05-30 11:00:17 // 39227
Azt állmodtam hogy árokba tettem a Giuliát, de kellemetelen volt...
Épp le akartam tenni és előtte még egy power kör és hát nem befordultam fejre?:P
Alig lett baja de nagyon ki voltam hogy mi a szarér kellet elgörbíteni...

Eeee:D

Tegnap győzködtem egy friss Giulia tulajt, aki amúgy hoz nekem QV farkat:))))
Hogy ne első évben akarja a racse kapcsolót:D

Erre este meg is vizualizáltam hogy miért ne:D
SD2025-05-29 16:56:26 // 39226
Én szétszedtem és megvizsgáltam, erős, elbír vagy 250kg-ot az biztos..
Nem azt mondom hogy nem tud eltörni, de ha szedán autóba, vagy bármilyen kettő üléses +1 tehát nem 3 önálló üléssel rendelkező autóba akarsz gyerekszéket építeni nincs más lehetőséged.

Én nem akartam családi hombárt.. :) És részemről a legjobb baleset az ami nem történik meg mert:
- szeretem az autót, vigyázok rá, nem úgy ahogy utálnám a pénztemető kisbuszt:D
- tudom használni az autót mert szeretem és gyakorlom, és tisztában vagyok a képességeivel, mikor megy a kisbusz veztech tréningre?:)
- mert az egyik legközvetlenebb kormányáttétellel ha nem tudok elkerülni egy balesetet akkor kb. semmivel
- mert nem akkor ilyedek meg amikor megcsúszik alattam az autó, hanem akkor ha elálmosodok vezetés közben:D
- mert a gyerekeim követelik hogy menjünk vele, mert részese akarnak lenni az élménynek amit apa szeret
- mert embernek érzem magam benne
- mert nem szerencse kérdése hogy befejezem-e az előzést
- mert meghunyászkodik aki nem akar bajt magának, cserében én nem terrorizálok senkit általában:D:D:D

egy ellenérvem van, sokkal többet vállalok el mint tenném egy családi kisbusszal..
- pl. M3-on megtanítani az S mercit, vagy széjjel robbantani a Ranger Rover motorját:))) Ez egy kisbusszal soha..

De az autó nem csak gyerekekkel együtt működik viszont van több módja, a 120-asl krúzlolós tetőcsomagtartós 3000km-et menős...
A kereszbe körforgalomban poerslide-ból fordítós...
És a vonulós:)))

Ezt egy kisbusz sosem fogja tudni:P
forrasr2025-05-29 15:26:35 // 39225
Én már láttam néhány törött övhosszabbítót, szerintem nem véletlenül nincsenek minősítve. Ha nem akkor törik el amikor éles bevetés van az nem baj.
attila_l2025-05-28 15:02:26 // 39224
Köszi az infókat!
SD2025-05-28 14:55:44 // 39223
Én 3db Britax Römer széket használok hátul, 18-35kg, ez és semmi más nem fér be ennyi.
övtoldó kell mert különben minden egyes ki be szállásnál legyalulod a kezed.

nekem az övtoldókat meg kellett faragni mert a középső övnek más a formája

így a gyerekek elférnek hátul.

A magasítót próbáltuk de elvetettem mert a gyerek háta nem érte a háttámlát ami egészségtelen üléshelyzet, meg is fázhat és még veszélyes is.

Ezzel szemben az ülések ugyan nincsenek isofix csatolva, de ezek már könnyű székek és az autó öve fogja a gyereket, de védi a fejüket az összeütődéstől

Kicsit V alakban ülnek nagyon ki van centizve de befér.

Ha ezt az ülést elhagyjuk onnan meg a magasító sem kell szerintem már.

attila_l2025-05-28 14:53:59 // 39222
Vmi hasonló lesz, mert olyan formájút, amit kolléga korábban írt, én nem találok egyelőre. Köszi!
Zselé2025-05-28 13:44:07 // 39221
Én megmondom őszintén, kicsit szürke zónásan oldottam ezt meg:

- vettem két akármilyen cicás meg pókemberes magasítót
- vettem két biztonsági öv toldót...

Így nem kell bogarászni a Veloce kagylósított ülései között/alatt/mögött, könnyen becsatolható.

Elvileg szabálytalan, de ez a szabálytalanság amiatt van, hogy a toldóknak nincs minősítésük, illetve a légzsák időzítést megzavarhatja... de hátul ez nem probléma szerintem.
aranytl2025-05-27 14:27:37 // 39220
Szia!
Nekem ilyen van még régről. Az alja felé keskenyedik. A csat hozzáférhető, a gyerek simán kezeli.
Úgy látom már nem kapható. Méret és kinézet alapján hasonlót keress.
attila_l2025-05-27 12:54:27 // 39219
Sziasztok,
esetleg tud vki. olyan ülésmagasítót ajánlani, ami normálisan elfér a Giulia hátsó ülésén? Van kettő, amikkel semmi gond a szaladgálós autókban, de a QV-ba egyik sem használható (nem lehet a biztonsági övet bekapcsolni).
Köszönöm.
B3WiN2025-05-22 11:53:29 // 39218
Tervezek dashcam-et fixre beépíteni hadwire kit-tel. A naftát az anyós lábtérnél lévő tábláról venném majd le. Meg tudnátok nekem mondani, hogy milyen méretű biztosítékok használatosak ott? Mini, Micro vagy Micro2?
Tomszi2025-05-20 21:15:26 // 39217
Köszönöm a segítséget. Azóta megjárattam autópályán hosszan szigorúan 2500as fordulat fölött. Azóta hazajöttem vele, kb 450Km vegyes használatban, eddig semmi. Én napi ingázásra használom oda-vissza 70Km (fele autópálya) de azóta semmi. Remélem így is marad. A többi el jelenségre meg majd kérek egy diagot és esetleg egy szoftverfrissítést a márkaszervízben.
üdv Tomszi
SD2025-05-19 12:17:09 // 39215
nem akarom a falra festeni, de ezt a videót nézd, van kényszerített regenerálás funkció nem egy humánus megoldás az autóval szemben, de a kell létezik..

