Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Buddha2006-05-06 22:12:50 // 11580
Talán valamelyik testkábel lemaradhatott a motorról... A kódot nem felejtheti el, esetleg ha adagolót is cseréltél vagy computert.
Alfa166JTD2006-05-05 21:37:32 // 11579
Sziasztok!
A következő a problémám: egy nagyobb volumenű felújítás miatt az autómból ki kellett venni a motort. A kódot elfelejtette a rendszer újra kéne tanítani, hogyan lehet? A másik hogy a klímavezérlőm megbolondult csak auto állásban dolgozik, se a ventillátor sebességet, se a hőfokot, se a fújásirányt nem tudom szabályozni. Az tóbbi összefüggésben áll e a kódos témával, vagy lehet-e valamit tenni?
Szabi(kispalinagyobbikfia)2006-05-05 11:12:38 // 11578
ok köszi...
TtK2006-05-05 10:54:13 // 11577
A régebbi 156-oknak elég megbízhatatlan a hőmérőjük. Lehet, hogy nem is bug, hanem feature. :))
Hidegen indulj el és egy perc múlva nézd meg, hogy az alsó és felső hűtőcső eltérően melegszik-e. Ha nem (egyformán meleg mind a kettő), akkor tényleg nyitva maradt a termosztátod.
granturismo2006-05-05 09:19:21 // 11576
A legvalószínűbb az, hogy nyitott állapotban fennakadt a termosztátod.
Szabi(kispalinagyobbikfia)2006-05-04 20:38:44 // 11575
Sziasztok!
Tud valaki valami okosságot miért melegszik nagyon lassan az autómban 156 2.0 a hűtővíz??? Melegszik...csak nagyon lassan...
Csekő2006-05-04 18:55:23 // 11574
Sziasztok!
Akinek diesel-e van attól szeretnék némi segítséget kérni!
A tuning-box-ok közül csak a novitecet vagy más márkájút is bele lehet rakatni? Mert az az igazság, hogy a novitec kicsit drága a többihez képest mikor a többi is ugyanazt nyújtja (mind Le-ben, mind Nm-ben mind garanciában)!
Ha van valakinek valamilyen tapasztalata ezzel kapcsolatba azt előre is megköszönném ha megosztaná velem!
kertecs2006-05-04 14:25:57 // 11573
Köszönöm a tanácsokat, nem mindig tud mindenre gondolni az ember, majd megpróbálok.
Szimmering nálam is corteco, a lendkerék oldalon pedig házzal együtt cserélendő, gondolom nem lesz nagy választék.
Holnap megyek még érdeklődni alkatrész ügyben, hétvégén nézem meg a blokkot. Lehet még lesznek kérdéseim. Csináltam már ilyet offos mazdan, fordon de ezzel most máshogy vagyok... ezt bírnám, ha jól sikerülne!
Hengerfejet is megmérem, már fel vagyok szerelkezve 3 mikroval, indikátor órával...
Szamosi is azt mondta telefonon, amikre magunk is gondoltunk: budapesti dugókban használat, folyamatosan kuplungon állás, elkopott... szerintem akkor sem eshetett volna ki : (
Megjegyeztem, legközelebb ha vezérlést cserélek valamin, biztos eszembe jut a főtengely hosszirányú elmozdulás...
A végén írt dolgokkal is maximálisan egyet értek : )
Ha haladok vele, úgyis blog-olok itt, aztán csak lesz belőle újra cuore sportivo!
granturismo2006-05-04 13:52:25 // 11572
Olvastam, igen.
Igazából nem tudom elképzelni hogyan eshetett ki.
Le kell mérni mindent a hengerfejet is. Ha a hengerfej jó, síkban van, akkor nem kell síkoltatni.
A legrosszabb minőségű az Ajusa tömítés. Jellemző hogy ezt kínálják mindenütt. Attól jobb és néha még olcsóbb is a Glaser. Én az Victor Reinz tömítéseket javallom igazából. (Unix, Motorion kínálja) Az Elring is nagyon jó, de annak Alfában nagyon szűkös a kínálata. Nagyjából a 8 szelepes boxerekben és VM-féle diesel motorokban ki is merül a kínálata. Úgyhogy az inkább ilyen őslénykutatóknak jön be mint én.
