Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
Olajcsere Motul 10w40, Mann Filter szűrők. Km.: 350.250 km
Érződött hogy valamelyik fék picit fog, a felni melegedés elárulta hogy a bal hátsóval lesz a gond, minimálisan felmelegedett a felni. Szétszedtem a féknyerget és már látszott hogy miért nem tud vissza engedni. Komplett belsőt cseréltem új tömítésekkel együtt. Új fékbetéteket is kapott hátul mind a két oldalon. Most már szuper 😊
Téli kerekeket lecseréltem a gumi méret miatt. 205/45 r16. Nyomvályúba nagyon megvezette az autót, így egy előzésnél és egy vissza sorsolásnál ki és berántotta az autót, feltehetően a gumi szélessége és gumi keskeny oldalfala miatt. Én 195-nél szélesebb gumit ezeken az autókon nem szoktam használni. Feltettem a másik felnit amin szintén téli gumik vannak. Ennek merete 195/55 R15. Előtte elvittem gumishoz centrírozásra és egy szelep cserére. Az egyik szelep rövidebb volt és így nehezebb volt keréknyomást mérni.
Végül egy olajcsere, 8000 km menten vele és már időben is eljött az olajcsere ideje. Motul került bele és Mann Filter szűrő. Km.: 188.700 km
90-es tempónál kicsit rázott az autón a kerék, így elvittem őket egy ellenőrzésre. 3 DB-ot újra súlyoztak.
Visszatérő hiba, most a biztosíték működött. Üzemanyag nyomás hiba. Indítási 250bar helyett csak a 60bart érte el. Cseréltem a tankban üzemanyag pumpát és szűrő takarítás. Utána elől is cseréltem szűrőt újra, de a hiba fennmaradt még mindig. Cseréltem a magasnyomású pumpán nyomás érzékelőt meg az utána lévő érzékelőt is. Végül maradt a magasnyomású csere, elmentem a közeli bontóba és hoztam egy ugyanolyant. Kicserélve még mindig ugyanaz a hiba, de hibakódot nem írt. Fél perc indítás után elindult mind a két pumpával de csak fordulaton tudott dolgozni. Légtömegmérőt is cseréltem, semmi változás. Majd a magasnyomású pumpán újra érzékelő csere, ami már volt benne előtte, evvel állt le az autó mikor meghibásodott. Az érzékelőn észrevettem hogy az'O' gyűrű tömítés kicsit ki volt csípődve, kicseréltem és azóta jó. Bár nem áll össze a dolog mivel ott üzemanyag van és ha nem tömített akkor szivárgásnak kellett volna lennie, na mindegy, számomra így most ez rejtély. Akkor értettem volna hogy elszökött a nyomás. Összességében amiből most más van benne az az üzemanyag pumpa a tankban, a magasnyomású, légtömegmérő. Még elektromos csatlakozó vagy kábel hibára tudok gondolni és szerelés közben lehet újra érintkezik...passz igazából. Idén már sokszor előjött ez a hiba és mindig valami lett javítva és akkor egy hónapig hibamentes. Majd kiderül most meddig megy...
Szerelés közben cseréltem a kartergáznak a lecsapatója előtti 'T' alakú gumicsövét, mivel kirepedt.
-Hátsó féknyergek cseréje és festése. Korábbi nyergek kézifék ereje kezdett haldokolni.
-Új kézifék kőtelek
-Új hátsó dob
-Kormányösszekötők cseréje bal és jobb oldalon (axial és gömbfej), kerékösszetartás beállítás
-Téli kerekek , felni új színben . (Szín + 2K lakk)
-Kormány csere. Korábbi fa kormány bőr része megkopott, így az javítva lesz és a boxerbe foglal majd helyet.
-Szélvédő csere (megrepesztettem kormány csere közben szerszámmal 😏), belső tükör is cserélve. Billenő állító műanyag eltört benne, de ez a korából adódóan 😊 szerencsére volt másik amire cseréljem.
-Pollen szűrő
-Első ablakmosó cső csere , elöregedett. Addig szépen működött amíg a levélrácsot ki nem kellett szedni a pollenszűrő és a szélvédő csere végett. Ott a mozgatására megadta magát. Volt itthon másik, kompletten cserélve.
