Mutasd

>> Tuning és extra2023-01-11

Meglévő eredeti hátsó szárnyból hiányzott a pótféklámpa. Eredetit szerettem volna bele vásárolni, de semmi pozitív eredmény. Alkatrészboltba nem tudtak hozzá szerezni, olaszoknál pedig csak kompletten szárnyal együtt lehetne vásárolni, de emailt dobtam azért nekik hátha tudok külön venni, csak válasz nem érkezett. Bontottan nagy ritkán belefutni ilyen hátsó szárnyba, gondoltam akkor veszek úgy egyben de az egyikről lecsúsztam, a másik már küldi körülbelül 2 hónapja. Így hát jöhetett a B-terv. Lemértem és találtam hozzá univerzális ledes lámpát ami kis alakítás követően jó lesz bele. A pótféklámpa és a szárny közötti hézagot gittel töltöttem ki, szárnyon a lámpa foglalat szélét először becsiszoltam majd körbekentem gittel, az új lámpát maszkoló szalaggal leragasztottam és a friss gittbe belenyomtam a formályát. Miután a gitt kikeménykedett, lámpát kivettem. Szárny külső részét becsiszoltam, a gitt 5 napot száradt, aztán kapott alapozót és festéket. Tömítőragasztóval körbekentem a foglalatot és ment a helyére a lámpa, majd két csavarral rögzítve. Színre fújás esetén ki lesz maszkolva a lámpa és úgy lesz fényezve.

 
>> Tuning és extra2022-12-21

Fa mintás fólia az ablakemelő és tükörállító kapcsolókon

 
>> Szerviz2022-10-28

Meglett mostmár ténylegesen a beázás helye. Gumi tömítés vége alatt az eredeti tömítés megrepedezett. Átlátszó tömítővel javítva.

 
>> Tuning és extra2022-07-04

Erre is elkészült. :)) Bekötés később...

 
>> Szerviz2022-04-24

.

 
>> Autóápolás2022-02-25

Elmentem egy körre vele, korábbi tünetek nem jelentkeztek. Csak úgy suhan :)) tankolás, mosás kézi mosóban, idehaza takarítás. Úgy hogy csilli-villi, boldogság van ;-)

 
>> Szerviz2022-02-24

Cartárs és én is ellenőrzés szempontjából ki szerettük volna olvasni a motorvezérlőt, de sajnos nem kommunikál. Hiba lámpa nincs, jól működik az autó, azt leszámítva hogy néha kicsit alapjáraton ugrál a fordulat, de van mikor semmi gond. Hideg motornál 2500as fordulatnál szintúgy kedve szerint rángatta az autót , kisebb és magasabb fordulaton nem. Erőteljes most is, illetve nyáron a dög melegben dob egy hiba lámpát indítás előtt és csak teker de nem indítható. Légtömegmérő csati le, úgy elindul majd vissza a csatlakozó, hiba lámpa eltűnik és minden rendben vele. Ezek apró idegesítő dolgok amit ha lehet akkor orvosolok. Tudom sokan körbejárták ezt az utat több kevesebb sikerrel, de ha mégsem javul a dolog akkor is legalább javarészt új érzékelők vannak benne. A fogyasztás érdekel is meg nem is, de azért nem bánnám hogy ha nem 11-12 körül lenne. Helyben használva persze több mint pályán. Meg néha néha jó kicsit elfelejteni váltani :)) Múltkorokban a trafók és gyertya kábelok ellenőrizve külsőleg, ott semmi repedés nem látszódott. Kapott új lambda szondát is akkor mert még nálam nem volt cserélve és ki tudja mikori volt benne. Lett új levegő hőmérséklet érzékelő is bele. Kapott korábban új gyertyákat is. Tehát ez a zavaró is de közben használható hiba után most kapott légtömegmérőt, igaz nem Bosch hanem Magneti Marelli, tudom ebből csak a gyári jó állítólag. Aztán ki lett cserélve a vízhőfok jeladó ami a motorvezérlőre adja az infót, ez is új nem bontott. Cartárs mondta hogy csinálhat bármelyik ilyen tünetet, csak mivel nem tudjuk olvasni, már pedig ő elég sokmindenre rá tudott csatlakozni, így marad a találgatás. Nem is akartam ezért másnál megpróbálni az olvasásos témát. Szóval kicseréltem még az alapjárati szabályzó szelepet is, ez bontott ami volt itthon. Ha bármi változás lesz akkor ezen 3 dolog közül lesz valamelyik amelyik rossz volt már. Elindítottam minden rendben vele, de még nem próbáltam le, kíváncsi leszek hogy lesz változás vagy sem. Ha nem akkor marad ilyen, lehet vele együtt élni csak tudva hogy valami okozza ezt inkább megpróbáltam hátha lesz valami változás. Ha a Kivett alkatrész jó volt akkor később jó lesz tartalékba, úgysem akarok megválni az autótól így elfér a polcon. Ha egy tank benyából többet tudok kiautózni akkor hosszútávon már megérte. :)) ja és a harmonika cső sem repedt...

