Tagok >> HáPé >> 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive >> Blog
- Típus:156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:grigio sterling
A 20ezres szervizzel egybekötve kértem meg Attilát, hogy legyünk túl a balos féltengely cseréjén is. Ahogy megjósolta a jobbos cseréjekor, hogy az sem fogja sokáig húzni, vagyis hamarosan az is el kezd rázni... na ez 1-2 hónap elteltével bekövetkezett. :)
A következőket kapta meg a kis 156-os:
- Selenia WR Diesel gyári motorolaj
- Olajszűrő
- Motor levegőszűrő
- Pollen/ utastérszűrő
- Gázolajszűrő
- Bal oldali komplett féltengely (skf)
Amin egy picit fennakadtam, igaz laikus szemmel nézve, hogy a motor levegőszűrő hogy nézett ki, miközben kb. 17ezer kilométer és talán még 1,5 éve sem volt benne.
Köszönet a kiváló munkáért, a jó hangulatért a fiúknak!
Km: 247700
Kb. 1-1,5 éve lehetett, amikor az egyik oldalon cseréltem ködlámpát, mert egy kavicsfelverődés összetörte. Akkor még a kavics is a foncsorban volt. Most ugyan nem vitte át az üvegbúrát a kavics, de ismét összetörte az üveget.
Most párban vásároltam meg a lámpatesteket és mindkettőt kicseréltem.
Az egyik ment a kukába, a másik pedig a polcra tartalékba.
Km: 243700
Jobb oldali féltengelyem igen csak odavolt már, gyorsításnál, amikor megkapta a nyomatékot nagyon szépen rázta a kocsi elejét, elég kellemetlenül, így Várpalotára vezetett az utam a mesterekhez.
Ami cserélve lett:
- Komplett jobb oldali féltengely (új skf)
- Jobb oldali fékcső (TRW)
A fékcső ugyan nem volt betervezve, de szerelés közben Attiláék észrevették, hogy nincs valami jó állapotban, ha már kéznél volt, rendelt egyet gyorsan és kicserélték.
Fékolaj+légtelenítés aztán mehettünk is próbakörre.
Köszönöm innen is a munkát a fiúknak, hamarosan a balos féltengelyt is kidobjuk :-)
Km: 243300
Elkészült Kisbéren Rendes József Úr által újrabőrözött és kicsit átalakított kormánya az autómnak. A gyári váltógombot is újrabőrözte a mester, de azt eltettem tartalékba.
Csöri mester pedig a megújult kormányt visszarakta még az ünnepek előtt, amit innen is köszönök neki.
Az ideiglenesen felrakott kormányt meghirdettem, elég gyorsan el is vitték.
Km: 241900
Ismét egy felejthetetlen délután kíséretében megejtettük Csöriéknél a 10ezres szervizt.
Az alábbiak kerültek az autóba:
- Selenia WR Diesel motorolaj
- Gyári olajszűrő
Kértem Attilát, hogy cseréljék le nekem a váltóolajat is, mert egy picit keményebbnek éreztem a váltót:
- Tutela ZC 75 Synt
A fiatalkatreszek.hu-ról rendeltem egy új, gyári váltógombot, kértem Csörit, szedje le szétkopott meglévőt és tegye fel az újat.
A múltkoriban Érdről vásároltam egy multikormányt, így ez is beépítésre került. Az autó eredeti, Csöri által leszerelt multikormányát a kopott váltógombbal együtt személyesen elvittem Rendes József Úr-hoz Kisbérre, aki november végére ígérte az átalakítást és az újrabőrözést.
És persze mikor égjen ki az egyik helyzetjelző izzóm elől? Hát persze, amikor Attila épp beállt a műhelybe, így azt is kicserélte, nem nekem kellett vele szívni...
Köszönöm szépen innen is a megszokott tökéletes munkát a Fiúknak!
Km: 239900
Érdről, Petitől hoztam pár apróságot még szeptemberben. Köztük 2db első és 2db hátsó ajtóhatárolót, amelyek közül hármat, a jobb első ajtó kivételével be is építettem.
A bal első és bal hátsó ajtónál lebontottam az ajtókárpitot és úgy cseréltem ki.