-Műszaki vizsga 2025.10.29
Korábban a boxerhez vettem ezeket a spoilereket, de mivel arra lett másik így ez felkerültek erre. Javítani kellett mert a jobb küszöbön a rögzítő fülek hiányoztak. Alvázvedő vagy valami hasonló volt a műanyag küszöbökön, így azt benzinnel leszedtem majd utána jöhetett a csiszolás és fényezés. Rákerült a négylevelű lóhere és Alfa Romeo felirat is. A kasztni küszöbökön is dolgoztam. Kívül a gyári küszöb patent helyén befújtam híg alvázvedővel hogy mindenhova jusson belőle, aztán kívül is kapott egy réteg alvázvedőt, majd a gyári patent lyukakat ledugóztam a víz ellen. Alul két két csavar fogja a műanyag küszöböket, és a ragasztás felül végig. Elől hátul is fogja majd egy egy csavar amit kerékcserekor rakok bele. Elég stabilan fent van. Tömítő ragasztót használtam ami erős de később könnyen eltávolítható roncsolás nélkül. Ez a küszöb a rozsdásodas ellen előnyösebb is mint a gyári mivel eláll a karosszériától és a homok nem tud olyan könnyen megülni a kettő között. Kinézetre nagyot dob rajta, úgy hogy megérte megcsinálni rá. 😀
Annyit tudtam hogy szeptemberben valamikor lejár a műszaki, de a hónap végére tippeltem volna. Múlthét pénteken ránéztem és hát csak egy hét volt már a lejáratig. Pénteken átnéztem hamar az alját, minden rendben volt, legalábbis szemmel nézve. Szombaton fék csere, ez már tervezve volt hogy műszaki előtt megkapja, így már korábban megvettem a cuccokat hozzá. Elől tárcsa és betétek TRW, hátul a tárcsa Brembo, betét pedig MaxGear. Kapott extraként sötétkék színű műszerfal betéteket is. Fékcsere után már most feltettem a téli gumikat hogy 2 hónap múlva evvel már ne kelljen foglalkozni. Hétfőn mosás takarítás, aztán ma délelőtt megvolt a vizsga is. Minden rendben volt vele. Km .: 348.800
Érvényesség: 2025.09.08
Idei Alfacity , mi is belekerültünk egy kép erejéig 😊
Már egy ideje bajlodunk hogy leáll az autó, haza húzzuk, eddig kb. 2-3X volt így mire lehet hogy a korábbi javítások fő oka is ez hogy a motortérben egy biztosítéknak érintkezés gondja volt. Persze mikor javítottam, ezt azt kicseréltem és jó lett, gondolván hogy az volt a hiba, de lehet az is hogy csak újra érintkezett a biztosíték. Ez az üzemanyag pumpa 30A biztosítékja. Amikor már nem elsőre állt le, elkezdtem visszafelé kimérni hogy hol szakad meg az áram, és egész az elejére kellett visszamenni. Elsőnek csak biztosíték láb csiszolás és egy kis kontakt spray, aztán jó. Ekkor már legalább tudtuk hogy itt a baj hogy leáll az autó. 1 hónapig okés, aztán megint. Akkor a biztosíték házban a lábakon beljebb hajtottam hátha csak ennyi elég lesz. Megint egy ideig tök jó, majd mikor megint megállt már rutinosan tudtuk mit kell tenni. Voltam a boxerhez lökösökért, így aztán hoztam hozzá bontottan egy ugyanilyen 30A biztosítékot kompletten, majd lecsíptem a régit, ezt pedig átforrasztottam. Így hát most jön a tesztidőszaka, bízunk benne hogy nem produkál semmit mivel konkrétan az a hiba már nincs benne.
Első lökös és oldalsó küszöbök nagyon megtetszettek, a hátsó lökös meg remélem nem fog túlzás lenni rajta. + pár egyéb alkatrész, elektromos csomagtartó nyitó 2x, fl közép elem szuper állapotában, német kézikönyv, fl kárpit elemek, stb. Köszi itt is az eladónak ha esetleg olvasná 😁