Fórum >> Egyebek >> A Stellantis menedzsmentje és a konszern iránya

Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-15 12:27:59 // 56
itthon a nagy átlag 2-3 kilóig keres autót munkába járósnak, a SUV egy divat autó a maga kényelmével stb, mint anno a kombi, az egyterű stb... 10 év múlva mivel fognak rohangálni azt nem tudom szerintem a 2000-2010-es autókkal de lehet még öregebbekkel ...
a heti alkatrész termésből válogatva:
94-e Astra hátsó torony javítók, küszöbök megszámlálhatatlan mennyiségben minden típushoz 2010-ig, 95-ös TD Vectra szervoszivattyú, nyúlványok Polohoz az elsőhöz, Croma alapjárati 93-ból, rengeteg lengőkar 56-47, első G Astra dugók és a hozzávalók, Sorento 2002 vezérműlánc és stb, Golf 4 belső venti és még sorolhatnám de nincs kedvem :)
Villanyautó 10 év múlva ...az év vicce :DDD
Liquid2020-10-15 12:22:03 // 55
Egy dolog azért nagyon nem mindegy az utazásban: hogy azt az X órát hogy töltöd el.
Végig koncentrálsz és kockáztatod az autó és a saját testi épségedet, elfáradsz; vagy üldögélsz, telefonozol, alszol satöbbi.
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-15 11:53:16 // 54
Majdnem. Vezetői körök nem tartanak el egy márkát, egy ilyen szűk piacnak fejleszteni badarság. A nép nagy része nem vezető, nincs tele a zsebe zsével, egyszerűen keresi a mobilitás ár/érték arányban számára legjobb formáját. És a nép nagyrésze tojik az úttal való kapcsolatra. Ugyan :-)) Műszakilag abszolút ellenzem a mostani trendet, tényleg teljesen értelmetlen ekkora dobozokkal közlekedni. De ülj be egybe, nézd meg belül mekkora hely van és megérted miért kell. Gyere be az 50m földutunkon eső után (pl.most) az Alfával, vagy parkolj le a belvárosban fél kerékkel padkán. A régi autók tudták a normális hasmagasságot, kevésbé feszes rugózást, és élhető belső teret. A mai "normál' autók egyszerűen nem tudják ezt. A kis, közepes suv/crossover a mai Lada, ennyiről van szó. A nagy suv meg egy leáldozóban lévő értelmetlen státusszimbólum. Mert az szépen látszik, hogy a nagy villany kupék a jövő státusszimbólumai.
ÉS itt akár örülhetünk is, a Tesla és a Porsche Taycan két erős képviselője a jövő (jelen?) státusz autójának. Megfelelően különleges, feltűnő és drága hozzá. Szóval 10 év és látunk egyre kisebb kategóriában majd hasonlót. Viszont villannyal :-))
Ez van.
Giuntini2020-10-15 11:12:39 // 53
Csak a Merci, a BMW, meg az Audi! Egy olyan modellel mint a 164 mai köntösben még lehetne sikert elérni! Ma felső vezetői körök csak német autók között tudnak választani. Olasz állami vezetők is.
Sok mindenre ma olyan könnyen kimondják hogy halott! Aztán az élet mást mond. A koronavírus miatt lehet repülni? Nem! Helyváltoztatásra átnevelték az embereket, mert időveszteséget mondtak. Aztán hol van a repülés? Meddig nem lesznek járatok? Az emberek elfelejtettek utazni.Eretnekséggel vádolták meg a kilométerzabáló nagy dízeleket, ráeröltették a SUV-okat, mert az a jó, az a kényelmes. Mert valójában nem kényelmes, elveszi a közvetlen kapcsolatot az úttal.
A nagy felső-közép dízelekre kígyót békát hordtak, amik nyesték az utakat kényelemben és gazdaságosan. Helyette adtak nagy légellenállású SUV-okat akár dízel motorral is, csak nem gazdaságosan.
Most lenne értelme a nagy utazóautóknak gazdaságos dízelmotorral, mikor vírustól retteg mindenki, nem működnek a relülőjáratok. Az idő és a pénz? Olcsón Milánóba csak fapadossal lehet eljutni. Jobban mondva Bergamoba, mert Milánóban fapadosok nem szállnak le. Most nincs járat. Nagy dízellel 10 óra alatt simán el lehet jutni kényelmesen és gazdaságosan Milánóba. Repülővel. Három óra indulás előtt. Másfél óra az út. Egy óra míg kijutsz a reptérről. Onnan még két órát lehet számolni Milánóba. Ez összesen kvázi 8 óra idegeskedéssel, kényelmetlenséggel 10 óra alatt kényelmesen Milánóban vagy egy kényelmes dízellel 8l-es fogyasztással. Akkor???
Helyette a nagy dízelek ellen inkvizíciót gyártottak, az utazás örömét, a látás örömét elvették. A repülőjáratokkal jobban szennyezik a levegőt. És jön egy vírus, és ott állmak az emberek, mert elfelejtettek utazni. VILÁG! ÉBRESZTŐ!!
RomeoOne2020-10-15 10:49:59 // 52
Mondjuk ha nem akarták volna megerőszakolni a típusjelzést, akkor az legfeljebb Alfa 6C lehetett volna :D
Giuntini2020-10-15 10:45:26 // 51
Ezt azért halkan elmondták a Maseratinál. Az MC20 az Alfa 8C lett volna. A Maseratnál a tervek egy új Quattroporte, egy új Granturismo, Levante es a Stelvio plattformjára épülő SUV. A Ghiblinek nem lesz utódja, és a sorok között olvasva utódlását Alfa emblémával oldják meg.
RomeoOne2020-10-15 10:38:01 // 50
Miért, mibe érdemes akkor fektetni? Ha úgy vesszük nem érdemes már semmibe autó fronton.
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-15 10:30:27 // 49
Na pont ezért nem fogják megcsinálni, a 159 óta látszik, hogy hol végződik az Alfa és hol kezdődik a Maser territórium. Nagy sedanba amúgy sem fektet már senki.
Giuntini2020-10-15 10:12:54 // 48
Nem sokat! A cikk azt is leírja, hogy a rengeteg elismerés nem hozta meg az üzleti sikert. Itt már a mentalitáson kellene változtatni, ami sokkal nehezebb!
A Tonale biztos hozhatna pénzt is! De éveket késik! Viszont nem lesz a Stelviónál nagyobb méretű SUV! Remélem megcsinálják a Giuliánál egy mérettel nagyobb Alfát, ami valójában a Maserati Ghibli utódja lenne!
GT Ɨ|ѯ2020-10-15 09:58:17 // 47
Az Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio lett az év SUV-je

