Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Csabo222007-08-01 15:29:52 // 16782
Rendben, köszi még1szer
Holnap délelőtt lekapom a leömlőt, és viszem is a Janó kipuffhoz.
Csöri2007-08-01 14:59:28 // 16781
A hegesztés a megbízhatóbb.
Sajna ez típushiba a 147-en.
süsnye2007-08-01 14:49:29 // 16780
sztem hegesztés a tartós és biztos megoldás
Csabo222007-08-01 14:37:31 // 16779
Köszi srácok.
Reméltem, h nem kell hurcolásznom, időpontot 1eztetni, stb...
Láttam nemrég egy spéci pasztát ami alkalmas a kipuff ragasztására is. Ne tegyek azzal előbb 1 próbát?
Ferke2007-08-01 14:32:22 // 16778
(Csigalassú vagyok ma.:)) )
Ferke2007-08-01 14:31:35 // 16777
Sztem ez nem tömítés lesz, hanem maga az öntvény. Lehet elvileg hegeszteni, viszont akkor már tömítést is cserélj.:)
Csöri2007-08-01 14:27:20 // 16776
Nem a tömítésnél, hanem a hegesztésnél fúj ki. Egy ügyes kipuffos meg tudja csinálni, de le kell venni a leömlőt hozzá.
Csabo222007-08-01 14:25:58 // 16775
Sziasztok
Lenne 1 teknikai kérdésem. Kifúj a kipuffom rossz helyen, ma diagnosztizáltam. A képeken látszik: /nyilván a kis kormos résznél/



alfa 147 1.6 TS-ről van szó.
Szóval. mivel tudom legolcsóbban/leg1szerűbben helyrehozni? A tömités cseréje megoldhatja a problémát?
Előre is köszönöm
swan2007-08-01 13:37:35 // 16774
Valszeg kontakt hiba! Meg kellene keresni a jeladó csatiját. De azt nem tudom 56-ban hol van. Talán jön valaki 56 tudor és megmondja.
Epy2007-08-01 11:51:28 // 16773
nem tudtok esetleg egy szerelőt akit fel tudnék hívni?
Epy2007-08-01 11:43:54 // 16772
Igen biztos, mert a múltkor sortömítés cserénél kijött a tőcsavar is aztán a furatból jött egy kis olaj is.
Alfimi2007-08-01 11:35:44 // 16771
Sziasztok ma reggel azt vettem észre hogy nem működik a kilóméterórám,meg sem mozdul a számlálósem megy.Valaki seggitség!!!
süsnye2007-08-01 09:10:34 // 16770
Na, aztán még lenne kérdésem, gondoltam inkább itt teszem fel, mert a 155 fórumban sok a komolytalan ember. :)

Két jelenséget írok, mert lehet összefügg.

1. Hidegindításkor, felmegy a fordulatszám 1000re, majd egyből visszaesik 600 körülre, aztán pár mp alat összeszedi magát és addig elég egyenetleneül jár. Néha az rpm mutató is elég érdekesen "ráng" hirtelen nagyokat ugrik ilyenkor, de hang alapján az rpm nem változik ilyen hirtelen. (Lehet, h az érzékelő szívózik?)
Az alapjárati motor már 2x lett pucolva (legutóbb tegnap előtt), ill. az LMM is lett tisztítva (régebben), de az sem hozott változást. Az alapjárati motort kimértem, amikor kivettem tisztításra. Az 1-3 lábakra 26ohm-ot, a 2-3 lábakra 13ohm-ot ír a manual. A mérés szerint az 1-3 az nekem 25ohm, a 2-3 pedig 13ohm. Igazándiból nemtom, ezek milyen ellenállás értékek, de a manual szerint ha vmelyik nem stimmel, akkor csere (télleg cserélni kéne ? ). Egyébként a benne lévő "szelep" is mozog rendesen, nem szorul, nem akad.

2. Szintén hidegindítás után, amikor elindulok vele (tehát van terhelés a motoron), akkor 1600-1800rpm (minden fokozatban, talán rükiben nem, de rüki közben nem szoktam az rpm-et nézni :) ) között érezhetően megtorpan, aztán felette megy normálisan, nincs torpanás. Amikor bemelegszik, akkor valamelyest csökken ez a torpanás ebben az rpm tartományban,de továbbra is jelen van.
Lambda szonda (amire gyanakodtam) nem okozza sztem, mert most lett beépítve (eddig nem volt benne), és nem hozott változást, annak ellenére, h a szonda jó. A HF nem rég lett rendbe rakva (szelepek, tömítések stb), de ez sem hatott a jelenségre.

