Peti16V - főkép
>> EseményAlfa Giulia Veloce // 2022-09-28

A TPMS jelezte, hogy a bal első gumiban lecsökkent a nyomás. Nem sokat, uh nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, hanem felfújtam. De sajnos estére megint lecsökkent, így biztosra vehető volt a defekt. Meg is találtam azt a nyűves csavart, ami átdöfte a gyönyörű P Zero AR-t 🙁
Aztán itt kezdődött a baj, merthogy több gumis is elzavart, mivel állítólag defektmentes gumit nem lehet javítani, ilyen sebességindexűt meg pláne nem. Ok, akkor új gumi kell. Igen ám, de sehol nem volt raktáron, csak majdnem ilyen, de azt meg nem akartam, hogy eltérjen az egyik keréken lévő gumi a másik háromtól. Így végül megrendeltem a gyárilag szerelttel azonos gumit, amit 3-4 napra ígértek. Két napra rá azonban menet közben kijött a csavar és teljesen leeresztett… Óriási mázlim volt, mert egy haver gumis utcájának a végén történt mindez, uh szép óvatosan elgurultam a műhelyig, ahol természetesen simán megoldották a javítást. Mutatta is Gyurma, hogy a Rema TipTop külön javítási technológiát ír elő ezekre a gumikra, tehát mégiscsak meg lehet őket javítani.
Az új gumi végül 10 nap múlva esett be, de már nem került fel, mert úgyis mennek fel lassan a télik. Majd tavasszal felrakjuk a javított helyett.

 
>> EseményAlfa Giulia Veloce // 2022-08-16

Ezt igazából csak a fotó miatt teszem fel, mert egy Alfa még a büntetési fotón is jól néz ki! Nekem nagyon tetszik ez a paparazzi stílusú fotó 😀

Egyébként meg én voltam a hülye, benéztem egy utat Grado belvárosában és behajtottam egy sétálóutca szerűségbe. Pedig ott volt a tábla, meg egy kicsivel beljebb (ahonnan már csak visszatolatni tudtam volna), hogy be van kamerázva az út. Ez van, tanulópénz. 113,50 EUR volt a bünti.

 
>> EseményAlfa Giulia Veloce // 2022-08-06

Egy dél-Francia körutat tettünk kifelé menet Innsbruck, Brenner-hágó, Garda-tó érintésével. Majd pár napot Mentonban töltöttünk és innen jártuk be a környék látnivalóit és a környező városokat. Nizza, Cannes, Montecarlo, Cap-Ferrat, csodás régió.
A következő célpont Les Arcs volt, ez Saint Tropez magasságában, de már a szárazföldi részen, Provance közepén helyezkedik el, kiváló kiindulópont a környék felfedezéséhez, de a tenger is gyorsan (kb. 30 perc) megközelíthető. Rengeteget autóztunk csodás tájakon vezető patika utakon, az autó nagyon elemében volt, és én is nagyon élveztem minden egyes métert. Ezt az autót ilyen túrákra találták ki, parádésan viselkedett!
És ami feltűnő volt, hogy a rengeteg drága sportkocsi ellenére nagyon sokan megbámulták, mivel errefelé alig találkoztunk Giuliával, Stelvióból is csak néhányat láttunk.
Végül hazafelé Olaszországon keresztül vezetett az út, és a fiúk győzködésére tettünk egy kis kitérőt Maranellóba. Nem kellett sokat győzködni 😀 Majd megpihentünk pár napot Velence környékén, hogy egy egész napot Velencében és egy másikat Chioggiában tölthessünk.
Hosszú de csodás túra volt, bármikor újraindulnék.
Megtett út: 3839 km
Fogyasztás: 9,2l/100km

 
>> SzervizAlfa Giulia Veloce // 2022-07-11

Pappas, Kárpát utca.
A csere 27.000 km-nél történt (előrehoztam a 30ezrest, mert a nyaralás alatt túlfutott volna)
Csak olaj és szűrők, illetve egyeztettünk egy következő időpontot a visszahívásban elrendelt üa.cső cserére.

Érdekesség, hogy épp akkor tették ki a szalonokba a Tonalékat, így ott találkoztam vele először testközelből.

 
>> EgyébAlfa 156 1.6TS SW // 2007-10-28

2007. október 27. este, kb. 19h
A mai napon megváltunk a családi kedvenctől.
Igazán csak most derült ki, hogy nem csak az én szívemhez állt annyira közel, mert a kisfiam és a feleségem még nálam is nehezebben tudott tőle elbúcsúzni. Csak az vígasztal, hogy szerencsére nagyon jó kezekbe került. Mostantól kezdve fűtött mélygarázsban készülhet a bevetésekre. Az új gazdája, Kalizsoli is nagyon hamar beleszeretett. Bízom benne, hogy ez a szerelem is nagyon sokáig fog tartani! :)

>> SzervizAlfa 156 1.6TS SW // 2007-10-02

2007. október 1. 102900km
Végre sikerült rájönnöm, hogy mi kopogott az első futóműben.
Alacsony sebességnél jött a hang leginkább, egész pici úthibákon, sőt huplikon átgurulva is apró, de gyakran ismétlédő koppanásokat hallottam.
Kicseréltem a stabilizátor pálcát és a hang végre eltűnt. :)
Az alkatrész 2900 Ft volt, szerelési költséget meg nem számoltam fel magamnak. Nem érdemes ezzel szerelőhöz menni, mert nem egy bonyolult feladat és alig volt több, mint 1 óra.

>> SzervizAlfa 156 1.6TS SW // 2007-09-28

2007. szeptember 26. 102xxxkm
Kicseréltettem a jobb felső lengőkart, mert gyanús volt, hogy ez kopogott elöl.
Felesleges volt, mert nem ennek a hangját hallottam. Mondjuk volt egy kis lógása a szilenteknél, úgyhogy nem tragédia, hogy ki lett cserélve. Csak az a baj, hogy vmi még mindig kopog, de nem jövök rá, hogy mi.
Gyári eredeti lengőkar került bele (ami TRW gyártmány, Boge szilentekkel), mert ezt tudtam a legolcsóbban megszerezni. A cserét egy ismerős szerelő végezte 3000 Ft-ért.

>> SzervizAlfa 156 1.6TS SW // 2007-09-17

2007. szeptember 16. 102400km
Kapott egy új kipufogócsonk hővédő lemezt, mivel a régi elrepedt és egy bal első ajtóhatárolót, mert ez meg csúnyán kattogott.
Az alkatrészeket Bikki Balázstól (www.fiatalkatresz.atw.hu) rendeltem kedden, csütörtökön kézhez is kaptam. A hővédő lemez 6800 Ft volt a két új anyával, a határoló pedig 4500 Ft. Illetve pótoltam még a torony tetejéből hiányzó műanyag kupakot, ez kemény 1400 Ft volt.

>> EgyébAlfa 156 1.6TS SW // 2007-08-06

2007. június 19-én "átfordult" az óra.
Bizonyíték is van, mert szerencsére sikerült megörökítenem a pillanatot! :)

Utólag ide tettem a 77 és 88 ezres képeket is, az érdekesség kedvéért.
A 77777km-es kép 2005.10.13-án, a 88888km-es pedig 2006.07.18-án készült.

>> SzervizAlfa 156 1.6TS SW // 2007-06-14

2006. november 30.
Állandó vitatéma a 156-os Alfáknál a vízhőfok kérdése. Van, aki esküszik arra, hogy teljesen normális, ha nem megy a vízhőfok az óra szerint 70 fok fölé, és van, aki szerint ez baromság. Én az utóbbi tábort erősítem, mert a csere előtt az enyém is nagyon nehezen és ritkán melegedett be, a csere óta azonban inkább a 90 fok körül vagy a felett mocorog a mutató. Normál haladásnál városi és autópályás használatnál is szinte oda van szögezve a 90-hez, dugóban araszolgatva pedig egészen addig kúszik fel a mutató, amíg be nem kapcsol a ventillátor és szépen le nem hűti a 90 alá egy picivel.
A termosztát gyári beszállítója a BEHR-Italia, de a JTD motorokkal ellentétben itt nem kell a gyárihoz ragaszkodni. Az enyémbe VERNET gyártmányú került, amit bátran ajánlhatok, mivel egyelőre bevált.
A Láng üzleteiben kb. 10e Ft, a cikkszáma: 6506.88.