Bence - főkép
>> SzervizAlfa 147 1.6 TS 105 LE // 2012-02-20

Ki lett cserélve a komplett vezérlés, mivel már több, mint 72000 km volt az autóban, így ideje volt. Cserélve lett még a hosszbordás szíj is, nagyon el volt érve, repedezve.

vezérlésszett (szíj, feszítő és vezető görgő) : SKF
vízpumpa: Dolz
ékszíj: QF

>> SzervizAlfa 147 1.6 TS 105 LE // 2011-12-20

Tegnap kiszedtam a pollenszűrűt, kíváncsi voltam milyen állapotban van. Nagyon retkes volt, ráfért már a csere. Vettem is rögtön újat, ami elég nehéz volt, ugyanis gyárilag egyet raktak bele, viszont már csak olyat tudtam venni, ami 2 darabból áll. Végül sikerült szerezni 2200 Ft-ért.
Aki még nem szedett ki 147-ből pollenszűrőt, annak egy kis útmutatás:
1. a kesztyűtartó és a középkonzol mögött van, az utasoldalról kell szerelni
2. le kell venni a kesztyűtartó alól a szigetelős borítást, 4 csavar fogja (1.kép)
3. egy L alakú tartókából kell kicsavarni a 3 csavart (5,5 ös) (2. és 3. kép)
4. ezután ki lehet húzni a szűrőt/szűrűket

>> Tuning és extraAlfa 147 1.6 TS 105 LE // 2011-12-06

Gyárilag 6 hangszóró volt az autóban, hátulról hiányzott az ajtókból a két kicsi. Ez is megoldódott, bekerült 2 magassugárzó hátra. 5000 + 3000 munkadíj

>> SzervizAlfa 147 1.6 TS 105 LE // 2011-10-30

2011. 10. 24-én hoztuk el az autót 70.700 km-rel.

Mivel a hátsó kipufogó eléggé meg volt rohadva, azt leszedtem, megjavíttattam, feketére lett fújva és kapott egy króm véget is. (6000 Ft)

November elején megtörtént az olajcsere. 5l Mobil1 10W40 olaj +olajszűrű (8000 Ft) km: 70800

Mivel a motortér alulról teljesen fedetlen volt, és a Fiat-ban azt mondták hogy gyárilag kéne lennie motorvédő burkolatnak, ezért rendeltem egyet innen, 13.000 Ft-ért. Másnap fel is raktam, nem volt egyszerű mert az egyik oladal nem illeszkedett rendesen, ezért alakítani kellett rajta kicsit, de jó lett.

A váltókar elég nehezen járt. Középállásba szinte egyáltalán nem tért vissza (mintha nem is lenne benne rúgó), és az 5.et és a rükit nagyon nehéz volt kapcsolni. A Fiatban ezt orvosolták, most már könnyen megy az ötödik és a rükverc is. Csináltak még egy diagnosztikát, ami nem hozott ki semmi problémát, viszont kiírta, hogy az agyában 67000 km van. Azt mondták, hogy gyakran előfordul, hogy kevesebbet mutat mint óra szerint, tehát ez normális jelenség. Viszont most már biztos, hogy az óraállás valós. (váltó+diagnosztika 8000 Ft)

A négy darab használt Maxxis 195/65/R15 téligumihoz vettem 4 db acélfelnit, így meglett a téli cucc is. (gumik 20.000, felnik 15.000, szerelés 3200 Ft)