Ha külön vennél szimmeringet akkor a Corteco-t javaslom. Általános célú szimmeringet ne tegyél be mégha eseteg nagyságrenddel olcsóbb és jó minőségű is. Szinte kivétel nélkül forgásirányos szimmeringet használnak gyárilag és a corteco is ilyeneket kínál mororokhoz amely csak az előírt forgásirányba, de ott jobban és sokkal tartósabban mint a kétirányú. Másrészt a szimeringek tömítőajak szerkezete sokszor speciálisabb (pld 2 ajkas külső portól, belső olajtól tömít). A szimmeringek kényes dolgok, alaposan akár nagyítóval vizsgáld át (én már a kerekedőnél átnézem) betétel előtt, mert sajnos sokszor előfordul apró sérülés az ajkakon és a beszerelés is kényes művelet, könnyen sérül. Nem árt megnézni a főtengely csapját is ahová a szimmering ajka feltömít, hogy ez a felület milyen állapotban van. Ha ezekkel gond van akkor pár nap után már megjelenik az olaj ami nagy méreg.
Mégegy dolog. Lengőkart-fékbetétet az ember kicserél akárhol, de azért egy motor összerakásánál már azért rendes körülmények között kell összetenni és nagyon oda kell figyelni a tisztaságra!
Nem homoktól sercegő csavarhúzóval kotorászni a hengerfejben! Nem azzal a rongyal törülni meg egy dugót amivel előtte egy fél éve gumiharang nélkül forgó féltengelyről törölték le a mocskos zsírt. Nem a köszörűgép alatt tárolni egy hétig a kartert nyitott résszel felfelé.
Nem olyan munkásruhában hajolgatni a nyitott motor felett amiben fél perce a dzsuvás talajon fetrengett-könyökölt az ember. stb, stb...
Persze mosolyog az ember, de hány helyen látni ilyet....
Kispepe2006-05-04 11:39:00 // 11571
Sziasztok,
Tudtok ajánlani egy szervízt aki xenon izzót kicserél a 166-omban?
Ha lehet Újpest környékén. Mert úgy tudom le kell venni hozzá a lökhárítót, ha minden igaz?
kertecs2006-05-04 11:33:52 // 11570
Sok érdekes dolog előkerül, a hengerfej szóra keresve...
Ahogy olvastam Ajusa, Glaser, Götz kerültek szóba itt a fórumon. Az első kettővel már volt dolgom, de semmi hosszútávú tapasztalat.
GEORGE2006-05-04 11:12:51 // 11569
A mester kulcs nem rendelhető:-(((
Ha kod2-es a kodrendszer akkor nincs is mester kulcs!
kertecs2006-05-04 11:12:46 // 11568
Hali!
A Sachs 65 pénz, a Borg meglehet 40-ért. Ha azt mondod a Borg&Beck jó akkor az lesz. LUK lenne még talán 50E-ért.
Így a motor-gebasz miatt azért nem mindegy az ár...
Egyébként olvastad a story-t? Úgy néz ki lesz egy fűzőtt blokk főtengellyel. Ha megmérem a dolgokat mikroval és jónak tűnik, csinálnál vele valamit a beépítés előtt a hengerfej-síkoláson kívül? Ismerve a boxi felújításának történetét lehetne sok mindent : ))
Emlékszem múltkor már volt szó hengerfejtömítésről is, megpróbálom visszakeresni...
granturismo2006-05-04 10:41:04 // 11567
Borg@Beck vagy Sachs
kertecs2006-05-04 10:31:52 // 11566
Kuplungszett:
Valeo vagy Borg&Beck legyen?
Árban ugyanaz, a gyári amit most cserélek Valeo volt, papírvékonyra kopott lamellákkal. Érdekes módon a tárcsán még volt felület, viszont a rugók már láthatóan beleértek a lendkerék-csavarokba : (
Tomy1562006-05-02 22:21:44 // 11565
Mi alapján? Alvázszám és motor szám? Mennyibe kerül kb.?
Zsifi2006-05-02 22:17:02 // 11564
Meg lehet rendelni.
Zsifi2006-05-02 22:15:39 // 11563
Nincs mit. Sikerült?
Tommaso 1592006-05-02 22:04:57 // 11562
Köszke!!!Ez volt a varázsszó:-))
Tomy1562006-05-02 21:41:22 // 11561
Sziasztok! Lenne 1 fontos kérdésem: 2002-es Fiat Brava 1.2 SX mesterkulcsa (piros) eltünt, hogyan pótolható? A két gyári (kék) megvan. Előre is köszi!
Zsifi2006-05-02 21:24:32 // 11560
Az Alfa embléma alatt van egy csavar azt is ki kell venni ha szét akarod szedni.
