Tagok >> HáPé >> 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive >> Blog
- Típus:156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:grigio sterling
Hetente 1-2 alkalommal P0235 hibakóddal lepett meg az autó. A hibakód általában 2-es 3-as sebességfokozat közötti kigyorsításkor jelentkezett, de egyszer előfordult már alapjáraton is. A hiba betárolásakor MES-el és AlfaOBD-vel is kiolvasva a mért turbónyomás túlzottan magas értéke szembetűnő volt.(1. kép)
MES-el grafikusan is megnéztem a mért és a megcélzott nyomás értékeit, továbbá gyanús volt, hogy alapjáraton a mért érték és a légköri nyomás között viszonylag nagy különbség volt. (2. kép)
Felkerestem Csöri mestert Várpalotán, aki kiszedte a MAP szenzort, megtisztította majd visszaszerelte és megegyeztünk, hogy rendel bele egy Bosch gyári szenzort. Azt is megállapítottuk, hogy nem a gyári szenzor van a kocsiban, hanem valami noname made in italy... (3. kép)
Persze a tisztítás 1 hétre segített ki, 1 hét múlva újra dobta a hibát, igaz nem mindig, csak néha. Közben Atikához megérkezett az új szenzor, így megbeszéltük, hogy átugrom és beszereli. (új szenzor cikkszáma 4. képen)
Örömmel vettem tudomásul, hogy tényleg ez volt a baj, hiszen 1 hónap elteltével sem jött újra elő a hiba. (csere utáni alapjáraton mért értékek 5. kép)
Nagyon nagy köszönet Csörinek innen is!
Km: 228000
Mióta nálam van az autó (már több, mint 4 éve) nem működött a bal oldalon a felső kettő fűtőszálam. Mindig is idegesített, de nem csináltam vele semmit. Na most volt egy kevés időm és nekiláttam a javításnak. Ehhez Loctite 3863 típusú terméket használtam, ami az Unix-nál beszerezhető volt raktári tételként.
A művelet max 30percet vett igénybe és jól sikerült.
Képeket csak a szakadás helyéről csináltam, amit nem volt nehéz megtalálni.
A végeredményhez annyit még, hogy a csomagban kapott sablon használhatatlan, a megfestendő szálat átlátszó celluxszal maszkoltam ki megfestés előtt. A színe ezüst, úgyhogy csak óvatosan :)
Megvásároltam a téli gumikat. 4db Hankook Winter iCept Rs2-re esett a választás 205/55 R16 91T méretben.
Már egy korábbi blogomban írtam róla, hogy a tavasszal szert tettem Érden Petiéknél még egy szett 16"-os Teledial garnitúrára. Láttam bennük fantáziát, hisz a felnik nagyon csúnya, sómart állapotban voltak.
Testvérem kapcsolatait kihasználva először homokszórattam őket, teljesen eltüntetve a még itt-ott rajta levő gyári festést.
Homokszórást követően elkocsikáztam egy megbízható felnis-gumishoz, akik kipörgették a felniket, majd közölték, ezeknek semmi bajuk nincsen, nem ütnek, nem ráznak, vihettem őket így haza.
Munkahelyemen lebeszéltem a porfestést, választottam színt és bevittem a felniket magammal. Sajnos az első porszórás (alapozás) nem lett túl szép, kráteres lett, ezért kézzel át lettek finoman csiszolva, majd megkapták a végleges, csillámos-ezüst színt.
Nem azt mondom hogy gyönyörű / hibátlan, de szerintem téli garnitúrának tökéletes lesz. Jöhet az új téli papucsok megrendelése és majd a gumiszerelés...
Képek:
Az első két kép a bontóból elhozott állapot.
Harmadik és negyedik képen homokszórt állapotban.
A további képeken pedig a porfestett állapotban.
Megelégeltem én is a szivargyújtóban lötyögő, rázkódásra kilazuló, kieső szivargyújtó fejeket. Tálca kiszerelését követően a lakásban, kényelmesen, kicsit megszenvedve, de kb 15perces műtétet követően sikerült kibányásznom a szivargyújtó aljzatot.
Helyére a képen látható USB adapter került beépítésre.
Szerelés közben vettem észre, hogy itt is van egy rizsszem izzó. Azért nem tűnt fel, mert amióta meg van az autó, soha nem világított, kicseréltem így azt is.
Az aljzatot eltettem, hátha egyszer még kellhet.
Kötözni, forrasztani, kábelt vágni stb. nem kellett, a gyári stekker tökéletesen passzolt az adapterre.
Működés: az adapter csak akkor világít és tölt, ha legalább a helyzetjelző fel van kapcsolva. Járó motornál, de világítás felkapcsolása nélkül nem kapcsol és nem tölt.
Két darab adaptert rendeltem aliexpress-ről, a jelenleg beépített piros led-eset és tartaléknak egyet fehér led-del.
Nekem nagyon bejön!
UPDATE:
Poló cartárs-tól egy kis plusz info, avagy kiegészítés, amit ezúton is köszönök neki:
" Próbalámpával mérd ki, hogy melyik jön gyújtásról, melyik világítástól és cseréld meg a két pint a csatiban, könnyen kijönnek. A harmadik a test, azt ne bántsd. Így nem csak világítás mellett tudsz tölteni. "
Eltelt 10ezer km. Olajcserére látogattam Csöriékhez Várpalotára.
-Selenia WR Diesel 5W40
-gyári motorolajszűrő
-motorolajszint érzékelő takarítás
Ati átnézte az autót is, mint mindig. Megállapítottuk, hogy hamarosan cseréljük majd a hátsó gólyalábakat. Futómű további elemei egyenlőre rendben vannak.
Km: 222150
Az alsó lengőkarok és a stabilizátor rúd csere után a SPUR Kft.-nél beállították újra a futóművet. Jöhet a nyár... :)
Várpalotai, délutáni látogatásom során "aranykezű" Ati barátom rendbe rakta az első futóművemet, az alsó lengőkarok és a stabilizátor rúd csere érettek lettek.
TRW alsó lengőkarok és eredeti, gyári stabilizátor rúd került a régiek helyére.
Eszméletlen jó lett a futóművem...
Egyébként a csere nem egy szokványos művelet volt, a bölcső rögzítőelemei hamarabb engedtek, így a szerelés a "földön" történt :)
Köszönet innen is az újabb kiváló munkáért a Csörgő Autószervíznek!
Felkerültek a nyári pacskerok (16" Teledial + 205/55 R16 91V Hankook K425).
A téli kerekeket (15" gyári 155-156-os felni + 185/55 R15 Michelin Alpin 4) elvittem Érdre Petiékhez a bontóba és hoztam egy újabb szett 16"-os Teledial felnit télre, amelyeket fel fogok majd újítani.
Így egyforma alufelnin lesz mind a téli és mind a nyári szett. Ősszel téli gumit kell rájuk vásárolnom, de addig is lesz bőven dolog a felnikkel, hiszen nincsenek valami jó állapotban. A felújításról majd külön blogban...
A kerékcsere egyébként az eddig jól bevált SPUR Kft.-nél történt Székesfehérváron.
Km.: 217500