Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
maxx2007-01-09 15:25:18 // 13879
Nem kell parázni amíg nem csöpög az olaj. Maximum picit koszos a menet, olajsár miegymás, ami kijött az olajjal együtt. Legközelebb tisztogassátok meg egy picit pl. 1 rongydarabbal.
BambiSW2007-01-09 14:58:21 // 13878
Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy hol lehet egy 156 SW 1.9 JTDm-hez való szervízkönyvhöz jutni?
maxx2007-01-09 14:50:09 // 13877
Irány valamelyik normális szervíz, ahol van hozzá célszerszám!!! Erre ne sajnáld a lóvét, mert drága egy motorgenerál!!!
maxx2007-01-09 14:47:27 // 13876
Csöri! Igazam van, ha azt mondom, hogy a 156 vezérlésén nincs mit állítani? Vagy ha el van állítva/állítódva akkor jó esélyel be sem indul, mert a szelepek rossz időben nyitnak esetleg beleérnek a dugattyúba és legörbülnek/eltörnek?
Alfimi2007-01-09 14:47:23 // 13875
Most vettem az autót és aza baj hogy hozzá nem értő kezek már elállitották.
Bálesz2007-01-09 14:45:18 // 13874
Hali! Willy Cartársnál cseréltünk olajat immáron másodszor (előtte is Ő cserélte), de most amikor tekerte ki az "alsó" csavart az olaj leresztéséhez azt mondta nehezen jön ki és nehezen is ment vissza... a "múltkori" olajcserénél nem emlékszik ilyenre. Lehet, hogy baja van vagy csak fölös a para. Az olaj a helyén van és nem csöpög. (legalábbis eddig nem tűnt fel)
Erre van valami tippetek vagy ez normális az 1.6 TS-nél?
Alfimi2007-01-09 14:42:56 // 13873
Van ilyened?Vagy tudsz szerezni?
Alfimi2007-01-09 14:41:54 // 13872
Tudom hogy mire való nem is én akarom állítani hanem a szerelő,de nincs hozzá szerszáma.
maxx2007-01-09 14:37:13 // 13871
Mire gondolsz? Nem szokás csak úgy állítgatni. Sablon pedig csak szakszervizekben fordul elő, de az csak a vezérműszíj cseréjénél szokták használni a vez.tengely megfogatására csere közben. (nehogy elmozduljon)
Csöri2007-01-09 14:33:20 // 13870
Kell hozzá célszerszám.
1db indikátor óra, és 2db leszorító csésze ami a szívó és kipuf. oldalon lerögzíti a vezérműtengelyt.
Alfimi2007-01-09 14:13:53 // 13869
Sziasztok!Vezérlést kellene állitanom a 156-os Alfikámon.Ehhez kell valamilyen "kaloda".Ki tud erröl valamit?Kölcsönbe kérek illyet valakitöl ha van és segitene nekem.Köszi.
Csöri2007-01-09 12:22:00 // 13867
Többnyire kopogni szoktak, de a nyikorgás sem túl ritka.
URBAN2007-01-09 12:03:46 // 13866
Köszi az infót, és ha lehetek még kíváncsi, az alábbi alkatrészek milyen tüneteket produkálnak?
Csöri2007-01-09 11:35:36 // 13865
Nem probléma mentesebb a futóműve mint a 156-é.
A felső lengőkar ritkán éli meg a 50e km-t, az alsók valamivel többet elmennek. A stab. szilentek is rövid élet tartamúak, sokszor ettől nyikorok kopog a futómű. A lengéscsillapítók viszont sokat kibírnak.
