- főkép
>> SzervizAlfa 159 SW 2.0JTDm 136LE Progression // 2020-09-23

Az autó elkezdett nehezen indulni. Először az önindítóra gondoltam, de fura hibaüzenetek és egyéb “pótcselekvések” jöttek. Már kezdtem megijedni, de akkor néhány óra állás után rámértem: 10,6V. Ez kuka... még a Spiderbe kezdte pályafutását, 2,5 évet élt. Jász-akkut kapott, 75Ah-st

Km: 299.450

 
>> SzervizAlfa 159 SW 2.0JTDm 136LE Progression // 2020-04-23

Olaj, és összes szűrő (gázolajszűrővel). Odavolt egy motortartó bak, az is. Kapott egy kavicsot a bal első ködlámpa, az is. Kiderült, hogy a torony szilentek odavannak, azokat majd 2 hét múlva.

Kapott új nyári papucsot: Pirelli P Zero Nero GT (17")

km óra állás: 286500

 
>> SzervizAlfa 159 SW 2.0JTDm 136LE Progression // 2019-12-03

Az autó egy regenerálás közben bedobta a sárga tengeralattjárót. Már lelkiekben készültem a DPF hibára, de kiolvasás után kiderült, hogy ismét a hűtőventi vezérlője vacakol. Kibontva látszott, hogy meg is volt égve. Ha már nekifogtunk, kicseréltük az EGR hőcserélő bypass szelepet és mivel szivárgás volt a termosztátház csonkján, azt is. Most nincs hibakód.

Km: 273260

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2019-10-21

Ebben az évben nem sokat mentünk vele. A házvásárlás/építkezés, mellé két kicsi gyerek mellett nem az autózás volt fókuszban, de azért elmentünk szép helyekre, és jókat autóztunk. Felfedeztük a Tata-Dorog remek útvonalat, kanyarfotó is készült rólunk. Az Alfacity idén kimaradt neki, mert családostul mentünk. A Drive-In és az évadzáró típustalálkozó viszont szuper volt!

Gumiba 3 bar, pokrócok fenn, benzin kevés, papír az ablaktörlő alá, akku a szobában: szép álmokat, tavasszal!

Km óra állás: 109882 (idei futás: 1332 km)

 
>> SzervizAlfa 159 SW 2.0JTDm 136LE Progression // 2019-10-21

Olaj, összes szűrő (gázolajszűrő is).

Km óra állás: 269890

 
>> SzervizAlfa 159 SW 2.0JTDm 136LE Progression // 2019-07-27

Találtunk egy rejtélyes hibakódot: "EGR hőcserélő kiiktató szelep hiba". Kicseréltük az EGR szelepet, mert nyitva ragadt. Az új szeleppel szépen nyit-zár, viszont a hibakód törölhetetlen. Motorhibajelet nem dob, nem is tilt le, az EGR működik élő adaton nézve, sőt, a hőcserélő is letilt/nyit... ott marad olvasni valónak egyelőre, jobbat nem tudunk :)

A vízhűtőt is cseréltük. A több év autópályázás annyi szmötyit hordott bele, hogy a ventilátor kontúrja alatt egy pamutpóló anyagához hasonló gyöszrengeteg volt, na meg valahol meg is volt sérülve.

A szerviz után a gázreakció és a turbónyomás felépülése sokkal jobb lett, visszatért a már el is felejtett dinamika :) A víz pedig végre nem melegszik dugóban sem, nem kell fűteni :)

Nem tervezett szerviz volt, de nagyon hasznos...

Km óra állás: 262.100

 
>> SzervizAlfa 159 SW 2.0JTDm 136LE Progression // 2019-04-09

Javításra került a téli csatt nyoma (új lökös és pajzs, fényezve), illetve a géptetőt is újra fújattam a sok kavicsnyom miatt.

Olajat és szűrőket cseréltünk (kiv. gázolaj), valamint szelepfedél tömítést, és még néhány apró tömítést és armatúrát a befecskendezés körül.

Felkerültek a nyári gumik is.

Sajnos kiderült, hogy a turbónak nem néz ki sok hátra, kipufogó oldalon olajozik.. :(

Km: 253.900

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2019-04-07

Elmentünk Zé-hez, aki kicserélte az olajat és a szűrőket, valamint helyreállította az olajleeresztő menetét.Ezen kívül kicserélte az ablakmosó motort, megjavították a jobbos ajtó elektromos ablak v.s központi zár összeakadását is, és fő attrakcióként kicserélte a hibás, eresztő fűtőradiátort.

Majd az autó nem indult! Hála Istennek! :)) Előjött ugyanis egy korábbi hiba, amivel annyiszor bosszúság ért: nem fogadja el a kulcsot az immo! Hosszas kutatás után megtalálták a hibát - amit soha sehogy máshogy nem lehetett volna ép ésszel felderíteni: a fűtőradiátor szivárgása nem új keletű probléma, csak eddig nem jött ki annyi belőle, ami látható is lett volna. Viszont tele csepegtetett egy csatlakozót, ami a vezérlő számítógép és az utastér között funkcionál, több más funkció mellett pl. az immo kommunikációját is biztosítja. No, ez beázott és elrohadt. Megjavították, és az autó azonnal helyreállt. Sok munkájuk volt vele, de nekem így hatalmas szerencsém!

Bónuszként még kitisztították a szívó torkot, elég koszos volt. Száguldunk idén is, amíg a kuplung bírja :)) remélem, azt ráér jövőre rendbe hozni a hátsó futóművel együtt. Ha még a vezetőülést is sikerül felújítanom, akkor a felsorolt három gyengeség elhárításával a 2,5 éve vásárolt bontószökevény kvázi hibamentesnek mondható! :)

km: 108550

 
>> SzervizAlfa 159 SW 2.0JTDm 136LE Progression // 2019-03-06

Igen, mert ilyen alkatrész is van ám, előtét ellenállás helyett! Megmakkant, sárga tengeralattjáró. Szerencsére a XIII. Kerületben volt bontott 12 ezerért és megoldódott a dolog. Lehet hogy ez volt a tavalyi melegedés oka is már?

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2019-02-28

Az idei év beruházása az öreg gumik cseréje volt a terv szerint. 205/55 R16 méret volt rajta, ami nem váltóméret, 1cm-vel magasabb a gyári 205/50-nél - cserébe kényelmes és semmilyen negatív élményem nem volt vele, így maradtam ennél.

Dunlop SP Sport Maxx papucsokat kapott