Tommaso 1592006-05-02 21:11:57 // 11559
piti dolog,de engem zavar!
Hogy lehet szétszedni a bicskakulcsot???Valószinű meghalt benne a rugó,vagy nem tudom,mert nem jön ki a kulcs,úgy kell mindig kipiszkálni,és kicsit idegesítő is...
Tehát valaki tudna nekem tippet adni,mert odáig eljutottam,h kiveszem az elemet,de semmi csavart nem találok,és szétpattintani meg nem tudom,és nem szívesen törném el...
Tommaso 1592006-05-02 21:04:43 // 11558
az adok-veszek topicba most hirdet valaki ilyen lámpákat!!!
Cgo2006-05-02 20:58:55 // 11557
... es milyen igazad volt!! szetszedtuk a bal hatso kereket es kigurultak a golyok, teljesen doglott volt a csapagy. Meg jo, hogy szombaton 180-al tekertem vagy 2 oran keresztul :(((
pikado2006-05-01 19:55:17 // 11556
pikado2006-05-01 19:50:54 // 11555
Sziasztok!Segítséééég!:)Olyan szárnyat keresek vagy hasonlót,mint amilyen ekszijnak van.Talán tud valaki segíteni?
kertecs2006-05-01 10:58:20 // 11554
Hali!
Ezen a gépen most szállt el másodszor ez a hozzászólásom...
Köszi, hallottam a taszári cégről, tájékozódok javítás ügyben is majd. Érdekel a blokk is, ezek szerint ez átírható. Küldj légyszi egy mail-t, hogy mennyit gondolsz érte, hogy elkezdhessek barátkozni a számokkal...
sztane2006-04-30 19:08:15 // 11553
Szia!
rossz az ilyet olvasni, de az elmondottak alapján a javítás is megoldható.
javasolhatok egy szakműhelyt, ahol garanciával korrekt módon javítják a blokkot- Kacsógép-Kft Taszár (kaposvár mellett) tel: 82-375071. a probléma felvázolása után árajánlatot is adnak.
de ha érdekel van egy 1,8 ts 16V motorblokkom , amelyről csak a hengerfejet használtam fel, s 108 e km van benne, amely egy spiderben volt ( 2,0 l-es motorként vettem s nem építettem be a gépembe, ezért vált számomra feleslegessé) a motorszámát később meg tudom adni csak most el kell mennem itthonról.
kertecs2006-04-30 18:00:36 // 11552
Please HELP!!!
Úgy érzem minden segítség jól jönne a jelenlegi helyzetben...
Nagy gondom van az autómmal... egy először egyszerűnek tűnő főtengelyszimering cserének nekiállva szomorú dolgok derültek ki:
Számomra érthetetlen módon, úgy tűnik kihullottok a helyükről a támcsapágyak, berágódott mind a blokk, a középső nyugvócsapágy csésze, főtengyelyen a támcsapágy futófelülete... rondán : (( Készen vagyok ettől, hogy ilyen történik egy motorral 170E km után, de mindegy, inkább nem komentálom, mert tudom, hogy itt mindenki szereti az autóját.
Én most egyelőre eléggé csalódott vagyok. Nem fogom fel, hogyan készíthetik úgy a blokkot, hogy kieshet a támcsapágy... az eredeti kuplungot szedtem le róla, ennyit nem bír ki a konstrukció vagy csak nekem van ennyire balszerencsém? Vagy az előző két tulaj két lábbal állt a kuplungon 130E km-en keresztül? Mert én nem az biztos.
Az autó jelenleg darabokban nálunk a műhelyben.
A leírtak alapján van korrekt javítási esélye a saját motoromnak? Vagy cserés a blokk, a főtengely...
Az autó ugyebár 155 1.8 TS 16V (AR67106 motorkóddal).
Kero2006-04-30 11:58:10 // 11551
Mert jobban tetszik mint a 146 é
bb182006-04-30 11:33:27 // 11550
ezek tulképpen igazak, de ezt egy kis belegondolással bárki kiagyalhatja.
ha több merevités van benne akkor természetes, hogy növeli a biztonságot is ( szélsöséges eset a bukocsö vagy bukokeret ), itt azért a puntos és jo minöségü gyártásra oda kell figyelni.
növeli a kasztni merevségét, tehát várhatoan a kasztnin lévö gumik kevésbé nyüszögnek majd. a futomü alkatrészeibe nincs beleszolása.
az egyenetlen vagy aránytalan gumikopáson tuti nem segit. inkább egy korrekt futomü állitás, vagy a kasztni kimérése, hogy nem volt-e puffos, vagy nincs-e elcsavarodva.
sok autoba tesznek hátra is toronymerevitöt hisz ott is van torony.
