ingegnere - főkép
>> Tuning és extraAlfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2009-06-03

2009. június. Elhatároztam, hogy közel két év pihenő után előveszem a GTV-t és levizsgáztatom. A legutóbbi kalandunkkor a kuplung munkahenger elhalálozott, így be kellett szereznem újat. Ebben Ali volt segítségemre. Viszont ha már szerelni kell, kapjon új csövet is. Ebayen lőttem hozzá fémhálós Goodridge csövet és vettem egy szett fékcsövet is. Hétfőn délben vettem, PayPallal utaltam, szerda reggel 8-kor itt volt a csomag. Angliából. Számomra ez elképesztő! És a csövek nagyon profik!

 
>> EgyébAlfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2008-09-06

Közel két éve nem voltam találkozón a GTV-vel. Most Balázs Gergő cimborám segítségével kaptam egy P rendszámot és ellátogattam a talira. Isteni volt a GTV-t újra vezetni! Szegénykém öregecske már, ráférne egy kis revízió itt-ott, de amúgy kitűnő paripa. Sok gyönyörű Transaxle Porsche is megjelent, és együtt indultunk fel a Börzsönybe. Míg együtt votunk kiválót kocsikáztunk, de én dél körül hazafelé vettem az irányt. Valamilyen okbol kifolyólag gyakorlatlag kiesett a folyadék a kuplung rendszerből.:-O A 2/A - ra rákanyarodva még annyi szussz volt a rendszerben, hogy szúrtam egy ötöst, de onnantól beesett a pedál.:-) Martin-i szerencsére elkísért, ha esetleg megállnék és vontatni kéne, de a V6 nyomaték gyakorlatilag a 2/A-Vácrátót-Veresegyház-Szada-Gödöllő-Nagyfenyes viszonylatot megállás és váltás nélkül teljesítette.:-D Csak hazaérve kellett leállni a garázs előtt, és Imivel betoltuk a GTV-t a garázsba, ahonnan szerintem már csa, mint 3.0 V6 fog újra kiállni. A többieknek még biztosan jól telt a napjuk, majd este értekezünk.;-)

 
>> Tuning és extraAlfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2007-09-07

Nem is tudom pontosan ez szervíz-e vagy tuning, de tekintve, hogy teljesítményfokozó célzattal került beszerzésre, ezért tuning címszóval kerül be a blogba.

Múlt héten tettem szert egy 3.0 V6-os motorra egy törött 164-ből.
Azaz nem csak a motora, hanem a komplett elejére segédkerettel, váltóval, futóművel. A bontós úriember olyan baráti összeget kért érte, hogy nem hagyhattam ki.:-)

A szállítás múlt hét pénteken történt Ráckevéről Gödöllőre egy Citroen Jumperrel.
A bontoban a monstrumot targonca rakta be a dobozba, de a leszedésnék már csak izomerő volt kéznél. :-O Öten ráncigáltuk le és állítotuk sikeresen a garázsba. Ma pedig lebontottam a motort a váltóról.

Első blikkre gyönyörű, olajfolyásmentes darabról van szó, amit nem is értek...

 
>> EgyébAlfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2007-08-30

Az Alfa Romeo Club 2007 év elején egyesületet alapított egy Alfa gyűjtemény létrehozására.

Ennek neve Vittorio Jano Alfa Romeo Múzeum lett, és a GTV is bekerült a múzeumnak helyt adó Autobahn falai közé.

 
>> EgyébAlfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2007-08-30

2006. június 26-án a Hangosfilm közös produkció keretein belül lépett fel a Margitszigeti Nagyszínpadon a Cotton Club Singers valamint Marót Viki és a Nova Kultúrzenekar.

A fináléban elhangzott "Ó egy Alfa Romeo" című számoz a GTV volt a mozgódíszlet. Szerepem szerint a parkírozás után elvegyültem a színpadi forgatagban.:-) Az eseményt az Alfisimo örökítette meg hasábjain.

 
>> EgyébAlfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2007-08-30

A 2006-os első félév évadzáró adását a Totacar az olasz autógyártás remekeivel forgatta, melynk a GTV is aktív részese volt.

