Zabbancs - főkép
>> SzervizAlfa 166 2.5 V6 24V // 2016-01-22

Szegény xenonok csak lefele bólintva világítanak. Meghalt a magasság állító motor. De hála Fangio-nak sikerült beszereznem másikat. Hétvégén megy a helyére :)

 
>> SzervizAlfa 166 2.5 V6 24V // 2016-01-03

Kezdjük úgy, leszarom, hogy ki mit gondol, mennyire kendácsolás, hogy nem rögtön szakszervizbe futottam sírva ahogy a nagyok...

Mivel elég nagy totalcar rajongó vagyok, így olvasom a "filléres neppertrükk" rovatokat is. Ott találtam az 5.785 Ft-os horpadásjavító készletet is. Mivel amúgy is vinném karosszériáshoz, gondoltam nagyobb kárt nem okozhatok benne, hát kipróbálom. Annyit megér :)
Gondosan utána néztem/érdeklődtem a dolgoknak. Beszéltem karosszériás ismerőssel is, és ugyan azon az elven működik ez a készlet mint a lincosnál kapható 74.410 Ft-os és a 179.693 Ft-os készlet. Csak hát nyilván, nem olyan profi és kevesebb tartozékkal. De miért ne? :)
Ahogy azt a totalcar-on is javasolták, ismerős is megerősítette, hogy a gyári oldó folyadék helyett féktisztítót vagy WD40-et használjak.
Az eredmény meglepő, teljesen sikerült kihúznom a horpadást. Ez is pipa :)

u.i.: mire elkészültem lemerült a telóm, de majd teszek fel képet a végeredményről :)

 
>> Tuning és extraAlfa 166 2.5 V6 24V // 2015-12-20

Sikerült szereznem egy gyári felni garnitúrát. Nem a legszebbek, de jól sikerült hozzájutnom.Már be is jelentettem egy fényezésre :)
Gumik kukásak rajta, tavasszal veszek újakat.

 
>> SzervizAlfa 166 2.5 V6 24V // 2015-12-20

Ma végre komolyabban is bele vetettem magam a projektbe. Elkezdtem szétszedni a gépet. Mivel a xenonok mechanikája nem jó valamiért, így hét kikaptam őket. Szétszedem őket és meglátjuk, mi a gond. Legrosszabb esetben két új kerül vissza a helyükre. Volt kis fennakadás a balossal. Egy rögzítő csavar beszakadt, ezt is orvosoljuk majd :)

A váltókulisszával is volt kis gond. Az 5-öst kicsit nehezen találta meg az ember. De kapott újat, így már az is rendben van. Alakul lassan a projekt :)

 
>> SzervizAlfa 166 2.5 V6 24V // 2015-12-14

Végre elkészült az én kulcsom is. Mivel nekem a bicska is el volt törve, így azt is másoltattam :)

 
>> SzervizAlfa 155 1.8 TS 8V // 2015-12-02

Párom használja, ő meg nem veszi észre, nem érzi annyira ha valami gond van, ráadásul én sem foglalkoztam vele mostanság, így össze is jött egy szép kis hibalista.
Mivel a Nagyvadnak még nincsenek magyar papírjai és Januárig nem is lesz még, így a 155-el fogunk menni mindenfele. Gondoltam hát mivel jönnek nagyobb utak, így itt az ideje, hogy neki essek annak a hibalistának.
A hétvége eredménye:
- múltkorában elszakadt egy kipufogó felfüggesztő gumi, ami magával rántott másik kettőt is. Egy gyors kókányolásal az út mentén sikerült megoldani a problémát, de most végre kicseréltem a 3 elszakadt gumit is, így végre szépen áll a kipufogó. Ha már ott voltam, a tömítést is kicseréltem :)
- eleje már régóta kopog, megelégeltem ezt is. Cserések lettek a lengőkarok és a stabpálcák is. És tádáááámmm megszűnt a kopogás :)

Van még tétel bőven a listán, így hamarosan folyt köv :)

 
>> SzervizAlfa 166 2.5 V6 24V // 2015-11-28

A teleszkópok már ki vannak kicsit, nem tartják meg a motorháztetőt. Kapott 2 újat :)

 
>> SzervizAlfa 166 2.5 V6 24V // 2015-11-28

Már amikor megvettem láttam, hogy van egy-két olajfolyás. Akkor hirtelen az olajteknőt láttam. Utána jártam pontosan a dolgoknak, és konstatáltam, hogy a kuplung munkahenger elfosta magát. Ezek a munkahengerek engem kísértenek... eddig mindkét 33-asomba és a 156-ba is cseréltem. Semmi baj, a héten kap új BREMBO-t :)

