- Típus:Giulia Q
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2022
- Színe:Ocra
Napok óta nem esett és a hőmérséklet is megfelelő a Pirelliknek. Kihasználtam hát az októberi kellemes időjárást, hogy megmozgassam az autót a hegyekben. Pontos terv nem volt, de ismerős utakon akartam hajtani.
M43-M5-M0-M3 eseménytelen, kivéve, hogy elfelejtettem a 21-esre fordulni, így Eger felé mentem tovább. Ott rendületlenül dolgozott a civil A3 és több járőr is volt. Mind éppen fogott valakit. 25-ös tele volt, vonatoztam. Balaton felé már egyedül mentem, de a hegyen olyan nyirkos volt a fehér aszfalt, hogy az autó fara gázadás nélkül is elindult.
Az ózdi mol egy fix pont. Oly annyira, hogy sikerült időpont egyeztetés nélkül találkozni Kornél barátommal, aki az öreg járgányt hozta bevetésre. Később volt tervben összefutni, valahol a hegyekben, de midketten örültünk a véletlennek.
Aggtelek környékén kezdtünk. Kornél Imola (1-4. kép) felé gyakorolt, én a gyorsabb Jósvafő - Szin irányt céloztam. Előbújt a nap is végre.
Innen Pelsőc felé mentünk át Szlovákiába. Megbeszéltük a későbbi találkozó helyszínét: NyIlas és Szepespatak között az 533-ason a pihenőnél. Időpont ismeretlen, ki-ki saját tempóban, választott útvonalon.
Pelsőc után 587-en Csetnekre mentem. Jó kis hullámvasút van arra, tempós, élvezetes. Utána 526-on Jolsva. Ilyen irányban még nem mentem, sokkal jobb. Az út Nandrásig kiváló, utána a szirki elágazásig döcögni kell, majd újra jó aszfalton folytatódik a kanyargás. Elvétve még nyirkos volt az út a fák között, de tapadásban nem volt hiány. A szirki lurkók újjongva integettek.
Már visszafelé tartottam Csetnek előtt, amikor Kornél csörgött, hogy a megbeszélt helyen van. Uh, nagyra sikerült a kerülő, a GTV meg gyors. Nyomás 587 majd 67, Veszverés 533, Nyilas. Húzok a hegyre, ismerős járgány jön szembe. Várakozás helyett jobb a kanyargás.
Végül Nyilason álltunk meg ebédelni és beszélgetni késő délután. Kellemes volt a csönd, rajtunk kívül nem törte meg a vidék nyugalmát senki. De szerintem az autóinkból jövő élvezetes hangorkánnal nem is lehetne jobb szolgálatot tenni a helyieknek.
Rövid pihenő után ezen a szakaszon élvezkedtünk tovább. A déli oldalt preferáltam. Váltakoztak a gyors, intenzív terhelésváltós és a lassú visszafordítós kanyarok. Párszor megálltunk egy-egy fotóra, videóra (5-6. kép). Megvitattuk a tapasztalatokat, vizslattuk a gumikat. Az aszfalt érdesnek tűnik, tapad rendesen, de eszi is a gumit. Az első gumiknál kívülről a második blokk már alacsonyabb, mint a többi. 2-3 mm lehet még a jelzésig. Most van benne 10k km. Még egyszer ennyit elmegy.
Az idő rohant, a benzin fogyott, már csak 21 km hatótávot láttam a kijelzőn, aztán már azt sem. Az E pirosra váltott én meg még fent csapatok a hegyen.
Rozsnyón van kút legközelebb, addig viszont lejt az út, csak elég lesz odáig. A-ban 80-nal elcsorogtam a kútig. Sima (7. kép).
18 óra volt ekkor, besötétedett, haza is kellene érni 22 előtt. Sajnos a Mecenéf Szomolnok Stósz szakasz így kimaradt. De az élmény megvolt Nyilas alatt.
Érdekes módon az alkaromban éreztem fáradságot. Sokat tekergettem és szorítottam a kormányt ma.
1150 km, 14,5 l/100km átlag
Közben meglett a 45k km. Éves szerviz következik.