Szal, van vkinek vmilyen tanácsa, h merre induljak? Esetleg benyaszűrő csere?
csocsi2007-08-01 08:44:39 // 16769
Nekem is ts van, csere óta nekem mondhatni tökéletes a hőfok, beáll 90-re ahogy illik.
süsnye2007-08-01 08:34:24 // 16768
Teeee! :)) Termosztátommal no problem, légtelenítéses-vízmelegedéses projekt még folyóban van, aztán gyühet a vízpumpa. Bár erősen gyanítom, h a vízpumpába ill. a belemenő fém csőben van vízkő rendesen... :( Meg kíváncsi leszek, h műa rotoros van-e jelenleg benne, avagy fém.... :)
swan2007-08-01 07:35:27 // 16767
Nem tudod lefényképezni hogy mi a baj! Akkor lehet hogy itt nálam sokkal okosabbak sokat tudnának segíteni! DE biztos hogy a kipuff tőcsavarjainál folyik? nem lehet hogy valahonnan odacsöpög vagy folyik?
Poseidon2007-08-01 01:48:32 // 16766
Normális állapotban bontottan 280 körül, de még úgy is lutri. Kevesebbért átverés.
Az új motor ára pedig konkrétan 960 ezer Ft.
Ha ezzel kapcsolatban érdekel bármi kérdezz, én most vagyok túl egy motorcserén.
Epy2007-07-31 23:04:06 // 16765
Esetleg van itt valaki alfa szerelő?
TIbor2007-07-31 22:52:55 // 16764
Az legalább működik az NDK elég jó cuccokat csinált. nekem is volt egy kifogástalan sárga trabantom,abban pl nem volt baj a termosztáttal !Teszek is fel róla képet, bár már van benne egy kis cső, meg pici ültetés !
És úúúgy ment .....
Epy2007-07-31 22:52:04 // 16763
ok ezt sejtettem, vajon mi lehet a baj?
András bácsi2007-07-31 22:29:41 // 16762
Az övé egy minősíthetetlen 1.8-as nyócszelepes, amibe ifa-termosztátot faragtak. :)))) És nem hiszi el már hetek óta, hogy kell egy új vízpumpa, oszt jól van.

Holnap ismét le kell tolnom.
TIbor2007-07-31 22:26:47 // 16761
Naná, hogy 87 fokos van a Tiedben, az való bele, de a TS-ek egy részébe a 83 fokos való, a 98. 04. hó utánikba a 88 fokos !
Asszem...
TIbor2007-07-31 22:11:11 // 16760
Helo !
Véleményem szerint nem annyira lenne szabad ott olajnak lennie! A tőcsavar helyén folyik, vagy a kipuff nyíláson ?
A tőcsavarnál sem kellene, de ki tudja ezek az olaszok mindenre képesek !
TIbor2007-07-31 22:05:50 // 16758
Ha jól emlékszem át lehetett fújni rajta, na nem sokat, de azért átment a levegő, a régit viszont nem lehet "átfújni" ez már gyanús lehetett volna, de bíztam a lehetetlenben, hogy egyszer jó alkatrészt veszek !
TIbor2007-07-31 22:04:10 // 16757
Sziasztok !
Nem tudok magasabb hőfokon nyitót tenni bele, mivel nincs olyan legjobb tudásom szerint ! A manual 83 fokosat ír bele! A ts eken házzal együtt kell cserélni, így nincs másmilyen, én legalábbis nem találtam !
Epy2007-07-31 19:22:43 // 16756
Hali! Megtudná nekem esetleg mondani valaki azt, hogy a kipufogósor tőcsavarjait ha kiveszem ott folyhat olaj normális esetben?
süsnye2007-07-31 09:38:10 // 16755
a 83C az kevés nem?? nekem 87C van és kell. Úgy tom a benyásokban jellemzően ilyen kell... (?)
süsnye2007-07-31 09:36:46 // 16754
mielőtt beszerelted ellenőrizted, h alapállapotban is nyitva van-e?
csocsi2007-07-31 09:34:26 // 16753
Akkor talán érdemes lenne megpróbálni egy magasabb hőfokon nyitót, hátha az segítene.
TIbor2007-07-30 21:15:27 // 16752
ÁÁÁÁ ! Már nem tom mit csináljak de a télnek így nem megyek neki, mert tönkre tesz még több mindent !
Tuti megint kicserélem ahogy magamat ismerem, ha akkor sem lesz jó akkor sokkot kapok :-(((((
csocsi2007-07-30 21:07:40 // 16751
Akkor passz. De remélem akad itt nálam sokkal többet tudó és ő majd segít :)))
TIbor2007-07-30 20:57:19 // 16750
Én is arra gondoltam, jelenleg Facet van benne !
Don Gombóc2007-07-30 20:54:28 // 16749
Behr gyártmányút, az a gyárija is.
TIbor2007-07-30 20:52:17 // 16748
Elviekben ehhez a mocihoz mind 83 fokon kellene hogy nyisson !
Erre is rá van írva, de annyira nem melegszik fel a víz !
csocsi2007-07-30 20:49:01 // 16747
Azt nézd meg hol nyit az a fontos. Nekem is valami utángyártott van benne és semmi problémám vele.
TIbor2007-07-30 20:45:03 // 16746
Sziasztok !

