Mutasd

>> Szerviz2017-01-05

Eltelt ismét egy húszas... Atikával egyeztetve újra találkozhattunk Várpalotán.
Jól el is repült az idő, mert viszonylag régen találkoztunk és sokat beszélgettünk, persze közben a munka is haladt:
-Gázolajszűrő (UFI)
-Motor levegőszűrő
-Utastér pollenszűrő
-Olajszűrő
-Motorolaj (Selenia WR Diesel 5W40)
Fenti, gyári alkatrészeket kapta meg az autó. Szokásos futómű ellenőrzés is megtörtént, hamarosan a hátsó stabilizátor rudakat és az első stabilizátor szilenteket cserélnünk kell.

Köszönöm szépen innen is a megszokott kiváló munkát!

Km: 214390

 
>> Esemény2016-11-20

Szép idő, vasárnap. Akkor kapjuk szét a csomagtérajtónál a kábelátvezetést, és oldjuk meg a vezetékszakadást, ami a tipikus 156 sedan betegsége. Már nem volt egy jó ideje csomagtérvilágításom és a központi kijelző sem jelezte, ha nyitva volt a csomagtérajtó.
Hát eléggé oda voltak a kábelek, bátyám segítségével meg lettek forrasztva és le lettek szigetelve. Újta minden a rendjén van, hatalmas az öröm.
Majd egy kis kényeztetés következett a bőr belsőnek. Kipróbáltam az Ikea bőrápoló szettjét. Tökéletes!
Km: 212575

 
>> Esemény2016-11-03

Felkerültek ismét a 15-ös michelin téli papucsok. Lekerültek a 16-os nyári teledial felnik.
Nem is tetszik most az összkép a 15-ös kis tojástartós, a következő ősszel azt hiszem a téli is 16os lesz.
A centír és a szerelés a bevált Spur kft.-nél történt.
Km: 211935

 
>> Szerviz2016-10-07

1-2 hónappal ezelőtt diagnosztizálta Csöri mester, hogy a porlasztócsúcsok alatti réz tömítés már nem az igazi és sajnos odáig halogattuk a cserét, míg észre nem vettük, hogy az egyik hengernél már sziszeg, kifúj a kipufogógáz. Le is adtam az autót Várpalotán és meg is dolgoztatta a fiúkat, mert nem akartak megindulni a porlasztócsúcsok egykönnyen. 1,5 nap után a 4 csúcsból 3 adta meg magát, de a 4. meg sem moccant.
Így csak 3db tömítőgyűrű lett kicserélve, a 4. maradt a helyén, természetesen tesztelve a tömítetségét. Hát iszonyat jó hangja lett ismét az autónak. Ha a 4. is cserés lesz, akkor pedig majd izgulunk, hogy meginduljon az is.

Ha már ott jártam kapott friss váltóolajat is, mert a váltó ugyan tökéletes, picit keménynek éreztem néha. Most ez is újra a régi.

A tél közeledte miatt pedig kapott egy új motorvédő alsó burkolatot az autó, mert a régi már szanaszét volt szaggatva.

Km.: 210800

Köszönöm innen is a remek munkát a Csörgő családnak!

 
>> Szerviz2016-08-03

Hamarosan 2éve, hogy hazahoztam ezt a csodát és magaménak tudhatom. Ez egyben azt is jelenti, hogy közeledett a műszaki érvényességének határideje, így ismét Várpalotára vezetett az utam.
A mesterek az első fékbetéteimet és tárcsáimat cserélték ki, új, Textar márkájú betéteket és új tárcsát kapott az első tengelyen az autó.

Atti kipucolta a MAP szenzort is, továbbá a motorolaj szintjének érzékelőjét is kitisztította, mert néha-néha fals jelet küldött nekem, mondván nincs a motorban motorolaj.

Attiláéktól friss, újabb 2 évre szóló műszaki vizsgával távoztam.

