Mutasd

>> Tuning és extra2018-07-12

A szivargyújtó helyére beraktam egy kétfoglalatos USB töltőt ami középen kijelzi az aksiban lévő feszültséget is, manapság már nincs szükség szivargyújtó aljzatra.

 
>> Szerviz2018-05-27

Már jó ideje igen nehézkesen törölt a hátsó ablaktörlő végül meg is állt teljesen. Leszedtem a csomagtérajtóról a műanyag burkolatot ami nagyon keservesen jött le nagyon nem bírom ezeket a műanyag bolhákat meg patentokat mindig félek, hogy eltöröm őket, de végül egy kis szilikon spray segített. Kivettem az ablaktörlőmotort már dobtam volna ki, mire faterom meglátta és mondta, hogy ki ne dobjam ő tudja mi a baja és megcsinálja. Mondom oké akkor legyen, valóban az volt a baja amire gondolt: a lapátot mozgató tengely mentén beszivárgott a víz és kissé berohadt a tengely amivel a motor már nem bírt el. Nehezen kiszedtük a berohadt tengelyt a házból sok oda-vissza mozgatás és kenőanyag hatására kicsúszott. A korrodált részt megcsiszoltuk a motorban lévő fogaskerekeket újra zsíroztuk még üresbe kipróbáltuk kiválóan működött . Már csak vissza kellett szenvedni a műanyagburkolatot valamint a lapát és az ablak közötti rész kapott egy kis sziloplasztot és egy műanyag "tömítést" így többet nem talál be oda a víz. Jobban jártam mintha vettem volna 15-20ezerért egy új motort. Az ablaktörlőlapátot lefújtam matt feketére és úgy került vissza.

 
>> Tuning és extra2018-05-25

A megfakult hátsó kilincseket megcsiszoltam,lealapoztam aztán lefújtam, régen még karbonoztatni akartam, de aztán elvetettem az ötletet. Most újra szép matt fekete a kilincs. Rendeltem egy jobb fajta műanyagápolót azzal pedig a kilincs körülötti gumi részéket kentem le így azoknak is mélyebb fekete lett a színűk így nem ütnek el a kilincstől. Persze akkor már leápoltam kívül/belül a műanyag és gumi felületeket, nagyon jó kis cucc, könnyű vele dolgozni nem olyan mint a szilikonos termékek. A felületek szép egyenletes bevonatot kapnak, majd csinálok képeket is róla.

 
>> Esemény2018-04-29

Szép idő, szabad vasárnap, minden adott volt, hogy két haverommal elguruljunk Pestre a Lurdy ház mögötti parkolóba egy kis olasz autós találkozóra. Előtte kicsit lemostam a virágport a kocsiról egy kézi autómosóba (még mindig utálom az ilyet, csak is otthon szeretek kocsit mosni, de most erre volt idő), hogy szépen mutasson. Beszélgettünk egy kicsit körbejártuk a kocsikat kajáltunk, ha már a tegnapi pápai találkozóra nem tudtunk elmenni ez egy kicsit kárpótolt.

 
>> Tuning és extra2018-04-27

Eljött a várva várt pillanat,megtörtént a fényezés kijavítása. Mikor megvettem a kocsit ez is része volt néhány nagyobb projektnek, végül ez valósult meg majdnem utoljára, de nem bántam meg, hogy eddig vártam vele. A felnik fényezése után egyértelmű volt, hogy Bányai Sanyihoz viszem az autót fényezés korrekcióra, hibátlan lett, mint szalon korában :) Végül négy elemet kellett fújni, és egy telipolirt alkalmazni így most az egész autó mondhatni karcmentes, eltűntek az elején lévő kőfelverődések, valamint felkerült a lökösre csak a rendszám, doboz meg keret nélkül. Pluszba még egy kicsit a lámpaburába is bele kellett menni, mert nem volt hibátlanul polirozva még tavaly egy szélvédősnél. Kaptam Sanyitól matricát, természetesen az is felkerült ;) Gyönyörű a kocsi orra, csillog villog a metál fényezés, vonza a tekintetet :) Hazafele jövet beugrottam egy haverommal még almádiba, ahol láttam egy "kiváló" parkolóhelyet néztem is, hogy de hülyék az emberek, hogy nem oda állnak full árnyék van alatta. Két órát töltöttem ott majd mikor megláttam mit művelt a fa az autóval, kb fél milliméter vastagon állt rajta a virágpor meg kis apró sárga ragacsos virágok, lehet azok az emberek akik inkább a napon álltak nem is voltak olyan hülyék.. Úgy hogy a fotózás elmaradt, igazán jó képem nincs a kocsiról,(pótolom) majd hétvégén lemosom, addigra megjön a wax is azzal is lekezelem aztán csilloghat.