URBAN2007-01-09 11:30:31 // 13864
Sziasztok! 147-es futóművéről, lengéscsillapítóiról kinek mi a tapasztalata? Rossz élmények, élettartam?
kékalfa 1562007-01-08 21:31:39 // 13863
Hali!Bemész a helyi fiatkereskedésbe,és megveszed 1300Ft-ért a javitószettet a vezmódositóhoz.Egy apró gond van,létezik három v. négy féle módositó,a szett(rugó+tömités) pedig csak az egyikhez jó.Azt hogy egyedül kezdjél hozzá a javitáshoz semmiképpen nem ajánlom!Kell hozzá egy két spéci apróság ami nélkül nem lehet megcsinálni.
Dzsozy2007-01-08 20:09:16 // 13862
Érdeklődni szeretnék a vezérlés módosító felöl cartársak. 166 2.0 ts van a tető alatt. Indításnál rövidebb ideig dízeles-kopogó hangot ad. Többek véleménye szerint vez.modosító hibája okozza ezt. A vasat magam szerelem többé-kevésbé. Kérdés: mit "módosít", miért adhat ki ettől kopogó hangot (főleg mióta szíjakat cseréltek benne). Hallottatok e vezérlés módosító javító szettről (különböző oldalakon firkálnak róla), és ezt hol lehet beszerezni.(esetleg Győr közelében). Köszöntem!
granturismo2007-01-08 13:07:25 // 13861
Első körben hőmérsékelt érzékelő tesztet kellen csinálni. A meleg motornál is bedúsít mert a hőmérő falsot ad. Ezért ránt valszeg. sajnos egybeépített az LMM-el.
kékalfa 1562007-01-08 13:00:17 // 13860
Hali!Vannak olyan perifériák,aminek a cseréje után mindig alapbeállitást kell csinálni az autón!Ez azért van többek közt mert nem minden alkatrész egyforma(sajnos) és meg kell neki tanitani,hogy pl. uj LMM van benne!Meg vannak olyan hibakódok is amik csak igy törlődnek.
Karakot2007-01-08 10:54:28 // 13859
Azért vannak már kivételek, pl off az új Toyoták esetében a gyár szerint már nem kell bejáratni, rögtön lehet nekik taposni. On. :)
matesz212007-01-08 09:45:08 // 13858
Hol találom ezt a jeladót? A vízhőm. műszer kicsit késik kb 5 fokot. Ettől lehet az, hogy nehezen indul? Néha úgy indul mintha 2 henger menne, 200 alapjáratra!!! áll be... Ha leállítom akkor utána normálisan indul... Igaz hatalmas rántással... Másik: a hétvégén 4 légtömegmérőt próbáltunk bele, egyikkel sem megy!!! Állítólag az enyém rossz, azzal meg mint az állat, 2500 ford ig. Az új lmm, beszerelésekor kell valamit a computerben társítani vagy annak azonnak működnie kéne?
zsomeo2007-01-05 17:16:30 // 13857
Nézd meg a vízhőm. adóját!
ALFAnatik2007-01-05 15:57:24 // 13856
B.U.E.K. mindenkinek! lenne egy kerdesem: megment a szervopumpam a 2,4-es JTD-be es azt szeretnem megkerdezni ,hogy egyforma e az 1,6 TS pumpa az enyemmel? Ugyanis az eggyik haveremnek pont van egy plusszba csak az 1,6-os. Koszi szepen elore is!
Dzsozy2007-01-05 15:47:43 // 13855
Még mielőtt LMM-et cserélnél, röffentsd be a vasat, járasd a motort egy-két percig, figyeld meg az alapjáratot, majd vedd le az LMM csatlakozóját járó motornál. Ha picit egyenetlenebb lesz az alapjárat, visszaesik a fordulat, akkol jó a légtömegmérő. Amúgy ilyen LMM-el bajlódtam én is, de ilyen és ehhez hasonló hibát nem okoz, max az alapjárat ugráll, mivel álló helyzetben nem ad jelet, és nem nyit a pillangó szelep levegőért.
matesz212007-01-05 09:41:53 // 13854
Sziasztok, friss 156 JTD tulaj vagyok. Egész jó a gép, amikor megy....Nem füstöl, nem zörög, nem eszi az olajat, VISZONT 40-50 fokos hűtövíznél nem mindig indul el, vagy ha elindul kb 200 as alapjárattal dadog a motor. Minden leállításnál indításnál iszonyatosat ránt a motor mintha ki akarna esni...Computer diagnosztikát csináltunk rajta, "elsődleges üzemanyag pumpa hiba" + beszívott levegő hőmérő hiba, meg a légtömegmérő rossz. Üzemanyag pumpát cseréltem, ugyanugy nem indul, tehát kilőve. Légtömegmérő ??? Mennyit számít? most 2500 fordulatig huz, szombaton kicserélem, fog tovább is húzni? Amugy eddig egy szerelőnek sem volt ötlete mitől dadog...minden szürö, olaj cserélve... Légyszi, ha valaki tapasztalt hasonlot, vagy van valami ötletre, írjatok!!! EZer köszi!
Vendel2007-01-05 07:56:36 // 13853
Anya is most vett új autót, és ott is kérte tőle a kereskedő, hogy most még ne nagyon hajtsa.
Vendel2007-01-05 07:55:08 // 13852
Nagyon köszi! Azt a magnumot akartam én is betetetni az autómba, de valaki lebeszélt róla. Szerinte tönkrevágja a katalizátort. Úgy tudom, hogy az enyémben csak 1 szonda van.
Poló2007-01-04 19:53:32 // 13850
Közvetlen. Már nem nagyon gyártanak mást.
Tommaso 1592007-01-04 19:52:34 // 13849
Az JTD-M befecskendezése milyen???
Közvetlen,vagy közvetett????
Dzsozy2007-01-04 18:40:01 // 13848
Termosztát ügyben ajánlom a Bárdi auto Internetes áruházát, az alkatrészeket (némelyiket még robbantott rajzban is) képen, fényképen is meg lehet tekinteni, és több márka is van: 11.000,- től felfele.
Dzsozy2007-01-04 18:36:35 // 13847
A szonda témához szólva, én már cseréltem nem egyet, és nem csak 166-ban, hanem a 155-ben is. A kérdés sokszor az, hogy egyáltalán hány van benne, mivel már szerelnek 2 szondával is kocsikat, mivel a műszerfalon nincs hiba visszajelzője, igy a kettő felügyeli egymást. Na én utánajártam a márkáknak, spec szerelővel is beszéltem, és az ő tanácsára egyszerűen német utángyártottam vettem, BOSALT, amire ugyan ugy van garancia. Német- német! De egy tromos szerelő akinek van kézi diagnosztikai számítógépe, egy perc alatt beméri az arányt, ha kell ő a gépen felül is tudja írni, bár ez nem szokás. Amúgy van egyhaverom Magnum szondát vett a kocsiba, aminek van egy hosszú kábelja, amit a motortérből be lehet vezetni a fülkébe. Van három fokozata: alacsony keverék-(spórolós), "gyári", illetve dús-(picivel többet eszik), amitől jobban harap a kocsi, mivel nagyobb a benzin mennyisége a keverékben. Menet közben is állítható. Magnum tuning honlapján látható. Semmi gondja vele, tökéletes a CO-ja is. 30 ropi.
Zsót2007-01-04 17:56:23 // 13846
Szerintem vagy nem belevaló termosztát van a kocsiban,vagy rosszul van beszerelve,vagy rossz.
Csöri2007-01-04 17:43:42 // 13845
Nem teljesen értünk egyet.:)
1. nem a zsiguli szintjén állnak, de előfordulhatnak apró szennyeződések.
2. a bejáratás ma is fontos tényező. Én pl. mindegyik uj autómat bejárattam, az első 5000 km alatt nem kínoztam.
3. épp elég sporolósak az autógyárak, hogy mindenféle csodaszert tegyenek a motorokba.
Szóval én továbbra is érdemesnek tartom az idő előtti olajcserét.
Csöri2007-01-04 17:43:41 // 13844
Nem teljesen értünk egyet.:)
1. nem a zsiguli szintjén állnak, de előfordulhatnak apró szennyeződések.
2. a bejáratás ma is fontos tényező. Én pl. mindegyik uj autómat bejárattam, az első 5000 km alatt nem kínoztam.
3. épp elég sporolósak az autógyárak, hogy mindenféle csodaszert tegyenek a motorokba.
Szóval én továbbra is érdemesnek tartom az idő előtti olajcserét.
Selmak2007-01-04 16:37:40 // 13843
Azért nem biztos hogy érdemes olajt cserélni.
1. ezek motorok nem zsiguli szintjén állnak hogy sorsájasak legyenek az alkatrészek.
2. Bejáratva, tesztelve kerülnek az autókba.
3. Gyári első olaj tartalmazhat olyan okosságokat amit a kereskedelmi forgalomban lévők nem - legyen az akár az Selénia is- amelyek fontosak lehetnek az első periódusban a motor élettartamára nézve.
Ami minimális kopadék képződik azt a szűrő megfogja. Ha viszont megégett az olaj akkor nincs mese cserélni kell, de azért a JTDnél ezt elég nehéz elképzelni. Feltéve hogy nem Opel "olaj" benne.
András bácsi2007-01-04 14:21:47 // 13841
Mindennél tanácsos szerintem.
FRC2007-01-04 13:58:41 // 13839
MIÉRT????
indítás után 1 percel elkezdi a langyos melegőt fűjni és folyamatossan emeli a hőfokot. 90°C nél meg hideget fúj! aztán ha mondjuk visszamegy 70°C re megint meleget fúj !????
Tommaso 1592007-01-04 13:48:18 // 13838
Sziasztok!
M-Jetnél is tényleg ajánlott lecserélni 5000 km körül az olajat,h ez az első """""""""""forgácsos"""""""""""" olaj lekerüljön,vagy ez kamu szöveg???
Laci 146 1.9 jtd2007-01-04 13:31:40 // 13837
Szia és Buék!
Olvastam,hogy van autodatád esetleg 33 1.8 td sw-röl 88-sa tipus van benne szerelési és villany rajz?
Alfimi2007-01-04 13:24:07 // 13836
Sziasztok!Ma reggel elkezdett ömleni az olaj a vezérműszijnál.Szerintetek is szimering?Vagy mi?Mitöl megy ez tönkre?Sűrűn előfordul?
Vendel2007-01-04 12:22:49 // 13835
AUTODATA szovtvert nekem is kell vennem
Willy2007-01-04 11:55:00 // 13834
Köszi!
A cserének inkább nem állok én neki, szakemberre bízom. :-)
csocsi2007-01-04 11:52:59 // 13833
Erre akartam kilyukadni végül is, mindenkinek mérlegelnie kell és aztán döntenie.
sztane2007-01-04 11:42:56 // 13832
Szia!
Sajnos a listám nem teljes, ami megvan:
Vezérműszíj DAYCO 94590 (168SHPN240H)
Balansz-szíj: DAYCO94591 (130SLDD150H)
Vezérműszíj vezetőgörgő: SKF VKM 22173
Generátorszí vezetőgörgő:SKF VKM 32007
A balansz-szíj feszítőjét csak a fiatnál tudtam beszerezni ciksz:0060620443,ennek AZ ára elég húzós volt:13962 Ft.
Ha szükséged van a cseréhez sablonra tudok kölcsönadni, illetve megvan AZ AUTODATA 2005-ös szoftverem is , melyen AZ összes beállítási érték megtalálható.
üdv.sztane
Willy2007-01-04 10:15:37 // 13831
Oké, köszi. :-)
András bácsi2007-01-04 10:06:26 // 13830
Ha este rámszólsz, akkor lemegyek a garászba és megmérem, ami van. (szíj nincs, az biztos.)