Tagok >> Mattee89 >> 159 SW Progression >> Blog
- Típus:159 SW Progression
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2006
- Színe:fekete
Hol is kezdjem... a nagyszervíz során arra lettünk figyelmesek, hogy a szívósori pillangószelepek tengelyeinél szivárog kifelé a cucc, nem is kicsit. Abban maradtunk, hogy egy következő nekifutásra megoldjuk, nézzek utána hogy mit hogyan. Itt a fórumon tanácsolták a kiiktatást és a ledugózást, és mivel másik szívósort beszerezni nincs kedvem, ezért emellett a megoldás mellett döntöttem. Nagysokára szerelő barátomnak lett egy szabad délutánja, uccu vigyem az autót és ugorjunk neki, estére készlesz... no igen, ahogy azt Móricka elképzeli.... :D az egy délutánból lett három, mivel a szívósor leszereléséhez le kell szedni a nagynyomású üzemanyag oldalt (szivattyúval együtt, melyhez meg kell bontani az egész vezérlést stb), a motor mögötti összes lehetséges alkatrészt, na és így nagy nehezen lejön... :D A dugózáshoz alumíniumból lett forgácsolva megfelelő méretű peremes dugó, ami csapágyrögzítővel és tömítőanyaggal lett a helyére rakva. Természetesen belülről ki lett tisztítva, mert kb 2-3 mm vastag korom állt benne. A visszaszerelés már gyorsan ment, nem kellett annyit matekozni, kb 3 óra alatt egyben volt. 1-2 indítózás után tökéletesen indult. Első tapasztalatok szerint kicsit simábban jár a motor, hosszabb távon még nem próbáltam, a későbbiekben még beszámolok.
Végre túlestünk a vásárlás utáni kötelező nagyszervízen. Olaj (Selenia WR 5W40), olajszűrő (UFI), légszűrő (Filtron), pollenszűrő (Valeo, aktív szenes), vezérlés és vízpumpa (SKF) csere. Hosszbordásszíjat is vettem, de végül nem cseréltük, mert elég jó állapotban volt a régi is. Egy emlékezetes pontja volt a szervíznek, mégpedig amikor a szerelőaknában állva lebontottam a légszűrőt rejtő doboz alját, és folyt kifelé a víz. Hát a mellékelt képen található látvány fogadott, csodálom, hogy még kapott egyáltalán levegőt a szentem. Az EGR szelep még dugózásra került, majd a "motoroptimalizálással" együtt ki is lesz írva, addig nézegetem a "Have engine checked" lámpácskát. Következő lépésben még a "swirl" szelepeket kell kiiktatnunk, mert a tengelyek tömítése elszállt, valószínűleg el is vannak kormolódva rendesen, elég nehezen működnek, így jobb lesz nélkülük. :)
Nemrég igencsak meglepett a paripa... a fórumon olvasgattam, hogy érdemes a MAP szenzort időnként megtisztítgatni, hát valóban ocsmányul nézett ki... na uccu neki próbakör... természetesen kizárólag "német autópályán :D"... na szóval visszaérve a városba, első piros lámpa, alapjárat ledadog, autó megáll... hajajj... néhány indítás, pár másodperc alapjárat aztán dadogás, megállás... második zöld lámpáig sikerült feléleszteni nagy nehezen, vissza haza, garázsba be, Alfa Amore megnyit... kedves cartárs tanácsára másnap felkészültem az EGR szelep tisztítására (hideg zsíroldó, féktisztító, WD40, fogkefe), hát mondanom sem kell dugig volt korommal, a tengely szorult, valószínűleg nyitva maradt alapjáraton is, és a motor megfulladt a saját kipufogógázában. Na jó sok öblögetés és kefélés után szép tiszta lett, kapott WD40-et , tengely szépen jár, öröm boldogság, vissza a helyére. A nagy izgalomban azonban elfelejtettem az elektromos csatlakozót visszatenni, indítás után persze azonnal check engine... szerencsére néhány indítás után törlődött... a tisztítás óta a lefulladásos mutatványt nem produkálta, még nem tökéletes, de jó úton haladunk. :)
Három problémát véltem felfedezni a gépen:
1: váltógomb lötyög - kis utánaolvasás után gomb teteje lepattint, alatta 10-es csavar meghúz, és láss csodát.... :D
2: nyitáskor csak a vezető oldali ajtót nyitotta ki, többit csak akkor ha belülről meghúztam a kilincset.... itt felelevenedtek a Skodám központi zár problémái, mondom nemár... barangoltam a fedélzeti comp. menüjében, van egy "Unlock fda." menüpont, nicsak miez? - "Off" állásba vele -> problem solved
3: szintén zár gond: csomagtartó csak távirányítóról nyílt, tetőgombról nem... na akkor nézzünk vissza a menübe kicsit -> "Indep Boot" menü "Off" - újabb pipa
ezeket szimplán azért írom le, hátha valaki szintén pelenkás 159 tulajként hasonló problémákkal találja szemben magát. :)
A mai napon boldog tulajdonosa lettem életem első Alfájának, öröm, boldogság, tüzijáték :D