csak segít egy kicsit ez is:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-14 19:40:44 // 46
Nem csak a kormány szerintem az egész olasz gazdaság megy a lecsóba
GT Ɨ|ѯ2020-10-14 19:10:08 // 45
Legyen úgy és induljon be az Alfa gyár 100%-os kapacitással.
Giuntini2020-10-14 18:48:34 // 44
Biztos hogy nem! Ezek kétségbeesetten a hülyébbnél hülyébb rendeleteket hozzák!
Kócosw2020-10-14 17:43:28 // 43
a billentyűzetemből vetted ki a bötüket. Majmoljak a hülye nemetket, majd azok is falnak mennek csak idő kérdése...
Kócosw2020-10-14 17:42:10 // 42
😉😁😁😁
GT Ɨ|ѯ2020-10-14 17:32:26 // 41
A következő majd végrehajtja....:P
Zsolt1552020-10-14 17:20:58 // 40
Ez olyan, mint Elon Mask ígérete, hogy x év múlva ez meg az lesz? 15 év múlva ki fog emlékezni erre az ígéretre? A mostani választásokon viszont jól hangzik. Talán mostanában lesz valami az olaszoknál.

Dániában vagy Norvégiában, 2024-2025 volt a cél? Aztán mostanában nem feszülnek miatta, mert már a mostani elektromos autókhoz sincs annyi áram, mint amennyi kellene. Pedig még 10%-ék körül sem járnak a darabszámok.
Giuntini2020-10-14 16:56:32 // 39
Nem eszik olyan forrón a kását! Ez a jelenlegi kormány hamarosan megy a lecsóba....
GT Ɨ|ѯ2020-10-14 16:06:09 // 38
Szép kilátások.....

