Mivel az autó legutóbbi szervizéről semmilyen infó nem áll rendelkezésre, ezért a folyadékok és szűrők cseréje mellett kap egy új vezérlést vízpumpával, új hosszbordásszíjat feszítővel, új gyertyákat, és ami még majd az átnézés során felmerül.
A topikok olvasgatása alapján Olmann Zsolt (Alfa Romeo Szerelem Kft) mellett döntöttem, remélem beváltja a hozzá fűzött reményeket! Ma beadtam az autót, ha semmi komoly probléma nem merül fel, akkor holnap este elhozhatom.
Tervezett cserék:
- olajcsere (Selenia) + összes szűrő (Filtron)
- Multiair szűrő (55238665)
- gyújtógyertya (NGK)
- vezérléscsere + vízpumpa (INA) + hűtőfolyadék
- hosszbordásszíj + feszítő (Dayco)
- fékfolyadék
- fékek ellenőrzése
- teljes átnézés
Update: másnap délutánra elkészült az autó. Semmi különös problémát nem találtak, a diag is csak a tegnap reggeli akku lemerülést mutatta (holnap kap egy újat), viszont a kért gyertyacsere és fékfolyadékcsere elmaradt/-felejtődött, aminek nem örülök, mert majd vissza kell mennem miatta.
Semmit nem vittem (pedig alkatrészes cégnél dolgozom), de a számla végösszegéből kaptam kedvezményt, így nem jártam sokkal rosszabbul. Kifejezetten fairnek tartom Zsolt hozzáállását, kerek perec elmondta, hogy van egy fix összeg, amit egy ilyen munkán keres. Ha az alkatrészen nincs haszna, akkor azt rászámolja munkadíjban, így felesleges az alkatrész vitelével bajlódni, és ha garanciális ügyintézés merülne fel, azt is egyszerűbb intézni. Számlát kaptam a javításról.
Göngyölített vételár: 3.286.000 ft

A kötelező biztosítás megkötése, majd az eredetvizsga után következhetett az átírás, csak hogy mindenhol leperkáljon még az ember pár tízest adó formájában…
KGFB: a Genertel adta a legjobb ajánlatot, de mivel a másik kocsin van a bónuszom, így erre egyelőre nagyon magas díjat fizetek, ami persze B10-ben lényegesen kevesebb lesz. Most 74.365 forintomba került.
Az eredetvizsgáért 17e forintot kellett otthagyni.
Az átírás teljes költsége 108.050 ft volt.
Göngyölített vételár: 3.128.000
A hazaérkezés után már nem volt rá lehetőség, de másnap vasárnap kellő időt tudtam szánni az autó alapos külső, belső takarítására.
A közeli szokásos önkiszolgáló mosóban kezdtünk, egy alapos habos, bogároldós mosás után először viaszos, majd foltmentes öblítés következett.
Itthon aztán szépen szárazra töröltük (a kisebbik fiam örömmel segédkezett), természetesen minden rést és kédert érintettünk, semmi nem maradhatott koszos vagy nedves. A gumik is kaptak egy fényesítő kencét, de majd úgyis le kell őket nyárira cserélni. Az összhatáson viszont mindig sokat dob a gumik leápolása.
Az autó belsejében nem volt sok dolgunk, nagyon szép állapotban van, így csak porszívóztuk és mindent tisztára töröltünk.
Sajnos előjöttek a hibák, amire számítottam is, de arra nem, hogy a hátsó ajtó és sárvédő színe ennyire el fog térni az elsőtől… Ez benne volt a pakliban, nem volt titok, hogy a hátulja javítva volt, de jobb eredményre számítottam. Majd kap később egy komolyabb polírt, ahol a kis horpadások és festékhibák is el lesznek tüntetve.
Göngyölített vételár: 2.928.000

A hétfői foglalózás után egész héten tűkön ülve vártam, hogy végre szombat legyen, és hazahozhassam az új szerzeményt.
Szombathelyről kellett hazahozni, és végül úgy döntöttem, hogy vonattal megyek érte, amit nem bántam meg, mert nagyon kényelmes és gyors megoldásnak bizonyult, 2 és fél óra alatt lent voltam a Keletiből, amit kocsival sem tudtam volna gyorsabban megoldani, így viszont nem kellett plusz egy sofőr.
Egyéb felmerülő költségek (nem minden erre a napra esett, de egyszerűbb így vezetni):
Carvertical: 10.300
Vonatjegy: 4.100
Autópálya-matrica: 5.100
Utalási költségek: 7.500
Göngyölített vételár: 2.927.000

Úgy döntöttem, hogy itt (főleg magamnak) végigvezetem az üzembehelyezés összes felmerülő költségét, hogy végül lássam, mennyiből is jött ki ez az elsőre jónak tűnő vétel.
A Fb Marketplace-en bukkantam az autóra. Régóta vadásztam egy fiatalabb példányra, és itt minden (motor, felszereltség, futás, ár) közel volt az elképzelésemhez, úgyhogy éreztem, hogy le kell csapnom rá. Ez egy szombati késő estén történt, telefonban “lefoglaltam” az autót, amiben segített, hogy több közös ismerősünk is volt a fb-on, így a nagy távolság ellenére mindkét fél részéről megvolt a bizalom. Hétfőn du (július 1.) már mentünk is megnézni a feleségemmel, és mivel (majdnem) minden megfelelt a hirdetésben megadottaknak, így lefoglalóztam az autót. Nem hozhattuk el azonnal, mert nem volt érvényes a műszakija, illetve kapott egy új szélvédőt a törött helyett.
Az első összeg természetesen az autó vételára, ami kis alkuval 2,9M ft volt.

56.630 km
Régi gumi: Pirelli P Zero Runflat AR
Új gumi: Good Year Eagle F1 Asymmetric 3 RunOnFlat
A mai napon új nyári gumik kerültek az autóra, mivel a gyári Pirellik közül a hátsók belső pereme mostanra elkopott, illetve a jobb első gumimon megjelent egy komoly kitüremkedés a peremvédő magasságában. Nem emlékeztem rá, hogy kátyúba mentem volna, ezért nagyon meglepett a dolog, de ma a gumisnál kiderült a pukli oka: az előző gumis trancsírozta szét a gumi peremét a felszerelésnél. Ja, és a 4-ből 3 kupak rosszul volt bepatttintva, csoda, hogy nem hagytam el őket... Rohadt bosszantó, hogy ilyen kóklerek nyúlnak az autóinkhoz! Soha többet nem megyek ahhoz a gumishoz. Reklaálni sem, mert úgyis letagadja, hiszen a világ legjobb szakemberének hiszi magát :(
A bal elsőm még csak egy szezont futott, de volt a cégben 4 db vadiúj (1500 km-t futott) feleslegessé vált Good Year, pont a nekem szükséges méretben, így nem volt kérdés, hogy mi kerüljön fel. (főnököm M340i-jén volt a gyári gumi, de pár hét futás után felkerültek helyette a télik, tavasszal pedig egy szett 20-as felnit kapott, így ezek feleslegessé váltak).
A Pirellik olyan 35-40 ezret futhattak. Már kezdtem azt érezni, hogy merevebbek, ami főleg annak köszönhető, hogy defekttűrő gumik, amiknek erősebb az oldalfaluk, így markánsabban kijön a gumik öregedésével járó keményedés.
A GY egyelőre kellemes, de majd hosszabb távon jönnek ki a különbségek.
Ami nagyon tetszik (már álló helyzetben is :) ), hogy itt a peremvédő - szemben a Pirelli megoldásával - valóban védi a peremet, mivel pár mm-t túllóg rajta, és közelebb is van hozzá. Sajnos szükség lesz rá, a jobb hátsó kerékkel nagyon könnyű a padkát elkapni, ha nem óvatoskodja túl az ember.





