![]() | ![]() |
ismét ékes bizonyítéka a fogyasztói szemléletű gyártásnak hogy a 3 éves Exide akkum cserére érett ... kap is helyette ZAP-ot, hogy miért? Mert az Exide-ba már nem bízom, mert drága (és ezek szerint egy fos is), no meg a polcon ez van :D 74Ah Silver technológia, 640A tud kivi leszek.....
elméletileg 3e km-rel ezelőtt cseréltek olajat az autóban a légszűrőn ez nem úgy nézett ki az olajon meg nem látszik mivel kormól a dejzel, szerencsére nagyon gyorsan ki lehet cserélni a szűrőket nem kell pluszban megbontani semmit minden kézre áll mondjuk az Alfa szervizben a nívópálcás kiszívásos megoldást használták, mivel az alsó takaró nem mostanában lett lecserélve (itt bukott meg a légszűrőcseréjük mivel azt csak alulról lehet)... új gázolajszűrőt kapott mert ez a 60e-kénti csere egy faxság....jah 6,4l olaj helyett csak 6l kell....
már régebben is írtam hogy rühellem a gyári xenont mert kb ugyan olyan fos a minősége mint a kínai gagyi xenonnak az is kibír 3 évet... az egyik izzó pislákolt aztán átcseréltem a két izzót hogy biztos legyek benne nem a trafó ment szarni...D1S szabvány persze a legdrágább izzó kell bele abból is párban mert ugye hülyén nézne ki hogy az új más fénnyel világít :) úgy látszik a nagy gyártók mint Osram vagy Philips felnőttek a gagyi kínai minőséghez...
Nem bízom senkiben sem ezért hiába mondták hogy olajcsere volt 3e km-rel ezelőtt inkább cserélek mindent biztos ami biztos :) Kap gyári olajat meg gyári minőségű szűrőket mert megérdemli, holnap lesz a beavatkozás...
Olasz riasztót kapott a kicsike állítólag a legjobb, canbus-os rendszerre csatlakozik rá tud mindent amit kell a gyári távirányítóval müxik :)
Végre tudtam szakítani időt az olaj cserére már így is 15e km-et mentem el....természetesen magad uram ha szolgád nincsen, gyári WR, FIAAM szűrők kerültek az autóba (ez volt a polcon:)...nagyon szép az ültetés meg a küszöb de plusz szopás hogy a csápost nem lehet berakni az autó alá tehát plusz emelés meg magasító játéka ...11re végeztem volna ha nem zaklat Don Gombóc és a sok User de így 2,5 óra lett az ide oda rohangálásból meg a légszűrőház komplikációjából...
Első fékeket cseréltem le EBC sport tárcsára meg EBC Ulimax betétre kíváncsi leszek mennyivel jobb mint a gyári...a gyári tárcsa még elbírt volna egy betétet igaz 76e km lakik bennük a fékbetét már elég kopott volt (gyári Bosch lakott benne)... a szerelést sk végeztem 1és negyed óra alatt el is készültem vele...
Gyári küszöb felkerült végre a helyére, igazság szerint már a múlt 7en megpróbáltuk feltenni de alulról patentokkal kell kombinálni és tegnap sikerült találni hozzá megfelelőt (kisposki bolha:) kis csiszolással be is pattan a helyére. Az emelőre kellett rakni 4db faéket plusz egy emelővel kellett játszani az ültetés végett amúgy kb 1 óra alatt meg volt minden :)
Végre nem fér be egy tégla a hátsó kerék és a kaszni közé :D Gyári Eibach rugó és sportgátlók kerültek az autó alá ...érdemes volt! Szerelés by apósjelöltnél 9re vittem 14-re kész is lett....
Az autó 1500 és 2500 között fulladt hidegen és vissza durrogott, melegen egyre jobb lett de nem teljesen... már kipróbáltunk majdnem mindent de semmi változás...telefon Pirinek és megmondta mi lehet a probléma és az is volt Thanks innen is :DDD jah a hőmérséklet jeladó volt a szar...