Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Dévid2013-05-09 08:45:59 // 44592
Drága lett a szerelőre hallgatás párszor. :( Azóta szerelőt váltottam párszor, és szelektálok picit a józan paraszti eszem és a gépészeti tanulmányaim alapján is. :D
Dante2013-05-09 07:22:33 // 44591
És az a máshogy, az hogy van?
Tuningman2013-05-09 02:43:48 // 44590
Ez így van! :))
Kár, hogy lekéstem itt a bulit de hát valakinek dolgoznia is kell.:)
Hihetetlen, mi tud itt kikerekedni egy véleményből, egy tanácsból, ajánlásból.
Eszméletlen ahogy megy a szurkálódás a kontrázás, én ezt hiszem meg azt de nincs alátámasztva, nem hiszek benne, stb. Persze senki sem veszi a fáradtságot, hogy kipróbáljon valami újat csak megy a szöveg. Marketing meg a hülyeség, meg valahogy el kell adni mi? A jó eladja magát nem kell hirdetni, legfeljebb ajánlani.
Sajnos ennek azok látják kárát akik tényleg nem értenek az autóhoz csak vezetik és szeretnék az autójukat jó karban tudni. Megpróbálnak tájékozódni, tanácsot kérni de tulajdonképpen belecsöppennek egy véleménykáoszba, vitaerdőbe és a végén annyira elbizonytalanodnak, hogy még a slusszkulcsot sem merik elfordítani. Olvassák a manuált mint egy bibliát mert itt csak az létezik de közben fogalmuk sincs róla mit is kéne tenni.
Talán nem így kéne hozzáállni egymáshoz, kellene egy kis bizalom és más, új dolgoknak az elfogadása, megértése.
Csöri2013-05-08 23:16:49 // 44589
Ne is keress a hidraulikus kinyomócsapágyon légtelenítőt, mert nincsen. A légtelenítést máshogy kell megoldani.
pb_2013-05-08 23:12:00 // 44588
Itt és az SDs világban is sok a fotelfizikus.))
GTPeti2013-05-08 22:30:57 // 44587
Ezentúl nem hiszek neked semmit el! :))))


(De. - a szerk.)
Ferke2013-05-08 22:22:00 // 44586
A netes tanáccsal az a baj, hogy simán hajlamos elhinni az ember mindent, és elfelejt logikusan gondolkodni, vakon bízva mások tanácsaiban...Konkrétan 2 napja én is hülyét csináltam magamból mosógép szerelés kapcsán, majd lenyugodtam, átgondoltam, és meg tudtam csinálni...ha nem netezek előtte, már kész lett volna 3 nappal előbb:))
Ferke2013-05-08 22:13:57 // 44585
A mi zsebünkre, ja. De nekem a legautentikusabb forrás az, amikor 20 év után is visszajönnek, mert 20 éve nincs komoly gond ezek szerint az olajválasztással....és igen, ennyi idő alatt volt már olyan, ami elment 350-et, de még többet is (láncos ts), és volt olyan is, hogy a seleniaval is sokat ment el.
Azt kéne megértenie mindenkinek, hogy nem a selenia szar, hanem csak csupán nem is a legjobb. Marketing, ami sokaknak egy vállrándítás mellett belefér, de sokaknak számít, hogy 6ezer egy kanna olaj, vagy 10-11ezer. Én meg nem fogom ráerőltetni senkire a marketinges seleniat, mert nekem ettől nem lesz jobb és nem is fizet érte senki:))
Bull1552013-05-08 22:11:29 // 44584
haki srácok már 155 topicba is beírtam de gondolotam itt is megkérdem hátha vki járt már hasonló képpen..... van egy 92-es 155 1.8 ts 8v-m!
a két középső hengerem egyik napról a másikra behalt!!!!! a gond az hogy oda nem jut szikra a kábelek jók a gyertya vatta új!!! ha valaki tud vmi okosat mondani akkor nagyon boldog leszek!! a két trafómna a bal fele nem adja a szikrát!!!! mi lehet a gond????