Egy szombat reggeli kiadós eső utáni párás délelőtt nekem kellett elhozni a gyereket (saját plusz két szomszéd kölök) a focimeccsükről, Budáról. Indítás után rázkódás és egyenetlen alapjárat fogadott, mintha csak 2 vagy 3 henger indult volna el. Picit járattam, de nem tért magához, uh újraindítással próbálkoztam, de az sem használt. Na, mondom “fasza, kapom majd az ívet a szomszéd mercis és teslás haveroktól, hogy ezért nem kell Alfát venni” 😡 Nagy nehezen, rángatózva kiálltam a kertből, majd óvatosan elindultam, áttettem manuális módba, hogy megpróbáljam magasabb fordulatra bírni, de majd kiesett a motor a helyéről, jött is a check engine… Majd megint megpróbáltam újraindítani, szerencsére most vette a lapot, és minden szépen ment, mintha mi sem történt volna. Megnyugodtam, mehetek a gyerkőcökért, nem kell másik apukát riasztani és megúszom az élcelődést 😀
Útközben a hibalámpa is kialudt, teljesen elmúlt a probléma.
Két dologra gyanakszom, ami végül 3 lett:
- szaródik el a MA
- szaródik el a múltkor cserélt Nox-szenzor, akkor is ilyen tünetek voltak
- szar volt a benzin, mert mindig OMV-nél tankolok, de most úgy jött ki a lépés, hogy 2x egymás után is Mol került bele. Amikor legelőször csinálta ezt, akkor is Mol benzin volt a tankban, uh gyanús a dolog.
Bármi is okozta, maradok az OMV-nél, és most prémium E5-öst tettem bele, amit minden 2. tankolásnál meg fogok ismételni. Ha nem jön elő ismét a probléma, akkor ez a verzió nyert és nem kell aggódnom, ha meg igen, akkor még él a gari, uh inkább most jöjjön elő, mint majd a lejárta után.
A km és az eltelt idő alapján is aktuális volt az olajcsere. A korábbi előrehozott cserék miatt 54.620 km-nél készült a 60.000-es szerviz, így az olaj és a szűrők mellett a gyertyák is cserélve lettek. A Duna Autóba vittem, azonnal nekiláttak, minden a terv szerint alakult, 2,5 óra volt mosással együtt.



Pulkisra nyíródott a bal első gumim csütörtökön este hazafelé, uh mivel szombaton egy hosszabb útra kell(ett) mennem, kénytelen voltam az amúgy sem egyszerű pénteki napba a gumicserét beiktatnom. A gumik a flottakezelőnél, ők persze nem érnek rá, uh gumikat bepakol, át gyorsan az ismerős gumishoz, kerekek le-fel, majd vissza a téliket a gumiraktárba. Ősszel kelleni fog bal előre egy új téli, de a két hátsó nyárinak is kezd elfogyni a belső pereme, uh nem biztos hogy ezt a szezont kibírják.
Ha már ott állt az autó leszedett kerekekkel, kihasználtam az alkalmat, kértem egy rongyot és lepucoltam a féknyergeket :)

2,5 hét nélkülözés után ma végre visszakaptam az autót megjavítva.
Nagyon féltem a javítástól, mert tartottam a színeltéréstől, de a nehéz, színváltós festék ellenére tökéletes lett az eredmény, uh nagyon megkönnyebbültem. Budaörsön kapta a gyógykezelést.
Az egyetlen negatívum (a tervezettnél sokkal hosszabb javítási időn kívül) az az, hogy sikerült az átadás előtti mosással úgy összekarcolni a régi és az új elemeket is, mintha gépi mosóba hordanám… Eddig karcmentes volt, nagyon vigyáztam rá, de majd tavasszal kell neki egy polír.
Elég combos lett a javítási számla, pár forint híján 3M lett a vége, de szerencsére ezt a vétkes fél biztosítója állja.
Cserélt elemek:
-első fényszóró
-első sárvédő
-doblemez
-első ajtó
-első felni+kupak+tpms
-egyéb műa. borítások
A cserélt elemek mellett be kellett állítani a futóművet, ami szintén tökéletesre sikerült, semmi félrehúzás és a kormány is tökéletesen vízszintben áll.