 
>> EgyébAlfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2007-08-30

2006 év elején barátaimmal közösen elkeztük a Youngtimer Endurance TRophy Organization, alias YETRO klub első hivatalos rendezvényét, a Mátra Túrát szervezni. A klub alaptevékenységének a lényege, hogy elősegítse a Youngtimer korú autók és ezáltal a márkák közti összefonódást olyan formán, hogy évente két alkalommal több napos teljesítménytúrára invitáljuk autóörült szimpatizánsainkat.

A Mátra Túra, mint első hivatalos rendezvényünk, komoly szervezést és lőkészleteket igényelt, melynek egyik kulcseleme a promóció volt. A GTV és más kiemelkedően szép Youngtimer korú autó rajtszámokkal felmatricázta rótta Budapest és az ország útjait, ezzel is hirdetve rendezvényünket. A GTV ezáltal "rivaldafénybe" került. Az egész Esztergomban kezdődött, ahol a méltán híres Teddy készített velünk interjút az Esztergomi Alfa Találkozó kapcsán. Majd folytatódott az RTL Klub televízió Reggeli cíímű műsorában, ahol a Retro tematikájú adás részesei lehettünk, és Sipos F. Tamással adtunk közös interjút. A verseny után számos magazin hasábjain cikkeztek a rendezvényről, itt-ott a GTV-vel is illusztrálva a verseny hangulatát.

Bár egy szervező élesben sose vehet részt a saját versenyén, azért a GTV is kivette a részét a munkából, ugyanis ő volt a szintidő generáló autó.:-)

A verseny túlzások nélkül remekül sikerült és igen jó visszhangja volt. Munkásságunk töretlen!

 
>> EgyébAlfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2007-08-30

A soproni tali után már nem sok időnk maradt a GTV-vel.

Szeptemberben várt még rá egy kis szereplés az esküvőnkön. Nagy feladatot nem kapott, diszkrét ruhácskába - értsd pár masniba - öltöztetve szállított engem a frigy helyszínére. A menyasszony szállítását egy rendkívül exkluzív, fekete 1973-as Alfettára akartuk bízni, és minő szerencse, hogy Ali barátomnak pont ilyenje van idestova 10 éve.:-D

Az esküvőt követően várt csak rá az igazi megméretetés, ugyanis flancos, és drága repülős távolkeleti nászút helyett, mi a hangulatos, romantikus Prágát válaszottuk uticélul, ahova családunk haramdik tagjával, a GTV-vel mentünk. Csodaszép utunk volt együtt!

Mindössze egyetlen kellemetlen szakaszunk adódott az út során. Csehország Karlovy Vary felé kanyargó útjai alaphangon nyomvályúsak, de ott, ahol ki is van táblázva a GTV számára gyakorlatilag járhatatlan. Nos, ezt az utat kellett este, sötétben, esőben, a GTV teamécses fényerejű fényszóróival abszolválni úgy, hogy a Renault Magnumok irgalmatlan xenonfényekkel a fejünk felett elvilágítva toltak maguk előtt. Hogy egy Csehszlovák klasszikussal illusztráljam a helyzetet, olyan volt ez, mikor a Kisvakond bemegy a nagyvárosba a felhúzhatós autójával...

A teljes út alatt a GTV hihettlen 7.9 literes átlagfogyasztást produkált, igaz a legkíméletesebb tempóban. A kirándulás végén a GTV békésen elvonult téli álmot aludni.

 
>> Tuning és extraAlfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2007-08-29

Igen, az állítható olajos klasszikus!

Hehehe

 
>> SzervizAlfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2007-08-28

Sajnos a balanszírozott lendkerékkel, az új hardykkl, mindennel is ugyanúgy remeg a hajtás, 4500 fölé nem lehet forgatni és megint eltört egy kuplungház, szóval kiszedtem a balanszcsodát a kocsi alól és megint kellett szereznem egy egytárcás cuccot SOS.

Szomorúság, Greinbach óta nem ment a kocsi 160 fölött, mert ott kezd szétesni a hajtás.:-(