Már napirenden, érinti is majd a Stellantist erősen
GT Ɨ|ѯ2020-10-14 16:00:32 // 37
még ennél is többet?:-DDDD
GT Ɨ|ѯ2020-10-14 15:59:13 // 36
A Tonale egyáltalán nem hibás ,pánikszerű legyártással a bemutató után kellett volna piacra dobni, úgy ahogy bemutatták, nem átrajzolgatni megerőszakolni kifőzni a velőt belőle, nem várni vele éveket..../ Kamalnál ugyanígy elqrták anno /

Igazi ütős vevő-világsláger lett volna, mire ez a pöcsölős brigád végre sorozat gyártásba teszi ugyanúgy jár majd mint a Stelvio most, tuti autó de nem veszik elegen...

Szélnek ereszteném ezt a csapatot és gyorsan friss vért pumpáltatnék a maradókba, csinálni kell most már valamit mert nem lesz jó vége...

/ Off: más márkánál már meglépték nemrég, teljes fejcserékkel: ON /
Kócosw2020-10-14 14:17:31 // 35
Azert az ECU temahoz annyit fűznék hogy sztem egy bussohoz való ECU t 10 ev mulva os össze tudnak legozni valahogy, míg azert a julia Q egx lehelletnyivel több drótot tartalmaz az a helyzet... ott mar nem egyszerű a kérdés...
Kócosw2020-10-14 14:14:50 // 34
Te Uram, hasonló a gondolkodásunk asszem. Gyakrabban kéne beszélnünk 😉🤓
Giuntini2020-10-14 14:01:48 // 33
Én is így érzem! Hiányzik a modellpaletta, így nem lehet eladást produkálni! Mikor egy Ferrarinak nagyobb számú modellkínálata van.
Marchione idejében megcsinálták a 4C-t! Ma semmit!
Azért Marchione is mondott bajt okozó szavakat. A 159 hiba volt kijelentésre emlékszünk. De akkor volt modellkínálat. Mellette volt egy világválság. Most van egy Covid. Most a még sorozatba sem került Tonale a hibás?
GT Ɨ|ѯ2020-10-14 13:06:07 // 32
ezért impotens a jelenlegi vezérkar, le kellene cserélni az összeset és átadni 1 értelmesebb profi csapatnak..
RomeoOne2020-10-14 12:54:57 // 31
Mindig ezt csinálják. Húzd meg, ereszd meg. Mintha amúgy nem érdekelné őket, hogy felfuttassák a márkát, hanem ezen a szinten akarnák tartani. Bár Marchionne ne halt volna meg. Ő talán következetesen tolta volna előre az Alfát.
TtK2020-10-14 11:43:06 // 30
Én sötéten látok. Már legalább egy évtizede megy a nyűglődés, de lehet, hogy régebben. Egyszerűen nincs akkora fizetőképes kereslet a termékre (driver's car), hogy eltartsa a márkát. Az életérzés, meg design, meg hagyomány, meg versenysikerek (milyen sikerek? az utolsó 30 éve volt a DTM-ben) szép dolgok, de nem hatnak elég emberre, hogy meg is vegyék az autót. Ami ugye nem is nagyon van, gyakorlatilag két féle típust gyártanak, abból is keveset.
Szerintem három végkifejlet lehet a következő tíz évben:
-Lancia-effektus, azaz gyakorlatilag megszűnik a márka.
-Sok olcsó trendi villany/hibrid kis SUV Peugeot-t lehet majd venni Alfa emblémával.
-A márka visszakerül a két világháború közti szegmensbe, azaz kisszériás méregdrága luxus/sportkocsigyártó lesz. Ezt valószínűleg tulajdonosváltás fogja megelőzni, mert a konszernen belül már van ilyen márka.
Ne legyen igazam..
Szerencsére mire ez bekövetkezik már vén sz@r leszek és pont jó lesz egy önvezető villany közlekedőedény. Addig meg hajtom a Giuliát.
GT Ɨ|ѯ2020-10-14 11:33:30 // 29
Szerencsére:-)
Halesz2020-10-14 11:12:07 // 28
Azért megnézném, hogy pontosan hány darab Giulia/Stelvio Q-t adtak el eddig...
RomeoOne2020-10-14 10:59:48 // 27
Az új M3-asokon már van részecskeszűrő
Giuntini2020-10-14 10:55:25 // 26
Amíg M3 és RS van, addig a QV is megmarad! Egy biztos vásárlói köre megvan ezeknek az autóknak!
Giuntini2020-10-14 10:52:18 // 25
Nem véletlen hogy a 164 QV, Q4 már aranyárvan van!
Ugyanúgy a 75 Milano vagy America.
Azért a piac, és az emberek válasza megvan a modern autóipari törekvésekre.
Halesz2020-10-14 10:48:38 // 24
Szerintem egy busso GTA vagy GT hatalmas dolog lesz már 10 év múlva is.
A Giulia Q-k értékét pedig jelentősen felértékeli, hogy pusztulnak folyamatosan sajnos :(
De én amiatt is aggódom, hogy annyi elektronika van bennük... 30 év múlva azokkal mi lesz? Vagy aki hosszú távra tervez egy ilyennel, az kezdjen elpakolni a polcra mindenféle kütyüt is mellé, ami esetleg majd kellhet?
Bár ilyen logika alapján a busso motoros autókkal is észnél kell lenni, mert már most nem kapható hozzájuk pl motorvezérlő elektronika (ha jól tudom). Ok, szerzel bontóból, de meddig...?

