A régi kormánykapcsolóm már szarakodott mióta nálam volt az autó. Előszeretettel kapcsolódott fel a hátsó ködlámpa, illetve bal irányba nem mindig tudtam kapcsolni az irányjelzőt (meg se mozdult a kapcsoló lefelé, csak miután mozdítottam rajta fel irányba picit, dehát hogy néz már ki, hogy balra fordulnék de előtte villan a jobbos indexem, és utána indexelek balra :D). Ezen kívül még elég igénytelenül nézett ki, hogy lógott lefelé a kapcsoló egy kicsit.
A facebookos "Alfa romeo hungary. AZ alfások" nevű csoportban hirdetett valaki egy bontott 145-öt, ahol le is csaptam a kormánykapcsolóra (teljesen kompatibilis a 146-éval). 2000-ért adta, postával együtt 4060 huf volt.
A csere pofon egyszerű, kormány alatti burkolat csillag fejű csavarjai ki, burkolat le, alulról felnézve a felső burkolatot fogja bal oldalon (a cserélendő kapcsoló oldalán) egy imbusz fejű csavar, azt is ki (felső burkolat maradhat, majd a kapcsoló kivételénél kell meghúzni picit felfelé), majd a régi kormánykapcsoló porvédőjét kell kihúzni és benyúlva alul és felül is össze lehet egy patent részt nyomni, majd kihúzni az egészet. A rácsatlakoztatott kábelt lehúzni, új kapcsolóra rádugni, új kapcsolót visszapattintani, majd csavarok, burkolatok vissza és kész :)
145 146 ablak ablakemelő ablaktörlő akkumulátor alapjárat állítás benzinszűrő fék fékolaj felni fényszóró festés folytószelep futómű futómű generátor gumi gyertya hidraulika izzó karosszéria kézifék kipufogó kormánykapcsoló kuplung lambdaszonda légszűrő légszűrőház lmm lökhárító műszaki műszerfal olaj olajcsere olajszűrő óracsoport padka pollenszűrő sárvédő szélvédő szervó szűrő téligumi termosztát törés váltó vezérlés vezérlésmódosító vezérműszíj vízpumpa
>> SzervizAlfa 146 1.4 TS // 2014-04-24