Tagok >> ingegnere >> Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 >> Blog
- Típus:Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1983
- Színe:szürke
Sajnos a balanszírozott lendkerékkel, az új hardykkl, mindennel is ugyanúgy remeg a hajtás, 4500 fölé nem lehet forgatni és megint eltört egy kuplungház, szóval kiszedtem a balanszcsodát a kocsi alól és megint kellett szereznem egy egytárcás cuccot SOS.
Szomorúság, Greinbach óta nem ment a kocsi 160 fölött, mert ott kezd szétesni a hajtás.:-(
Szintén ez év tavaszán történt,hogy elegem lett az Zorro Alfettából.:-(
Egy emberrel, akivel akkoriban jóban voltam, olyan megállapodást kötöttem, hogy odaadom az Alfettát egy CSC mintájra elkészített hangolt leömlőért. Ennek a piaci ára 1.000 EUR fölött van, így kb partiképesnek ítéltem meg az Alfettával. Emberünknek pedig volt kapacítása a leömlő legyártására.
A talpakat magam leméreteztem, megrajzoltam, ő kivágatta lézerrel. Ez remekül is sikerült. Azonban a beígért "patentívekből hegesztett", "felpolírozott" csoda sajnos elmaradt.:-(
Öszessgében nem lett rossz a cucc, miután haramdjára is vissza kellett vinnem.
-Először az volt a baj, hogy a kért flexiátmérő helyett a "későbbi bővítés lehetősége érdekében" egy jóval nagyobbat kaptam. Az autóval nem tudtak kiállni a műhelyből! Az eredetileg 84 mm-es hasmagasság úgy lecsökkent, hogy a tenyeremet nem tudtam bedugni a flexi és az aszfalt közé! Mivel kellett aznap az autó elvittem, de végig szikáztam a Bp-Gödöllő viszonylatot. Csere 55-ös hoszúra.
-Másodszor a "mesterek" a flexi után (!) rögzítve a csöveket a lendkerék harangházához elérték azt, hogy a motor a kipuffogó végéig egy merev rendszerként viselkedjen, és minden gyorsításkor vagy fékezéskor valahogy beleverjen a középdob a hardyba.:-( Orvosolva.
- Harmadszor már csak azt kelett kijavíttatnom, hogy ugyan a jobb leömlő ne verjen már bele a karosszéria doblemezébe...
Nem mondanám, hogy elégedeten vagyok, de sajnos a várakozáson alul teljesített a rendszer. A flexi szűkítés után kicsit béna hangja is lett, pedig előtte nagyon komolyan muzsikált! Tejesítményben nem számszerűsíthetően, de van különbség, és a pozitív irányban. Így végülis az Alfetta átadódott, Ali azóta hülyéz emiatt :-), de sebaj, van egy CSC mintájára gyártott rendszerem. Akárhogy is vesszük, ez minimum 200-ba belekerült.:-/
Az így előállt rendszer CSC 6-os leömlő, Cisam gyári középdob, ANSA vég.
A középdob azért gyári, mert csak az ovalizálja el a csövet a De-Dion kereszttartó alatt. A többi mind állandó keresztmetszetű, és azzal lehetetlen lenne közlekedni!
A hifi story 2004-től kezdődött és egészen 2006-ig tartott.
A legnagyobb lépést mégis ez időszakban tettem az ügy érdekében.
Fejegységből többféle megfordlt az autóban, egészen pontosan Nakamichi CD45z, Alpine 9744R, Alpine 9830. Utóbbi a 2005-ös Esztergomi tli nyereménye volt így az nem került pénzembe.:-)
A frontsugárzó Focal 165V a Polyglass szériából, ezen nem változtattam, ez bevált!
Az erősítők Audio Art 200.2, Audio Art 75.2 illetve X-Pulse 500.1 voltak, de utóbbit lecseréltem egy második 200.2-es Audio Artra. A két nagyot használtan itthonról, a kicsit újonnan az ebayről szereztem be. 1 ohm stabil mind.
Szubból is megfordult többféle; DLS W512C, Phoenix Gold XS124, de ami bevált az a Focal 27V2. 27 csentis, dupla tekercses, 2 ohmra kötve, hibátlan!
A kábelezés Van den Hul és DLS. Akksi Exide Maxxima.
A fenti cuccok jórésze használt volt, de több, mint 400.000 forintom forgott benne.
Ezt többször több variációban átépítettem, 2005 áprilisában az akkori felállásban az Alfa Romeo Club hifiversenyén a zsűri nekem ítélte az 1. díjat egy OPTIMA RedTop akksit.;-)
És ebben az évben sikerült szert tennem álmaim kormányára, egy fa Nardi Classico-ra!
