Mutasd

>> Szerviz2019-12-14

Tegnap Sopronból hazafelé elkezdett dörömbölni a balos féltengely. Ma délelőtt ránéztem, kiszakadt a gumiharang. Még jó hogy munkanap volt, hoztam újat a Bárdiból, bár volt szép bontottam. A próbakör alatt csend és nyugalom volt az autóban.

 
>> Szerviz2019-12-08

Alfacityre menet már rakoncátlankodott a jobbos féltengely, akkor kitakarítottam és megzsíroztam, idáig bírta. Egy hete újrazsíroztam, hátha segít, de már semmit nem ért. Hoztam a tatai bontóból egy patent állapotú féltengelyt, TZoli rendelt nekem féltengely anyát, egy liter Tutela 75 zc synth-et, mert alul olajos volt minden, adott egy szimeringet is, arra emlékeztem hogy ott enged. Végülis szimeringet nem cseréltem, tökéletesen száraz volt, valószínű hogy a nyelestengelynél ereszt. Olaj számottevő mennyiség nem hiányzott, beleöntöttem a liter újat, meg a leengedettből egy litert, átszűrve mert még csak 9-10 ezer km van benne. 244 367 km volt az óra állása. Képen mellékelve a jobbos szimering száma, mert mindenhol csak a balos van feltüntetve.

 
>> Szerviz2019-12-02

244 000 km környékén ki kellett cserélni a 4-es henger porlasztójának réztömítését. TZoli rendes volt, grátisz megtette, hála égnek nem volt berohadva. Egy ideje nem megy az ablakmosóm, most hogy ilyen takony idő lett, gondoltam jobb ha látok, kicseréltem a szivattyújàt. Újra remeg a jobbos féltengely, megzsíroztam megint de nem igazán segített, ebből új féltengely lesz. A 4-es porlasztónak a csatija el van törve, gyorskötözővel ráhúztuk, szintén cserés.

 
>> Szerviz2019-11-24

243597 km-nél, 19170 km után kapott új Alco légszűrőt.

 
>> Szerviz2019-11-16

Kapott új Valeo lapátokat, egyben kicsit rendberamtam a karok végét. A balos már rozsdásodott, lecsiszoltam és kapott egy kis matt feketét.

 
>> Szerviz2019-11-11

242676 km-nél megejtettem az olajcserét, 11097 km-t futott az előző óta. Egy téves rendelés miatt Motul 8100 X-cess 5w40 helyett X-clean 5w40 került bele, nem cseréltettem ki, nem okoz problémát ahogy néztem. Megint kapott uj leeresztőcsavart és Mahle olajszűrőt. Alco levegőszűrő is van, majd a napokban kicserélem. Utóbbi hetekben tréfálkozott az egr szelep is, nem segített már a takarítás sem rajta. Kipucoltam a map-szenzort is. Egy pajtásom 156-jából maradt jó állapotú egr, próbaképp beraktam, kb egy hete hibátlan.

 
>> Szerviz2019-10-06

240 500 km-nél újra kicseréltem az alsó munkahengert. Még mindig nem volt tökéletes a váltás, hol akadós volt hol tökéletes, a rükverc sokszor egyenesen katasztrófa. Egyszer vezette egy szombathelyi cartárs, ő hívott fel a megoldással. Ugyanez történt a v6-jával, kiderült hogy két féle munkahenger van. Az egyik munkahenger dugattyúja 25.4 mm átmérőjű, a másiké 20.6 mm. A nagyobb a Twin Sparkoké, a kisebb a jtd és v6. Anno a Marelli hengert a polcról vettem le, mondván hogy van. Persze hogy ts-é volt, mivel soha nem gondoltam hogy valaha dízelem lesz. Kicseréltem jtd-hez valóra, 40 perc volt légtelenítéssel együtt. FTE (Valeo) márkájú került be. Tökéletes lett. Kicseréltem a törött tolatólámpát is, a tatai bontóban vettem újat, mivel nem találtam igazán szépet bontottan. A kábelokhoz még továbbra sem nyúltam, kellene egy szabad nap hogy levegyem a lökhárítót.

 
>> Szerviz2019-09-29

240 000 km-nél kicseréltem a pollenszűrőt 20 000 km után, újra aktív szenes Wixet kapott. Kicseréltem a kiégett jobbos helyzetjelzőt is Hellára. Végre megszűnt a folyton elálló ajtókárpit probléma is, a tatai bontóban kaptam új ellendarabokat az ajtókárpit patentokhoz.

 
>> Tuning és extra2019-09-15

Elkészültek az ajtóbehúzók, Rendes József keze munkàja. Ezúttal is szép munkát végzett, így végre vége a máló gumiburkolatoknak. A tatai bontóban vettem hozzá új csavartakarókat is.

 
>> Szerviz2019-08-28

Nem lehetett már meghúzni a negatív akksi sarut, mindenhogy elfordult. Kicseréltem, Bárdiból lett új. A napokban megcsináltam a féléves bőrtisztítást és ápolást is.