WarbiRunner (Gyuri)2013-05-08 21:35:40 // 44583
Én ilyenkor nagybátyámat hívom (lásd autószerelő akiben megbízol) és ő elmondja a frankót :-) A 9-es változatot mondta annakidején amikor a Wartburg csuklókat építettem újjá egy halom bontott féltengelyből :-) Legutóbb meg amikor a macsek megélezte a karmait a féltengely gumiharangon, csak elvittem a szerelőhöz akiben szintén megbízom, otthagytam az autót, és tett bele amit tett :-) A net is sokszor segít, de baromira szelektálni kell. "Előképzettség" nélkül hamar bele lehet szaladni pár idióta tanácsba ez is biztos :-)
krisz.v2013-05-08 21:31:00 // 44582
Egyet értek! Kicsit túl lett ez misztifikálva... Tapasztalatból is mondhatom, hogy így van! Az én fejemet sem kell leharapni!:D
Piritu - 1.000.0002013-05-08 21:21:27 // 44581
Engedelmeddel hozzáírom ezt a tippet is :-)
frusciante2013-05-08 20:57:16 // 44580
Még jó, h érted a németet is...:D ez tényleg durva gondolom ráment pár napod...:D
DieselManiaco(NagyVad)2013-05-08 20:55:27 // 44579
ezek fölös körök voltak piritu cartársnak, szerintem bármilyen zsírral elmegy, nekem 30ezer óta van benne,sima hőálló zsír, ugyanúgy roppan hátramenet után,egyesbe kapcsolva mint eddig.szóval harmincat minden bizonnyal elmegy bármivel de valószínűleg 50 is sokkal többet fog.innentől kezdve meg mindegy mit teszel bele mert 80-100 ezernél belefér egy külső csukló csere nem? egyáltalán használsz egy 95-6-7-8-as autót,amit használtan vettél,100ezret? főleg egy spidert,ami évente 5-10ezret fut.persze ezek csak ilyen elméleti dolgok,azért ne harapjátok le a fejem:D
frusciante2013-05-08 20:34:54 // 44577
Na ez igen...:DDD Úgy néz ki tényleg Ferke cartársnak lesz igaza... a legjobb ha a szerelőjére hallgat mindenki...
krisz.v2013-05-08 19:45:13 // 44576
Az sokmindent megold.:D
krisz.v2013-05-08 19:42:31 // 44575
Valami tisztességes csőfogóval vagy vízpumpafogóval próbáljátok...
krisz.v2013-05-08 19:40:58 // 44574
A váltónál lévő volt.
Dante2013-05-08 19:35:50 // 44573
Az alsó munkahengernél volt ez nálad, vagy fent a pedálnál?
Dante2013-05-08 19:34:35 // 44572
Azért egy izmosabb fogóval majd még szerintem megpróbálkozunk, hátha sikerül valami elérni. Bár ha elnyalták a hatlapot rajta akkor szerencsétlen csavar már rendesen be lehet rohadva... Elég nagy kib*szás, hogy ha emiatt kinyomócsapágyat kell majd cserélni, vagyishát akkor érdemesebb lenne mindjárt komplett kuplungot...
krisz.v2013-05-08 19:33:40 // 44571
Nekem is ezt csinálta a kuplung pedálom. Először észre sem vettem, hogy ereszt csak lelégtelenítettem és rendbejött. 2-3 hónap múlva megint olyan volt, akkor körbenéztem és a munkahenger alsó felén a porvédője volt egy kicsit fékfolyadékos de tényleg nagyon kicsit engedett, viszont ahol kiengedett ott levegő került a rendszerbe és ez okozta az egészet.
krisz.v2013-05-08 19:26:55 // 44570
Ez esetben akkor nem teljesen érvényes amit írtam.
Dante2013-05-08 19:13:59 // 44569
De így legalább már kezdem érteni miért esett be pár héttel ezelőtt egy városi araszolgatás közben a kuplungpedál a felső 1/4 részen. Majd később - egy pár óra állás után újra visszaállt a megszokott működésbe. Ezért is akartam most légteleníteni, hátha a fékfolyadék öreg már benne és csak ez volt a hiba oka.
