A jó idö beköszöntével egyre sűrűbben kell majd használni a légkondícionálót. Évente egyszer nem árt neki egy fertőtlenítés. Ma ez is megtörtént.
Tavaly nyáron észrevettem, hogy nagy melegben az autó hátulja nyikorog. Sajnos a 2 hátsó stabilizátor rúd (kutyacsontok) megadták magukat. Ma végre megtörtént a cseréjük.
Önindítóm is egy kisebb szervízre szorult. Indtítás után reccsegett. Ki volt száradva.
Helyére került az Ebay-en várásolt, kifogástalan állapotú gyári váltógombom. A fényszóró beállításának köszönhetően pedig végre kipróbálhattam a növelt fényerejű halogén izzókat is. CSODA TÖRTÉNT!!! LÁTOK!!! :-D
Természetesen most is Csöri vette kezelésbe a típust. Köszönet ezúton is a szakszerű munkáért!
Karácsonyi ajándéknak új, fehérebb fényű halogén izzókat kapott. A távolságiba Osram Cool Blue míg a tompítottba Osram Night Breaker került. Egy hagyományos halogén izzóhoz képest a kibocsátott fény 90%-kal több, a fényút pedig 35 méterrel hosszabb. A Darmstadti Műszaki Egyetem laboratóriumában elvégzett teszten azonban csak a 4. helyet szerezte meg, mivel élettartama alacsony. Viszont a kibocsátott fény mennyisége alapján messze első helyezett lett volna. De hát nagyobb teljesítmény=kisebb élettartam.
(A fotók készítésekor még csak a bal oldali fényszóróban volt bent a Night Breaker.)
Az egyik kulcsházam sajnos törött volt valamint a váltógombom tetején a bőrözés elvált a fém résztől. Már jó egy ideje keresgéltem és végül az Ebay-ről sikerült mindkettőt beszerezi. A kulcsházba be is került a kulcsszár, a NY.Á.K. lemez és az immobiliser jeladója is. A váltógomb beszerelése majd tavaszra marad.
Egy ideje észre vettem, hogy lakott területen kívül nem melegszik be a motor. 70-80°C volt általában. Lakott területen belül viszont semmi gond, ott 90°C volt. Se alá se fölé nem ment.
Diagnózis: nyitva van a termosztát folyton.
A kezelést természetesen Csöri végezte el. Köszönet a soron kívüli fogadásért és a szakszerű munkáért!
Most úgy áll a mutató 90°C-on, mint Katiban a gyerek. :-DD
Várpalotáról hazafele pedig átléptük a bűvös 100.000 km-et.
Mivel a kocsit használtan vásároltam és nem teljesen ismert az előélete, ezért Csörivel megbeszéltük, hogy jobb lesz ha kap egy új vezérműszíjat. Végre csendes lett a motor, de ha átlépi a 3000-et akkor szépen hörög.
A cserét természetesen a Csörgő Szerviz végezte. Köszönet ez úton is.
Ma ki lettek cserélve az első féktárcsák, fékbetétek (Ferrodo), fékfolyadék és a 8 gyertya. Köszönet a Csörgő szerviznek a szakszerű és gyors munkáért!
Ma visszakaptam a kocsit. Volt egy horpadás a bal első sárvédőn. Még az előző tulajdonosnál történt.
A javítással meg vagyok elégedve. Nem is kellett az egész elemet fújni.
Vásárláskor már tudtam, hogy a jobb első lengőkar hátsó alsó szilentjét cseréltetni kell. Ez meg is történt. Emellett olaj csere (Selenia), olajszűrő, légszűrő valamint aktívszenes pollenszűrő csere volt.
Ezután volt egy kis elektromos problémám beázás miatt. Valamint nem nyílt a csomagtartóm a távirányítóról és az utastérből. Csöri orvosolta őket. Köszönet ezúton is.