Tagok >> Tommy sk >> 166 2,4 JTD >> Blog
- Típus:166 2,4 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:sötét barna
A fóliázást két nappal A.C. előtt csináltattam, szerencsére egy ismerősöm jó áron megszámitotta nekem, tehát fóliát kapott az egész motorháztető és a csomagtartó ajtó is.
Még alfacity előtt visszaragasztottam a küszöböket mert a felső részük elállt mindkét oldalon ami már nagyon szúrta a szememet, fekete Ciklon tömitő ragasztót használtam ami egy nap teljes száradás utánn végre helyükön tartsa a küszöböket.
Kihagyhatatlan áron jutottam hozzá 2 drb gyári 166-os brembo féknyereghez tárcsákkal és betétekkel, igaz a betétek cserések lettek mert már nagyon a végüköt járták, TRW került bele a tárcsák fel lettek szabályozva tehát még pár kilométert kibirnak, de azért majd cserélve lesznek idővel, a nyergek fel lettek újitva kaptak egy alapos pucolást és újra lettek fényezve ,piros szint kaptak amire ha minden igaz ac-n lesznek méretarányos brembo matricák, továbbá cserélve lesznek a fékcsövek is szintén TRW márkájúra és természetesen kap uj fékfolyadékot a rendszer
Még februárban széthullot a klima kompresszorom-ékszijtárcsának a külső része, a külső burkolat fennakadt a motortérben, azthiszem a kompresszor inditó szerkezet mivel nem kapcsolt be azóta, Zee cartárs segitségével kiderült hogy csak egy 6x16 -os csavart kell pótolnom, ma megis csináltam és lám szépen inditsa a kompresszort, ez kipipálva szerencsére nem kell új kopresszor :)
tehát a gyári 103kw -125 és a 304 nm-380nm emelkedett és nagyon megy :)
Mikor megvettem az autót már akkor levolt falazva az egr,de elég vékony lemez volt befabrikálva s mellete jött az olaj ,szereztem 1mm-es lemezt és abból elkészitettem az újat, végeredmény jól tömit és nincs szivárgás.
Teljesen ledesitve lett az autó belseje + a csomagtér világitás és a rendszám megvilágitása is képek hamarossan..
7 liter selenia turbo diesel 10w40
1 liter tutella top4 fékfolyadék
gyári olaj szűrő
gyári üzemanyag szűrő
bestair pollenszűrő
Végre megtörtént a futómű állitás, szerencsére mindent betudtak állitani...vagyis azt mondták :) a közeli bosch szervizbe vittem, sajnos nyomtatványt nem adtak róla de legalább szem előtt csinálták és olcsobb is volt mint a fiat-alfában
A multkori szilent csere óta nagyon elkezdett vmi zörögni elöl, a sógor felis hivta a figyelmemet arra hogy a kormány kitekerésekor egybeér a lengéscsillapitó és a csonkálbány felső része,elis vittem a márkaszervizben mivel esedékes volt a futómű állitás, ott emlitettem ezt a kis probrémát és megis nézték ők azt mondták hogy a csonkállvány van elgörbülve viszont nekem az gyanus volt mivel egy tömör vasról van szó ami nemszok csak úgy elgörbülni esetleg nagyobb ütközésnél jöhetne szóba, eközben sógor mondta hogy több mint valószinű a lengéscsillapitó a rossz ezért elmentünk a közeli bontóba ahol nagy szerencsémre éppen volt egy bontatlan 166-os ráadásul jtd ,mivel sürgősen kellet az alkatrész ezért nekünk kellet kiszedni az autóból , amit elhoztunk: komplett csonkállvány abs jeladóval + lengéscsillapitó rúgóval+toronycsapággyal + egykét apróság...másnap beszerelés, na ekkor derült ki hogy a lengés csillapitó volt a rossz, de legalább van egy tartalék csonkállványom csapággyal abs jeladóval eggyütt meg egy jó rúgóm ami nemis baj mivel a 166 nál elég gyakori a rúgó törés,ezutánn már következhez tényleg a futómű állitás, sajnos a lengéscsillapitók cserések lesznek.. utólagossan még annyi hogy az alkatrészeket felujitottam, ledrótkorongoztam és kaptak új festést.