Tagok >> Tommy sk >> 166 2,4 JTD >> Blog
- Típus:166 2,4 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:sötét barna
már 1 éve hogy nem irtam a blogomba, itt az elmaradás :) pár dolog lett azóta cserélve (lengéscsillapitók, komplett vezérlés csere, hátsó fékbetétek,lámpasötétités-klimahűtő-csövezés átszerelés a 150le változatból
A multkori blogomban leirtam hogy fell lett újitva a turbó viszont a hibajelenséget nem irtam le hogy miért. Natehát mivel egyik napról a másikra elkezdett sipolni... szószerint durván sipolmi a turbó, vagyis arról a környékről jött az eős hang. Sógor mikor meghallota ő már akkor beazonositotta hogy szerinte a turbó lapátjai elérik a ház falát és azért sipol, na mondom akkor kapjuk le a turbót és netalálgassunk, leis vettük, a tengely picit mozgott de nem volt vészes szétszedéskor viszont lehetett látni hogy tényleg picit már bele -bele nyalt a ház falába de semmi extra sérülés...na örültemis hogy meg a probléma okozója, vagyis az egyik szemem sir a másik nevet merthogy ez nem lesz két fillér...Sikerült nemmessze találnom egy céget akik turbó felújitással foglalkoznak,elis mentem személyessen elmondtam mi a probléma stb. aztán másnap elis vittem nekik a turbót, mivel nem volt csere darab raktáron ezért az enyém lett felújitva, korrektak voltak 2 nap alatt megvolt a felújitás és 280 euróm bánta, nade sebaj kárpótol a tudat hogy mostmár jó lesz a turbó jó darabig ,meg annakis örültem hogy végre be lett állitva a gyári nyomás rajta mivel az előző tulaj elállitgatta, úgy akart többleterőt kicsikarni aztán csak dobálta a hibaküódokat, de visszatérve a bloghoz...elvittem sógorhoz hogy dobjuk fel a már felújitott turbót, megis történt minden a helyén persze feltöltöttük ollajal ahogy azt kell még a porlasztókat is lekötöttem pár gyújtás erejéig hogy épüljön fel az olajnyomás a turbóban is..aztán inditottam hagytam alapjáraton ketyegni egészen 90 fokig nehogy vmi kárt okozzak az új tengelyben+ csapágyakban, mikor ez megvolt kitolattam és mehetett a próbakör elindulok vele nagy reményekkel hát olyan 1800-as fordulatnál mikor a turbó kapcsol fülsüketitő sipolás...mondom magamba ez nemigaz persze ahogy szokta elindulás utánn olyan 10 mp mulva abba is maradt ez az idegesitő hang, mentem vele egy kört hát nagyon ment mondjuk van is a gépen chip nemis csodálkoztam, viszont mikor megálltam alapjáraton ismét előjött a sipolás gázadásra, picit elis szomorodtam hogy ez már igy marad, de nemhagyott nyugodni aztán beugrott hogy nem lettek tömitések cserélve a turbón mármint az összetételeknél...kontaktoltam is pár cartársal de mint kiderült gyárilag oda nemis raktak tömitéseket viszont sikerült találnom tömités készletet ehhez a tipusú turbóhoz (GT2256V) persze akkor már rendeltem a kipuff összetételhez is ami a turbóra csatlakozik, meg hogy kevesebb legyen a hibalehetőség a kipuff sortömitést is megrendeltem biztos ami biztos... sajnos mégegyszer le kellet műteni a turbót csak most az egész kipuff leömlőt is le kellet kapni, mindenhova tökéletessen passzolotak a mgrendelt tömitések, a sortömités cserénél véltük felfedezni hogy az eggyik felén kifújt mivel elég kormos volt, persze átnéztük még visszaszerelés előtt a leömlőt-turbó házat stb. nincs-e vmi kis repedés ami kiadhatja ezt a kellemetlen hangot, de nem volt...tömitések a helyén minden visszaszerelve persze az egész szivóoldalt ki kellet kapni látni is a képen de ez már rutin munka volt számomra...aztán mikor minden a helyén próba... kigurultam ismét elindulok eléri a fordulatszám a bizonyos tartomány lehúzott ablaknál fülele hát semmi hang csak a szépen fütyülő turbó...végre megoldódott, de gondoltam magamban ne igyunk előre a medve bőrére hazamentem leállitom a meleg motort majd hagytam hogy picit visszahüljön aztán inditom újra, gázadás semmi sipolás azóta már jópárszor mentem az autóval és a hiba megszünt végre...a bosszantó csak az hogy a 10 eurós tömités szett mellet kiadtam 300 euró + költséget, végülis azért annyira nembánom a felújitást csak azért irtam ezt le hogy ha másnak is hasonló problémája van vagy lesz a közeljövőbe nem kell rögtön sirvafakadni lehet csak egy tömités adta meg magát a turbó környékén, én sajnos igy jártam a hibás diagnózis miatt a régi turbó tengelyről majd a következő blogbejegyzésben irok...
Eljött az ideje a turbó felójitásának, teljes középrész csere lett végrehajtva rajtva, minőségi alkatrész: Melett made in England!!! persze beálitották a turbónyomást a gyári értékre, mostmár nincstöbb hibakód és tiltás és vmi brutálissan megy a gép, végre hozza azt a teljesitményt amit elvárok tőle...
Esedékessé vált a fűtés radiátor csere ahogy itt már sokan másoknak is, mivel célszerű volt kicserélni a multkori klimahűtő csere utánn mert sajna le kell engedni hozzá a klimát ezért nekiláttunk a cserének, hát nem egy egyszerű művelet de azért megment a régi már jól eresztette a levest...mostmár ezis pipa.
A régi klimahűtő és hűtőtartó konzol már nagyon beteg volt, ráadásul az öreg hűtő nemis volt a helyén, ferdén volt beszerelve ezért bontásból beszereztem jó állapotúakat, persze beszerelés előtt picit lekezeltem őket, a hűtő kapott hőálló fekete festéket a konzolt pedig lefújtam horgany festékkel és alvázvédővel, ráadásként még kivettem az intercoolert és jó alapossan kimostam.
Mivel az ICS-el elég sokszor összefült a bajuszunk ezért ugy döntöttem beszerelek egy pioneer fejegységet, a kérdés már csak az volt hogy hova...végül a középkonzol fölötti tároló helyére lett bebarkácsolva mivel az ICS-t nem száműzhettem a klima miatt...beszerelés: előszöris lyukat kell csinálni a csatlakozóknak felfele a műanyag boritáson vagyis 2 boritáson mivel ott mennek az utastérben a légbeömlők, utánna gyártottam a rádiónak egy tartó konzolt amit 2 csavar fog, ezután már csak a boritást kellet elkészitenem ami volt a legnagyobb feladat, először üvegszálból akartam megcsinálni, de nem volt vele még semmien tapasztalatom ezért a régi tárolóból csináltam meg a széleket mert azok pontossan illeszkedtek oda, a rádió feletti rész viszont egy méretre szabott és hajlitott fémlap amit szénszálas mintájú fóliával vontam be, a végeredmény elég jó lett bár még nem 100%-os későbbiekben lehetséges hogy üvegszálból fogom megcsinálni a boritást...a képekért elnézést telefonnal készültek.
A probléma akkor kezdődött mikor a TRW-betéteket házasitottam a Zimmermanne tárcsákkal, nemis volt semmi probléma addig amig a legközelebbi városba el nem jutottam aztán mikor elérsz a körforgalomba és finoman próbálsz megálni akkor mintha egy vonat érkezne ugy sipolt a fék, mindenki néz nekem meg ég a pofám..Bár ugy tudom hogy a 166-nál ez gyakori probléma, vettem bele egy pár brembo betétet próbaként hátha jó lesz...de nem...wááá már ott tartottam hogy visszateszem a kisfékeket a BREMBO-at meg leadom szinesfém gyűjtésbe :D aztán keresgéltem a neten rézpasztát ajánlottak még bár sokan mondták hogy volt aki agyon rezezte a betéteket és azóta is visit a fék...egyefene rendeltem a netről egy 100g-os LIQUI MOLY spéci kékszinű pasztát direkt sipoló fékehez: hőállóság -40+1200 fokig emellet vizálló stb.ugy döntöttem hogy a TRW-betétek mennek vissza mivel már be vannak kopva, a BREMB-ók meg mentek a dobozukba, a lényeg az hogy a betétek szélet és az érintkezési pontokat kell bekenni...ott ahol a dugattyú érintkezik a betéttel, a ferodol réteget nem szabad, mert akkor nem biztos hogy megállunk ...tehát a felső rész + szélek,összerakás utánn próba kör....gyerekek még soha nem volt ilyen csendes a fék..semmi sipolás csak a csendes megállás...ezt a pasztát ajánlani tudom csak mindenkinek :) Végül még annyit hogy van egy szett befuttatásra váró első brembo fékbetétem cikkszám: P 23 078 akit érdekel irjon mailt.
Minden ugy kezdődött hogy enyhe sipolást hallotam lehúzott ablaknál,aztán mikor megvizsgáltam a tárcsát akkor láttam hogy nagyon sötét...meg van égve picit és nagyon forró, a betét is a kopásjelzőig elkopva , felemelve megpörgettem a kereket érezhetően nehezen forog... picit fogta a fék, tettünk bele javitó készletet új dugatyúval de nem lett jó, aztán vettem egy vadi új TRW féknyerget beszerelés utánn teljesen jó lett, felszerelve a kereket könnyedén forog a kerék, hiba megoldva persze kapott új fékbetétet egyenlőre egy gyengébb minőségűt tesztelésnek, valamint cserélve lett a bal oldali stabrúd mert a felső csavarnál át volt szakadva a menet...anno lehet erősebb voltam a kelleténél...:)
Sikerült felfedeznem a rejtett menüt, vagyis tartod a klimát és közben megnyomod a dark gombot, elég sok mindent lehet állitani benne, bár nemigen értem hogy mi-mit szolgál de majd rájövök... megjegyezném hogy ez egy régebbi ics 98-as modell,ugytudom hogy az újakon nem működik ez a menü, ezen keresztül lehet frissiteni a szoftwert bár kell hozzá cd és egy működő mechanika is.. ja és a kódokat is kiirja, röviden ennyi...pár képet lőttem róla.
Megint letelt a 10 000km ismét olajcsere volt, természetesen a gyári olaj+szűrő került bele,természetessen gázolaj szűrő is lett cserélve bár most nem a gyári Ufi került bele hanem meca filter, továbbá kipróbálásra került egy üzemanyag adalék Valvoline maxlife...tesztelés alatt, cseréltük még az olajleeresztő csavart is természetesen gyárira, kimostam a sportszűrőt és kapott uj szűrő olajat is.