Amúgy a kinyomócsapágy - már amennyit láttunk belőle a kis nyíláson át a légtelenítő mellett száraz, és a pedál mögötti munkahengerrel sincs gond.
Gondolom régebb óta elnyalták ezt a csavart és azóta nem is volt cserélve azon a részen a fékfolyadék... :(
Dante2013-05-08 19:04:10 // 44568
Nekem sajnos nincs külön alsó munkahenger. Csak a cső van ami bemegy a váltóba a kinyomócsapágyhoz, azon van ez a légtelenítő csonk is.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-05-08 18:56:46 // 44567
majdnem jól látod :) mindenki azt preferálja amit árul, különben mit adna el? :P
krisz.v2013-05-08 18:54:53 // 44566
Annak hatlapnak kellene lennie. Biztos elnyalták az éleit. Így nehéz lesz kivenni. Szerezz hozzá egy új csavart aztán ha mással nem megy próbáld meg valami izmos fogóval kitekerni vagy ha így sem jön akkor munkahengert kivéve, satuban megfogva a csavarfejet tekerd ki. Én így csinálnám, így nem kell semmi spec. szerszám.
DieselManiaco(NagyVad)2013-05-08 18:48:22 // 44565
hát ha kívülről légtelenítőnek néz ki de nincs rajta hatlapfej akkor elnyalták,mert annak elvileg 6 laposnak kéne lenni
DieselManiaco(NagyVad)2013-05-08 18:47:15 // 44564
ez tény,van aki olvassa,én nem,ezek a dolgok maguktól értetődnek,legalábbis nekem,én arra akartam ott igazából kitérni hogy aki sokat pályázik,hosszú távokat megy,annak például az sem baj ha turbosba 15ezrenként cserél,de aki az oviba viszi a gyereket meg a 1,5 km-re lévő tescoba jár az nyugodtan cserélheti akár a szívóban is 8-anként. szóval hogy nem mindegy mire-és hogyan használjuk a gépet. szerintem az a lényeg hogy a viszkozitás meg a teljesítmény szint megfelelő legyen,mindegy melyik nevesebb márka, a ts meg úgy is egy menthetetlen konstrukció szóval annak megint mindegy mitől szorul meg.
Dante2013-05-08 18:39:13 // 44563
Sziasztok!

Ma fékfolyadék cserét csináltunk az autón, de egy nagyobb problémába ütköztünk:
A kuplungnál nem sikerült légteleníteni, ugyanis a váltó tetején ahol kéne légteleníteni ott nincs semmiféle légtelenítő csavar. Maga a légtelenítő csonk megvan, de nem tudtuk kitekerni mert semmiféle hatlap alakja nincs.
Esetleg valahogy bekell nyomni és akkor nyit, vagy valamilyen különleges célszerszám kéne oda? Vagy szimplán csak elnyalták valamikor a légtelenítőcsavart rajta...?
hering*dani2013-05-08 17:48:16 // 44562
Én még szerencsére időben észrevettem , nekem nem is csöpögött alatta a motor teteje is kicsit lett csak olyan ami a motortakaróról lefolyt. de rohadt büdös az ágett olaj! Már fájt a fejem tőle szabályosan ahogy fujta be :D:S
Hardy2013-05-08 17:39:38 // 44561
Munkadíjjal gondolom, mert ha nem kicsit húzós!
Piritu - 1.000.0002013-05-08 17:26:03 // 44560
Nekem 380 km elég volt, hogy elmenjen az olajnyomás is. Leesett a kupak és kinyomta az összes olajat. Nem kicsit volt undorító látvány, amikor 1500 km-el később (ennyi kellett hazáig) bevittem motormosásra.
Piritu - 1.000.0002013-05-08 17:21:09 // 44559
"Na és így legyen okos az egyszeri autóbuzi. :)" - LIKE
Én csak féltengelycsukló zsír ügyében próbáltam tájékozódni. Ez lett belőle:
klatty
Piritu - 1.000.0002013-05-08 17:15:20 // 44558
Itt tér vissza a kérdés, hogy olvassuk-e vagy sem (komolyan vegyük-e vagy sem) a használatit. Ott mindez le van írva! pl:
"FIGYELMEZTETÉS Hosszú, a motort megerőltető útszakasz utáni megálláskor ne állítsuk le azonnal a motort, hanem járassuk néhány percig alapjáraton, amíg a motortérben a hőmérséklet csökkenni kezd."
