Tagok >> Tommy sk >> 166 2,4 JTD >> Blog
- Típus:166 2,4 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:sötét barna
Mivel felkerült a téli szett ezért a nyáriak egy alapos tisztitás utánn bevonultak a garázs sarkába téliálmot aludni :))
Az interneten sikerült egy jó állapotú gyári felni szettre lecsapnom, dunlop wintersport m3 gumikkal, nemnagyon tetszett az eredeti szürke szinük mivel az autó sötét ezért átfestettem őket matt feketére,szerintem elég jó lett :)
Mivel elég olcsón sikerült hozzájutni az autóhoz ezért még van pár dolog ami cserélve lesz jövőre,ha tuléljük a világvégét :D tehát a cserélend-javitandó alkatrészek listája:
1.turbó nyomás hiba kiiktatása..remélem nem a turbó a cserés
2.egr szelep csere vagy ultrahangos tisztitás,egyébként ki van igtatva
3.váltógomb cseréje bőrre , kormány ujra bőrözése
4.ülésfűtés kapcsolói ki vannak égve,lehet maga az ülésfűtés is
5.első lámpák lesötétitése, javitása..nagyon nemjól világitanak
6.hátsó szivargyújtó beszerzése
7.Webasztó-különálló fűtés vizsgálata esetleg javitása, nincs hozzá távkapcsoló
8.navigációs rendszerhez cd beszerzése, rádió cd tár javitása esetleg cseréje
9.jobb oldali sárhányóalatti műanyag cseréje-motorvédő burkolat beszerzése
10.az autó ujrafényezése, kivéve motorház tető,tető, csomagtartó ide fólja megy
11.duda javitása
12. bal ködlámpa csere
13.hátsó kipuf dob újra palástolása
14.futómű szilentek cseréje, geometria
15.lámpamosók javitása
16.klimahűtő -tartó csere és még pár apróság
A futómű elég jó állapotban van, nagyon komfortos egy dolgot leszámitva hogy a hátsó gumik belső peremeit nagyon koptatja,voltam is ez végett egy vizsgálaton s kiderült hogy van pár szilent amit az előző tulaj nem cserélt ki és rám hagyta :S bár anyagilag nem lesz nagyon veszélyes,tehát: elöl jobb felső lengőkar szilentek, hátul mind a két felén a képen bejelölt szilentek, csere utánn futómű állitásra megyünk.egyépként a hátsó futómű kellemes meglepetéssel szolgált ugyanis a nagy lengőkarokban lila powerflex szilentek vannak,számszerint 4 drb :) utolsó kép
Szükség volt új szoritókra mivel az alsó turbócsőnél szökött a nyomás ezért beszerelésre került két új szoritó (sweden stainless pat) felszerelés utánn megszünt a vizforralóra emlékeztető süvitő hang :) egyépként felül is kicserélésre kerültek a szoritók..
Egy hét szabi alatt eztis sikerült összehozni, nagyon jól sikerültek,egyépként már nagyon szúrta a szememet,végre ezis kipipálva :))
Sikerült megrendelni, ma át is vettem ahogyan a korábbi blogomban is irtam nem a megfelelő szenzor volt benne, a képeken látni a külömbséget, remélhetőleg megoldja a turbó nyomás gondot...Na beszereltük és a gond nem oldódott meg az uj szenzorral sem...nyomozunk tovább..
Sajnos ez az alkatrész is cserés, az első képen láthatóan már nagyon megérett a cserére, előszöris a márkakereskedésben szerettem volna megrendelni,de érthetetlen okokból csak a 2,5 benzinesre tudtak volna rendelni ami viszont teljesen más,ja és 110 euró...ennyit a márkaszervizről :D aztán sok nyomozás utánn sikerült ráakadnom az interneten kemény 10 euróért a szilentre, megis rendeltem és lás csodát ugyan az ami az autóban van.. sógor megint ügyes volt mert gyártottt rá egy szerszámot amivel ki és be lehet préselni a szilentet, holnap csere....
A multkori map szenzor takaritás utánn felirtam az alkatrész számát ami : 0 281 002 215
picit nyomoztam az interneten és kiderült hogy ez a 100 kw -os motorhoz való, az enyém viszont már a 103 kw-os amihez viszont minden internetes oldalon ezt a számú szenzort ajánlják: 0 281 002 844, tehát ez egy 40 eurós alkatrész, meg lett rendelve remélem hogy megoldja a problémát :1. kép ami az autóban van 2. kép ami bele való.