 
>> EseményAlfa 166 2.5 V6 24V // 2015-11-11

Na szóval! 166-ot akartam mindenképpen. Abból indultam ki, hogy én az az elveteműl állat vagyok, aki minél többet szerelgeti az autóját annál jobban szereti. Valahogy a 156-al is így voltam. Ha valamit szerelni kellett rajta, még ha szopás volt, akkor is minden egyes alkalommal jobban hozzám nőt az autó :)
A 166 esetében is így leszek ezzel, éppen ezért DIREKT az olcsóbbak közt kezdte el nézelődni. Mondhatni projekt autót kerestem, amivel azért lehet napi szinten munkába járni. A kritérium nagy vonalakba annyi volt, hogy motorikusan jó legyen, hátsó futómű és ne legyen szét rohadva. Minden más egyéb nem érdekelt, azt úgy is megcsinálom :)
Így bukkantam rá erre a szépségre. Osztrák papírral, olcsón :) A belseje kifejezetten nagyon szép állapotban van és hát a V6.... akinek van/volt nem kell magyarázni :)
Ahhoz mérten, hogy olcsó volt lesz is vele teendő, de hát ezért vettem. És a legfontosabb, ha elkészül erről legalább tudni fogom, hogy mi van benne és, hogy rendben van :)
Eddig így alakul a feladat lista:
- szokásos vezérlés cserrre
- szűrők + olaj csere
- olajteknőnél kicsit ereszti az olajat, ezt leveszem, tömítem
- kézifék visszajelző nem alszik el, és a jobb hátsó visít is néha kicsit
- gyári xenonos, de amikor felkapcsolom a lámpák lebólintás után úgy is maradnak, csak minimálisan mennek vissza fel
- bal első lámpán kavicsfelverődés, valszeg cserélni fogom. De xenon hiba miatt lehet mind a 2-t kicserélem :)
- bal oldali index búra meg van repedve, ez cserés
- csomagtartó nyitógomb hol működik, hol nem... ez ismerős probléma 155 és 164-ből
- váltógomb alatt a gyűrű fel van akadva
- baloldali ülésfűtés nem megy
- alvázvédelem. Amikor alánéztem nem láttam rozsdát. Ezt szeretném is megőrizni, kap egy alvázvédelmet, meg legalább jól átnézzük, hogy valóban rozsdamentes-e :)
- bal első sárvédőíven kis horpadás, ezt kihuzatom
- tetőn szokásos fakulás nyomai fellelhetők, szerencsére nem vészes, tavassza fényezzük :)
- tavasszal intenzív felni keresésbe kezdek :)
- szélvédő fóliázás

Első körbe nagyjából ennyi. Nem rövid, de nem is vészes hibák ezek, csak bosszantóak. Viszont mire a lista végére érek, teljes és menthetetlen szerelem fog kialakulni :)

 
>> EseményAlfa 156 1.9 JTD // 2013-08-02

Hosszas keresgetés után bukkantam rá erre a gyönyörűséges autóra Kecskeméten az Alfa szalon parkolójában. Szerelem volt ez első pillantásra. Amikor megnéztem sötét volt, és csak kb 15 percig tudtam nézegetni zárás előtt még, de rögtön tudtam, hogy Ő kell nekem. Hollandiából jött, még nem is volt honosítva. Következő héten vissza mentem már világosban és jól körbe néztem. Akkor már egy körre is elvittem. Ott, akkor eldöntöttem: MEGVESZEM! Természetesen próbáltam a kereskedővel szemben a póker arcot megtartani, így akkor még nem ráztunk kezet. Egyeztettünk még egy időpontot amikor is a szervizbe begurulva alá kukkanthattam. Megcibáltam itt ott amott, így a lengőkarokat is láttam, hogy szép lassan cserére szorulnak. Ez jó hír volt számomra, mivel már is volt egy jó alku alap a kezemben :P A szemle után le ültünk és meg kezdődött a "cigánykodás".
Végül is egész jó árban sikerült megegyezni. Jó boltot csináltam :) 2012. December 6-án el is hoztam az autót. Akkor már honosítva, nevemre iratva :)
Szervizkönyves amúgy. Az utolsó szerviz 250.00km-nél volt, én 259.000-el vettem meg.
A szervizből rögtön a gumishoz mentem, ahol a hozzá járó téli gumikat felnire szerelve rá is rakattam. Az alu felniket megtisztítottam és mentek szépen téli álmot aludni.
Azóta is tökéletesen muzsikál a gépezet. A legjobban a fogyasztásával vagyok megelégedve. Vegyesen klímával 4,8-5 liter körül mozgok vele.
Áprilisban át estünk egy komplett vezérlés cserén is. Megvétel óta már lassan 7000km-t tettünk meg közösen, eddig mindenféle gond nélkül! Aki azt állítja, hogy az alfa szar, vagy hogy sok km-el kocsit nem szabad venni, az idióta!!!
Csak jól meg kell nézni és nem a legolcsóbb leharcolt szarokat kell megvenni...

Ami még hátra van:
- Lengőkarok cseréje elől
- Szelepfedél tömítés csere
- Féktárcsák + betétek
- Elől nincs ködlámpa, ezt pótolni szeretném majd
- Ablakemelő gombok kicsit ki vannak kopva, idővel cserére szorulnak majd
Amin még gondolkodom:
- chiptuning
- kipufogó átalakítás, dobok kidobása a kukába :) ahogy azt ValeRossi46 159-esén láttam :)