Szerintetek milyen gyártmányú termosztátot érdemes venni?
Tavasszal kicseréltem a régit, de az újjal sem melegszik rendesen fel a motor de azért valamivel jobban mint előtte, a ventillátor szinte csak akkor kapcsol be ha álló helyzetben járatom a motort !
Amúgy országúton is max 70 fokig melegszik !
Kössz előre is !
Blacky2007-07-30 19:03:37 // 16745
Elég ramatyul néz ki. Egyszer az enyém is nézett így ki a 146-ban, ráadásul 4-5k km után:-(
Lujo2007-07-30 19:00:59 // 16744
Szerintetek megérett a cserére? :D ;)

Azért kíváncsi lennék, hogy mikor volt utoljára cserélve...
süsnye2007-07-30 16:50:23 // 16743
OK, köszi mnd2töknek a segítséget! :)
pb_2007-07-30 15:27:27 // 16742
Okoz6ja.
pb_2007-07-30 15:26:44 // 16741
Igen így csináld.
pb_2007-07-30 15:25:57 // 16740
Addig kell légteleníteni, amíg buburékos a hűtőközeg.
Ferke2007-07-30 15:25:20 // 16739
Simán. De azért amit pb_ mondott, igaz lehet. Ha nem segít a legtelenítés, akkor vízpumpa is lehet.
pb_2007-07-30 15:24:45 // 16738
Várj nem biztos, hogy azért nincs fűtés, 1edül a vízpumpa nem lett +bolygatva, ha elsuabadult a lapátkerék, akkor könnyen elképzelhető, hogy alapjáraton szinte nem is mozgatja a hűtőközeget, ezért nincs fűtés.
Amúgy a boxereken sincs légtelenítő.)
süsnye2007-07-30 15:09:22 // 16737
OK, köszi! :) és ez akkor okozhatja a lentebb írt melegedést is?
Ferke2007-07-30 15:06:11 // 16736
Nem! Addíg kell légteleníteni, míg nem lesz jó. Magától nem tud teljesen légteleníteni. És ha nincs fűtésed alapjáraton, akkor egyértelműen levegős a rendszer (pláne ha még szürcsög is).
Próbáld úgy, hogy túltöltöd kicsit a tartályt, és amikor már azt hinnéd, hogy le van légtelenítve, akkor kicsit emeltebb ford.számon is pörgeted, miközben a légtelenítő csavar még nyitva van.
Ki kell jöjjön az összes levegő.
süsnye2007-07-30 15:02:28 // 16735
:) köszi, de a termosztát az rendben van, nem rég lett cserélve
süsnye2007-07-30 15:00:47 // 16734
vagy lazítsam meg azt a légtelenítő csavart mikor járatom a motort, amíg nem csak tiszta víz jön onnan?
süsnye2007-07-30 14:59:39 // 16733
azt tom, hogy ott van és légtelenítettem is 1x-2x, de hányszor kell azt megcsinálni, amíg várhatóan jó lesz??
meg nem kéne magát légtelenítenie a kiegy tartályon keresztül (termosztátból indul a cső, becsatlakozik a fojtószelepház aljába, onnan pedig megy a kiegy tartályba...)?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak