Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Transaxle syncro

ingegnere2006-03-20 10:46:06 // 1456
Nincs többé Alfettám. Indul ezerrel a Sud projekt!:-)
remete2006-03-13 18:59:41 // 1455
:-) jaja! Láttam már én is kalapáccsal kardánt szerelni szakit 75-ön :-)
Saughassy2006-03-13 13:20:47 // 1454
Nemtom az en 4 eves America palyafutasom alatt nem hagytam meg el semmit, pedig azert lehetoseg szerint dinamikusan kozlekedem. Az mas kerdes, hogy rengeteg "szakerto" Alfa szerelo van, pl nekem is kihagytak egy csavart a feltengelybol, es csak vagy 15k mulva vettem eszre. Errol viszont nem a konstrukcio tehet...
ingegnere2006-03-13 12:45:43 // 1453
Alfettán, GTV-n nem volt ilyen irányú tapasztalat. Ha viszont valaki helyben burnoutol, kiszakadhatnak a féknyereg tőcsavarjai.:-)
ingegnere2006-03-13 12:44:13 // 1452
Én is elolvastam a hozzászólásokat. Az internetes tanácsadással egy baj van, hogy mindenki nagyon ért hozzá, csak mindenki más szemmel látja a dolgokat.:-/ Én nem láttam az autót, de olyan emberek nézték meg, akiknk adok a szavára, nevezetesen TudatLan és fastcar kolléga. Ők ezt írták: "Valóban az a gép aminek látszik (1.8T), Alfa Novákos rendszámtáblakeret, hátsó sárvédőivek elporladva,kivülről nem túl rossz állapotú,belül sincs nagyon lelakva, de a motortében uralkodó állapotok kissé kritikusak. Már inditózáskor nagy világoskék olajfüst jött a turbóból, képzelheted, mennyi olaj állhat benne. A tömítést több helyen kifújta a turbó , maga az öntvényház el van repedve stb.... stb... Természetesen emelt töltőnyomással járt az autó egy darabig (drucklabada állítórúdján látszanaka az állítások nyomai. A kuplung kissé levegős? pedál elég érdekesen reagál, a váltó álló helyzetben elég jól veszi az 1es 2es fokozatokat,a 3&4 kissé bizonytalan... A csomagtérben van 4 téligumi 14es alufelnin (az 1ik gumi garantáltan szöges- egy nagy szög kiáll a futófelületből... 'ébként 16os kerekek vannak magán az autón. Műszaki 2007ig van rajta, én nem néztem meg aforgalmiját, sem a hátsó rendszámot... Ha volna rá keret, el lehetne gondolkodni ,hogy belevágjon e az ember egy restaturálásba." Nos. Ez szerintem elég reális kép. Valakinek ez nem túl fényes, mert itt rohad, ott folyik az olaj. Viszont aki ilyen gépet szeretne, az tudja, hogy ez a kocsi ebben a kivitelben unikum. Nagyon kevés az 1.8T America! 245-ért, ami szerintem 200e-s vételárnak felel meg, az ár baráti. Ívet lehet javítani, turbós van a földön, váltót látott már szerelő, összességében a javítások sem horror árúak. Ehhez persze látni is kell az autót, tudni kell kinek mi ér meg mennyit. Én azt mondom, ha nem volt kiflibe hajtva, ha komplett és az összkép rendben van, érdemes lehet megvenni. De ez egy vélemény. Annyi szóljon mellettem, hogy nem ez az első öreg autóm, viszont nem is vagyok teljesen normális.;-)
Lacza2006-03-13 12:30:40 // 1451
Ezt csak ugy felvetettem,egyébként,bármilyen hibája lehet az alfának,nekem akkor is a kedvenc autóm,főleg a 75-ös,meg persze 164-166.