Poló2006-04-30 11:26:13 // 11549
A 145-nek hosszabb ajtaja van.
Miért akarod lecserélni?
Kero2006-04-30 11:22:02 // 11548
Sziasztok!
Lennének olyan terveim, hogy lecserélném az ajtókat 145 re szerintetek kivitelezhető. Ha igen mennyire lenne költséges!? Egyébként 146-om van.
Krisz1452006-04-29 20:10:25 // 11547
Sziasztok.
Nem tudtok véletlenül normális klímaszerelőt? Pesten lehetőleg
csocsi2006-04-29 19:12:36 // 11546
Igen, a környékbeliek, köztük magam is odajárok :))))))
Karakot2006-04-29 19:11:21 // 11545
Úgy gondolom, hogy Piriék nagyon megérdemlik, hogy ahol-akinek szüksége van rá, annak őket javasoljam első helyen. :) És ezzel egy véleményen vagyunk. :)))
Karakot2006-04-29 19:07:56 // 11544
Márkaszerviz-tapasztalatok a pontos cím, sorry.....
csocsi2006-04-29 19:07:52 // 11543
A környékbeliek már szerintem tudják :))
De igazad van a reklám sosem árthat :))
Karakot2006-04-29 19:07:10 // 11542
Ezt másold át a Szervíztapasztalatok topicba is, had olvassa el az, aki egy szuper műhelyt keres magának.
radi2006-04-29 14:34:26 // 11541
érdekes vagy amatőr:
mielőtt mentem volna az autóval a hűtővíz minimum alatt, nah gondoltam csapatok egyet el kútra majd haza.. kupak kinyit és víz maximumon....
na most akkor h is van ez?:)
Ronnie2006-04-29 14:10:40 // 11540
Igen! A Remekmű elkészült, megvalósult a kuplugcserém, és újra gurulunk!
Azért mondjatok még egy olyen szervízt, ahol péntek este 7-kor nekiállnának megkuplungozni egy autót, csak mert tudja, hogy hétvégén szertnék a siófoki bulira menni! Komplett kuplungszerkezet, kiemelőcsapágy és tárcsa csere! Azaz: futómű ki, válltó le, kuplung ki, csere (Valeo), munkehenger felújítás, és újra összerakni mindent! Az autó éjjel 2-kor lett kész, mindezt úgy, hogy senki nem anyázott (előttem) hogy menne már haza!
Az eredmény kifogástalan, mióta nálam van, sosem volt ennyire finom és pontos a kuplung ill. váltó!
.. és ez a műhely Piri, a Team Veloce csapat kulcson
Köszönet Gábornak (Piri), Janinak és Lacinak, na és persze Zsuzsinak a pizzáért és a kedves vendéglátásért! :o)
lencsea1552006-04-28 16:44:21 // 11539
Ok. megvan.. beszéltem egy szerelővel. neki van minden..
Probléma megoldva.
lencsea1552006-04-28 16:38:06 // 11538
Köszönöm. Mi az az autodata.. ? Neten? Van cime?
András bácsi2006-04-28 15:54:45 // 11537
Egyébként a pontos menete meg autodatán rajta van.
András bácsi2006-04-28 15:54:08 // 11536
Csak vezérműtengely-rögzítő idomszerrel. Valahol Dunakeszin (vagy arra)van egy cég aki forgalmazza, kb. 14e a pár.
lencsea1552006-04-28 15:50:55 // 11535
Üdv! Tudna valaki segiteni abban hogy hogyan kell egy 2.0 TS 16V motor vezérlését pontosan szakszerűen összerakni, beállitani ?
Ferke2006-04-27 15:44:23 // 11534
Fenébe, nem találom, de keresem tovább!:(
Áki2006-04-27 15:08:47 // 11533
Köszönöm! Ha eltudod küldeni e-mailbe az elérhetőséget azt megköszönném!
Ferke2006-04-27 14:47:51 // 11532
MEgpróbálom az elérhetőségét levadászni!
Ferke2006-04-27 14:47:29 // 11531
Törökbálinton tudok egy szakit, szinte ingyen dolgozik, és naggyon profi, inkább hobbista.:)