Megérkezett a wax, végül egy Angel wax nevű terméket választottam, nagyon könnyű vele dolgozni, felvinni is és a felesleget is könnyedén le lehet törölni mikroszálassal. Kíváncsi vagyok hosszabb távon milyen lesz. Az még tökre tetszett a waxba, hogy az egész autónak rendesen illata lett, persze ez nem szempont, de nagyon bírom hogy elmegyek mellette és érzem a wax illatát:D

 
>> Autóápolás2018-04-13

Megejtettem a szokásos bőrtisztítást és ápolást már itt volt az ideje, valamint egy nagyon alapos otthoni kézi mosás következett, kipróbáltam az új mikroszálás cuccokat meg a lakktisztító gyurmát, szerintem hasznos cucc. Amíg a kocsi felülete nedves könnyedén végig lehet gyurmázni a felületet, ha már szárad akkor pedig spray palackból vízzel megfújkodtam és valóban kiszedett némi koszt a lakkból. Utána pedig teljesen szárazra törlés. Sikerült beszereznem végre egy apró műanyag takarót amely a levélrács rögzítő csavarját takarja el. Tati autóbontó honlapján találtam rá tök véletlen, egy 500Ftos apróság, de el kellett postáztatnom 1200Ft-ért mert én ugyan nem gyilkolom a kocsit az M1-esen. Persze rá néhány napra haverom Alfájával teljesen véletlen a tatai bontóan kötöttünk ki, kár volt megrendelni :D
Valamint felkerült egy fontos matrica is a szélvédőre:)

 
>> Tuning és extra2018-04-11

A kocsi megvétele óta csúnya karcos volt a két első ablakemelő és egyben ajtóbehúzó panel. Gyárilag ezeket valami puhább kellemes tapintású műanyagfestékkel fújják le ami az idők során kellemetlen tapintású és állagú lesz, na meg a gyűrűktől (előző tulaj) karcos. A panel könnyen kiszedhető a rajta lévő csatlakozók már nem igazán. Az anyós oldali egyetlen csatlakozó könnyen széthúzható volt, a vezető oldaliról ugyan ez nem mondható el. Feszegetni nem mertem ezért befújtam WD-40-el hagytam dolgozni majd pár nappal később már könnyebben szét lehetett húzni a csatikat. Utána pucolás denaturált szesszel, egy S-es méretű pamut póló felülete kellett hozzá, hogy minden ragacs lejöjjön. Utána megcsiszoltam, 2-3 réteg műanyag alapozó, majd 2-3 réteg matt fekete festék, ez hasonlított legjobban a gyárihoz. Életembe nem csináltam még ilyet, szerintem teljesen jó lett.

 
>> Egyéb2018-03-26

Talán nem lesz több tavaszi havazás meg mínuszok így bátorkodtam feltenni a nyári kerekeket. Már tavaly december óta fent lógnak a garázs falán a frissen fényezett kerekek nagyon kíváncsi voltam már hogy fog állni a kocsin. A kerekeket zsír új csavarokkal tettem fel nyomatékkulcs segítségével. Szerintem hibátlan ez a szín :) Téli kerekek lemostam visszatettem a falra, majd ha veszek gumiabroncs ápolót azzal még lekenem őket. Ha már kint volt a kocsi az udvarba kicsit kitakarítottam, bár nem igazán volt koszos. Akadt néhány porszem a műszerfalon és az egyik gumiszőnyeg picit koszos lett, ezek borzaszto dolgok:D

 
>> Szerviz2018-03-24

Megtörtént az olaj csere 8 ezer km után, az egy év előbb telt le. Az olajszűrő kiszedése után ami kifolyt olaj és kicsit összepacsálta a motor környékét letöröltem egy jó adag féktisztítóval (persze miután betekertem az olajszűrőt), hogy ne érjen meglepetés olajcsöpögés. Most egy hosszított olajszűrő került bele amit majd jövőre könnyebb lesz kitekerni. A cserét otthon apámmal végeztük.
Olaj: Selenia 5WR40
Km: 176468

 
>> Tuning és extra2018-03-18

Rá kellett szánnom egy délelőttöt és beszerezni még két nagyon fontos dolgot: új akkumulátort és normális kerékcsavarokat. Fateromnak is hasonló dolgok kellettek így elmentünk egy bevásárló körútra. Kapott a verda Exide aksit, a régi még nem volt rossz állapotban, de túl jóba se, nem szerettem volna ha meglepetés ér egyszer egy huzamosabb állás után. Hidegbe ritkán indítom a garázsba legextrémebb esetben is 7 fok van, max ha elmegyek valahova és áll pár órát, de mindenképp jobb a békesség. Ez után Gödöllőn volt dolgunk amíg várni kellett holt időbe elmentünk egy gumishoz hátha lehet nála kerékcsavart kapni. Ilyen rendes gumisokkal még nem is találkoztam mint itt Gödöllőn, készségesen segítettek megoldani a problémámat. Neten már rengeteg helyen keresgéltem kerékcsavart, de ebbe a méretbe elég ritka, ahol meg volt onnan rendeltem, se rossz méretben küldték ki szóval az mehetett vissza. Pár perc keresgélés után találtak számomra megfelelő csavart, de nem volt belőle 20db. Felhívták a főnöküket akivel Veresegyházán találkoztam egy ipartelepen ahol a raktáruk van, kinyitotta nekem és már hozta is nekem a 12x1,25 21mm menetes résszel rendelkező mozgókúpos csavart. Ezzel már nem fog veszettül odaszorulni az alufelni, ha már a felni ia frissen van fényezve pláne ne történjen ilyen. Amíg várakoztam a raktárnál lefotózkodtam egy monster truck-al és Komár Laci Corvette verdájával :D