Tagok >> GEORGE >> 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel >> Blog
- Típus:156 2,4 M-JET 20V SportDiesel
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:VERDE BROOKLANDS 244
Eljött az esős évszak így nyár derekán :-( Kellemesen enyhe telünk van ezen a héten. Csak a Sz.V.A.T.-os hétvégén kétszer is megtettem Velence-Paks -Velence távot. Ennek köszönhetően gyűjtöttem több mint 500km-t nedves körülmények közt, javarészt autópályán.
Nos a 30.000 Ft-ig terjedő büntetési határt nem túllépve, nagyon stabilan halad az autó közepesen erős esőben is. Gyengébb esőben jóval nagyobb tempónál is jó volt.
Jól fékezhető, stabilan vált irányt a vizes felületeken is.
Egy alkalommal kellett feladni a "harcot" de nem a gumik miatt, hanem olyan mennyiségű víz érkezett fentről, hogy már az ablaktörlők sem bírták, látni se lehetett már, nagyjából 40-50km/h volt csak biztonságos a haladás azon a szakaszon. Hát nem autópálya tempó az egyszer biztos, jó hogy csak ritkán adódik ekkora eső nálunk...
Felúszás egyszer-egyszer fordult csak elő de akkor is csak pillanatokra, és ott ahol komolyabb mennyiség volt az úton a nyomvályúba. Eddig azt kell állítanom, hogy az esős körülmények közt is állja a sarat a Pirelli-kel szemben ez a Michelin.
Kora este felkerültek a Michelin által adott tesztgumik a SportDiesel-re :-)
A Tárnokon található gumis és felnijavító barátom jóvoltából, akit Alfás körökben többen is ismernek már. Az első kérdés, hogy miért cserélem a nemrég felrakott Pirelli-ket?
Elmeséltem neki, hogyan és miként kerültek hozzám a gumik, erre mondta, hogy akkor lemérjük a gumikat és amint megfutottam azt az adagot ami a Pirelli-ben van, akkor menjek vissza hozzá és lemérjük a Michelin-ket is.
Megvizsgálta a gumit és azt mondta, hogy látszik, hogy tesztre kaptad mert igyekeztek az anyaországban gyártottat és friss gumikat adni ( 2011-06. heti gyártásúak)
Szerinte a Román és Magyar gyártásúak nem érik el a Francia gyártást minőségben. Ezt ellenőrizni nem tudom, de mivel ezt mondta így megosztom ezt is veletek.
Alapvetően pozitívan nyilatkozott a Michelin gumikról.
Szerinte méltó ellenfele lesz a mostani Pzero Neronak, szeretni fogom.
Két gumi gyönyörűen fut, kettő pedig apró kis egyenetlenséggel.
A gumizás után, centírozás következett, a korábbi súlyoktól kevesebbet kért most a gép, nagyjából 20-30% kevesebb súlyt kellett felragasztania kerekekre.
Lemértük a Michelin gumi profilmélységét 4helyen, a hosszanti "árkokban".
A belső felétől kifelé haladva a következő mélységeket mértük.
7.3 mm 7.8 mm 7.8 mm 7.6 mm
2011.03.15-én kerültek fel az új Pirelli PZero Nero-k, 2010. 36.heti gyártásúak.
12.222 km futás teljesítmény után az alábbi profil mélységeket mértük:
Jobb E: 5,6 mm; 7,3 mm; 7 mm; 6,6 mm
Jobb H.: 6,6 mm; 7,6 mm; 7,6 mm; 7 mm
Bal E.: 6,2 mm; 6,8mm; 6,8 mm; 6,4 mm
Bal H.: 7mm; 8 mm; 8 mm , 7 mm
Sajnos nincsenek még meg az új PZero Nero profil mélységei, de hamarosan beszerzem egy gumisnál.
A PZero Nero-ról a 105e km alatt, a következő véleményem alakult ki.
Nagyon jó a tapadása, ebből kifolyólag komoly kanyar sebesség érhető el vele,
A hirtelen irányváltásokat is jól kezeli, olyan az érzése az embernek, hogy evvel a gumival "bármit" megtehet, ragaszkodni fog az aszfalthoz...persze a fizikát jól ismeri, a csúszáshatár elérése előtt erősödő hanggal, majd enyhe kúszással tudatja, hogy hamarosan fel fogja adni a küzdelmet az íven tartással, jó lenne mérsékelni a tempót. Ilyenkor már villog a menetstabilizátor ikonja is :-)
Sírásra már többször rábírtam, de még nem estem le ívről a tempó miatt.
Vizes úton is meglepően nagy sebességgel halad biztonságosan. Közepes esőben 160km/h sebességgel magabiztosan tapad.
Ez a tulajdonsága a profil mélység csökkenésével együtt veszti el.
Egyen futás jó, nem kell korrigálni kormánnyal.
Gördülési zaja alacsony.
A perességéhez képest nem pattogós, tehát amennyiben sport guminál lehet komfortosságról beszélni, akkor mondjuk úgy, hogy komfortos is. De egy biztos a fogtömés bent marad és a vesémmel sincs baj.
A sport gumiknak nincs hosszú életük, 175 lóerő és 385 Nm koptatja a gumit, így kb 33-36ekm alatt elkopik az első keréken lévő gumi.
Annyit még hozzá tennék, hogy sose koptattam nullára egyik PZero Nero-t sem, 2-3mm elérésekor mindig lecseréltem, kapott hátra egy új szettet és a hátsók mentek előre.
Ilyen használat mellett a rekordom egy párral 37e km egy másik párral 35e és egyharmadik pár 33e km múlva került a gumis használt gumi tárolójába.
Szóval egy jól tapadó kezes gumit ismerhettem meg
A Michelin hosszabb élettartamot ígér, a PZero Nero tulajdonsági mellett.
Nézzük, hogy hány km-t sikerül kiautózni a Pilot Exalto-ból, ill., hogy milyen tapasztalatok gyűlnek össze.
Eddig kb 400km autóztam vele, úgy gondolom készen áll a teljes terhelésre is ezek után.
Első tapasztalatok:
Nem zajosabb a PZero nero-hoz képest, inkább úgy. mondanám, hogy másabb hangja van. Egyen futása szintén jó.
u.i.: alig várom már az első esőt, irány az autópálya :-)
Néha érdekes dolgokat produkál az élet......
Itt az oldalon olvastam a Michelin szakemberének az írását, amiben arról volt szó, hogy mik azok a dolgok amikre oda kell figyelni, hogy helyesen tudjuk használni a gumiabroncsokat.
Szerintem sok jó dolgot írtak ebben a témában, viszont azt megkérdőjeleztem, hogy nehogy már csak a Michelin tudjon gumit gyártani, mert részemről olyan túlzónak tűnt a marketing szöveg.... még olyant is odakanyarítottam a hsz-em végére, hogy szívesen állok elébe egy olyan Michelin gumi tesztelésnek ami többet tud az általam favorizált Pirelli PZero Nero-tól.
Egyszer csak írt a Halesz, hogy mikor érek rá, mert a Michelin-nél olvasták írásomat és adnának 4db gumit, ami szerintük jobb lehet az általam jónak tartott gumitól.
Így jött el a napja, hogy a Michelin központban átvehettem a roppant csinos Császár Mónika külső marketing kapcsolati manager-től a 4db Pilot Exalto 215/45 ZR17 91W Extra Load ( erősített oldalfalú ) gumikat egy élettartamig szóló tesztre.
Tegnap délután lézeres sebességmérést végeztünk ( Fama Pro Laser II ) és teszteltünk egy lézerblokkolót. ( leaser interceptor )
Sok tévhit kering ezekről, a blokkolókról.
Akik eladni akarják azok szerint nagyon jó. (érthető hozzá állás )
A kedves rendőreinktől meg azt halljuk (szinte röhögve mondják ) hogy ugyan már mire jók ezek?? Simán bemérhető az autó, hiába van benne! ( érthető hozzá állás innen is )
Nos itt volt az ideje, hogy a saját szemünkkel is megnézzük, vajon kinek lesz őszintébb a mosolya !?!?
A rendőruraknak a mérő mögött, vagy nekünk az autóban?? :-)
Lássuk......
Előtanulmányokat végeztem a blokkolókról, az alapokról indulva.....
Szóval kellő ismeretekkel felvértezve a régi infraledes verziókkal eleve nem is vizsgáltuk.
Na jó az igazsághoz hozzá tartozik, hogy egy infraledes védelemmel felszerelt autót is megmértünk, hogy legyen viszonyítási alapunk.
Az is blokkolta a Fáma II-est úgy, hogy 59 m-ről "engedte" csak megmérni az autó sebességét.
Visszakanyarodván a megkezdett beszámolóhoz, szóval a tesztelt lézerblokkoló már a lézerdiódás verzió és azon belül is a legújabb és legmodernebb ami ma kapható.
( 2008.január )
A csomagban 2db mérőfej volt, de ebből az egyszerűség kedvéért (az ideiglenes rögzítés miatt ) csak 1 fejet raktunk az autóra.
A tesztet egy 156-os egy Fiat Dobló és később egy 166-os autókkal végeztük.
A mérőautótól 300m-re lévő kanyarból bukkantak fel a tesztautók és haladtak a mérő fele, aminek NEM SIKERÜLT bemérni a védettséget, élvező autót!
