Remélem idén is legalább akkora hó lesz,mint tavaly, úgyhogy Q4 ide vagy oda, de vettem 4 db Barum Polaris 3-at (225/55 R17 XL 101V), plusz egy méretpontos gumi tálcát a csomagtartóba. :)
Idén kicsit korábban kezdődik a GT téli álma, mivel ez éven már itt Q4 :) Mindenkinek jobb így. Nyáron Q2, télen Q4 így szép az élet :)
Ráadásul szombaton talán az utolsó jó időben volt szabadidőm, hogy kívül-belül megtisztítsam leápoljam.
Alfistiről rendeltem. A beépítés nem vészes, de ne a kapott instrukciókból indulj ki, mert csak bele bonyolódsz és már szét is szedted a fél motorház teret :D
Az eredmény tényleg sportos, sokkal keményebb és rövidebb a váltóút, de közel sem olyan kényelmes, mint a gyári. Talán a BMW-k kézi váltóihoz tudnám hasonlítani.
Mindegy, nekem tetszik :))
Végre megjöttek az első lengéscsillapítók (Magnetti Marelli), 2 hónapot vártam rá; közben már néha azt hittem kiesik alólam a kocsi, annyira gatya lett az összes gátlóm. Sajnos csak a hátsókat lehet felújítani, így előre meg kellett várnom a gyárit, ami persze nem sétagalopp, mert még a márkaszervizben sem lehet hozzá rendelni. Nagy keresgelés után 2 helyet találtam, ahonnan lehetett rendelni, az egyik volt az Alfisti. Régebben már rendeltem tőlük, mindig korrektek voltak, így most is rájuk esett a választás.
Ezen kívül ki kellett cserélnem az első szélvédőt, mert egy kavics szétrepesztette, lefalaztuk és kiírtuk az EGR-t (végre megszűnt a kormolás), cseréltünk első fékcsöveket és felső lengőkarokat.
Első-hátsó féktárcsa, fékbetét csere
Vezérlés szett + vízpumpa csere
Hosszbordás szíj feszítő csere
Szívósor + EGR tisztítás
75.000 km-nél cseréltem legutóbb a vezérműszíjat, annak azonban 7 éve :D Úgyhogy jobbnak láttam ezt most megejteni a vízpumpával együtt.
Cseréltük a hosszbordás szíjat is, mivel ennek a szíjfeszítője el is hagyta magát egy vasárnapi délutánon.
Ja, az izzítógyertyákat majdnem kihagytam. Már legalább 2 éve kiírta hibának, elvileg 1 gyengélkedett, de mindig hibátlanul indult, úgyhogy nem nagyon foglalkoztam vele. Most mind a négyet cseréltem Bosch-ra, hogy jó ideig megint ne legyen probléma.
Csak a kötelezőőőőőő. Olaj + minden szűrő:
Fuchs Syn MC 10w-40
Olajszűrő
Levegő szűrő Bosch
Üzemanyag szűrő UFI
Pollenszűrő
Olajcsere (Fuchs Supersyn 5W-40) + szűrők (UFI).
Ahogy megvettem, nagyon kíváncsi voltam a fékekre, mert a GT-re már régóta szerettem volna ilyen 330-as Brembo-kat, de igazából csalódás volt. A lényeg, hogy kicsit gatyába kellett rázni a fékeket....fék olaj csere, fékmunkahenger kitisztítás és végül a vákuum-dob felújítása következett. Most lehet azt mondani, hogy harap :)
Cserére került még a hűtővíz termosztát, és nagyjából ennyi :)
Amit az előéletét illeti:
Az autó 2005. 5. havi és 2008.2 hóban lett behozva Magyarországra. Azóta egy tulajé volt.
Amik cserélve lettek:
- Komplett vezérlés 180.000 km-nél
- Kuplung + kettőstömegű lendkerék 200.000 km-nél
- Kardán felújítása + olajcsere a diffiben 225.000 km-nél
- Első lengőkarok alsó-felső 240.000 km-nél
- Olajcsere 240.000 km-nél
Jelenleg 248.000 km van benne.
Folytatás hamarosan.
1
664