Piritu - 1.000.0002013-05-08 17:07:04 // 44557
"Egyébként az a fura, hogy ez az olajtéma a szerelők körében fel se merül komoly témaként, minden szerelő tudja, hogy mit lehet beletölteni, és mit nem, ellenben itt, az elméleti sík melegágyában annyiszor téma és annyira karakánok a vélemények, mintha mindenki értene hozzá:)"

Pedig egyszerű a dolog.
Soha egyetlen szerelőtől - itt és az 5D-s világban - sem hallottam alátámasztott TÉNYEKET (szerintem más user se nagyon):
Ki hány km-t ment az ajánlott olajjal mire száraz tényként közölni meri, hogy ez szar, az jobb.
Ha valaki egyszer leírná, hogy Singhuai Super Plus 10W40-es használva 15 ezres csereperiódussal a TS elmegy 350 ezer km-t, szemben a gyári olajjal használt 20ezres csereperiódussal 250 ezrével szemben komolyan is tudná venni a ember.
Amíg a hivatkozási alap:
a.) mi már minden kocsiba csak ezt teszünk
b.) nem volt hülye, aki ezt kifejlesztette
c.) komoly szakemberek fejlesztették
d.) nyilván nem rakok szart a motorba
e.) több OFF-ba is ezt rakjuk
f.) ez egy hiperszuper fémet a falba beépítő cucc
g.) szintetikus, csak jobb lehet
h.) a gyári eleve szar
stb.
Addig nagyon nehéz hitelt adni neki.
Főleg, mert a mi zsebünkre megy a játék...
Xixo2013-05-08 17:02:27 // 44556
A budaörsi meg külön a kedvencem! Ott már fülről megmondja a szaki, hogy olyan komoly bajok vannak az autóval, hogy jobb ha már el sem megyek vele... a javítás meg lehet vagy öccézezer is, majd kiderül... igaz csak a motortakaró műanyag zörgött... :)
No meg egy rozsdás kipufogót is simán észrevesznek! :)))
Ferke2013-05-08 16:38:43 // 44555
Az igen!:) Biztosításnak is drága a felár, pláne úgy, hogy a márkaszervizes gari olyan, mint a kutya vacsija:)
Peti156Sw2013-05-08 16:26:22 // 44554
Ezzel most nagyon megnyugtattál! :) Így is megáll bennem az ütő, ha ilyen hangokat hallok. 15.-én indulok haza, remélem addig nem lesz semmi gond, meg hogy egy ezrest kibír.
Ferke2013-05-08 16:24:26 // 44553
Az karcsú. Nem érdemes spórolni vele sajnos....
flyerz2013-05-08 16:23:34 // 44552
a 60 csak a vezmód:)
Ferke2013-05-08 16:23:32 // 44551
Vagy felhívod zé-t és felgurulsz erzsébetre, ahol gyorsan kész lesz és még jól is érzed magad:)
Ferke2013-05-08 16:18:20 // 44550
Ezzel marhára vigyázni, most volt egy olyan eset, amikor a hosszbordás majdnem mindent vitt, köztük a vezérlést is csak épphogy nem....valszeg a kompresszor beállása miatt...
Pont eltaláltad, a feszítő és a szíjtárcsa tud ilyet csinálni.
Tom_1562013-05-08 16:15:46 // 44549
Hát igen olyan 30 körüli összegre számítottam én is, mivel váltó le, kuplung le, lendkerék le stb. Az 50nél azért kicsit megszédültem.
De délutánra találtam emberkét, 20-25be megcsinálja, csak sajna várnom kell jövőhét utánig...
Peti156Sw2013-05-08 16:15:18 // 44548
A szíjfeszítőn, csak a görgőt cseréltem.