Volt köztünk a rend éber őrei közül is egy illető, aki munkaidőben sebességméréssel foglalkozik. Szóval egy szakmabeli is tesztelhette, mit is tud a blokkoló!
Neki sem sikerült az autók sebességét megmérnie!
Olyan helyzetet is teszteltünk, hogy két 156 közeledett a mérő fele egymás mellett haladva, a blokkoló olyan erősségű, hogy nem volt mérhető a másik autó sebessége sem kb 250-240m-ig. Utána már nem "élvezte" a védettséget a blokkoló nélküli 156-os.
Minimum 20 alkalommal haladtunk el az autóval a mérő előtt.
Ebből volt pár találat a mérő részéről de csak 4m és 8m távolságokból. Hangsúlyoznám még egyszer, hogy a két fejből csak 1db volt felszerelve.
Egy esetben sikerült 14m-ről sebességet rögzítenie a mérőnek.
Egy alkalommal pedig, sikerült egy 21m-es találat de azt már csak oldalról tehát ez nem számít találatnak.
Mi az a trükközés méréskor?
A rendőrurak látván, hogy nincs találat az autón, elkezdik körbepásztázni az érkező autót a lézer célkeresztjével, adott esetben karikájával.
Rálövik a rendszámra, mert a jobban visszaveri, meg a lámpatestekre, hogy azok is segítsék a visszaverődést, na így egy alakalommal sikerült egy mérés 14m-ről a bal lámpa legszélét eltalálva!
Ez bizony egy találat volt a mérők részéről. Azonban ha nem csak az egyik fej van felszerelve, illetve rendesen pozícióban lett volna állítva, akkor ennyi "fogás" sem lett volna.
1db fej ide vagy oda, aki a 300m óta kiabáló blokkoló ellenére sem lassít le a megengedett sebességre, az megérdemli, hogy bemérjék! :-)
A blokkoló és blokkolók közt is óriási különbségek vannak!
Ez a mai, amit módunkban állt tesztelni a lézerdiódás volt, ami nem generál "jamed" jelet a külföldi mérőknél sem! :-)
Továbbá nincs pánik riasztás, csak a lézeres találatokra reagál.
Mivel lézerdiódás nagyságrendekkel erősebb a régi már már mondhatjuk bátran elavult infra ledes blokkolókkal szemben, így azt javaslom, hogy csak lézerdiódás blokkolóra költsünk :-)
Még egy érdekes dolog, ami mellett nem mennék el.
Ezeket a blokkolókat, lézeres parkoló szenzorként "kapjuk" meg.
És bizony tudja is a parkoló funkciót! :-) Továbbá az elektromos kapunk nyitását is rábízhatjuk :-)
Szóval blokkolóra fel! :-)
Ja majd elfelejtettem, szóval a mosolyok :-)
Autós: elégedett mosoly, sőt............................ :-)) tehát, őszinte mosoly :-)
Rendőrurak: savanyú, kényszeredett mosoly :-j tehát, nem őszinte mosoly :-)
Na még annyit, hogy most nem ám mindenki elkezd száguldozni, mert blokkoló védi majd a gépét :-)
Tessék oda figyelni a dolgokra, ha lesz benne blokkoló ha nem lesz:-)
Hol tudok-tudtok ilyent beszerezni?
Hát itt:
http://www.laserstop.hu/
Horváth László-t keressétek ( 20-9221-315 ) és mondjátok neki, hogy GEORGE küldött és hogy Alfások vagytok!
Megvettem tegnap előtt az éves "matricát" hazánk ÖSSZES autópályájára! :-)
37200 Ft-om bánta.
Remélem értékelik igyekezetemet, és cserébe nem méricskélnek majd, hanem hagynak szépen nyugodtam haladni rajta.... :-))))
Motorolajcsere, olajszűrő csere, levegőszűrő csere.
2008 01. 20.-án került rá sor.
Selénia WR diesel olaj került a mociba.
Megigazítottuk a motorvédő alsó burkolatát is mert kicsit lógott.
10.-én felkerült az autómra az M- jet 20V felírat swarovski kristályból .
A 2007-es Egomi találkozón nyertem a CarWellness felajánlásából egy Alfa Romeo feliratot, amit voltak szívesek a kérésemnek megfelelően M-Jet 20V-re "átírni"
Nekem tetszik :-)
Ugy tudom, hogy időközben CrystalDesign néven fut tovább a vállalkozás.
És egy igen csinos ALFÁS lány helyezte fel az ékszert a méltó helyére :-)
Egy kis "hang" tuning került a gépbe.
Sziszeg mint ahogy egy turbósnak sziszegnie kell :-)
Működése.
Egy vákuum csövet elágaztatnak, az az közbeiktatnak egy vákuumkapcsolót, amit egy elektromos szelep tart zárva.
