Ismét itt a tél, a GT ismét nyugovóra tér :) Az idény nagyon eseménytelenül zajlott, se tali, se sok alfás km :(
Ez éven összesen 7413 km-t gyűjtöttünk közösen és dec. 1-én átléptük a bűvös 100.000-es lélektani határt.
Várjuk a tavaszt.



Ma megejtettük az esedékes olaj + szűrők cseréjét Olman Zsoltéknál.
Ezeken kívül cserélni kellett 2 db helyzetjelző és 1 db első index izzót is, (ami persze el is vette az idő nagy részét mivel az első lököst le kellett venni a drága xenon lámpák miatt) valamint kitisztítottuk az EGR-t is, biztos ami biztos :)
Első látogatásom volt ez Zsoltéknál, és azt kell mondjam pozitív benyomást keltettek bennem.
Elég sokáig váratott magára idén ez a pillanat, mikor is tudtam végre egy fél napot a GT téliesítésével foglalkozni. Tegnap végre sor került az alapos tisztításra kívül-belül, az akksit viszont még benne hagytam, mert az idén majd még 1x beröffentem had égesse a gázolajat.
Idén majdnem 100%-ban sikerült hoznom a tavaly futásteljesítmény 13.041/13.413 km arányban :) A szervízlátogatásokat tekintve ismét voltak izzasztó helyzetek, lásd. kuplungcsere 2x, igaz ezt nem az Alfa számlájára írom, hanem a Valeo minőségrendszerére.
Ami azonban a legjobban fájt, az az utolsó karácsonyi hajrában bekövetkezett "crack", amit 1 bunkó pesti sofőr követett el, és aminek maradandó nyoma maradt az első lökhárítómon.
Jövőre szokásunkhoz híven olajcserével kezdünk, de esedékes lesz egy bal első kerékcsapágy cseréje is, ill. hidegen hallok vmi nyöszörgést az első futóműtől, ami vagy a kutyacsont vagy a felső lengőkar lesz.
Mindenkinek Kellemes Karácsonyi Ünnepeket, Boldog Új Évet és Balesetmentes Közlekedést Kívánok!
3 év elteltével ismét elérkezett a gumiválasztás ill. a gumik cseréjének ideje. A GT 18"-os felnijére gyárilag Pireli PZero Rosso-kat tesznek. Ez az én esetembe sem volt másképp, és 40515 km-t gurultam velük.
Ezután, 2008-ban váltottam PZero Nero-ra, mivel ez 1 fokkal nagyobb teljesítményű a PZero családon belül, és akkor már az Alfa Romeo is ezt gumit szerelte a Brera-ra és MiTo-ra is. Eltelt 3 év, és több mint 49 ezer km...elkoptak.
Már 1 ideje törtem a fejem mire is cseréljek most, maradjak-e a Nero-nál, esetleg legyen újra Rosso, vagy kipróbáljam-e a másik kedvenc gumimat a Continental SportContact3-at. A PZero Rosso és Nero között veégülis nem volt nagy különbség, igaz az a kicsi is a Nero javára írható, a pontosabb irányhíthatóság és a hosszabb futásteljesítmény miatt. Volt még 1 fekete ló a piacon, ami nagyon izgatta a fantáziámat, mégpedig PZero család legújabb tagja, aminek a neve simán csak PZero. Teljesítménybe és sportosságra is ráígér a Nero-ra, és mivel jóval olcsóbban hozzájutattam mint a Contihoz tudtam volna, így ismét Pirelli lett :)
A gumik dizánja, már ami a betűket illeti, olyan mint a mostani F1-es gépeké. Tulajdonságairól még nem sokat tudok írni, annyit azonban már igen, hogy NAGYON tapad :)))
Képek és tapasztalatok később!


Egyik reggel a garázsból kiállva figyelmes lettem 1 kisebb olajfoltra a kocsi alatt. Megdörzsöltem, megszagoltam....váltóolaj. Na mondom remek, és ebben a pillanatban át is futott az agyamon, hogy pár nappal azelőtt kicsit leért a kocsi alja...megijedtem, hogy esetleg leért a diffi, de mondom az nem lehet, hisz ott az alu védőlemez. De miközben ezeken gondolkdotam már raktam is a kocsi alá az emelőt, hogy okosabb legyek.
Szerencsére nem sérült semmi, hanem a jobb oldali féltengely szimmeringnél szivárgott az olaj.
Mire cserére került a sor (kb. 1 hét) fél liter Tutela olaj távozott a rendszerből, így azt is pótolni kellett, ill. a bal oldali szimmeringet is cseréltem, ahogy illik.
Költségek: 2 db szimmering + 1L Tutela 75W-80 = 7800 FT
Hiába a télen-nyáron garázsba tartás, kb. 2 hete már elég nehezen indult hidegen a gép, jobbnak láttam még addig cserélni az akkumulátort míg valahol cserben nem hagy.
Úgy gondolom így is nagyon jól bírta a gyári...3 hónap híjján 6 év :)
Most egy 74 Ah-ra esett választás (a gyári csak 60-as volt), Bosch szalagról "nónémesítve" és jóárasítva, 2 év garival :)
- Kuplung csere (Valeo)
- Kettőstömegű lendkerék (Valeo)
- Alsó lengőkarok (TRW)
- Olajcsere (Fuchs 10W-40)
- Szűrők (gyári)
A kuplung már cserés volt, 5. fokozatban rendre megcsúszott, a lendkereket ill. a lengőkarokat a szerelésből adó nehézségek ill. egyszerűségek (attól függ melyik irányból közelítjük meg) hozták magukkal. Igaz még pár ezer km-t kibírtak volna, de most kiiktattam ezt a rizikófaktort.