Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
Téli gumival szerelt alufelni, aminek mára már lepatogzott a festése. Megcsinálom hogy újra szép lehessen ;)
Felkerült a küszöb. Már üreg kezelés volt, még a műanyag küszöb burkolat kell rá.
Hát első ránézésre nem gondoltam volna hogy ilyen nagy javítás szükséges, ez igazán akkor derült ki mikor levettem a műanyag küszöböt , és jött ki a patent a rohadt lemezzel együtt, alul meg a csavar jött csavarozás nélkül. Sok helyen rajta volt még a gyári vedőréteg és nem látszódott alatta a rozsda. Valószínűleg nem volt hegesztve az autó, legalábbis még nem találtam rajta foltot, meg alváz védőzve sem volt. Meglátásom szerint ez jó, mert nincs agyon össze vissza javítgatva. Az első lakatos munkám, nagyon szépen alakul is. Van csere küszöb egy 1.6 boxerről amin szep volt az a része ami kell nekem (csak egy kis helyen volt kezdődő korrózió, de csak felszínes)
A második autót már régóta keresgéltem, gondolkoztam még egy Diesel? JTD vagy csak TD, de TD már van, vagy Benzines? Azok egy sport dobbal állatok ;) Boxer vagy TS? Hat a Boxer lóerőben nem sokban tér el a Dieselemtől. Boxer csak akkor lenne érdemes ha 1.7 16 V lenne, de viszont a hangjuk? Még egy nincs olyan. Hát aztán Twin Spark, keresgéltem és megtaláltam ezt a kis szépségét, facelift, automata klíma, 1.6 . Még az lóerőben is jó és megfizethető biztosításilag is. Hát aztán beszéltem az eladóval, vasárnap reggelre meg is beszéltük, felértünk meg egy 20 percel hamarabb is mint amit a GPS mutatott induláskor, pedig minden szabályt be tartottunk. Megnéztem tetszett, a kipu elől lyukas volt, de aztán ide haza aknán kiderült hogy nincs jól össze rakva. Akkor ott rohadást nem találtam, pedig volt de hát ott nem keztem el bontogatni az autót, meg gondoltam hogy lehet valami amikor 300-550 ezer forint körül mozognak az Fl 146-sok, 180.000 ezer volt a kiinduló pont, Kipróbáltuk ment is 4000 felett nagyon, még jó hogy 7000-nél lesz csak pirosba, aztán mondtam hogy én szeretnék alkudni, ő mondta ha nem alkudok akkor kapok mellé egy hibátlan hengerfejet, mert ő meg vette anno, csak aztán nem az volt a baja, hanem csak tömítés, meg kapok még egy váltót, de annak a kettes rossz, ezt amit meg vettem azon meg a hármas nem szereti ha fordulaton van váltva vele. Aztán végül ezekkel együtt lementünk 160.000 forintra, egyébként nálam két évvel volt idősebb az eladó, nagyon rendes és szimpatikus volt ő is meg a párja is. Így hat elindultunk egy 2 órás útra meg előtte tankoltam aztán ahogy felértünk a pályára meg álltunk ebédelni a feleségemmel, már oda felé kinéztük ezt az éttermet. Ettünk, ittunk aztán 2 körül otthon is voltunk ;)
Ja és a dieselemről egy kérdés. 46-ba volt tetőablakos? :-o A legjobb dolog, és kevés van belőle. ;)
4 db új TRW tárcsafék, elől hűtőt és a hozzávaló TRW fékbetétek és kézifék kötelek cseréje + féknyergek festése. Jobb elől csapágy csere az agyban.
Régi olajhütő cserére szorult, elkezdett szivárogni a hűtőbordák között, tehát eljött ennek is az ideje mint ahogy az olaj teknő tömítésnek is. Szervízelés 10.000 km elteltével: Kapott Friss Olajat -olajszűrőt-üzemanyag szűrőt-levegő szűrőt és hogy szépen töröljön kapott új Bosh első ablaktörlő lapátokat ;)
Idén is konvojban haladtunk a Balatonhoz, vettem elővételes jegyet, becsekkoltunk a parkolás itt sem változott de hát nehéz össze rendezni a járgányokat. Próbáltunk körül nézni de az idő vagy fene tudja mi kihatott a gyerekre, és egész nap nyűgös volt, hát sokmindenről le is maradtunk, ha jobb kedvre bírtuk akkor futás közben elesett :) újra kezdődött minden :) azért a Giuliát megnéztük, és a tombolán is ott voltunk hát ha idén is nyerünk valamit :) hát vártunk vártunk már közeledtünk a főnyeremény fele és már kezdett elveszni a remény mikor kisorsoltak valakinek egy órát (A második számú fődíj) és nem volt már ott, akkor újra sorsolták és az én nevem hangzott el :) nyertem egy Petronas órát, hát örültem is neki mint egy kisgyerek :) ez igy jól jött a nap végére ;) remek nap volt :) indulás haza, útközben volt útzár baleset végett, kerültünk de haza értünk. Még jó hogy van GPS-es a telefon :)
Tetőkárpit, kalaptartó, mélynyomó újrakárpitozása (anyagár: 17.000,-)
Ragasztó volt otthon ;)
Színe hasonlít a gyárihoz, ragasztása nem volt egyszerű hogy az egyenetlen felületekben ne legyen gyűrődés, de sikerült szépen! ;)
Klímás rendszer be lett építve (a műszefal ki lett robbantva), még a kábelezés marad későbbre. Nem találtam hozzá bontott klíma csöveket ezért a Fiat Bravo klíma csöve lett beszerelve. Kellett némi igazítás, a vízhűtő hátrébb került a csövek végett illetve kapott szárító szűrőt mert ennek a rendszerében nem volt. Ezen kívül le lett cserélve a vezérmű szíj vezető és feszítő görgökkel együtt, volt még motor-váltó-szervó olaj csere, olaj szűrő - levegő szűrő-üzemanyag szűrő és a pollen szűrő cserélve, a motor tömítésések is ahol nem tömítet megfelelően.
Télen kinéztünk a piacra, és mit találtam?! :) gyári alfa 145-146 alufelnit. Irány ára 25.000,- ( jól indult :) ) végül nagy alkudozások végén 19.000 lett egy gyári fényezésű 15 colos alufelni, 1 szezonos gumikkal. Nem ütnek, nem padkanyonosak. Jó vétel volt :) Bár 19.000ért nem vágta hozzám, és szerencsénkre volt nálunk annyi, pedig csak csavarogni meg lángosozni mentünk :) A piac közepéről nem volt kellemes kisétálni de megoldottuk :)