Tagok >> Boss 2.4 >> 156 2.4 JTD >> Blog
- Típus:156 2.4 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:ezüstmetál
189700 km
Olaj Castrol Edge 5W40
Olaj szűrő
Levegő szűrő
Pollen szűrő
fék javítás
Xenon kar csere
Első alsó jobb és bal lengőkar csere!! OCAP !
vizsga
munkadij
187000 Km.
Nyár elején belém tolattak a jobb hátsómba. Megsérült a lökhárító, sárvédő. (első fotó) Rá 2 hónapra fizetett a biztosító. Némi kiegészítéssel rendbe hozattam az autót.Volt rajta kavicsfelverődés a motorháztetőn, kisebb meghúzások jobb bal oldalt egyaránt, ami már vagy 4 éves volt, csak nem volt időm megcsináltatni, meg nélkülözni az autót. Alul hátul törött jobb oldali küszöb spojler, alul törött első lökhárító tele kavicsfelverődésekkel, hajszál repedéssel, horpatt jobb hátsó ajtó.10 elemet fényeztettem, (B.E.sárvédő,első lökhárító,motorháztető,J.E. ajtó,J.H. ajtó,J H sárvédő, Hátsó lökhárító, J küszöb, és spojler. Felpolírozták.Szerintem gyönyörű lett. A fényezés 140000 ft, a műanyagozás 25000 Ft. Az összeszerelés 30000 Ft. Szerdán kapok új matricarendszámot is, az 12300 Ft. Ismét gyönyörű az autó.
186000 Km.
Egy ideje nyöszörög a bal oldali lengőkar, mostanra már kopog is.Úgyhogy jobb-bal felső lengőkar, és jobb-bal stabilizátor rúd csere. Alkatrész ár 30000 Ft kedvezménnyel.+jobb-bal első fékcső csere. Munkadíjjal együtt 17000 Ft. Megemlíteném, hogy a 1750000 km-es szervíznél már kicseréltük a jobb felső lengőkart. Durva, mert 15000 km-t sem bírt ki. Pedig vigyázok rá.
178500 Km.
Már 175000 -es szervíznél fura hang volt a kuplung kinyomásakor, bár igen kis mértékben. Mint Kiderült, a kettőstömegű lentkerék kezdett behalni. Már olvastam róla itt, és tudtam, hogy nem olcsó mulatság. Bár úgy 80 ezer körülire tippeltem.Villámcsapásként ért mikor kiderült, hogy kb 400000 ezer körül van, még 40 %-os kedvezménnyemmel is 230000 Ft . Még az is tetőzte a bajt, hogy ez általában kuplung cserével is jár, hiszen már ennyi kilométerrel érdemes kicserélni azt is,mert elöbb-utóbb úgy is ki kell majd, bár nekem még nem csúszott. Persze akkor már kell kinyomó csapágy is, főtengely szimering is esélyes, és persze kellett is.Úgyhogy 3 hónap szigorú megszorítás után elkészült a gép.Tudomásomra jutott, hogy az Alfa Romeo szervizekbe ha beviszem a rossz kettőstömegű lendkereket, 106000 Ft ellenében adnak helyette egy gyári felújítottat, persze előrendelésre.Úgyhogy eféleképpen jártam el.
Kellett még hozzá új csavarok, első jobb-bal stabilizátor szilentet cserélni, és két izzító gyertyát, bal oldali féltengely gumit. A váltó olaj visszakerült hiszen 3000 km -nél lett új beletéve.
Így az alkatrészek 237000 Ft, és a munkadíj 60000 Ft volt. Köszönet Németh Misinek,Dunakeszi.
A kuplung egész jó állapotban volt, kissé volt csak megkopva, a lendkerék ramatyul, a kinyomócsapágy a végét járta, a főtengelyszimering kezdett szivárogni. De most már szuper a VAS !! Jöhet a tavasz!
- Castrol Edge motor olaj 5W-40.
- olajszűrő,
- üzemanyagszűrő,
- pollenszűrő,
- levegőszűrő,
- jobb felső lengőkar csere,
- hátsó féktárcsa (Brembo), textar betétekkel,
- váltóolaj csere, Castrol
- Boss ablaktörlőlapát
- EGR szelep kitisztítása zsíroldóval.
-Munkadíj 35400.- Ft anyag 87600.- Ft.
160000 km.
Teljes vezérlés csere.Vezérműszíj, csapágy, feszítő görgő, vezető görgő, pollen szűrő ,levegőszűrő, ékszíj, vízpumpa, olaj( Castrol EDGE 5 W 40), olaj szűrő . Légkondi tisztítás, bal oldali féltengely gumiharang csere. Fékek, futómű jó. EGR szelep kitisztítva zsíroldóval.
2011.08.07-én 146500 km-nél
-teljes káosz lett urrá az autón. Autópályán ,pihenő után ABS, VDC (menetstabilizátor),EBD, hibát jelzett a computer. De hiba nem igazán volt jelen. Csak az, hogy váltáskor szokatlanul torpant egy kicsit az autó.
A szerelő kimutatta a CAN hálózat hibát, de nem tudta mit kezdjen vele. Elmentem a Ferrári szervízbe, majd egy napi meló után megtalálták a hibát. Le volt csúszva a csatlakozó a kormány mögül, amely méri a dőlés szöget a VDC-nek. Csatlakozó vissza, és már megy is. Autópályán ki-be húztam a kormányt, hogy hogyan lesz kényelmes vezetni. És elég rövid a kábel.
4 óra munkadíjat számoltak. Korrekt, tiszta, igényes műhely.
147000 km-nél,
2011.08.15 reggel minden zokszó nélkül, se kép, se hang a gépben.
Belekerült egy megfelelő Varta aksi.
Most már minden jól szuperál.
Sőt még a légzsák kontrol lámpa sem világít.
Olaj,
olajszűrő,
levegőszűrő,
pollenszűrő
kézifék bovdencsere
Fényszóró autómata állítás,
és beért a motor aljába a motorvédő lemez.
A hátsó függönylégzsák visszajelző lámpát valamiért nem lehet kitörölni.