Ma feltöltettem a klímát, illetve kicserélték a pollenszűrőt is. Gyári BOSCH került bele. A klímában csak 120 gramm gáz volt, az előírt 650 gramm helyett. A szerelő szerint elég gatya már a klímahűtő és a klíma kompresszor sem az igazi már, valamint a vízcsövek is eléggé el vannak öregedve. A közeljövőben (következő szezon) valószínűleg ezeket majd cserélni kell.
Kb. fél órát vett igénybe az én ügyességemmel, tehát nem volt bonyolult. :-D Bazi jól néz ki, de tesztelni majd csak később tudom, most azért dolgozni is kell.
Kicseréltem az oldal villogókat fehér színűre. Szerintem így jobban néz ki. Ezen kívül turtle wax bőrápolóval lekezeltem az üléseket.
Felrakattam nyári felni-gumi összeállítást. Szerintem, még mindig nagyon dögös. :-)
A Sprintauto Service-ben beszerelték az új Eibach pro kit rugókat és a Koni STR.T lengéscsillapítókat. Az alkatrészt én vittem, de kellett még hozzá 4 porvédő a lengéscsillapítókhoz, illetve Rado szólt, hogy a felső lengőkarok elég gatyák (a szilentek nyikorgását én is hallottam), úgyhogy azokat is kicserélték.
Beigazolódott a sejtésem, hogy nem a gyári rugók voltak benne, hanem egy Vogtland ültető szett, ami 40 mm-t ültet elöl-hátul. Az új rugókkal (amik 3 centit ültetnek) is láthatóan magasabb lett a kocsi, főleg elöl. Ezt egyáltalán nem bánom, mert állandóan leért mindenhol az eleje. Attól, hogy egy kicsit magasabb lett még most is elég jól néz ki. :)
A fő különbséget persze akkor vettem észre mikor elindultam az autóval és mentem kicsit. Szó szerint ég és föld. Sokkal összeszedettebb az egész, a gátlók pont jó keménységűek. Nem billeg, nem úszkál, fogja az utat és fekszik a kanyarban, mint macska az ágyban. :) Egyszerűen olyan, mintha egy másik autót vezettem volna.
Ja és kicserélték az ABS pumpát az eredeti megjavítottra. Rendesen működik: van ABS, működik a sebesség mérő és km számláló és nincs hibaüzenet. :)
Csináltam egy előtte-utána képet, ami elég béna, de azért látszik a lényeg. És van egy kép a régi rugókról is.
Megjöttek. :) Eibach pro kit rugók és Koni Str.t lengéscsillapítók. Jövő héten kerülnek be, már nagyon nagyon kíváncsi vagyok. :)
Az az igazság, hogy nem tudom milyen rugók vannak benne, mivel azokon nem találtam semmiféle jelölést is sima fekete rugók. Viszont szemre lejjebb van, mint egy sima sport futóműves 156.
Beraktam egy képet a jelenlegi állapotról, hogy lehessen látni majd a különbséget.
Ma ismét a Sprintauto Service-be látogatott Silverfox. Cserélve lett mindkét oldali féltengelyen a külső és a belső porvédő gumiharang. Ezen kívül a srácok berakták a GTA fényszórókat, amiket még korábban vettem. Egyrészt baromi jó néz ki, másrészt sokkal jobban is világít. :-)
Sajnos a bontottan vásárolt ABS pumpa nem lett jó. Mondjuk magamat ismerve meglepődtem volna ha igen. :) Szóval maga a pumpa valószínűleg jó, de az istennek nem akar kommunikálni az ecu-val. Én magam ehhez elég hülye vagyok, tehát nem fogom tudni átírni az ecu-t, hogy rávegyem az együttműködésre. Marad a B verzió, azaz az eredeti ABS pumpa felújítása. Ezzel kellett volna kezdenem... Persze itt Szófiában nem találtam olyan műhelyet, aki felújítani (vagy még nem elég jó a bolgár tudásom), így haza kell küldenem, otthon remélhetőleg megcsinálják és akkor mehet vissza a helyére.
Meglátjuk.
Vettem egy méretpontos csomagtér tálcát. Tök jó, egyébként is elég koszos a csomagtér kárpitja, így legalább nem látszik.