Egyetértek RomeoOne tippjével, hogy 2-3 éven belül már lesz lesz Q... én is mondtam ezt már párszor, ilyen szabályozások mellett előbb-utóbb kasza lesz. :(
RomeoOne2020-10-14 10:28:58 // 23
Nyugi, nem sokáig gyártják már ilyen EU-s faszkodások mellett :D
Simán el tudom képzelni, hogy MY22 már nem lesz belőle.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-14 09:58:56 // 22
Gliulia QV biztos nagy szám lesz 20 év múlva csak ezzel is elkéstek vagy 7 évet...
GT Ɨ|ѯ2020-10-14 09:52:07 // 21
respect Q Guilia, de a Busso-t nem űbereli:-)
RomeoOne2020-10-14 09:48:21 // 20
De itt nem Busso vs elektromosról volt szó, hanem utolsó szériás Busso vs. Giulia Q-ról. Bár 20 év múlva még nem ugyanabban a fázisban lesznek, a Giulia Q-k még csak youngtimerek lesznek a Busso-k meg már rég oldtimerek.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-14 09:47:50 // 19
hát ez az iszap politika teljesen megöli a márkát...
GT Ɨ|ѯ2020-10-14 09:39:10 // 18
A Busso ide vagy oda?
Az olyan mint a piramis, örök életű:-)
Semmilyen akkus xarkupac nem fogja pótolni sohasem, elég beindítani pár gázfröccs meg 1 pár km vele és feledve a világ gondja.

Brutálisan az idei évtől bekövetkezett egy olyan vágás ahol minden csapból az elektromos autózás folyik, csak az a hír, trendi ájuldozásokat ömleszt minden média, értem én, hogy ez a divat meg minden de biztos ott tartok/-tunk / sok ezren mint anno a lovak és autók váltása:-(