 
>> Szerviz2022-01-06

Jobb első ajtózárszerkezet csere. Hidegben nem akart a központi zár mindig nyitni, csak ha kulccsal nyitottam azon az oldalon. Így hogy szorult még legutóbb valami össze is akadt benne és inkább lecseréltem. Zárt ajtónál kellett a kárpitot leszerelni, kicsit kifeszíteni hogy hozzaférjek mert se kulccsal nem tudtam már elfordítani sem kilincsel nyitni. Aztán miután hozzafértem kinyitottam az ajtót, onnantól a csere már könnyű volt. A csere darab szépen működik.

Volt még aztán elmaradás, az évekkel ezelőtti zár cseréknél a csomi és tank zár a régi volt, így hogy egy kulcsos legyen ez is megtörtént.

Hátsó ablaktörlő nem működött rendesen, körülbelül 1/5 gyorsasággal törölt hátul. Kiszedtem megtakaríttam az érintkezőjét és működik.

Kormány felső részére került egy kis piros gumicsík.

Csomagtartó beázással is foglalkoztam, még ilyen szemerkélős időben is jött be víz. Kéder gumi száraz, így a zsanerokat eloldottam majd újból most már mind a két zsanért letömíttem. Sokkal jobb lett, de nem tökéletes. 2 l vízzel leöntve a teteje, a flakon kiürítése után jelent meg pár csepp bent. Ezt körülbelül olyan vízmennnyiség volt mint egy autómosás, úgy hogy majd esőben kiderül mennyire ázik be.
Több ötletem nincs egyenlőre hogy hol jöhet be még a víz.
Szerencsére a későbbiekben garázsban fog állni, de attól még persze nem jó ha továbbra is beszívárog egy kevéske víz.

 
>> Tuning és extra2021-12-18

Váltó körüli faberakás, saját készítés. Furnérozással készült.

Belső világítás megadta magát, ezt javítva került be az első lábtérhez led lámpa ami a belső világítással együtt kapcsol ajtónyitásra.

Ülésfűtés kapcsolói átkerültek oda ahova eredetileg is helyezték.

Régi mélynyomó átkerült a TD-be, azért hogy azonos legyen ebben a szett, így a 4 ajtó hangszóró, az erősítő és az új mélynyomó azonos márkájú. Mélynyomóra vettem védő rácsot pluszban.

 
>> Szerviz2021-12-03

Nagyobb vízmennyiségnél beázik a csomagtartó. Baloldalon a 'C' - oszlop tetejénél belül a műanyagról csöpög be a víz a hátsó üléstámlára majd beszivárog az alsó ülésrész alá. Szigetelés felszívja a nedvességet. Kerestem hol lehet a baj és a csomagtartó zsanérra gondoltam, így le is tömítettem, de még most is jön be a víz. Gumi kéder jó, arrébb is csúsztattam az egészet de ugyan úgy szivárgott. Kívülről nem látszik nyoma sehol, csak bent a műanyag alól jön, le is szedtem a műanyagot a lemezek illesztésénél jön és nem látni honnan indul az egész úgy hogy evvel még kell foglalkozni.

Belső tükör leesett, vettem hozzávaló ragasztót, bízok benne hogy nem dobja vissza majd. Ha mégis akkor üvegeshez elviszem.

Lett új légterelő az ablakokra. Kétoldalú ragasztóval erősítve. A régi Heko márkájú volt, amiben oldalanként 2 db rögzítő fém volt, így a baloldali le is esett útközben mikor szemből elzúgott egy kamion mellettünk. Sajnos összetört a leesés következtében.
Ez a G3 márkájú sokkal jobb, pontos az illeszkedés, oldalanként 7 db rögzítő lemez van és fele annyiba kerül mint a korábbi. Anyaga rugalmas még ilyen időben is.

Téli kerekeket feltettem, hamár egyszer tél van :)