martin-i2006-03-13 12:25:14 // 1450
ezt a "szakik" jobban tudják nálam a 75-90topicba, én csak egy laikus (humanista) vagyok aki szereti az Alfa Romeokat! :)
Lacza2006-03-13 12:14:49 // 1449
Kösz,azokat is olvastam. Más,többen írtátok,ahogy itt böngészgettem,hogy a 75-ösökön a féktárcsa csavarok elszállnak,ezek szerint ez 75-ös betegség,mert nekem is voltak hasonló tapasztalataim. Jó megoldások vannak a 75-ösön de rengeteg türelem kell hozzá,és sok a hibalehetőség Vagy nem jol látom?
martin-i2006-03-13 12:09:17 // 1448
de nemcsak az az egy hsz. van utána is még van 1-2jó észrevétel! sok szerencsét!
Lacza2006-03-13 12:04:13 // 1447
Elolvastam,én nem munkába járni használnám,arra van másik,és mindig álmom volt egy america. Asszem ha pesten járok megnézem.
martin-i2006-03-13 11:48:13 // 1446
9731.hsz. 75-90 topic! ott van részletesen kibeszélve a szürke 75 1,8T
Lacza2006-03-13 11:44:20 // 1445
Köszi,de mennyire véres az a torok? Kb mennyit kéne rá költeni? Egyébként azon is megakadt a szemem:)
martin-i2006-03-13 11:38:08 // 1444
az nem lehetett rossz! Tehát ha jól értem olyan mint egy 75 EVO 1,8T csak 2,0-ás. Viszont az a szürke 75 1,8T annak tényleg véres a torka+1-2helyen durván rohad! bővebben a 75-90 topicban...ott eléggé ki lett vesézve az autó! :)
ingegnere2006-03-13 11:31:28 // 1443
lacza Ajánlom figyelmedbe szintén a használtautóról az 1.8T Americát 245-ért. Annak kicsit véres a torka, de állítólag van benne perspektíva. Szakértő szemek látták.
ingegnere2006-03-13 11:30:06 // 1442
Az autó elkelt. Nord blokkra épült turbós volt, a tulaj elmondása szerint Giuliettában látott ilyet. Abban pedig volt is, csak úgy hívták Turbodelta! Ja és az ár: 200-ról indult a licit, de az eladás napján leesett a kipufogóoldali lapátkerék ezért 100-ért vitték. Juj! Nem volt rossz bolt!
Lacza2006-03-13 11:26:25 // 1441
Köszi,előre is.
ingegnere2006-03-13 11:23:42 // 1440
Aha. Azt hiszem, én lennék a legközelebbi lakos... Legalábbis Gödöllő közelebb van, mint Zalaegerszeg.:-) Na felhívom a mukit.
martin-i2006-03-13 11:17:44 // 1439
lehet hogy hasonlóan gondolták a mérnökök, mint a 164-nél: van ott a hagyományos 2,0 TS, no de csináltak neki 4hengeres turbó motort is neki, majdnem mint a 155Q4-be csak összkerék nélkül...lehet hogy itt is hasonló van: 4henger+túrbó! (húúúú remélem jól írtam le a szakmai dolgokat, aztán még kikapok ha még sem :) :)
Lacza2006-03-13 11:14:39 // 1438
Bocsi igazad van elnéztem Hari gépét. Akkor ezek szerint 4 henger és utolag lett turbós. Ki lakik közel hozzá?Nem tudná megnézni valaki,és informálni rola?
ingegnere2006-03-13 11:12:45 // 1437
Harit nem ismerem, de az oldalát láttam. A 75 képe mellett lévő motortér egy holland fickóé, aki a delfti egyetemen tengeti/te hétköznapjait, és épített egy-két 3.0 V6 biturbót. Volt is honlapja neki, és van erről sok más képem. Szerintem a dunakeszi 75 sor4 turbo. Tudtommal 2.0 V6-tal nem szereltek 75-öt gyárilag. De el kell menni,meg kell nézni.:-)
martin-i2006-03-13 11:05:23 // 1436
Hari 75öse ha jól láttam csak V6, nincs benne turbó (legalábbis nem írta) "Egyedi rendelésre gyárilag beépített motor(2000 ccm,garrett turbo,intercooler),felújított turbo " ezt írja róla, szerintem ez csak 4hengeres, de lehet hogy nem...
Lacza2006-03-13 10:58:40 // 1435
Pedig van egy cartárs 75 v6 turbóval,a nickje Hari ha nem tévedek. Ha ez nem v6 akkor valszeg utolag építették bele a turbot.
ingegnere2006-03-13 10:51:58 // 1434
Sajnos nem. Viszont az már volt beszédtéma valahol, hogy mi is lehet ez valójában... 2.0 turbóról még nem hallottam.
martin-i2006-03-13 10:48:55 // 1433
én is láttam már régóta fenn van a neten és azt hiszem Robival beszéltük, hogy milyen lehet de aztán nem néztem meg...mást nem tudok róla, csak azon morfondiroztam, hogy 2lit+turbós is...még nem nagyon hallottam róla.
Lacza2006-03-13 10:45:09 // 1432
Sziasztok. Találtam egy 75-öst Dunakeszibe a használtautó.hu-n.2000-res benzines,turboval ár nélkül. Ismeri valaki az autót?
martin-i2006-03-13 10:28:59 // 1431
Okay, Ti mondjátok mikor jó&az nekem biztosan jó lesz! Jó munkát!
ingegnere2006-03-13 10:27:51 // 1430
Szerintem nem. Azért megbeszélem még a feleségemmel, nem tervezünk-e valami progit, de biztosan megoldjuk.:-) Holnap referálok.
martin-i2006-03-13 10:21:08 // 1429
nem lenne gond ha a szerdai ünnepen vmikor zavarnálak?
ingegnere2006-03-13 10:17:33 // 1428
Én holnap itt vagyok, szerda ünnep, csütörtök Sopron, pénteken viszem a GTV-t Szigetszentmiklósra. Gondold ki.
martin-i2006-03-13 10:01:08 // 1427
az jó lenne úgy is szeretnék kérni néhány tanácsot+megnézni egy GTV6-ot! :)
ingegnere2006-03-13 09:57:23 // 1426
Ha lenne egy kis időd, kiugorhatnál "csevegni" Gödöllőre GTV ügyben.
martin-i2006-03-13 09:10:37 // 1425
A héten ugy néz ki laus&yata jönnek az autómért, tehát idulhat az aktív kereső üzemmód! Ha vki tud itthon vmi jófajta GTV6-ost (azért a V6 mégis csak...) eladót szóljon nekem, nagyon megköszönném! Ujra feltették a h.auto.hu-ra a piros GTV-t, tehát az is lehet esélyes némi alkuval... Az olasz gépet, amiről betettem képeket valószínűleg elvitték, még írtam egy hollandnak (1,8 GT) de nem nagyon akartak válaszolni...Aztán bátorságot vettem és írtam a California Classics-nak is akik foglalkoznak veterán autó behozatallal az EU-ból is, elintézik a papír dolgokat. Árajánlatot kértem mennyiért csinálják meg: ha nem tul drága akkor lehet (biztos nem két fillér...) hát most itt tartok.
ingegnere2006-03-13 08:31:39 // 1424
Jaja.;-)
kando.2006-03-13 08:06:09 // 1423
Akkor lehet, hogy Ő mellé ültem be... Legalábbis talán, Fastcar és Ő közé sikerült helyet szorítanotok :))
ingegnere2006-03-13 07:59:43 // 1422
Igen, itt volt. Egy asztalnál ültünk az esti partin.

Holtel Siesta:
martin-i2006-03-12 22:45:16 // 1421
szinte gondoltam, de azért köszi! nem nagyon gondoltam a rizikózásra, csak, hogy van-e vmi olyan trv-es, ideiglenes megoldás... remélem minnél hamarabb meg lesz mert már nagyon unom ezt a dolgot!
remete2006-03-12 22:36:26 // 1420
martin-i, szerintem erren neked csak egy "okos" lakatos tudna választ adni, de nem egy nyilvános fórumon... :-DDD
martin-i2006-03-12 21:32:24 // 1419
(...hangosan gondolkodva...) egy NEM veterán korú GTV6-ot (80-as évekből), ami külföldről származik, hogyan lehet itthon "okosan" használni? Lehet, hogy most már az összes lehetséges megoldást végig sakkozom, de jobb minden eshetőséggel számolni,mert vészesen itt A döntés ideje!
remete2006-03-12 19:30:28 // 1418
Köszönöm! Akkor, ehhez tartom magam :-) - a mostaniak még elfutnak pár km-et.
martin-i2006-03-12 14:06:45 // 1417
hát nekem nagyon bejön ez a GTV6!!! :)
kando.2006-03-12 13:28:20 // 1416
Ő is itt volt Sopronban, tavaly ? Egyébként boldog névnapot Neki! ;-))
ingegnere2006-03-12 13:15:23 // 1415
Remete Én csak annyit tudok hozzátenni, hogy rám i rámbeszélték az NGK-t, 3 hónapot jártam vele, vettem GoldenLodge-t, és az autó szárnyakat kapott! Szerintem nem érdemes mással próbálkozni.:-/
ingegnere2006-03-12 13:14:03 // 1414
Ali Alfettáján Ronal volt és most is az van, csak már 15-ös! Tényleg remekül mutat.:-)
ingegnere2006-03-12 13:13:06 // 1413
Chip Foose az Isten!;-)
ingegnere2006-03-12 13:12:36 // 1412
Ez a kocsi Gergő barátomé akivel együtt szervezzük a Youngtimer talit.
remete2006-03-12 00:06:50 // 1411
Remélem :-)!
prooF_752006-03-11 23:34:36 // 1410
Na, ezt én sem tudom, minden esetre eddig nem volt ilyennemű problémám gyertyával. De csak nem okoz ilyen nagy kárt egy "p" betü a gyertya tipusában...
remete2006-03-11 23:28:07 // 1409
Ez logikus, inkább arra lennék kíváncsi, nem csinálok-e kárt a gyertyával (mittumén, nem fér el a szeleptányértól a hosszított elektróda vagy ilyesmi...).
prooF_752006-03-11 22:30:28 // 1408
Szerintem elsőkörben próbáld meg kicseréltetni, ha meg nem akarja/nem tudja, akkor próbáld ki, hátha jó az is. Ha meg nem, akkor max eladod.
remete2006-03-11 18:09:56 // 1407
Üdv emberek! Szigorúan szakmai kérdéseim volnának: gyújtógyertya cserét tervezek, de folyton belefutok valami hülyeségbe; először meggyőztek, hogy a Lodge 2HL (vagy HL, de az már katalógusban sem volt a pécsi boltban) helyett tök jó nekem a 25HL, vagy 25HLD. Hoztak. Nem lett jó - ez egy "hideg" gyertya (kettővel hidegebb a HL-nél) és hát a motorom nem szerette (szerintem nem érte el a gyertya az öntisztulási hőt); szerencsére már van új gazdája a cumónak. Elmentem megint, de most másnál érdeklődtem, kitaláltuk, hogy NGK. Ő megnézte a katalógus és azt mondta BP7ES; megvettem, itthon van. Ellenben éltem a gyanúperrel és átolvastam pár gyertyás fórumot, meg megnéztem az NGK katalógusát és szerintük B7ES a jó. A paraméterek szerint a két cucc egyforma, a "p" azt jelenti '"projected insulator". Néhány 105-ös Alfa topikban mindenképpen a B7ES-t javasolják BP7ES helyett, bár az ő autóik eggyel régebbiek a mieinknél, de a motorjuk azért hasonló. Ki mit tud erről? Jó lesz nekem a BP7ES, vagy menjek vissza aboltba és próbáljam rábeszélni a tulajt, hogy cserélje ki nekem?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak