Tagok >> ingegnere >> Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 >> Blog
- Típus:Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1983
- Színe:szürke
Ma összeszedtem magam és bemásztam a GTV alá. Nem volt egyszerű, mert előbb a garázst kellett úgy rendbeszednem, hogy legyen hely az autó körül. Mióta saját garázsom van és nem bérlem (5 éven keresztül béreltem a GTV-nek a garázst, hihetetlen!) tele van egyéb, nem autós homival.
A bemászás célja, hogy kicseréljem a kuplung mukahengert. Minden flottul ment. Drótkefe, az elmaradhatatlan WD 40, várakozás, és minden oldható kötés - a nevéből adódóan de sok tapasztalatal ellentétben - oldódott. A régi munkahenger hüvelye eloxidálódott a sok állástól.:-(Ezért eresztett maga alá. Az Ali-féle munkahenger hibátlan, így pikk pakk be is építettem.
Egyetlen probléma adódott csupán és ez nagy csalódás. A 21 fontos fém kuplungcsóvem fittingjei nem passzolnak a munkahengerhez. Nem is értem! A gyári cső két végén eltérő fittingek vannak, a Goodridge-en azonosak. Meg se próbáltam összerakni, úgyis csak folyt volna. Kár, mert fölösleges pénzkidobás volt, és szerettem volna ha felkerül. A fékcsövekkel majd későb foglalkozom. Gyors egyszemélyes légtelenítés és....
...indítás. Az autót szeptemberben tettem le. Egyszer beintítottuk, mikor egy leendő vevő jött megnézni még valamikor év elején. És ma. EXXIDE MAXXIMA be, starten és wromm. Mintha nem is egy 25 éves autó lenne! Egy álom. Kiálltam, letörölgettem a szélvédőt - vastag por van az autón - és úgy rendszám minden nélkül tettem pár kört. (Előtte persze mg ellenőriztem a folyadékokat, minden rendben találtatott.)
A GTV továbbra is egy ÁLOM! A hangja meseszerű. A nyomatéka felülmúlhtatlan. A futóműve pazar. És a formája...nekem tökéletes. Direkt elmentem az ABC óriási kirakata előtt, csak hogy bevizualizáljam. Régen is órákon át tudtam nézni, és nem veszített a fényéből most sem. Hihetetlen, hogy milyen hatást bír gyakorolni rám egy autó, ami az enyém már jó rég óta, de mégis. Elképesztő ez a jármű. :-)
Jövő héten vizsga!
2009. június. Elhatároztam, hogy közel két év pihenő után előveszem a GTV-t és levizsgáztatom. A legutóbbi kalandunkkor a kuplung munkahenger elhalálozott, így be kellett szereznem újat. Ebben Ali volt segítségemre. Viszont ha már szerelni kell, kapjon új csövet is. Ebayen lőttem hozzá fémhálós Goodridge csövet és vettem egy szett fékcsövet is. Hétfőn délben vettem, PayPallal utaltam, szerda reggel 8-kor itt volt a csomag. Angliából. Számomra ez elképesztő! És a csövek nagyon profik!
Közel két éve nem voltam találkozón a GTV-vel. Most Balázs Gergő cimborám segítségével kaptam egy P rendszámot és ellátogattam a talira. Isteni volt a GTV-t újra vezetni! Szegénykém öregecske már, ráférne egy kis revízió itt-ott, de amúgy kitűnő paripa. Sok gyönyörű Transaxle Porsche is megjelent, és együtt indultunk fel a Börzsönybe. Míg együtt votunk kiválót kocsikáztunk, de én dél körül hazafelé vettem az irányt. Valamilyen okbol kifolyólag gyakorlatlag kiesett a folyadék a kuplung rendszerből.:-O A 2/A - ra rákanyarodva még annyi szussz volt a rendszerben, hogy szúrtam egy ötöst, de onnantól beesett a pedál.:-) Martin-i szerencsére elkísért, ha esetleg megállnék és vontatni kéne, de a V6 nyomaték gyakorlatilag a 2/A-Vácrátót-Veresegyház-Szada-Gödöllő-Nagyfenyes viszonylatot megállás és váltás nélkül teljesítette.:-D Csak hazaérve kellett leállni a garázs előtt, és Imivel betoltuk a GTV-t a garázsba, ahonnan szerintem már csa, mint 3.0 V6 fog újra kiállni. A többieknek még biztosan jól telt a napjuk, majd este értekezünk.;-)
Nem is tudom pontosan ez szervíz-e vagy tuning, de tekintve, hogy teljesítményfokozó célzattal került beszerzésre, ezért tuning címszóval kerül be a blogba.
Múlt héten tettem szert egy 3.0 V6-os motorra egy törött 164-ből.
Azaz nem csak a motora, hanem a komplett elejére segédkerettel, váltóval, futóművel. A bontós úriember olyan baráti összeget kért érte, hogy nem hagyhattam ki.:-)
A szállítás múlt hét pénteken történt Ráckevéről Gödöllőre egy Citroen Jumperrel.
A bontoban a monstrumot targonca rakta be a dobozba, de a leszedésnék már csak izomerő volt kéznél. :-O Öten ráncigáltuk le és állítotuk sikeresen a garázsba. Ma pedig lebontottam a motort a váltóról.
Első blikkre gyönyörű, olajfolyásmentes darabról van szó, amit nem is értek...
Az Alfa Romeo Club 2007 év elején egyesületet alapított egy Alfa gyűjtemény létrehozására.
Ennek neve Vittorio Jano Alfa Romeo Múzeum lett, és a GTV is bekerült a múzeumnak helyt adó Autobahn falai közé.
2006. június 26-án a Hangosfilm közös produkció keretein belül lépett fel a Margitszigeti Nagyszínpadon a Cotton Club Singers valamint Marót Viki és a Nova Kultúrzenekar.
A fináléban elhangzott "Ó egy Alfa Romeo" című számoz a GTV volt a mozgódíszlet. Szerepem szerint a parkírozás után elvegyültem a színpadi forgatagban.:-) Az eseményt az Alfisimo örökítette meg hasábjain.
A 2006-os első félév évadzáró adását a Totacar az olasz autógyártás remekeivel forgatta, melynk a GTV is aktív részese volt.
2006 év elején barátaimmal közösen elkeztük a Youngtimer Endurance TRophy Organization, alias YETRO klub első hivatalos rendezvényét, a Mátra Túrát szervezni. A klub alaptevékenységének a lényege, hogy elősegítse a Youngtimer korú autók és ezáltal a márkák közti összefonódást olyan formán, hogy évente két alkalommal több napos teljesítménytúrára invitáljuk autóörült szimpatizánsainkat.
A Mátra Túra, mint első hivatalos rendezvényünk, komoly szervezést és lőkészleteket igényelt, melynek egyik kulcseleme a promóció volt. A GTV és más kiemelkedően szép Youngtimer korú autó rajtszámokkal felmatricázta rótta Budapest és az ország útjait, ezzel is hirdetve rendezvényünket. A GTV ezáltal "rivaldafénybe" került. Az egész Esztergomban kezdődött, ahol a méltán híres Teddy készített velünk interjút az Esztergomi Alfa Találkozó kapcsán. Majd folytatódott az RTL Klub televízió Reggeli cíímű műsorában, ahol a Retro tematikájú adás részesei lehettünk, és Sipos F. Tamással adtunk közös interjút. A verseny után számos magazin hasábjain cikkeztek a rendezvényről, itt-ott a GTV-vel is illusztrálva a verseny hangulatát.
Bár egy szervező élesben sose vehet részt a saját versenyén, azért a GTV is kivette a részét a munkából, ugyanis ő volt a szintidő generáló autó.:-)
A verseny túlzások nélkül remekül sikerült és igen jó visszhangja volt. Munkásságunk töretlen!
A soproni tali után már nem sok időnk maradt a GTV-vel.
Szeptemberben várt még rá egy kis szereplés az esküvőnkön. Nagy feladatot nem kapott, diszkrét ruhácskába - értsd pár masniba - öltöztetve szállított engem a frigy helyszínére. A menyasszony szállítását egy rendkívül exkluzív, fekete 1973-as Alfettára akartuk bízni, és minő szerencse, hogy Ali barátomnak pont ilyenje van idestova 10 éve.:-D
Az esküvőt követően várt csak rá az igazi megméretetés, ugyanis flancos, és drága repülős távolkeleti nászút helyett, mi a hangulatos, romantikus Prágát válaszottuk uticélul, ahova családunk haramdik tagjával, a GTV-vel mentünk. Csodaszép utunk volt együtt!
Mindössze egyetlen kellemetlen szakaszunk adódott az út során. Csehország Karlovy Vary felé kanyargó útjai alaphangon nyomvályúsak, de ott, ahol ki is van táblázva a GTV számára gyakorlatilag járhatatlan. Nos, ezt az utat kellett este, sötétben, esőben, a GTV teamécses fényerejű fényszóróival abszolválni úgy, hogy a Renault Magnumok irgalmatlan xenonfényekkel a fejünk felett elvilágítva toltak maguk előtt. Hogy egy Csehszlovák klasszikussal illusztráljam a helyzetet, olyan volt ez, mikor a Kisvakond bemegy a nagyvárosba a felhúzhatós autójával...
A teljes út alatt a GTV hihettlen 7.9 literes átlagfogyasztást produkált, igaz a legkíméletesebb tempóban. A kirándulás végén a GTV békésen elvonult téli álmot aludni.