Erről a szelepről odavezetik a vákuumot a lefújószelephez.
Vesznek egy jelet az elektromos gázpedáltól ( pedál alapállapotban jelet ) amikor észleli a vezérlő dobozka, hogy a pedál alaphelyzetbe került, akkor benyitja a szelepet, ami vákuum segítségével megnyitja a lefújószelepet.
A nyitva tartási idő állítható a dobozkában.
itt vettem: http://www.bacartuning.hu/chiptuningbox/index.php
Az Alfa Romeo Club Magyarország szervezésében kipróbálhattam egy 147 Q2-t egy Spider 2,2 JTS-t és a csúcs motoros 159-et a 3,2 V6-ot 4 kerék hajtással. Direkt a 159-et hagytam utoljára, hogy ne essek abba csapdába, hogy a 260 lovas motor után minden csak tohonya lassú dög lesz. Hát egy kicsit csalódtam a dolgokban de ennyire ne szaladjunk előre....
Spider 2,2 JTS:
A motor 185 lóerő, dinamikusan mozgatja a nem éppen pihe súlyú kasznit.
100-ig nagyon kellemes, szabadság érzetet ad a tető nélküli autózás, 100 felett már jelentkezik a menetszél az utastérben..
A bőr ülés kényelmes volt és praktikus is egy ilyen autóban.
A nem éppen kánikulai időben jó hasznát vettem az ülésfűtésnek is.
Végül is oda jutottam a tesz utam végén, hogy cabriózni jó dolog.
Ellenben soha nem mentem még más cabrióval így ennek boncolgatását hagyjuk is, mert nincs mihez hasonlítanom...
A 147 Q2:
Nem okozott nagy meglepetést, többször vezettem már 147-est, amiben ilyen motor volt.
Kellemesen szedte a lábát ez a teszt autó is.
Hamar megvolt a megengedett tempó a pályán :-)
Extrém helyzetekbe nem kerültem vele, így én nem éreztem, hogy működött a Q2 hajtáslánc
-- lehet nem is lehet érezni?--
A belső nagyon tetszett, hogy a bőrt piros cérnával varrták.
159 3,2 V6 Q4:
Na végre eljutottam a vezető ajtóig :-)
260 lovacska, írja a gépkönyve, már vigyorogva ültem bele.
A motor hangja kimondottam kellemes..........
egy rövid szakasz után, irány ki a pályára:-) ......... és jön a meglepi, hogy a 159 evvel a motorral a 175 lovas 2,4 Mjet 156-hoz képest nem nagy durranás :-((
Az M7 érdi emelkedőjén sem villantott igazán komolyabbat.
Ettől a "teljesítménytől" többet vártam volna, még is csak majd 100 lóerővel van benne több mint az én Alfámban....
Visszatérve másokkal beszélve is hasonló "csalódás" a 260 lovas motor.
Mondjuk tegyük hozzá majd 1900 kg és a Q4 hajtás jelentősen emészt a 260 lóerőből.
De ennek tudatában is mást várt volna az ember ettől a teljesítménytől.
Na azt nem mondhatom, hogy mindenki leelőzött, de többet vártam tőle.....
Ennek tükrébe a fogyasztás sem igazán volt szimpatikus....
Ha megkérdezné valaki, hogy melyiket választanám?
Akkor a Spidert vinném a háromból haza :-)
Pár gondolat még a 159-ről....
A 3,2 es után a második leggyorsabb 159-es, a 2,4 JTDM 20V korábban 200 lóerővel, jelenleg már 210 lóerővel és 400Nm-el.
Na igen ez egy diesel erőforrás....de nagyon kulturált járású az 5 hengeres volta miatt nincs dieseles kopácsolós hang, helyette mély morgó hang ami abszolút nem zavaró.
8,4 alatt van 100-on és 228km/h a végsebessége. A 3,2 V6 7,2 alatt van 100-on és 240 km/h a végsebessége. A két motor variáns közt 1,2 mp van 100-ra, 12km/h a végsebességben.
A mindennapokban sokkal használhatóbb a JTDM 20V és lazán 8-10 literrel kevesebbet iszik 100-on mint a csúcs V6.
Katalógus adat alapján 9,2 L/ 100km a különbség a két motor variáns közt........
Sajnos nincs jelenleg jó benzines motor a 159-ben....
01:22:453
01:23:563
Első helyezés kategóriámban ( nem volt nehéz mert egyedül indultam)
Egyéb iránt a legjobb időt futottam az értékelt versenyzők közt!!
Vagyis a rendezvény leggyorsabb széria autója. Előttem egy verseny Bravo ( nem tudom milyen csoportos ) végzett cirka 2mp-vel.