a többi parajelenséget szépen sorjában:
- injektor
- olajpumpa
- nagy nyomású

ha ebből egyik sem rossz akkor tényleg csak a városi használat okozza..

vagy elmész és egy rendes pályás szakaszon regeneráltatod, vagy szerelő meg tudja csinálni.

nagyon sok tétel kell érvényesüljön hogy a regeneráció lefusson.. nem evidens hogy lefut ha nem mentek vele hosszabb szakaszokat nem alapjáraton..
Shadin2025-05-18 17:35:12 // 39214
Ezek egyike sem tűnik komoly híbának ée ki tudja mióta vannak jelen, javaslom használd a kövi hibáig hátha többet mond majd egy kevesebb merítés.
Shadin2025-05-18 17:29:04 // 39213
"Maga a tempomatos váltogatás nem zavar, mert ha megemeli a fordulatot az egészséget jelent a motornak, mivel ezzel olajnyomás is társul:)"

Az N legalsó fordulatán 1200 GIRI mellett az olajnyomás 2.2-2.3 bar, míg a D kb. alsó fordulatán ami 1800 giri pedig 2.4-2.5 bar az olajnyomás. Tehát elhagyagolható a különbség. Ha azt modod h 10% márpedig igenis jelentős, akkor csaxólok, hogy csak 2500 GIRI felett emelkedik jelentősen a zolajnyomás.

Mindenesetre akkor ezt a tempomatos váltogatást is betudom a furcsaságai közé annak elleére, hogy tök logikátlan, mert lábbal tartva nem váltogat, mint ahogy N-ben sem.
Tomszi2025-05-18 14:18:27 // 39212
Sziasztok!
Megtörtént a kiolvasás, törlés, ellenörzés. Vki esetleg tud ehhez infot adni, hogy milyen irányba induljunk el? A letiltás azért érkezett mert a kocsi már 81e Km óta???!!!???!! Nem regenerált. Amikor kiolvastuk éppen 82.xxxKm volt a kocsiba. Ilyen van????? És MIÉRT? A kocsit most vettem két hete 80e Kmrel, úgyhogy nem tudom értelmezni az egészet.
carver2025-05-18 12:30:26 // 39211
visszanéztem a blogomat, egész pontosan 3920-nál volt extra olajcsere....
carver2025-05-18 12:27:54 // 39210
az baj lenne ha nem fogyasztana semmennyi olajat.

De csatlakozom a "nem fogyaszt" táborhoz, egyszer történt csak 6 éva alatt hogy éves szervíz /10.000 alatt a min közlébe került (sajnos nem gondoltam bele hogy hogyan haszáltam előző évben, mi volt más mint más években) de 75.000 után is minimális az olajfogyás két csere között. Soha nem kellett utántölteni. Az elején 4 -5.000 között csináltam egy extra cserét.
szana82025-05-17 15:34:49 // 39209
Nem tudom ki voltál de köszi az üzenetet és a csokit :) Üdv a piros Giulia tulaja Debrecenből.
SD2025-05-17 09:11:19 // 39208
Ja hogy dízel: olajnyomást kéne nézni, injektor, részekcseszűrő bármi lehet. Éremes kiolvasni, kiütni és ha visszajön utána menni.
SD2025-05-17 09:10:01 // 39207
Ki tudod törölni a hibakódot: elindítod az autót és jobrra-balra tekered a kormányt végállásig. Legközelebbi indításkor elvileg nem kell legyen ott hibakód.

Nem 100%-hogy checkengine-re is működik de általánosan bármi kódra igen.
És nem garancia hogy nem jön vissza azonnal vagy rövid időn belül ha fennálló hibáról van szó.

Legtöbbször akku probléma okoz hibakódot a Giuliákban mert a számítógépek egy pillanatra feszt vesztenek elveszik a kapcsolatot és hibát dobnak.. Ekkor töltés, ha nem javul akku csere.

Persze bármi egyéb lehet: egyéb hibajelenség?
- start stop nem működik, hátsó abblak fűtés nem működik (akkor pl akku)
- rángatózó járás, 3 hengerezés, akkor MA
- egyéb hibajelenség?
Tomszi2025-05-16 20:33:25 // 39206
Sziasztok! Pécsen keresnék SOS valakit, aki esetleg meg tudná nézni a Giuliamat…messziről jöttünk haza 7végére és menet közben egyszer csak bedobta a motor kontroll lámpát. Azòta visszafogott üzemmódban működik csak sajna. Előre is köszi a segítséget
RomeoOne2025-05-16 08:41:06 // 39204
Sose lehet tudni... de itt egy módszer, amivel a hengerfej kenése miatt nem kell többet aggódni: video :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.