Ferke2013-05-08 16:15:00 // 44547
Azért azt tudni kell, hogy az amore nagy részét a hideg kirázza a szakszervizektől, szóval nehéz lesz itt márkaszerviz-marketingesként megélni:)
Hogy a bánatba vállalna már 2 év garit?:)) Ha pl 1,5 év alatt letolsz 100e km-t és elreccsen a szett egy darabja? Ilyenkor is vállal? Mert akkor az összes taxis oda járna, a hülyének is megérné:)
Ha a 60-ból 30 a vezmód, akkor légyszi hozz egyet nekem, azonnal utalok...mert ez az ár már a nagykerárat súrolja erősen, és inkább alulról:)
Maradjunk annyiban, hogy a vezműszíj és barátai 90ezerért tartalmazza a szíjat, feszítőt, vezetőt és vízpumpát.
Ezen kívül kell még egy olajcsere szett, hűtőközeg és hosszbordás szett.
Ez így tehát, amit leírtál, egy csúnyán elnagyolt szerviz költsége, és mint ilyen, ennyiért horror drága.
Ezen túl külön szar, amikor az ember kocsiján gyakorolnak a hozzá nem értők ottan, és többet áll az autó garis javításon, mint otthon.
A garis javítás pedig nem csak a szakszervizben van meg, hanem minden normális szerelőnél, sőt!
Peti156Sw2013-05-08 16:13:47 // 44546
De jó, klímakompresszort kicseréltem, mert csapágyas volt, meg utólag kiderült, hogy a kuplungja is gatya volt. Erre másfél hét után újból hasonló kerregő hang jön a kocsiból, alapjáraton, meg ha alacsony fordulattal megyek. És a legszebb hangot akkor adja elő, ha üresben nagyon minimálisat, szinte minimétert nyomok a gázon, nem többet, nem kevesebbet. Ekkor olyan hangja van mint azoknak a régi kotyogós kávéfőzőknek, párosítva egy gyenge láncfűrész hangjával, ami erőlködik. Ha lassan megyek alagútban is kicsit visszaveri a hangot, és így ma meghallgattam, hogy menet közben is van folyamatos csattogó hangja egy kicsit, 50Kmh-nál. Valaki valami tapasztalatot legyen szíves velem megosztani, mert én a hosszbordás szíj feszítőre saccolok, egyedül az nem lett cserélve, meg a főtengely szíjtárcsa. Mik lehetnek még a hasonló tünettel járó okok?
Liquid2013-05-08 16:12:11 // 44545
Sógornak volt nemrég ilyen műtétje, neki is 1.6 TS 147 van
Neki 131e volt vezmóddal, olajcserével. Ha a hűtővíz régen volt cserélve akkor még az is hozzájön.
flyerz2013-05-08 15:58:30 // 44544
Ebből a szempontból a márkaszerviz 2 év garit vállal a vezérlés cserére és ha bármi van, akkor a járulékos költség is őket terheli, míg a sarkon vett szíjnál max a szíj árát tudod megtéríttetni.
Nagyságrendileg mennyibe került a vezérlés csere?
Én épp nemrég kértem árajánlatot a budaörsi autóháztól, ott 90ezer a vezérműszíj és barátai + vizpumpa csere, amiből 30 a munkadíj. A vezérlésmódosító 60 ezer, aminek a munkadíja szintén 30 lenne, de mivel közel egy helyen vannak ezért ha egyszerre megy a buli, akkor a munkdaíj "megspórolható".. Olajcserére 25ezret mondtak, amiben nincs benne a levegő- és a pollenszűrő. Nem nevezném olcsónak, de tekintve az utólagos költséged a hiba miatt, lehet h inkább megéri.
Ferke2013-05-08 15:10:29 // 44543
Na de most épp arról írsz, hogy sikerült találni egy megbízható szerelőt, akiben bízol is:)
Akkor mi itt a probléma? Kérdezgesd, tanulj tőle, mert azzal jobban jársz, mintha itt gyűjtenél ötleteket.:)
(a tanulópénzt meg mindenki meg szokta fizetni:))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak