Zabbancs - főkép
>> EseményAlfa 33 1.5 boxer, 83LE // 2010-11-26

Megvétele óta elmentem vele 15000 km-t... Nem hagyott ott sehol, és nem is volt vele különösebben gond. Karburátor csere volt egyszer, akkor az okos szerelő nem állított alapjáratot, azóta gondom nem volt vele... :) Azért ez nem is rossz egy ilyen 27 éves öreg-csajtól :)

 
>> Tuning és extraAlfa 33 1.5 boxer, 83LE // 2010-05-26

Sikerült beszereznem egy gyári hátsó szárnyat (2500 Ft)!!!! :O
Ez jelenleg még piros, de majd ha időm engedi, szépen csiszológéppel neki esek és lecsiszolom. Lefújom majd szép feketére, és vele együtt a lökhárítókat is újra fényezem, majd felszerelem a szárnyat. Szerintem nagyon sokat dob az autó megjelenésén, viszont nem túl kirívó ez a gyári :) Reményeim szerint gyönyörű lesz vele Terike :P
Sikerült még beszereznem egy polírozó gépet is (4000 Ft)új korongokkal. Nyáron majd neki esek, és megpróbálom Terike teljes fényezését szebbé varázsolni. Remélem minden zökkenőmentesen fog menni vele :)
Ezek után, ami még hátra lesz, a hátsó lámpák lecserélése fehérítettekre, és ezekkel együtt akkor már illik az első sárga index burkolatokat is fehérítettekre cserélni. Ezekkel szerintem sokkal, de sokkal szebbek ezek az autók.

 
>> EgyébAlfa 33 1.5 boxer, 83LE // 2010-05-04

Barátnőm felfedezte, hogy Terike bizony illedelmesen bemutatkozik az úton mindenkinek :)
CTV: Cia Teri Vagyok... :)

 
>> EseményAlfa 33 1.5 boxer, 83LE // 2010-05-03

Amióta megvettem Terikét beleraktam eddig 2500km-t, ebből 2000-et autópályán. Nagyon kellemesen csalódtam a menetteljesítményben és a fogyasztásban is. Nem szoktam kínozni, 120-al kényelmesen battyogunk a pályán, és ahogy észrevettem így akár a világból is kivinne a hálás kis öreglány :) A km óra nem nagyon akar menni, valószínűleg a spirállal van valami gáz, úgyhogy érzésre tolom, illetve ismerős jött mögöttem és mondta mennyivel megyünk :) 3500-as fordulatnál megy 120-125-el.
A legmeglepőbb viszont a fogyasztása. Én úgy gondoltam, hogy ha kihozom 8 literből akkor isten királyfi vagyok. Erre a 2500km-en átlagban 7 literrel jött el Terike... Nagyrészt 4 emberrel fullra rakott csomagtartóval (190cm vagyok és mögöttem halál kényelmesen ült ugyanekkora ember). Azt hiszem ettől jobbat kívánni se lehetne :)
A Tatabányai dimbes-dombos dombos M1-esen is könnyedén jött fel-le mindenféle sebességcsökkenés nélkül. Ezt azért 1-2 újabb 1.4-1.5-ös típusok nem bírják :)

 
>> EgyébAlfa 33 1.5 boxer, 83LE // 2010-03-26

Az Alfa Romeo 33 típus születésénél nagy nevek játszottak közre. Először is ott a névadó, a Tipo 33, amely a maga korában sikeres versenyautónak számított.

Azután a közvetlen előd, az Alfasud, akitől a frontkerékhajtást és a boxermotort örökölte. És természetesen a mester, Pininfarina, aki az egészet egy modern, látványos külsőbe csomagolta.

Ezek fényében nem volt nehéz megítélni hogy az autó fényes karrierre számíthat az autópiacon. Ez volt az első olyan modell az Alfa Romeo gyár kínálatában, melynek egyes modellváltozatai (Ti, QV) már sikeresen vették fel a harcot a kategóriájukon belül a különféle gyárak Gsi, Gti, valamint RS3 típusjelzésű csúcsmodelljeivel.

A 33-ast egy furcsa koncepció értelmében mindig is csak 5 ajtós illetve kombi változatban gyártották, 3 ajtós kupé sosem készült belőle.

Külön említést érdemel a később Giardinetta néven ismert SW változat (azaz kombi) melyet a Pininfarina Stúdióban terveztek utólag, illetve az állandó összkerékhajtásos P4, mely technológiát a Subaru cégtől vettek át.

1985-ben jelentek meg a nagyobb teljesítményű, extra felszereltségű, dupla karburátoros csúcsmodellek, melyek a Tourismo Internazionale, Quadrifoglio Verde és Quadrifoglio Oro neveket kapták.

 
>> SzervizAlfa 33 1.5 boxer, 83LE // 2010-03-25

Jelenleg az autó szerelőnél van és lelkesen készül a műszaki vizsgára, hogy a korát meghazudtolva újra az utakon suhanhasson :)
Amikor hazavittem az autót alaposan átnéztem, kitakarítottuk és kerestem rajta hibákat, de akármennyire is forgattam a szemem, zummoltam mint valami mikroszkóp, nem voltak hajlandóak mutatkozni hibák. Mint kiderült azért mert nem is nagyon vannak :) 27 éves tehát nem állítom, hogy teljesen hibátlan, de ami van, az elenyésző. pl.:
-állítani kell a kormány állásán, mivel ferdén áll amikor egyenesen megyek. A futómű tökéletes, szal csak a kormányon kell állítani
- venni kellett bele egy új ablakmosó szivattyút mert a gyári csapágyas lett. Ezt 3000 Ft-ért sikerült is beszerezni.
- előző tulaj által mérnöki precizitással beszerkesztett hangszóróit kikellet venni mert a lábam folyamatosan beleakad amikor lelépek a kuplungról
- a gyári üléskárpit kivan szakadva. Előző tulaj ezt piros üléshuzat garnitúrával elfedte (csere lesz belőle mert a piros elég csúnya)
- 27 év alatt megfakult a fényezése, amire panasz nem lehet, mert egy alapos mosás után még mindig egészen szép.
- szerelő kicserélte a hátsó fékmunkahengert, műszakilag kb ennyi baja volt a kipufogót leszámítva
- kipufogó lyukas több helyen is, sajnos hegeszteni nem lehet így ez cserés, még az árát nem tudom

Összességében a kipufogócserétől függően a teljes műszakiztatása a vizsgadíjjal együtt olyan 60 körül megáll, és ebben benne van a munkadíj is :) Nagyon korrekt a szerelő, és élvezettel javítja a régi típusú autókat :)