Tagok >> Rolcho >> 156 1.6 TS >> Blog
- Típus:156 1.6 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:694 Grigio Sterling
Izzócsere a tompítottban, ha már kiégett az egyik, menjen mindkettő.
km 117413
Az autó a műszaki vizsgán úgy jutott túl, hogy semmihez nem kellet hozzányúlni, semmit nem kellett okoskodni. Úgyhogy most 2013. 09. 13-ig érvényes
Szeptembertől egy kényszerű költözésnek köszönhetően az autó átminősült szabadidős autónak. A napi rutin helyett ezután már csak hobbiból falja a kilométereket, így az évi kilométerek száma jelentősen csökkenni fog.
Bekerült az autóba másfél év után egy szép új gyári légszűrő. Ami egyébként Clean Filters gyártmány, mint az előző volt. Lehet még bírta volna, de sebaj. Jó lesz ez. Jövő héten pedig felkerül az új hátsó dob is.
km: 116536
A művelet sikeres végrehajtásához nem árt egy vékony mindenhova beférő kéz. Most pedig lássuk a műveletet a képek sorrendjében.
1. Az akkutól szépen el lehet vinni a tápkábelt hátra az utastér irányába a többi vezetékkel együtt.
2. Nem feltétlenül kell átfúrni a tűzfalat. Pláne komoly elhatározás mellett, hogy ma be fogom kötni az erősítőt, és fúró hiányában. Csak meg kell találni a kábel útját.
3. Az ideális hely nálam az első szélvédő előtt volt, ahol a műanyag alatt volt egy gumival ledugózott lyuk, ami pont azt várta, hogy elvegyék a kábelszüzességét. Sikerült is szűk lyukat ejteni rajta, de tényleg a lehető legkisebb lyukon érdemes kicsit erőlködve áthúzni rajta a kábelt, nehogy komolyabb víz érkezése esetén beázzon.
4. Az utastérbe érve már csak meg kell találni a belépési pontot, majd a küszöbök alatt elvinni a hátsó ülésig. Érdemes számolni azzal, hogy a küszöb és a b oszlopot takaró műanyag levételekor könnyen elpattanhatnak a tartó fogak, tehát ésszel! A kábelt pedig úgy kell elvezetni, hogy a lehető legközelebb kerüljön a fémhez (emlékeim szerint), különben a visszarakott küszöb eláll kissé, az pedig nem szép látvány. Szintén érdemes megfontolni, hogy az audio rca és a tápkábel ugyanazon az oldalon elvezetve jelentős helyet foglal a küszöb alatt, így kissé feszült a küszöb nekem visszarakáskor, de hát én már csak ilyen kényelmes vagyok.
5. A hátsó üléshez érve a legegyszerűbb átviteli pontot középen a könyöklőnél találtam, így nulla karosszéria sérüléssel sikerült hátrajutni a csomagtartóig.
6. A megérkezett kábeleket én egyszerűen bevezettem a pótkerék helyén található javítócsomag és egyéb nyalánkságok dobozába, így nem foglal jelentős helyet a csomagtartóban, nem sérül, nem ütődik neki semmi. Az erősítőm méretéhez tökéletes !
7. A többi kábelt is szépen behúzva már készen is van a hadművelet. Elsőre nem volt egyszerű, de másodikra már kb. egy óra alatt meg tudnám csinálni. Szemfüleseknek: Az utolsó autóm, amiben elakadásjelző háromszög volt egy Renault 19 volt, amihez több mint tíz éve jutottam hozzá. Azóta vándorol velem autóról autóra. Ha valakinek van elfekvő Alfa Romeós, azt örömmel fogadom.
8 év és több mint 110 ezer kilométer. Ezalatt ki tudja, hogy mennyi kátyú, úthiba és egyéb akadály, amit ki kellett bírnia a futóműnek. A gyári beépítésű alsó lengőkarokban látványosa kotyogtak a gömbfejek, a felső lengőkarok (az egyik még gyári, a másik 2006-os) szilentjei pedig érezhetően elengedték magukat, némi szabad játékot hagyva a kerekeknek.
Az autó vezethetősége most olyan lett, hogy ugyanúgy vezetek mint eddig, érzetre ugyanannyival megyek, a valóságban azonban 20%-al nagyobb tempót diktálok, pl 90 helyett 110 km/h. Egyszóval sokkal élvezetesebb így a vezetés. Olyan, mintha sínen húznák az autót. És mellette eltűntek a hangok is a fejemből. :-)
km 110370
Egy ideje várat magára a futómű orvoslása, amiről olajcsere alkalmával kiderült, hogy beavatkozást igényel. Felsők kukásak, jobb alsó kukás. Erre mondtam, hogy egyszerűbb egy piszokkal megcsinálni, és kicserélni mind a négyet, így nyomhatunk legalább egy resetet a lengőkarok kilométerszámlálóján. A bent lévők még gyáriak, ha jól tévedek, nyolc évesek. Ha ezek is kibírnak ennyit legalább, akkor a következő tulaj sem panaszkodhat majd.
Futómű felújításom receptje:
Hozzávalók: lengőkarok jóárasítva, megrendelve, leszállítva Erhardtól (amire a szerelőm azt mondta, hogy talán még ő sem tudott volna ennyiért beszer áron). Beszerzésre vár még némi szilikon zsír szerelőim javaslatára a felső lengőkarokhoz
Elkészítés: az alkatrészeket beépíttetjük, futóművet behangoltatjuk és kész a csendes futómű (remélem) ízlés szerint a fékbetétek nyikorgását is csökkentethetjük szerelőnkkel.
A kérdés: Tényleg ennyi a különbség a gyári és utángyártott között?