195 Eurómba fájt agyastul, dudástul, de megért minden centet!
Ezen a télen sok minden történt.
A sok törés után elhatároztam, hogy felújítom, ami hajtáslánc, ezért:
Első körben szereztem egy TS váltót. A GTV6 egyes és kettes fokozatai annyira rövidek, hogy gyorsuláshoz ugyan marha jók, de hétköznapi forgalomban elég nehezen használható, azaz az egyes irtó hamar leforog. Ugyanakkor nagyot is ejt, így jobban kopnak a szinkronok. Tehát a terv az volt, hogy a TS egyesét és kettesét átteszem a GTV váltójába. Így lesz egy 4.10 végáttételű TS váltóm, de a GTV spirálos kihajtásával. Logikus, nem? :-) Ez emlékeim szerint 40 forintba került nekem.
Második körben sikerült szereznem egy eredeti GTV6 dupla tárcsás kuplunszerkezetet. Mondanom sem kell, hogy nekem már egytárcsás volt alatta, ezt anno mindenki cserélte,mert az új cucc 300e körül mozog. Ezt elvittem egy tuningműhelybe, ahol felszabályoztattam és kibalanszíroztattam a lendkereket, plusz csináltattam hozzá kuplungtárcsákat. Ez a mutatvány összesen 50 ezer forintomba került.
A kardántengelyt szétszedtem és kompleten újrahardyztam. A hátsó már új volt, így csak az elsőt a középsőt, a csapágyat és a csapágyházat kellett cserélni. Természetesen ha a csapágboltban voltam vettem a lendkerék tengelyhez is finom új csapágyakat. Ezekre összesen 60 ezer körül hagytam pént különféle boltokban.
2005 januárjában született a Transaxle Syncro topic, mert ekkortájt jártam körbe a szinkrongyűrű gyártás/felújítás témakörét. Sikerült is megoldást találnom, fastcarnak összeraktam egy 5 új szinkronos könnyített váltót, magamnak csak 2-re volt szükség. Plusz az összes bontott cuccomból a legjobbat raktam be. Szinkron, olajok, paszta, szimeringek 30e.
Új Cisam középdob; 35e
Emlékeim szerint ezen a télen léptem át a 100.000 km-t így a szükséges olajcseréket is elvégeztem. 30e.
Lejjebb csüccsentettem a hátulját is.,-)
Mint kiderült a lendkerékházam törött el.
Szerzetem másikat, de az is eltörött.
A következő előbb elrepedt, továbbrepedt, s csak aztán törött el.
Aztán jöt a tél, és ennek utána kellett nézni!
A gyorsulási verseny után kb egy héttel a Clubbal ellátogattunk a szomszédos Greinbachba, hogy megnézük a kinti sportautóklub versenyét.
Minden gyönyörű volt, de hazafelé az M7-esen egy 180-as gázelvételnél valami igyonyat csattanás jött a váltó felől és rázott, mint az isennyila!
Az autó a törés után itt debütált újra, és rögtön meg is nyerte a:
Gyorsulás 2500 ccm-es kategóriát, valamint
A '80-as évek Alfáinak szépségversenyét.
Előbinek kupa és AGIP kártya, utóbbinak egy Sonax csomag volt a jutalma.
És ennek örültem vala.;-)
Tekintve, hogy a balesetben megsérültek a felniket ki kellett görgőztetnem.
Érden találtam megfelelő műhelyt, ahol elfogadható áron dolgoztak és ha már ott volt, fel is políroztattam a peremeket, meg felrakattam az Unirolyalokat.
Az eredmény annyira jó let, hogy Gergő barátom és Lobot is oda vitte políroztatni a felniket (ők ráadásul telipolírra!), és azóta az mber nem vállal polírt.:-)
Vettem szép króm szelepsapikat, króm csavarokat, és kerékőrt is.
Bár a töréshez nem sok köze van, de úgy esett, hogy az ebay.com-on rábukkantam egy klímaboxra Californiában, és olyan bohóc áron kínálták, hogy nem lehettett otthagyni, így azzal is gazdagodtam.:-D
A téli pihenő alatt az alábbi dolgokat javítottam cseréltem:
A vált kapott egy sperrdifit (!)
Váltótartóbakok
Hátsó hardy
Olaj
Eősített hátsó rugó (fastcar ajándéka)
ANSA hátsódob
Plusz egyéb vackok amire nem emlékszem.
Felkerült a szögegyenes lökhárító is, így tavaszra az autó úgy nézett ki, mint a képeken látható. Az erősített rugó miatt a feneke igen magasra került!
Egy dolog nem érkezett még meg, a 4 új gumim.