A jobb hátsónál gondoltam spórolok és a hangszóró nyíláson keresztül szereltem be, ajtóborítás leszerelése nélkül. Utólag már megbántam, tényleg úgy egyszerűbb, na nem a csere, hanem a csavarokhoz történő hozzáférés miatt. Igazából ügyesen ment a dolog, mert összesen 2db bolhát kellett csak pótolnom, a többi törés nélkül lejött és vissza is ment. Még szerencse, hogy Petitől kaptam vagy 20db-ot, hogy legyen.
Az anyósülés felőli oldalt még nem cseréltem ki, annak még nincsen olyan ordítóan rémes kattogó hangja.
Vásároltam még Érden 2db új légzsákpatentot is. Hajszárítóval melegítve igazítottam a légzsákfedélen, mert tipikusan, mint elég sokunknál, kiállt a bal alsó sarka. És mindkét patent törött is volt, így aktuális volt a cseréjük.
Km.: 239000
Sikeres műszaki vizsgát szereztünk, így újabb két évig le van erről is a gond.
Igaz a jobb első lámpatest polírozásán kívül nem kellett az autóhoz hozzányúlni, ami köszönhető a rendszeres karbantartásnak, ezzel együtt a Csörgő autószerviznek!
A műszaki vizsgát megelőzően megjártuk Horvátországot is, kiváló fogyasztással és korát meghazudtolóan egy élmény volt az az 1500km, amit megtettünk. Még mindig élmény ez az autó, kár hogy öregszik velem együtt :)
Km: 237500
Az egész úgy kezdődött, hogy az alsó turbócsövem megadta magát. Ezt igen hangos süvítéssel jelezte, valamint füsttel és némi lóerő- és nyomatékhiánnyal.
Felhívtam Attilát és az új cső rendelése mellett megbeszéltem vele egy időpontot, hogy ejtsük meg a szokásos szervizt is. Mivel a garázsban van aknánk, ideiglenesen megfoltoztuk édesapámmal a turbócsövet, hogy addig is megszüntessem a lyukas cső kellemes mellékhatásait :) és nyugodtan autózgassak a hét végéig, amíg Csöriékhez nem megyek Várpalotára.
Olajat és olajszűrőt 10ezer km-enként szoktam Csöriékkel cseréltetni, viszont minden második olajcserénél az összes további szűrőt is.
Így az alábbiak lettek az autóba beépítve:
- Selenia WR Diesel gyári motorolaj
- Gyári motorolajszűrő
- Gyári gázolajszűrő
- Gyári, motor levegőszűrő
- Olasz, Aircab márkájú pollenszűrő
- Új, alsó turbócső
Köszönet ismét a megszokott, kiváló munkáért a fiuknak!
Km: 230100
2018. január 19-ét írunk. Szokásos reggeli indulás a melóba. Igen ám, de reggel fél hét után, amikor leértem a lakásból az autóhoz az fogadott, hogy a balos tükröm lóg szomorúan, csak a mozgatómotor és a tükörfűtés kábelkötege tartotta. :(
Valami agyonóvodázott vasparaszt az éjszaka vagy a hajnal folyamán leszaggatta.
Legalább egy cetlit hagyhatott volna, hogy bocs, még akkor is, ha direkt volt vagy sem.
Délelőtt csörögtem is az érdi bontóba Petinek, hogy hogyan lehetne orvosolni a dolgot és hála Petinek, volt még egy darab komplett tükre, ami szín-azonos (ezüst).
Kollégám még pénteken délután ment Pestre, így megkértem, ugorjon már be érte.
Péntek este 6-kor már a kezemben volt egy 2002-es 156-os bal komplett tükre.
Szombat reggel megejtettem a cserét, kb 10-perces mutatvány volt.
Km.: 229200
Költségem: 8000 Ft
Már egy fél éve is van annak, hogy Csöri mester javasolta, hamarosan cseréljük ki a hátsó lengéscsillapítókat, mert elég gatyául néznek ki és nem kellene megvárni, hogy útközben valahol leszakadjon a rugótányér.
A munkahelyi szabadságolásnak és Atikával meglévő nagyon jó kapcsolatunknak köszönhetően beütemeztük a 2018-as év első hetére.
Hát ahogyan a képeken látszik, tényleg viseltes darabok voltak, igaz kiszolgáltak majdnem 15 évet, hisz ezek a gyári gátlók.
Ismét tökéletes munkát végeztek a várpalotai fiúk, igaz ez náluk mindennapos...
Köszönet érte!
Bilstein márkájú hátsó lengéscsillapítók kerültek beszerelésre.
Km.: 228700