Péntek 13-án vettem, remélem nem rossz ómen :) Régóta szerettem volna egy ilyet, és most már végre járhatok Alfa találkozóra december és március között is :D Nem mondom, hogy nem kell majd kicsit foglalkozni vele, de nem reménytelen az autó. Nem alfás, de autó szerető volt az előző tulaja, aki már 2008 óta hajtotta.
Kezdésnek rendesen kitakarítottam, és leápoltam a bőrt az AutoGlym ápolóval.
Úgy érzem igazán sokat elárul a kocsi használatáról, hogy 11 év után kellett ablaktörlő lapátokat cserélnem :D Valeo került rá, nem tudom a gyári milyen lehetett (talán Bosch), de a felfogatása annak kicsit szebb.
Olajcsere és minden szűrő. Átvizsgálás, minden ok.
Most van időm dokumentálni, pedig lassan itt a szezon. A telet ismét ponyva alatt töltöttük :)
Az első 2 gumimat nagyon elnyalta a Q2, így most vettem rá akciósan nyáriakat...naná, hogy idén sem kap télit, hamarosan megy a ponyva alá :) Most Pirelli PZero Nero GT került fel 225/40 R18.
A noname akksi 3 év 9 hónapot bírt. Azt mondom 14 ezerért nem volt rossz. Most szintén ilyen "minőségi" cucc került bele. Tegyük hozzá nem hiszek a drága akksikban.
2015.03.30-án sikeres vizsgát tettünk. 10 évesen úgy viselkedett, mint egy új autó, büszke vagyok rá :)
Elérkezett az, amitől azt hiszem mindegyikünk retteg; történt ugyanis, hogy október 31-én beletolattak a kocsim orrába egy STOP táblánál. Igen, a forgalom ezen résztvevője a STOP táblánál gondolta meg magát, hogy visszatolat a közeli boltba anélkül, hogy a tükrébe nézzen. Én már nem sokat tehettem a dudáláson kívül, de mintha süket lett volna fékezés nélkül vonóhoroggal belém tolatott. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy fém elemek nem sérültek, viszont amik sérültek és aztán cserélve lettek:
- BE Xenon fényszóró
- első lökhárító
- BE fényszóró mosó
- BE felső díszrács
- kereszttartó
Első ránézése nem is tűnt vészesnek a sérülés (lásd. a képen), aztán mikor jobban megnéztük láttuk, hogy a lámpa egyik füle letört, de mielőtt letört eltolta a kereszttartót.
Később az is kiderült, hogy a delikvensnek nem volt érvényes biztosítása sem (miért is lett volna), így a MABISZ-on keresztül ment a dolog...pót szemlék, hosszas kifizetés, stb., de azért sikerült minden kiboxolni és gyári alkatrésszel pótolni. Innen is köszönöm az Elaforgnak és azon belül is Nándinak.
Lényeg, hogy elkészült és újra makulátlan, de azért keserű a méz :/
Így most van egy eladó alig sérült első lökösöm, és egy szintén javítható BE Xenon fényszóróm.



Majd 9 év, és 111 043 km után (igen jól írtam) történt meg, hogy rászántam magam a fékek cseréjére. Érdekes, hogy még legalább 10 ezret elment volna, látván kiszedve a betéteket, na de sebaj.
Előre fúrt-mart Sportmaxx tárcsa került, Ferrodo Racing betétekkel,
Hátra TRW tárcsa, TRW betéttel.
A műveletet Olman Zsolték végezték, és miközben vártam szerencsém volt egy Zagato műhöz is :)



Most került sor az éves olajcserére. Ezen kívül minden szűrű cserélve lett. Futómű, fékek átnézve. Utóbbi cserére szorul, ráadásul mind a 4, de nem is csoda hiszen még gyáriak :D