Mutasd

>> Esemény2012-07-21

A 2006 os költekezés után reméltem, hogy végre rendben van a gép. (műszakilag).
Nahh nem így lett. ;)
-kezdődött, hogy kicsit erőtlennek érződött a gép.
Ki lett cserélve a gyújtás elektronika, így már ment mind a 8db gyertya
-közben egy O gyűrűt is kapott a vezérlés módosító mágnes szelepe alá.
-olyan apróság, hogy B.e ajtó határoló, B.e bizti öv már említést sem érdemel.
-motor generál? Nahh az igen.
Úgy volt, hogy Szentesről hazafelé sietős volt az út. (épp volt egy vevőm az autóra, akkor akartam először Fischer V6 osát megvenni) Megérezhetett valamit, mert az "elpusztíthatatlannak" titulált 8V pár kilométerrel a cél előtt elkezdett gőzt kipufogni. Utána,meg mint egy gőzmozdony. De a saját lábán elment még Janihoz. Vevő persze nuku, de az autó meg ott is maradt... :(
-Hengerfej felújítás, gyűrűzés, olaj, fagyálló (1 éven belül sokadik), főtengely köszörülés...
Szóval nem kis meló lett. Még ott Janinál közben megadta magát az egyik első gátló is és a főfékhenger...áááá. A V6 ra szánt projekt elúszott. :/
Negyed év végére lett épp kész. Így Esztergomba friss motorral mentem :)

 
>> Esemény2012-07-21

21252km
10,13L/100km
Sok sok pénz.

 
>> Esemény2012-07-21

Mivel a nyár elején belehúztam a karbantartásokba, ezért év végéig egész jól bírta. :)))
Ott maradt abba, hogy:
-elvittem futóműveshez, ott közölték, hogy nagyon repedezett vagy 2-3 gumiharangom. Meg azt is, hogy jobban járok, ha lengőkar csere után állítják be...
Így ismét gumiharang csere, s
-2db új lengőkar is, utána a futómű állítás.
-kicsit elkezdett hangoskodni a kipuff is, így a fél év folyamán lett középső dobom...
-mindezt megelőzte a lambda szonda cseréje, mert egyik napról a másikra +2-3l el nagyobb lett a fogyasztásom
-év végére azért össze jött még 10000km -nyi út, meg még 1 olaj csere is lett.
-elkezdtem a szépítgetést is, mert egy 2,0 16V Super műszerfalát/ belsejét raktam át, hogy stimmeljen a már meglévő MOMO fakormányomhoz is :)
-a tetőkárpit cserét már majdnem el is felejtettem :)
-a 14" os téli kerekek elboltolása után lett télre is 15" szettem. Ráadásul Zender! :)
Így már télen sem csúnya a verda. :)))

Viszont a megtett km-ek tükrében a második fél évem elég "nyugis" volt. :)

Majd el felejtettem, hogy minden évben (előző autóimon is), átszoktam nézni az alját.
Drót kefe/korong, rozsda maró, rücsit nem sajnálva akadályoztam meg a gyorsabb burjánzást is...
Láttam rajta előre haladott rozsdákat is, de úgy ítéltem meg (-$$$), hogy jövőre hagyom a nagy pénzek elköltését.
Az év folyamán egy volt osztály társam, aki autós újságíró lett. Megörökítette az újságjába ezt a már szebb, mint egy éve autót is... :)

 
>> Esemény2012-07-21

Állat, ha egy autó "ültetve" van. Még jobb, hogy emiatt eszi a gumiharangokat is.
-még egy féltengelygumi harang
-némi gumi alkatrész a motorhoz (karte gáz gumi cső)
-elkezdett dőlni a víz. Cserés lett a vízpumpa is.
-ha már új vízpumpa, akkor új fagyálló
-persze megadta magát a fűtés csap. (friss fagyálló a szőnyegen (király!)
meg a csapot kicserélni is királyság. Elsőre nem is lett jó. Így volt káromkodás is :)
-a sok vízfolyás nem kímélte a hengerfejet ezért az olaj cserét egybe kötöttem egy henger fej felújítással is. Ez vonzotta az idei 3. fagyállózást is.
-gyertyákat, szűrőket is kapott. Vettem sport betétszűrőt is.
-imádom, ha a szerviz látogatás után adja meg magát valami. Mint pl a kuplung alsó munkahenger. Persze ezt is cserélni kellett. Meg fékfolyadékot is, ha már így össze jött. :)
-a negyed év végére még intéztem egy futómű állítást. Így nyugodt voltam augusztusra :)

 
>> Szerviz2012-07-21

Az első negyed év viszonylag nyugis volt. Télen, hidegben még nekem sincs kedvem szerelgetni, ha nem kell... :)
Persze pár dolog így is előjött:
-J.e féltengelyen gumiharang
-B.e kerékagy csapágy
Volt egy kis kocc ezért lett egy jobb állapotú lökös, azt is kellett fényezni, felrakni...
Meg Krisz "rábeszélt" a hátsóra is. :)
-közben szereztem faceliftes maszkot. Az is felkerült.

 
>> Esemény2012-07-21

A közel egy éves tapasztalatom alapján. Ezeket az autókat szeretni kell, s gondozni rendszeresen. De még így is bosszanthatnak. De a full megálláshoz még nem vezetett semmi... Nálam azért az elmaradt karbantartásokból adódó hibák miatt is volt mit reszelni. Így volt mit bepótolnom...
De a sok apró nyűgöt kárpótolta, hogy jó ránézni, jó beleülni ebbe az autóba...

 
>> Egyéb2012-07-13

-18864km
-10,19l es átlag fogyasztás
-S nagyon sok pénz :)

 
>> Szerviz2012-07-13

Eljött a December. Vizsga időszak az autóm életében.
Téli gumikat már megkapta. Amit lehetett fel is készítettem rajta.
De megérett:
-kuplung szett csere (alsó munkahenger is)
-első kerékagy csapágyak
-ismét féltengely gumiharang
-önindító felújítás
-axiál csuklók
Azt Gooo vizsga. :)

 
>> Szerviz2012-07-13

Kicsit több, mint fél év Alfázás után kezdtem én is bele jönni a szerelgetésébe. Igaz mindig produkált apróbb hibákat is. (csomagtartó fedélbe vezető kábel szakadás...) De elég jól viselkedett. Tetszett /ik a formája, megjelenése, hangja... Szerencsére nem olyan hibák lettek amit ne lehetett volna orvosolni.
Nyár ide, vagy oda a fűtő radiátor csap cserét kihagytam volna.
Tökk "jó" helyen van, s a "friss fagyálló sem ideális a szőnyegen... :)
Viszont nem jöttek elő óriási hibák. Így "edzettem" a decemberi vizsgára.

Közben belejöttem az "amorézésba" is. S lettek új haverok...

 
>> Szerviz2012-07-13

Túl lettem az extrákon, így elkerült Krisz33 hoz az autó.
-B eleje
-ajtók alja itt-ott
-mh tető
-első lökös
-full polír.
Már akkor sejtettem, hogy egy 13 éves bordó metál autón 3-4 elem fényezése nem 100% os megoldás.
Krisz ügyességére legyen mondva. Nem is lett olyan vészes. Sőt kellemes.
Adtam neki pár évet ;)

Jajjj.
El is felejtettem, hogy egy régi barátom meglepett némi felnivel/gumival is... :)
Exklusive line felnik, 205/50R15" os BF Goodrich gumikkal.