Hazaúton éreztem is, hogy elől teljesen új a fékrendszer, hátul pedig a nemrég cserélt betéteknek köszönhetően eszméletlen jó lett az autó fékhatása.

Innen is köszönet a legszuperebb alfa szakiknak a Csörgő Autószervízben!

Műszaki érvényessége: 2018.08.25.
Km.: 207500

 
>> Esemény2016-07-16

Az autó hazájában, Olaszországban töltöttünk egy hetet. Nagyon élveztem és egy élmény volt az olasz utakon menni vele. Caorle-ban nyaraltunk, de az alfával ellátogattunk Velencébe is. 4 személy + nagyon sok csomaggal megpakolva és természetesen klímázva nagyon jó fogyasztással jártuk meg az útvonalat, amely a 8-as számú főúton, Ausztrián keresztül vezetett oda is és vissza is.

Kifele úton: 5,3 liter/100km
Hazaút: 5,9 liter/100km

Km állása hazaérkezve: 206790

 
>> Szerviz2016-06-24

A generátor szabadonfutóm megadta magát, jó kis csörgő-zörgő hanggal jelezte ezt nekem. Mindezt Csöri mester állapította meg, hisz a hangokat hallva első utam Várpalotára vezetett. Szabad időpontja sajnos csak két héttel később volt, így kerülve a klímázgatást (további terhelést), vártam a gyógyulás napjára.
A szabadonfutó cseréjén kívül kértem Attilát nézze át a kocsit, hisz hamarosan indulunk 1 hétre olaszországba. Kapott friss Selenia olajat és új olajszűrőt is.

Mehetünk nyaralni! :-)

A mindig megszokott profi munkát kaptam, ahogy azt megszokhattam.

Km.: 204500

 
>> Szerviz2016-05-31

Klímám az elmúlt hetekben gyanús volt nekem. Hideget fújt, de nem éreztem tutinak. Néha azt is hallottam, hogy szuszog. Bejelentkeztem a Magyar Autóklubhoz (Hardynak köszi a tippet!) Megállapítás: kevés gáz volt benne. Fel lett töltve mind gázzal, mind olajjal. Nyomáscsökkenést nem tapasztaltak, remélem így is marad. Ha már ott jártam, kértem egy teljes, ózonos utastér és klímafertőtlenítést is.
Klíma frankó lett, a fertőtlenítés is megtette hatását.
Km.: 203860

 
>> Szerviz2016-05-30

Előző héten elért engem is egy újabb 156os betegség, megadta magát a vezetőoldali napellenzőm. Lehajtáskor kattant egyet és többé nem működött tovább, csak szabadon himbálózott és lógott. Mivel Érden volt dolgom, meglátogattam Petiéket a Turul utcában és kisebb bevásárlást tartottam.
-Napellenző a vezetőoldalra
-Ablaktörlő motor mechanikával, kompletten
-1db ajtóhatároló
-Olajszűrő hővédő lemez
Az ablaktörlő karjaim nagyon kotyogtak már, a mechanika oda volt. Az anyósülés felőli csálén állt, szinte soha nem ment vissza a helyére, akkora kottyanása volt. Nagy meló volt, mert a végállást is ki kellett 'tökölnöm', de sikeres volt a művelet. Most tapasztalom csak meg, milyen is az ablaktörlőm gyárilag.
A hővédő lemez következő olajcserekor kerül majd a helyére, az enyémet a fehérvári kókler szerelőcsapat elhagyta...vagy lopta? :-)
Km.: 203800

 
>> Szerviz2016-04-01

Kénytelen voltam keresni egy futóművest és a Spur kft.-re esett a választás jó híre és több évtizedes múltja miatt. Be is vállt, a szakik akik ott solgoznak nem ma kezdték a szakmát. Rendkívűl segítőkészek, rendesek és udvariasak, le a kalappal! Egyébként egy kicsi műhely, semmi extra.
Észrevétel: a bal hátulján nem tudtak sokat állítani, eléggé be van rohadva a csavar.

Km: 201100