Szóval tudomásul véve, ok ez a jövő stb. Jöhet a hibrid, az akkus Alfa csak megmaradjon a cég mindenesetre drukkolok a Stellantisnak, remélve, hogy olyan vezetőket és szakembereket tesz poziciókba akik oda is valók nem ipari és kereskedelmi impotensek mint a kb 2015-től regnáló brigád.
Zselé2020-10-13 22:35:25 // 17
“Out of box thinking” - lehet jó módszertan, sok esetben! De az Alfások elvárása az egy AUTÓ. Lehet produkálni giga eladásokat, de azok a modellek nekünk nem fognak tetszeni. Tulajdonképp az lenne a jó végkimenet, ha a PSA-FCA gyártana minden féle profitábilis és trendi villanysz@rt és önvezetőt, az Alfa meg jó autókat - a realitás talaján maradva nullszaldó körül. Csak kérdés, milyen barom management fogad ilyet el :D
Kócosw2020-10-13 22:03:12 // 16
A modern vilag meséi. Első fejezet. A CO2 semleges elektromos autózás...
Avagy kamu az egész...
Zsolt1552020-10-13 22:01:06 // 15
Itt csak és kizárólag az autó használatakor kibocsátott káros anyagokat számolják. Ez a ámítás az egészben.
Kócosw2020-10-13 21:39:56 // 14
hagyjuk is... Meg johogy a Tesla használok valódi CO2 lábnyomat nem számoljak bele 🤣
Kócosw2020-10-13 21:38:32 // 13
kivancsi vagyok ha egyszer a drotok megkeverednek ki bogozza ki őket... Nezz meg ma egy delta Integralet. Vagy egy alfetta gtv t.. Milyen arakon mennek. es ezek csak felfele kusznak...
RomeoOne2020-10-13 21:36:05 // 12
A Tesla durva megtámogatásával legalább sikerült beférni a 95g/km CO2-be:
RomeoOne2020-10-13 21:34:16 // 11
Azért én a Q-ra hamarabb fogadnék, hogy mennyire lesz klasszikus később, Busso ide vagy oda. De, majd 20-30 év múlva meglátjuk :D
Kócosw2020-10-13 21:26:35 // 10
Az mar sose lesz olyan mint a regiek. Nezd majd meg 20 ev mulva ezeket a kocsikat...
RomeoOne2020-10-13 21:23:57 // 9
Gyártanak még V6-ot Alfáék ;)
Kócosw2020-10-13 21:18:38 // 8
ezeket olvasva jo hogy betáraztam a busso GT t....
RomeoOne2020-10-13 21:13:42 // 7
Amúgy azóta már volt egy újabb bejegyzés, amit bedobtam volna ide, részben érinti is, amit mondtál.

Az Automotive News arról ír, hogy az FCA vezére, Mike Manley nem kap helyet az összeolvadt PSA-FCA boardjában. A Stellantis nevet sem véletlenül választották. Ahogy minden átalakul, és egyre kevésbé hangsúlyozandó szempont, hogy autógyártással foglalkozik egy cég, ezzel párhuzamosan egyre fontosabb, hogy az ügyfelek elhiggyék, hogy ezen a kompetencián túl a 21. század kihívásait is menedzselni tudja egy ilyen konglomerátum, a névválasztás is jelzés értékű. A mesterséges intelligencia, vagy a mobilitási szolgáltatások, az önvezetés és az alternatív hajtások egyaránt hangsúlyos kihívások a "puszta" autógyártáson túl. John Elkann, Robert Peugeot, Andrea Agnelli és Carlos Tavares helye értelemszerű a vezetésben.
A board többi tagja, és korábbi karrierje rendkívül izgalmas, származás és eddig betöltött pozíciók szerint is. Nincsenek autóipari beszállítóktól jövők, vagy egyéb autós háttérrel rendelkezők.
Vannak viszont olyanok, mint Kevin Scott, aki a Microsoftnál Google-nél és Linkedinnél dolgozott korábban magas pozíciókban.
Ann Frances Godbehere a svájci UBS-nél töltött be vezető szerepet, a banki és biztosítási világot kiválóan ismeri. Kanadai állampolgár, mint a néhai Marchionne
Fiona Clare az AstraZenece gyógyszercég HR főnöke volt.
Wan Ling Marello a Fortune magazin szerint a világ egyik legbefolyásosabb női vezetője, a Nestle CFO-ja volt, de dolgozott az Ubernek, a Walmartnak és az Alibaba cégcsoportnak is.
A teljesség igénye nélkül idéztem a cikkből. Fajsúlyos vezetők, akik befolyása egy átalakuló cégben rendkívül hasznos lehet arra, hogy megértésék az előttük álló feladatokat és veszélyeket. Izgalmas időket élünk.

link

Ez azért elég előremutató (vagy meredek?) a kínaiak nélkül is. Ebből vagy nagy siker vagy nagy bukta lesz...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.