Tagok >> HáPé >> 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive >> Blog
- Típus:156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:grigio sterling
Ma vezethettem utoljára. Több mint 10 év alatt szinte családtaggá vált, nagyon szerettük és élveztük minden egyes megtett km-t.
Mától új gazdánál, de úgy érzem ugyanolyan jó kezekben van és lesz, mint nálunk volt.
Köszönöm a sok sok közös élményt, és még nagyon sok balesetmentes km-t kívánok az új családdal.
Egyik napról a másikra meghalt a hátsó fékem a bal oldalon, elég hangos surlódó, fémes hangot adott ki, így fel kellett keresnem Attilát.
Már a vas a vason fogott, sajna be volt rohadva egy kicsit a nyereg/henger és mint kiderült mindkét oldalon baj volt.
- új hátsó féktárcsák és fékbetétek továbbá mindkét nyereg/fékhenger/ dugattyú felújítása, átnézése
- 2db első-felső lengőkart is kicseréltük, mert eléggé lógtak már
- kipufogó tartókonzolt a csőnél elengedte a gyári hegesztés, kihasználtuk, hogy az Attilánál járt a kipufogós szaki, aki meghegesztette
- Selenia WR Diesel gyári motorolaj
- motorolajszűrő
Vissza kell majd térjek Attilához, mert a bal oldali xenon lámpám nem világít és nem izzó baja van, valószínű gyujtó elektronika hiba van.
Köszönet innen is a fiúknak a munkáért!
km: 316600
Csörgő autószervizben jártunk, megy az idő és pörögnek a km-ek:
- Első féktárcsák és betétek cseréje
- Lyukas felső turbócső cseréje
- Selenia WR Diesel gyári motorolaj
- motorolajszűrő
- motor levegőszűrő
- Klíma pollenszűrő (utastér szűrő)
- gázolajszűrő (üzemanyagszűrő)
km: 307370
Elérkezett a műszaki vizsga ideje is az alábbi alkatrészek cseréjét követően:
- olajcsere (Selenia WR Diesel)
- olajszűrő
- hátsó lengéscsillapítók cseréje (rugótányér eléggé korrodált volt már)
- műszaki vizsga
Helyszín: szokásosan Várpalotán Attiláéknál
km: 295700
Sajnos a kipufogódob olyan szinten szét volt már rohadva, hogy nem csak a látványa volt borzasztó, de néha már zirgő-zörgő hangokat is adott menet közben. Összekötöttem a probléma orvoslását a szokásos olajcserével, így Várpalotára vezetett utam, mint mindig:
- új hátsó kipufogódob
- Selenia WR Diesel gyári motorolaj
- motorolajszűrő
- motor levegőszűrő
- Klíma pollenszűrő (utastér szűrő)
- gázolajszűrő (üzemanyagszűrő)
km: 284300
Mivel építkezésbe kezdtünk az év elején így semmire nem volt időm, csak beleültem az autóba és jöttem-mentem intézkedtem stb. Igaz semmi extra nem történt, bár időm se lett volna rá.
Csak a szokásos olajcserére ugrottam át Attiláékhoz:
- Selenia gyári WR Diesel motorolaj
- Olajszűrő
km: 277000
Sajnos szétment a kuplungpedálnál a munkahengerem, egy kicsi olaj is elszivárgott belőle. Maga a rudazat is bentmaradt, lábbal kellett visszahúzni és a pedálra csatlakozó része is szét volt már szakadva.
Beszéltem Csörivel és hála istennek ismét gyorsan segített rajtam / rajtunk.
Kicserélte, kapott az autó egy új munkahengert.
km: 265800
Ismét a Csörgő Autószervizben jártam Attiláéknál:
- olajcsere + olajszűrő
- motor levegőszűrő
- gázolajszűrő
- klíma pollenszűrője
- műszaki vizsga
km: 264390
Már több, mint 5 év telt el, hogy megvásároltam és vezérmű készletet cseréltünk az autóban, így ha nem is a km-ek miatt, de szükségesnek láttuk a cserét.
A szerviz:
- komplett gyári készlet (vezérműszíj + görgő + vízpumpa)
- motorolaj- és olajszűrő csere
- tompított xenon izzók cseréje
- hűtőfolyadék csere
Sajnos a gyári xenon izzók közül a bal oldali eddig bírta, először szép halványan, majd egyre halványabban és lila/rózsaszínben pompázott a fénye, míg el nem aludt.
Km.: 255000
Köszönöm szépen a megszokott, kiváló munkát innen is!